Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
chanel1985 schreef:Mijn beste vriendin is in augustus getrouwd en ik heb samen met mijn vriend 50 euro gegeven. Wij hebben het ook niet breed.
Evi84: Het is toch niet omdat een koppel een chique trouwfeest wilt, dat de gasten daarvoor moeten betalen? Zo komt het toch wat over als ik je redenering lees.
Evi84 schreef:50 euro voor 2 personen zou ik eerlijk gezegd niet durven als je ook naar het avondfeest moet.
Ik moet binnen 2 weken gaan, de kosten die het koppel eraan hebben is ongeveer 80 euro/ persoon. Dus voor een chique avondfeest zou ik dan eerder gaan voor 50 à 75 euro/persoon.
Als het maar een gewoon avondfeest is met een frietkraam en wat hapjes, dan zou ik inderdaad voor een lager bedrag gaan en iets van een 35 euro/per persoon geven. Lijkt me schappelijk dan.
Is het enkel de receptie waarvoor je bent uitgenodigd vind ik 25/per persoon een mooi bedrag.
Liezel1 schreef:Paar maanden nog een bruiloft gehad. Wij hebben 125 pp gegeven.
Evi84 schreef:Tja, ik dus niet.
Een bruiloft kost al handenvol geld en zeker voor een jong startend koppel, dan vind ik niet dat ze er een financiele kater aan dienen over te houden, door hen enkel maar te verblijden met mijn aanwezigheid en weinig te geven ondanks dat ik het wel zou kunnen opbrengen.
). Ik vind dat je het bedrag moet aanpassen aan wat je kwijt kúnt en wílt en ik zou inderdaad voor een hele dag aanwezigheid iets meer geven dan voor alleen een dagdeel.
Ladybird schreef:Ik lees ook vol verbazing dat mensen geven afhankelijk van wat ze mee mogen maken va het feest..
Furrow schreef:Ik vind gewoon als je eten krijgt en drank dat het gewoon netjes is om meer dan tien euro per persoon te geven.
10 euro per persoon vindt ik echt krenterig![]()
)