Collega zit de hele dag te whatsappen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:25

Ik had er waarschijnlijk al lang iets van gezegd. Vind het prima als collega's met hun telefoon bezig zijn, doe ik zelf namelijk ook wel eens maar dan moeten ze niet miepen dat ze het druk hebben. Dan beantwoord je die appjes maar een paar uur later.
Persoonlijk zou ik dus eerst op een luchtige wijze een opmerking over het telefoongebruik maken, werkt dat niet kan je het altijd nog bij je leidinggevende aangeven natuurlijk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:26

mirriezz schreef:
Misschien kun je haar vragen om haar telefoon tijdens bepaalde tijden weg te leggen? Het geluid/getril/lampje van de telefoon zal voor jou ook storend zijn...
Zeg haar dat jij makkelijker kunt werken als ze dat voor je zou willen doen. Misschien kun je aan het einde van elk uur 5-10 minuten telefoontijd voorstellen?

5-10 minuten? Weet je wat dat een werkgever kost op een dag/week/maand.
Ze hebben toch lunchpauze dan kan ze toch appen en daarna na werktijd weer.
Als ik een appje krijg van mijn vriend/ouders/vrienden/whatever dan kijk ik vaak wel even wat er is. Is het onzin dan ga ik daar echt niet op reageren hoor. Dat kan namelijk ook gewoon na werktijd.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:27

Sowieso niet gelijk naar je baas gaan. Is bij mij op kantoor ook door een collega gedaan en zodra zij nu iets doet wat niet mag/hoort vallen alle andere collega's daarover.

Je zou subtiel een opmerking kunnen maken van; jij bent 's avond zeker wel heel moe? Het is hier op kantoor druk en dan ook nog steeds whatsapp bijhouden.

Of je vraagt: Vindt je dat niet irritant als steeds je telefoon gaat?

Bij ons op kantoor is nu ook een soort de regel ingevoerd dat mobiele telefoons in de tassen moeten en alleen bij de pauzes gebruikt mogen worden.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:37

Jillsil schreef:
Sowieso niet gelijk naar je baas gaan. Is bij mij op kantoor ook door een collega gedaan en zodra zij nu iets doet wat niet mag/hoort vallen alle andere collega's daarover.

Je zou subtiel een opmerking kunnen maken van; jij bent 's avond zeker wel heel moe? Het is hier op kantoor druk en dan ook nog steeds whatsapp bijhouden.

Bij ons op kantoor is nu ook een soort de regel ingevoerd dat mobiele telefoons in de tassen moeten en alleen bij de pauzes gebruikt mogen worden.

Vind ik eigenlijk ook niet meer als normaal de baas betaald ons om te werken en niet om je sociale contacten te onderhouden volgens mij. Als er echt iets dringend is weten ze je echt wel te bereiken op een andere manier en de rest van de appjes kunnen wachten tot volgende pauze of na werktijd.

Jillsil

Re: Collega zit de hele dag te whatsappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:41

Ik ben het er in principe ook mee eens. Het is er in de jaren gewoon een soort ingeslopen. Het enige wat mij stoort is dat ik het wel keurig doe (nadat dit in mijn beoordelingsgesprek gezegd werd) en sommige die wat kleffer zijn met de directie dit niet doen en er ook niet op worden aangesproken.

En als ik dan vervolgens tijdens mijn pauze ga bellen of appen ben ik niet collegiaal. Dus nu pak ik af en toe maar een extra toiletmomentje incl mobiel :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:42

mirriezz schreef:
Misschien kun je aan het einde van elk uur 5-10 minuten telefoontijd voorstellen?

Feitelijk is het gewoon 0 hoor.. Elke baas waarbij je af en toe je telefoon mag gebruiken mag je blij mee zijn.

Ik vind 5 a 10 minuten per uur wel erg veel.

Ik zou het dus gewoon luchtig oplossen. Ik zou echt gek worden als die telefoon elke 5 minuten zou lopen piepen vanwege een whatsappje, sms'je of FB bericht. Hebben haar vrienden ook tijd teveel dan?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:42

SAKKIA schreef:
mirriezz schreef:
Misschien kun je haar vragen om haar telefoon tijdens bepaalde tijden weg te leggen? Het geluid/getril/lampje van de telefoon zal voor jou ook storend zijn...
Zeg haar dat jij makkelijker kunt werken als ze dat voor je zou willen doen. Misschien kun je aan het einde van elk uur 5-10 minuten telefoontijd voorstellen?

5-10 minuten? Weet je wat dat een werkgever kost op een dag/week/maand.
Ze hebben toch lunchpauze dan kan ze toch appen en daarna na werktijd weer.
Als ik een appje krijg van mijn vriend/ouders/vrienden/whatever dan kijk ik vaak wel even wat er is. Is het onzin dan ga ik daar echt niet op reageren hoor. Dat kan namelijk ook gewoon na werktijd.

Ik ben het met je eens. Ik wil tijdens werk mijn telefoon niet bij me hebben, omdat ik anders geïrriteerd raak van dat hij af gaat enzo.
Maar deze collega verspilt minimaal even zoveel tijd op dit moment, dus dan is het voor collega's al een oplossing als dat geconcentreerd word naar een bepaald moment, ipv elke 2 minuten. Is dan al iets he.
Aan de baas is het om dan de telefoon te verbieden op de werkplaats oid.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 12:58

10 minuten per uur op je telefoon? Dan heb je op 1 werkdag 80 minuten illegaal pauze gehouden. Lijkt me niet de bedoeling :=

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:01

Gewoon die klotetelefoon uit d'r klauwen slaan. Werkt tot nu toe nog altijd het beste :Y)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:04

niks voorzichtig. Recht toe recht aan gewoon zeggen waar het op staat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:07

Wanneer ze weer klaagt over het feit dat ze het druk heeft, een luchtig grapje maken van "ja jee ik had m'n telefoon allang uitgezet met al die appjes die binnenkomen, zo kom je niet eens aan je eigen werk toe"......

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:16

Ik zou gewoon zeggen waar het op staat. Van die halfslachtige opmerkingen komen de helft van de tijd toch niet binnen en dan zit je jezelf nog steeds op te vreten (en kun je er later alsnog iets van zeggen). Ik vind dat er eigenlijk vrij soft gereageerd wordt hier, op mijn werk hoef ik echt niet te proberen om te gaan zitten appen :n Doe je maar lekker in je eigen tijd.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 13:56

Jillsil schreef:

Vind ik eigenlijk ook niet meer als normaal de baas betaald ons om te werken en niet om je sociale contacten te onderhouden volgens mij. Als er echt iets dringend is weten ze je echt wel te bereiken op een andere manier en de rest van de appjes kunnen wachten tot volgende pauze of na werktijd.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:30

chimello schreef:
Stuur haar een app met get off your lazy ass.

:')

Verder heb je al vrij veel opties, maar ik zou het gewoon face to face zeggen, en geen luchtig appje sturen oid, dat kan ze dan als een grapje zien en de hint niet snappen...