Te veel van iemand houden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:58

Anthea schreef:
Ik ben 21 en ik ga vrijdag trouwen... Als het goed voelt, gewoon doen. :)

Alvast gefeliciteerd! Ik hoop dat het een dag word om nooit meer te vergeten

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 08:59

Als het goed voelt gewoon doen.
Mijn man en ik leerden elkaar kennen op mijn 15e,zijn gaan samenwonen toen ik 17 was (hij was toen 21).
Nu zijn we 27 en 31 jaar, 12 jaar samen,4jaar getrouwd en we hebben 4 kinderen.

Tierania_

Re: Te veel van iemand houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:00

Ik had dit verhaaltje kunnen typen :)

Ik ben 21 en mijn vriend 24 wij gaan zaterdag trouwen. Wij zijn 4 jaar bij elkaar.
En hij is ook echt mijn beste vriend!

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:01

Het advies is inderdaad hierboven al gegeven, als het goed voelt, moet je het gewoon doen. Niet naar mensen luisteren die jou te jong vinden. Dit bepaal je namelijk zelf.
Zelf was ik 19 jaar toen ik mijn partner ontmoette, op m'n 21ste hebben we een koophuis gekocht en op m'n 24ste zijn we getrouwd. :-)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:05

Als het financieel kan en het gevoel is er bij beide, waarom niet dan? :)

Ik ben gaan samenwonen op mijn 17de, getrouwd op mijn 20ste, huis gekocht op mijn 22ste.
En ja, wij zijn ook van die verliefde pubers geweest :')

Toen ik 14 was en hij 16 zeiden we al tegen elkaar: op een dag trouwen wij.
And we did!

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:19

Ik was 21 toen ik praktische met mijn vriend samen ging wonen (ik was nooit meer thuis en hij woonde op zichzelf) en 10 jaar later zijn/wonen we nog steeds samen. Ze hebben gelijk dat je van je vrijheid moet genieten, maar ik kan uit ervaring zeggen dat dat alleen samen kan als je zo gek bent op je vriend. Genieten kan ook heel goed samen met je vriend. Laat je dromen alleen niet links liggen.
En idd wat de meeste al zeggen als het goed voelt moet je het gewoon doen!!! ik zou alleen wel lekker gaan huren en nog niet gaan kopen (wij huren ook nog steeds)
veel plezier en geniet van elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:22

Als jullie zo gek op elkaar zijn, en je kunt het je financieel veroorloven, zie ik geen reden om niet samen te wonen :) Jullie zijn 'al' twee jaar samen, hebben een mooie leeftijd om een stapje verder te gaan. Ik zou het gewoon doen als ik jullie was!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:25

Als het goed voelt gewoon doen, wij zijn ook veel samen en ik herken je beginpost, inmiddels zijn we 13 jaar samen en wonen 10 jkaar samen, het heeft nog geen dag verveeld. Mensen om ons heen gaven zeker in het begin ook wel eens aan doe dat dan eens lekker alleen, maar samen is het gewoon leuker.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 09:33

Herkenbaar..

Ook ik ben tot over mijn oren verliefd op mijn vriend.. ik zou het liefst 24/7 bij hem willen zijn en alles met hem door willen brengen.. al werken we allebei en heb ik ook nog een paard.. het lukt ons wel om elkaar elke dag te zien haha.

Maar serieus ik ben nog nooit zo gek op een jongen geweest als op hem..
We zijn nu een halfjaar samen, maar hij is niet alleen mijn liefde maar ook mijn beste vriend.
We zijn allebei even gek en doen de gekste dingen.. ik geniet er vollop van.
Ik vind het echt een geweldig persoon en zou zo graag aan iedereen willen vertellen hoe geweldig en leuke en knap mijn vriend is.. haha maar ik zal me inhouden xD

Nu een halfjaar verder maar we hebben het sinds een maand over het samen wonen, we reageren op huur huizen maar liever willen we toch een koop huis en dan op de naam van mijn vriend.. dit hebben we samen besloten dat als het uit gaat we allebei zonder schulden zitten en ruzie krijgen over het huis iets is wat we niet willen..

Verliefd zijn is fijn :D

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 11:00

Ook hier herkenbaar hoor :)

Ik was 19 toen we gingen samenwonen en ben nu 22 en we hebben vorige maand samen een huis gekocht :). Je bent nooit te goed als het goed voelt, gewoon lekker doen als het kan! :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 15:44

Ik wilde eerst ook sowieso gaan huren, in iedergeval tot we allebij een baan hebben. Ik ben over 2 jaar klaar, en hij over 3 jaar. Mijn uiteindelijke droom is wel samen in een woonboerderijtje te wonen met wat grond voor de beestenboel, maar dit lijkt me niet echt haalbaar nu hahah :+

Het is voor ons nu eigenlijk wachten op genoeg punten zodat we in een woning kunnen! Hoe zijn jullie destijds aan een woning gekomen? en dan bedoel ik vooral huurwoning en waar :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:01

Wij hebben beide huizen particulier gehuurd :) Stonden namelijk beiden niet ingeschreven.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:09

Ach, helemaal niet te jong. Jullie zijn een tijdje bij elkaar, wonen al praktisch samen, het kan financieel uit... dan gewoon doen!

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:12

O, ik herken dit helemaal! Ben nu anderhalf jaar samen met mijn vriend en ik kan echt niet zonder hem! Tel altijd de dagen af tot ik hem weer zie, terwijl dit toch zo'n vier keer per week is. Na hem een dag niet gezien te hebben mis ik hem al en toen ik vorige zomer 10 dagen met vriendinnen op vakantie ging heb ik echt gehuild omdat ik hem miste. := Erg he? Hij heeft nu zijn kamer opgezegd en komt een half jaar bij ons wonen(ik woon nog thuis), omdat hij in het dorp waar ik woon stage kan lopen. Ben heel benieuwd, het is toch anders om met je vriend bij je ouders te zitten dan met zn tweeën een plekje te hebben, maar heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt! Ik ben trouwens 19 en hij is 21. Na zijn stage willen we ook samen iets zoeken en we zijn nu al een beetje aan het rondkijken :)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:23

Gewoon doen als jullie samen rond kunnen komen gelukkig zijn etc.

Trouwen zou ik zelf niet doen zoals sommige bokkers hier melden ... Maargoed dat wil ik ook niet als ik 35 zou zijn. Voegt voor mij niks toe :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 16:24

Gewoon doen hoor :j al die mensen die roepen 'geniet nog even van je vrijheid'... Die missen geloof ik voornamelijk hun eigen vrijheid :+

maar goed, ik sliep dan ook na nog geen 3/4 maanden al 3 kwart van de week bij m'n vriend, en deze maand wonen we een jaar officieel samen :+

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:18

Ik zeg: doen!

Als als het goed voelt, waarom niet? Ik zou willen dat ik dat zou kunnen waarmaken, maar ik en mijn vriend wonen 160km uit elkaar en hebben beiden onze studie in/vlakbij onze woonplaats. Wij moetennog 3 jaar, dus voorlopig zit het er echt niet in. Al dachten wij over 2 jaar samen te wonen, dan ben ik klaar en moet hij nog een jaar. Dat we dan samen tijdelijk wat zoeken vlakbij zijn school en na dat jaartje ons te vestigen ergens in Nederland. Maar ook dat zit er dik in dat dat vast niet gebeurd...

Lekker doen meid, ik ben jaloers op je :)

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:25

Als het goed voelt, gewoon doen!
Ik ben nu 6 jaar samen met mijn kerel, waarvan 9 maanden getrouwd. Ik ben 21 en hij 27 jaar en we hebben een leuk huis kunnen kopen, helemaal goed toch?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:41

Mijn man (toen vriend) stond al even ingeschreven bij de woning bouw. We hebben wel eerst particulier gehuurd toen we in aanmerking kwamen bij de woningbouw.
Echter wel wat gedoe omdat we boven de huur grens zaten. Ik heb me toen dus uitgeschreven zodat hij in aanmerking kwam voor een woning. Na 6 maanden heb ik me er weer bij in geschreven.

Nu hebben we een huis gekocht.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:01

Ik ben nu 7 maanden met mijn vriend en vanaf 21 juni trek ik officiël in bij hem. Ik ben echt gek op hem.

Heb hier een school kunnen vinden en hij werkt fulltime.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:22

phormicola schreef:
Als het goed voelt gewoon doen!

Mijn man en ik zijn nu zo'n 8 jaar bij elkaar en hebben alleen maar bij elkaar gewoond (hij komt uit Amerika en bij elkaar inwonen was nu eenmaal practisch). We hebben het kwa werk zo ingedeelt dat we 90% van de tijd bij elkaar zijn. Ik denk dat veel koppels helemaal gek zouden worden van deze manier van leven. Maar wij vragen ons af waarom je een relatie wil met iemand waar je niet zoveel mogelijk bij wil zijn :+

Dit is precies zoals wij er ook over denken!
Eerst zag ik hem alleen in het weekends en hoe meer weken er voor bij gingen hoe vaker we elkaar zagen, en toen hadden we 3 maand en toen ben ik bij hem blijven slapen en nooit meer weggegaan. Wij hebben nu 1 jaar en paar maand relatie en zien elkaar door de weeks aan het eind van de dag als hij thuis komt van het werk.

Ook in onze omgeving word gezegt dat wij elkaar te veel zien. Dat het niet gezond is voor de relatie. Ik vind dat onzin. Dus inderdaad, waarom een relatie als een paar keer elkaar zien al genoeg is?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 15:28

Ik was 18 en manlief 21 toen we samen gingen wonen, nu 36 jaar verder nog steeds bij elkaar. Toendertijd was het nog helemaal niet gewoon om samen te wonen, mijn opa zei dat ik ging hokken hahaa! Je moet naar jezelf kijken en maling hebben aan wat anderen zeggen, als ik me er wel wat van aangetrokken had was ik nu nog vrijgezel :(:)