Mafketels op de weg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Mafketels op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:24

Ts, heb je nog contact gehad?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 13:30

Ik heb pas mijn rijbewijs dus nog niet zoveel ervaring maar heb wel zo'n auto camera gekocht.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 18:06

Heb de politie gesproken, ze kunnen er niets mee. Ik heb nergens bewijs van, en denken dat ze met iets onvriendelijks wapperden is echt niet voldoende. Op zich terecht, maar in dit geval zeker jammer. Ze hebben wel het kenteken genoteerd en het merk/ type, voor mochten er meer mensen klagen.

Tja, ik denk dat ze de weg wel kenden. Door de hele manier van rijden kreeg ik juist de indruk dat ze de weg op hun duimpje kenden, maar zich gewoon niet interesseerden in de flitser. Als je zo idioot rijdt dan maakt een flitser meer of minder ook niet uit, op de een of andere manier vermoed ik dat die boetes toch niet betaald gaan worden.

Het is trouwens best een kloteweg, dat is waar. Zeker nu de rotonde verderop overhoop gehaald is (waar ik maar niet aan kan wennen) geven mensen nog minder snel gas. Een ergernis idd, maar ik kan het ook wel begrijpen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:11

Goed dat je het wel hebt gemeld! Bij ons in de buurt heeft de politie veel meldingen gekregen van een zwarte polo die asociaal reed. Door de hoeveelheid meldingen zijn ze er wat mee gaan doen. Weet niet of ze de bestuurder hebben gevonden, maar een melding maken is altijd goed!

LukieBradleyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 21:21

Als er malloten achter me zitten te duwen dan laat ik mijn pedaal ook los.
Liefst op een weg waar ze niet kunnen inhalen.
Buiten de bebouwde kom waar ik eens 70 reed (ipv de 60 wat je daar op dat stuk mocht) Had Ik ook zo'n idioot.
Geen kip te bekennen op de weg en hij wou zeer agressief inhalen.
Hup Ik mijn gas los en daar ging hij.
Heel jammer maar dan druk Ik mijn pedaal weer in op het moment van voorbij willen ;)
En hij redde het dus niet voor het afslaan.
bleef daar na Op gepaste afstand achter me :D
Heb het idee dat politie voor zoiets weinig actie onderneemt.
Maar melding maken kan geen kwaad

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 21:43

Kijk, dat doe ik dan weer niet, ik zal nooit bewust een gevaarlijke situatie creeren. Dus als er iemand langs wil, dan mag ie er langs. Graag zelfs, ben ik er vanaf. Al zal ik 'm geen handje erbij gaan helpen. Maar ik laat me ook niet opfokken tot een boete.

Wel heb ik eens over de Oostvaardersdijk met 50 gereden (je mag er 80) omdat iemand niet begreep dat een beetje afstand houden echt geen kwaad kan en ik heb dan liever iemand met 50 in m'n kont dan met 80. Al zal allebei niet prettig zijn. Die had toen wel pech, de andere kant was te druk om me te kunnen passeren. Die heeft dus iets van 15 km met 50 achter me moeten sjokken.

LukieBradleyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:05

Gevaarlijk was het niet, brede landweg met geen verkeer :)
Ik kijk wel uit, zeker niet gevaarlijker als dat hij bijna in mij rijd :')
Meestal ga ik gewoon langzaam rijden om ze te ergeren.
Heb een hekel aan klevers en het is verbazingwekkend hoeveel mensen het doen

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:15

Jemig wat een idioot..

Wat bij mij vaak het geval is als ik een klever achter me heb, is dat ik dan net 'vieze ruiten' heb. Dus dan even lekker de ruiten sproeien. Dat water gaat dan precies over het dak naar de ruit van die gene die achter me rijd.
En eigenlijk altijd nemen ze dan afstand.
Werkt helaas niet in de regen...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:30

Ik vind dat je dat nog best netjes op hebt gelost, hoewel het misschien inderdaad wel handig zou zijn geweest om ook meteen de politie te bellen.

Ik moet zeggen dat ik zelf steeds minder geduld krijg met mensen die me dood proberen te rijden. Altijd lastig om niet met piraterij op zo'n piraat te reageren, niet al te veel gas geven is imo een prima aanpak met bumperklevers, vaak geven ze het wel op als je niet reageert en rijden ze weer normaal en kan je dus ook gewoon door, en anders kan je ze inderdaad maar beter met lagere snelheid achterop krijgen :evaw:

Laten we hopen dat deze eikels nog op heel veel legoblokjes mogen trappen met hun blote voeten ~~}>

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 09:46

Je hebt zegmaar 2 types. De gewone bumperklever, is een naar, meestal mannetje met bepaalde types auto (audi, BMW, Alpha-Romeo komen meteen bij me op maar kan een andere auto hebben). Vaak zakenlui die denken dat ze net even beter kunnen plannen dan ze eigenlijk kunnen en dus altijd te laat zijn. Hoewel het buitengewoon vermakelijk is ze rood te zien worden achter het stuur en als je een paar minuutjes voor ze blijft rijden het stoom uit hun oren komt gaan ze je niet proberen echt van de weg te rijden, al kan je wel een driftige reactie krijgen als ze je eindelijk kunnen passeren.

Deze groep is lastig maar niet onoverkomelijk. Blijf ze vaak heel even een beetje teasen, maar geef ze al snel de ruimte. Ik wil ze niet op mijn bumper hebben en zij willen niet achter mij zitten dus is iedereen blij als ze voorbij zijn. Maar ik laat ze wel alleen op een veilig punt passeren.

Dit duo was anders. De rijstijl was veel onvoorspelbaarder en het ging ze niet zozeer om het hard rijden en het passeren waar het niet kon, het ging meer om het anderen dwars zitten. Willen ze er alleen maar langs dan is dat wel te doen. Vervelend, maar bij lange na neit genoeg om mij van de rel te krijgen. Deze waren compleet onvoorspelbaar en daardoor extra link. Je kon niet inschatten wat ze gingen doen of waar ze heen gingen. En dan het zo passeren, snijden en overall zo rijden is geen teken van haast hebben want je gaat wel hard, maar schiet geen meter op. Wel van ronduit geen verkeersinzicht hebben. Gevaarlijk weinig.