Hond in hete auto,raam inslaan. Wie is aansprakelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Hond in hete auto,raam inslaan. Wie is aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:23

Ik neem m'n eigen honden met deze temperaturen al niet eens mee met de auto omdat het gewoon te warm voor ze is.
En ik kan er ook met m'n pet niet bij dat mensen ze gewoon achterlaten is een stikhete auto 8)7

Zag op fb ook alweer een foto voorbij komen waarbij ze de autoruit hadden ingeslagen (stond bij dat het om een nieuwe Peugeot ging) om de hond te redden. Hond zag er niet best uit op de foto's |(
Wat mij betreft mag de boete nog veel hoger!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 22:26

Kiki dat is de link die ik geplaatst heb, zag het ook op fb voorbijkomen.
Volgens mij wonen we in dezelfde regio.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:27

ik zou eerst bellen en dan in overleg handelen.
Ik heb ooit zo'n filmpje gezien over een kind in de auto was amerikaans geloof ik. was heel duidelijk .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:42

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 22:43

Ik zag deze foto's via het schuthok geloof ik.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:48

Ik zag m ook voorbij komen, volgensmij degene (politieman) die ook echt het raam heeft ingetikt (https://www.facebook.com/jochem.bos.96). Ik weet niet op wie de schade verhaald wordt maar ik denk iid dat als je de politie belt, en die kunnen er niet op tijd zijn, dat je dan mag intikken. De politie komt dan in elk geval wel daarna om het op te lossen.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 22:51

Ik hoop dat mensen beter na gaan denken, vooral met deze temperaturen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:07

Ik tik ook het raam in. Ga niet eens wachten op de politie.

Ik bel ze wel.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:56

Ik denk dat als er tijd genoeg is om te bellen je kunt wachten op een akkoord van een hulpdienst, als dat niet kan kun je iemand anders laten bellen om te zeggen dat iemand het raam heeft ingeslagen omdat het echt nodig was. Zo voorkom je dat je een aso bent die ramen inslaat ;)

Mijn hond heeft in de zomer vaak een dikke vacht en blijft in de auto die op afstand gekoeld (of verwarmd) wordt. Wij hadden afgelopen weekend iemand bij de auto staan tetteren, mijn hond lag te pitten, het was 19 graden in de auto aangezien de airco aanstond. Ze mocht zelf even voelen hoe lekker koel het was in de auto, gelukkig was ze zelf ook afgekoeld ;)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:19

ja zo heeft ook iemand bij onze bus een x staan schreeuwen tegen mijn collie toen, was doof haha en lag gestrekt te slapen was niet eens warm en alles stond open, bus inde schaduw schuifdeur open, klep open dus in de auto was het koeler dan buiten maar deze gek wilde haar er uit halen omdat ze al halfdood zou zijn van de warmte omdat ze niet reageerde

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:21

speurneusc schreef:
ja zo heeft ook iemand bij onze bus een x staan schreeuwen tegen mijn collie toen, was doof haha en lag gestrekt te slapen was niet eens warm en alles stond open, bus inde schaduw schuifdeur open, klep open dus in de auto was het koeler dan buiten maar deze gek wilde haar er uit halen omdat ze al halfdood zou zijn van de warmte omdat ze niet reageerde

Even een papiertje leggen op je dashboard. Hond is doof! :D

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:29

jorika1986 schreef:
speurneusc schreef:

Even een papiertje leggen op je dashboard. Hond is doof! :D

Dat is dan ook handig als de hond in een gekoelde auto zit.....AIRCO IS AAN!!!! Maar kan dat ook niet net zo goed misgaan, airco die uitvalt????

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:22

dat klopt dat is een politieagente een x overkomen weet ik nog, had prive hond mee in de auto voorin met airco aan, is de airco stil gevallen, hond heeft het net gered toen.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:29

Volgens mij is er inderdaad vorig jaar gezegd dat het toegestaan is om een ruit in te slaan in dit soort gevallen.
Zelf zou ik denk ik eerst de politie bellen als ik denk dat ik die tijd nog heb. Lijkt een hond er echt erg aan toe te zijn dan zou ik de ruit gewoon in slaan.. De kosten vecht ik later dan wel uit..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:42

Ik kan er werkelijk niet bij dat het dus nog zoveel gebeurd dat mensen hun huisdier (of zelfs kind) met zulke temperaturen in een auto achterlaten...... -O-

Als ik naar de foto van de hond stukje hierboven kijk, staan de tranen in m'n ogen..... Hóe kun je je beest toch zoiets aandoen?!??!?!?

TS, super dat je actie hebt ondernomen en de politie snel ter plaatse was! Érg jammer dat het nodig was....

Een ruit inslaan mag (en al mocht het niet...)
Probeer de eigenaar op te sporen, lukt dit niet dan is het verstandig om zo snel mogelijk de politie en de dierenambulance te waarschuwen. Mocht dat niets opleveren, dan kunt u een ruitje inslaan om de hond te bevrijden. Ruit inslaan, mag dat? Als het echt een kwestie van leven of dood is, mag u dit doen. Dit wordt in juridische termen aangeduid als ‘zaakwaarneming’: u treedt op in het belang van een ander.

http://www.raadvanbeheer.nl/aanschaf-ve ... warm-weer/

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:53

Ook al is de hond doof, het feit dat iemand zich bekommerd over jouw hond is beter dan dat ze er gewoon langs zouden lopen. Dan heb ik liever een kapot ruitje!

Ik zou ook zeker direct de politie bellen en het ruitje in tikken (als de hond nog niet zover is eventueel wachten op politie), kan mij de boete schelen..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:01

Margee schreef:
Dat is dan ook handig als de hond in een gekoelde auto zit.....AIRCO IS AAN!!!! Maar kan dat ook niet net zo goed misgaan, airco die uitvalt????

Dan krijg je via je telefoon een waarschuwing als de airco uitvalt of als iemand aan de auto morrelt... ;)