Gitaar leren spelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

enefde

Re: Gitaar leren spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:36

Ik lees ook even mee! ;)
Ik ben dit jaar ook begonnen met de pabo maar probeer mezelf al 3jaar gitaar te leren spelen.. Komt er alleen in tijd niet zoveel van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:53

Dus opzich als je nog nooit een gitaar hebt aangeraakt, je nu begint met spelen, geen les neemt, maar via internet elke dag een beetje oefent.
Dan zou je na de zomer aardig kunnen spelen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:01

Na de zomer lijkt me nogal vlug. Maar over een half jaartje lijkt me haalbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:03

Super tof!

Waar moet je eigenlijk mee beginnen?
Heb via een bokker een gitaar aangeboden gekregen dus als ik m over 1,5 week heb, moet ik dan beginnen met akkoorden oid?

Ach je bent nooit te oud om iets nieuws te leren en het enige wat ik qua instrumenten kan zijn enkele liederen op de piano :=

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:07

Ik ben begonnen met enkele basisaccoorden. Daarna liedjes spelen net tabs. Als je dit onder de knie hebt liedjes spelen met accoorden.

Zo doe ik het tenminste, ik heb overigens wel les

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:07

Ik heb 4 jaar geleden mijn gitaar gekocht. De eerste weken dagelijks via internet gespeeld en toen een gitaarschool opgezocht. Het bleek dat ik toch al een mooi stukje op weg was qua akkoorden en vooral tokkelen. Helaas bleef de gitaarles op de muziekschool op hetzelfde punt hangen en moest ik bijna 3 kwartier rijden voor een half uur les waarvan je 10 minuten moest inspelen voor jezelf en daarna de leraar naar het toilet ging en je dus hooguit iets les kreeg.

Toen ben ik naar een oudere vrouw uit de kerk gegaan en dat was zo'n verademing. Geweldig leuk en binnen een jaar zeker ruim het dubbele bijgeleerd. Ik heb alle boekjes van Frank Rich gehad bij haar en nog vele dingen die ze zelf bij elkaar zocht. Was erg goedkoop maar zo leuk en goed.

Speel nu helaas weinig meer want ik heb zulke slechte vingers dat het met een paar minuten al onuitstaanbaar zeer doet op de akoestische gitaar. Op de klassieke gaat het een tikje beter maar vind dat minder prettig klinken :P

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:09

Deze meneer heeft heel veel kinderliedjes met simpele akkoorden op YouTube gezet. Hij zegt ze erbij en speelt eerst langzaam. Dus je zoekt de akkoorden op, speelt ze, kijk of ze hetzelfde klinken als bij hem, en oefenen maar. Tot je vingers bloeden.
Oefening baart kunst.

http://www.youtube.com/watch?v=uTpDJy8wMaE

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:10

O ja, je vingertoppen doen in het begin erg snel pijn. Laat je daar niet door afschrikken, dat gaat vanzelf over als je wat eelt kweekt :)

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:13

Die man is trouwens geweldig. Zit hij daar met z'n goede gedrag heel rustig In de maneschijn te zingen... hahaha. Ik ben fan.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:18

Ik lees even mee. wie weet komen hier nog leuke tips voorbij! :D

Ik ben twee jaar geleden begonnen met gitaarspelen, had alleen het idee dat die man alleen maar geld wilde vangen en leerde daar ook te weinig naar mijn zin dus ik was daar al snel weg...
Ik heb het toen eigenlijk een beetje verwaarloosd. af en toe is een beetje pingelen, maar wil het nu.toch weer wat meer gaan oppikken :)
Vanmiddag met youtube wat geprobeerd en daar is echt heel veel op te vinden! even zoeken naar beginners lessen en dan vind je ook lessen met akkoorden enzo. wat ik heel erg aanraad trouwens!
Ik had in het begin namelijk heel veel moeite met overpakken van akkoorden.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:31

Leuk topic! Ik heb een tijdje terug een gitaar gekocht bij Aldi haha. Ik heb er nog niet veel mee gedaan, maar wil dit echt wel gaan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:36

Wie weet is 1 van ons wel de nieuwe singer-songwriter <<)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:37

uhhhh nou ik niet! Jij mag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:41

Leer eerst maar gewoon gitaarspelen haha :D

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:50

Mijn eerste liedje was The streets of London. Ik heb dit herhaalt totdat ik het uit m'n hoofd met een blinddoek op kon spelen. Daarna ben ik Tears in heaven gaan spelen.

Nu kijk ik gewoon welk liedje me leuk lijkt en die ga ik tot in den treuren oefenen totdat ik ook die blind kan spelen

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:37

_Dominique schreef:
Wie weet is 1 van ons wel de nieuwe singer-songwriter <<)

Haha, ik denk dat ik dan nog even iets meer moet oefenen :=

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:44

Op YouTube staat een hoop. Zoek maar eens op easy guitar tutorial.

Mahalo is een kanaal die ook populaire nummers heeft. Ze laten je zien hoe je de akkoorden moet pakken en hoe je moet strummen.
Daarmee zou je een heel eind moeten kunnen komen

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:08

Ik vind die opmerkingen van gewoon een liedje kiezen en spelen tot je hem blind kunt spelen geniaal :) Dat wordt mijn tactiek denk ik. Leer je akkoorden denk ik ook wel snel genoeg kennen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:27

enefde schreef:
Ik vind die opmerkingen van gewoon een liedje kiezen en spelen tot je hem blind kunt spelen geniaal :) Dat wordt mijn tactiek denk ik. Leer je akkoorden denk ik ook wel snel genoeg kennen...

Ik dacht precies hetzelfde :')

Ik wil Dat ik je mis van Maaike Ouboter vloeiend kunnen spelen en zingen tegelijk.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:40

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:57

Ik zal en moet dit onder de knie krijgen. ik ga mezelf hier en nu beloven dat als ik dit goed ga oefenen en ga leren en ik kan het daadwerkelijk ik volgend jaar voor mn verjaardag een elektrische gitaar ga halen. Dat zou betekenen dat ik nog 13 maanden heb om te oefenen. En anders plak ik er aan jaar aan vast ghihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 22:59

Zal ik een HK topic maken voor (beginnende) gitaarspelers? Of bestaat die al :')

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:00

Haha kijk, that´s the spirit!

Ja HK topic lijkt me leuk :D Geen idee of die al bestaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:04

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:55

Gaaf!