Ik kan er niet bij met mijn hoofd .. Relaties verzinnen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:13

Soms kan het ook meer zijn dan het alleen verzinnen. Geloof dat het ook een psychische ziekte kan zijn. Klinkt vooral bij [***] als zoiets, want dat kan je toch allemaal niet verzinnen?!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:15

Ik ben denk ik de enige die jou rol in het verhaal ook wel vreemd vind.Ik neem nooit met de partner van een vriendin contact op om samen iets af te spreken,dat doe ik altijd met de vriendin zelf.Dan vraag je toch gaan jij een puntje puntje mee bowlen? En dan ga ik geen facebookbericht naar puntje puntje sturen.Buiten het feit dat zei gelogen heeft over haar relatie vind ik dit dus ook een rare zet.

Ik denk zelf dat dit eigenlijk een meisje is wat er graag bij wilt horen en daarom id een relatie verzonnen heeft.Dit is meer zielig dan het drama wwat jij er van maakt.

Anoniem

Re: Ik kan er niet bij met mijn hoofd .. Relaties verzinnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 15:17

Waarom is dat raar beatje? Als het om gemeenschappelijke vrienden gaat, is het toch niet heel vreemd dat je dan aan puntje puntje vraagt of diegene ook mee gaat?

TS, nare situatie. Ik denk ook dat ze voornamelijk heel boos is op zichzelf, maar ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om het even af te laten koelen!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 15:17

beatje schreef:
Ik ben denk ik de enige die jou rol in het verhaal ook wel vreemd vind.Ik neem nooit met de partner van een vriendin contact op om samen iets af te spreken,dat doe ik altijd met de vriendin zelf.Dan vraag je toch gaan jij een puntje puntje mee bowlen? En dan ga ik geen facebookbericht naar puntje puntje sturen.Buiten het feit dat zei gelogen heeft over haar relatie vind ik dit dus ook een rare zet.

Ik denk zelf dat dit eigenlijk een meisje is wat er graag bij wilt horen en daarom id een relatie verzonnen heeft.Dit is meer zielig dan het drama wwat jij er van maakt.

Ik snap jouw reactie helemaal, ik geloofde er al weinig van, vandaar dat ik met die jongen contact had gezocht. Zij zocht achter mijn rug om ook contact met mijn vriend, dus ik vond het weinig kwaad doen ;) Maar ieder heeft zijn eigen mening :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 20:35

Ik kreeg net een sms van haar dat ik mij niet mag bemoeien met haar leven en ik moet oprotten .. Moet ik haar nu helemaal loslaten en aan zichzelf overlaten of hulp blijven aanbieden?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:44

Je kent die vriend dus niet, maar gaat hem wel een berichtje sturen omdat je het niet vertrouwt..waarom heb je het haar dan niet op de man af gevraagd?? Nu is het een beetje : zij liegt ( en met dit soort dingen zkt er vaak een nogal trieste reden achter, maar jij speelt het nogal achterbaks, zou ikook niet blij vam worden.

Laat het eerst even afkoelen. en zoek nover een paar dagen contact.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 20:46

gekvanfleur schreef:
Je kent die vriend dus niet, maar gaat hem wel een berichtje sturen omdat je het niet vertrouwt..waarom heb je het haar dan niet op de man af gevraagd?? Nu is het een beetje : zij liegt ( en met dit soort dingen zkt er vaak een nogal trieste reden achter, maar jij speelt het nogal achterbaks, zou ikook niet blij vam worden.

Achterbaks vind ik een groot woord, een half jaar lang had ze een vriendje van wie ik de naam niet eens mocht weten :') Sorry als ik daar dan dingen achter ga zoeken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:54

Rietjee11 schreef:
gekvanfleur schreef:

Achterbaks vind ik een groot woord, een half jaar lang had ze een vriendje van wie ik de naam niet eens mocht weten :') Sorry als ik daar dan dingen achter ga zoeken.

Ik zou er na twee maanden al niets meer van geloven, en misschien kijk je dan eens op zijn facebook ofzo, maar dan een berichtje gaan sturen vind ik persoonlijk veel te ver gaan.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 20:58

gekvanfleur schreef:
Ik zou er na twee maanden al niets meer van geloven, en misschien kijk je dan eens op zijn facebook ofzo, maar dan een berichtje gaan sturen vind ik persoonlijk veel te ver gaan.

Oke dat is jouw mening :) Gebeurt is gebeurt, ik laat haar nu gewoon met rust, sms ook niet terug en dan zie ik wel verder hoe ik het aanpak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:02

Wat is er zo raar aan een berichtje? Is in mijn ogen een van de normaalste zaken van de wereld, of je elkaar nou kent of niet. Stel ze hadden wel echt een relatie, moet je elkaar toch een keer leren kennen? Waarom dan niet hem uitnodigen voor iets leuks met een vriendengroep? (Maargoed, dat ging dus niet zo :(:) )

TS, ik was er klaar mee, ze heeft jou nu mooi zitten beledigen, en dan zou ik zeggen " :evaw: Zoek het maar lekker zelf uit dan"
Mocht ze graag weer vrienden zijn en wel haar excuses aanbieden, kan ze zelf wel een berichtje sturen. Jij hebt je best gedaan.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-06-14 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:03

Rietjee11 schreef:
gekvanfleur schreef:

Oke dat is jouw mening :) Gebeurt is gebeurt, ik laat haar nu gewoon met rust, sms ook niet terug en dan zie ik wel verder hoe ik het aanpak.

goed idee! Ik ben ook iemand die als ik boos ben minstens een paar uur nodig heb om wat redelijker te reageren. Daarna komt het vanzelf weer. :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 21:07

prugelpiet schreef:
Wat is er zo raar aan een berichtje? Is in mijn ogen een van de normaalste zaken van de wereld, of je elkaar nou kent of niet. Stel ze hadden wel echt een relatie, moet je elkaar toch een keer leren kennen? Waarom dan niet hem uitnodigen voor iets leuks met een vriendengroep? (Maargoed, dat ging dus niet zo :(:) )

TS, ik was er klaar mee, ze heeft jou nu mooi zitten beledigen, en dan zou ik zeggen " :evaw: Zoek het maar lekker zelf uit dan"
Mocht ze graag weer vrienden zijn en wel haar excuses aanbieden, kan ze zelf wel een berichtje sturen. Jij hebt je best gedaan.

Inderdaad, zo zie ik het nu ook na dat smsje van haar .. Voelt een beetje als stank voor dank, bied niet zomaar aan haar te helpen nadat ze het vertrouwen zo vertrapt heeft -O-

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:09

Bedenk wel dat ze mogelijk een goede reden hiervoor heeft. Ik ken haar niet, en kan dus ook niet oordelen, maar heb wel iets soortgelijks meegemaakt.
Een jongen uit mijn vriendengroep heeft ook ooit een relatie verzonnen. Was allemaal vrij vaag. Uiteraard woonde het meisje ver weg, deed hij moeilijk over haar naam etc. Niemand had haar ooit gezien. Uiteindelijk bleek ze wel te bestaan, maar was ze niets meer dan een 'gewone' vriendin van hem.
Achteraf bleek dat hij dit heeft gedaan omdat hij homo is, en er nog niet klaar voor was het te vertellen. Om voor ons (en misschien ook wel voor zichzelf) de schijn van het hetero zijn op te houden, heeft hij maar een vriendin verzonnen.
Ik zou er dus niet te makkelijk over oordelen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:11

Ik zou haar een berichtje sturen met dat je haar absoluut niet veroordeelt, het jammer vind dat het zo gelopen is, maar het graag nog een keer probeert. :) Samen met iets in de trant van dat je niet meteen een berichtje terug hoeft, dat je haar vraagt er een paar dagen over te denken en als ze dan nog steeds hetzelfde denkt, dus "oprotten", dat je haar dan ook niet meer zal gaan helpen en geen berichtjes meer stuurt. Vragen of ze hiervoor 3 jaar vriendschap op het spel wil zetten, en dit eventueel het moment is dat als er meer is dat ze dat kan vertellen.

Wat ik ook absoluut zou zeggen is dat dit onder jullie blijft! Ik denk dat ze bang is dat je dit door vertelt en door het uitschelden een andere reactie hoopt te krijgen. Of kan zeggen dat jullie ruzie hebben en jij zoiets verzint. Succes!

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 21:12

xSwanHeart schreef:
Bedenk wel dat ze mogelijk een goede reden hiervoor heeft. Ik ken haar niet, en kan dus ook niet oordelen, maar heb wel iets soortgelijks meegemaakt.
Een jongen uit mijn vriendengroep heeft ook ooit een relatie verzonnen. Was allemaal vrij vaag. Uiteraard woonde het meisje ver weg, deed hij moeilijk over haar naam etc. Niemand had haar ooit gezien. Uiteindelijk bleek ze wel te bestaan, maar was ze niets meer dan een 'gewone' vriendin van hem.
Achteraf bleek dat hij dit heeft gedaan omdat hij homo is, en er nog niet klaar voor was het te vertellen. Om voor ons (en misschien ook wel voor zichzelf) de schijn van het hetero zijn op te houden, heeft hij maar een vriendin verzonnen.
Ik zou er dus niet te makkelijk over oordelen. ;)

Ja dat doe ik ook zeker niet :) Ze is behoorlijk onzeker en ik weet zeker dat er meer achter zit.
Is alleen erg jammer dat ze mij dan voor van alles uit gaat schelden en dat ik mij er niet mee mag bemoeien. Zou zo graag willen weten wat haar gedachten gang is, zodat ik het gewoon kan begrijpen en het een plekje kan geven ..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 21:13

Deetjeeuh schreef:
Ik zou haar een berichtje sturen met dat je haar absoluut niet veroordeelt, het jammer vind dat het zo gelopen is, maar het graag nog een keer probeert. :) Samen met iets in de trant van dat je niet meteen een berichtje terug hoeft, dat je haar vraagt er een paar dagen over te denken en als ze dan nog steeds hetzelfde denkt, dus "oprotten", dat je haar dan ook niet meer zal gaan helpen en geen berichtjes meer stuurt. Vragen of ze hiervoor 3 jaar vriendschap op het spel wil zetten, en dit eventueel het moment is dat als er meer is dat ze dat kan vertellen.

Wat ik ook absoluut zou zeggen is dat dit onder jullie blijft! Ik denk dat ze bang is dat je dit door vertelt en door het uitschelden een andere reactie hoopt te krijgen. Of kan zeggen dat jullie ruzie hebben en jij zoiets verzint. Succes!

Dank je, hier kan ik zeker iets mee :j

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:14

prugelpiet schreef:

Als vriendinnen van mij een berichtje gingen sturen aan mijn vriend die ze niet kennen, zou ik dat nogal apart vinden. Als je tegen mij zegt: je vriend is ook uitgenodigd neem ik die mee en hebben jullie de hele avond de tijd om kennis te maken. Ts vermoedt dat er iets fout zit en gaat dan een overduidelijk berichtje sturen.
Ik kan me wel wat subtielere manieren bedenken.

En tuurlijk is ze boos, maar waarschijnlijk. meer nog beschaamd. Die jongen vertelt et zijn vrienden enz. enz. Omdat jij voor deze manier koos, mag ze even balen?? ga grwoon het gesprek met haar aan, maar niet vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:15

Super! :D Ik blijf nog even volgen, ben benieuwd hoe jij en zij het oplossen. Lastige situatie zeg. Wel moet je je er niet al te veel zorgen over maken. Je hebt je best gedaan. :) Wat ik altijd denk;
Kan je er wat aan doen? ---> Geen zorgen maken
Kan je er niets aan doen? ---> Ook geen zorgen maken dus!

Hou je ons wel op de hoogte?

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 21:20

Deetjeeuh schreef:
Super! :D Ik blijf nog even volgen, ben benieuwd hoe jij en zij het oplossen. Lastige situatie zeg. Wel moet je je er niet al te veel zorgen over maken. Je hebt je best gedaan. :) Wat ik altijd denk;
Kan je er wat aan doen? ---> Geen zorgen maken
Kan je er niets aan doen? ---> Ook geen zorgen maken dus!

Hou je ons wel op de hoogte?

Dat doe ik zeker! :) Dat laatste ga ik onthouden :D

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 12:28

Ik had haar net een smsje gestuurd of ze een keer af wilt spreken, om alles uit te praten.
Kreeg ik een sms terug met zoveel scheldwoorden dat ik het hier niet neer ga zetten ..

Eerlijk gezegd ben ik er een beetje klaar mee nu -O- Ze zou blij moeten zijn dat ik nog contact wil na haar leugens ..

Edit: en ik vroeg of ze het op z'n minst uit wilde leggen zodat ik het zelf een plekje kan geven. Toen kreeg ik terug: Dat bedenk je zelf maar ..
Wat moet ik daar nou mee :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:39

Daar moet je helemaal niks mee. Afsluiten, ook niet meer je best doen om het goed te maken. Ze zal waarschijnlijk ontzettend in de knoop zitten met zichzelf, ze kan het voor zichzelf niet uitleggen, dus voor een ander ook niet.. Het is heel rot, zeker met zoveel scheldwoorden, maar nu heb jij je best gedaan hoor :(:)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 12:47

chelle_dora schreef:
Daar moet je helemaal niks mee. Afsluiten, ook niet meer je best doen om het goed te maken. Ze zal waarschijnlijk ontzettend in de knoop zitten met zichzelf, ze kan het voor zichzelf niet uitleggen, dus voor een ander ook niet.. Het is heel rot, zeker met zoveel scheldwoorden, maar nu heb jij je best gedaan hoor :(:)

Dank je voor je geruststellende reactie :) Ik ga mijn best doen alles achter mij te laten want van haar smsjes ga ik mij ook niet beter voelen :')

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 13:14

Kreeg net nog een smsje:
"IK MOET JE NIET
LAAT ME MET RUST
GEEN CONTACT
GEEN CONTACT
GEEN CONTACT"

Ja ik doe er het beste aan om haar uit mijn leven te laten gaan denk ik .. Die smsjes worden steeds gekker -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:49

Arme meid... Nja je hebt je best gedaan.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:50

Niet leuk, maar ik zou haar laten :)

Over dit onderwerp gesproken, heeft iemand die documentaire op TLC gezien afgelopen maandag over dat meisje die 2 jongens speelde en zo een relatie aanging met twee van haar vriendinnen?

Dat was pas gek!