Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mioux schreef:Als er al 2 eerder waren lieke,en geboekt hebben op die data's dan missen er al 2 mensen op de werkvloer. Dan mag je baas wel weigeren wegens onderbezetting.
Gewoon je contract nakijken en je CAO maar je baas mag wél een dag weigeren als hij anders onderbezetting heeft. Je kan namelijk niet zeggen dat hij niet mag weigeren,wat als 20 van de 21 man vrij willen op 1 dag? mag hij dan tegen allemaal geen nee zeggen?
Als je je ziek meld, kan hij je ontslaan. Zeker als blijkt dat bij bijvoorbeeld controle jij niet thuis bent of bij een arts of dergelijke, geen goede tip dus want hij weet dat jij die dag ook een bruiloft heeft.
NeverGiveUp schreef:Ik denk trouwens dat je mij heel graag in dienst wilt hebben, alleen áls ik dan 1x een vrije dag wil hebben wil ik die ook hebben. Vind dat echt slappe hap om dan nee te zeggen.
Karin92 schreef:Je baas geeft je als oplossing om een zaterdag of zondag te werken.
Als die bruiloft echt zo belangrijk voor je is kun je dat toch gewoon voor een keertje doen.
Alles opgelost. Jij blij omdat je naar die bruiloft kunt en baas blij omdat je in het weekend een dagje terug komt...
En als je dat niet wilt dan zul je helaas moeten accepteren dat je er niet bij kunt zijn op de bruiloft van je vriendin... Het leven is nou eenmaal niet eerlijk.
Citaat:Ik werk full time het enige wat ik mijn baas kan aanbieden is zaterdag of zondag werken.
vuurneon schreef:Karin92 schreef:Je baas geeft je als oplossing om een zaterdag of zondag te werken.
Als die bruiloft echt zo belangrijk voor je is kun je dat toch gewoon voor een keertje doen.
Alles opgelost. Jij blij omdat je naar die bruiloft kunt en baas blij omdat je in het weekend een dagje terug komt...
En als je dat niet wilt dan zul je helaas moeten accepteren dat je er niet bij kunt zijn op de bruiloft van je vriendin... Het leven is nou eenmaal niet eerlijk.
Je leest het verkeerd, ts geeft zelf aan dat zij zaterdag of zondag extra kan werken dus het is haar initiatief, niet van de baas.