gezin gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:28

Ik ga sws naar huisarts.. maar denk dat een gezin met kinderen in de leeftijd tot 20-25 jaar ook goed kan.. die zijn er toch ook nog zat haha. om mijn ontwikkeling wat omhoog te brengen en ik wat makkelijker loskom met communiceren..

kehdra

Re: gezin gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:30

Maar waarom zoek je dan geen leuke groep vriendinnen (/hobby/lotgenoten oid)?

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:31

ja ik snap ook niet dat ik na een jaar mijn ex nog niet kan vergeten maar we hebben het nooit goed kunnen uitpraten en ik ben nu veranderd na een jaar maar kan dat niet bewijzen.. dat steekt me..
en ik snap dat het raar overkomt.. maar ik zit nu een beetje op een punt wat ik verder wil met mijn leven..
ook omdat het werk wat ik nu doe niet bevalt en het nog erger versterkt dat ik ontwikkeling mis en minder makkelijk communiceer..

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:32

het steekt me ook nog steeds dat ik mn ex niet kan vergeten maar ik heb nog steeds super zwak voor hem..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:38

ik snap dat je het graag wilt, maar weet niet of het zo is als je denkt dat het is. :) Maar hoop voor je dat je iets vind wat aan je verwachtingen voldoet!!
Verder zou ik hulp zoeken voor hoe je denkt over je ex. Ik denk niet dat hij je terug wil als het al zo lang uit is dus laat het los..hoe je over hem praat klinkt niet echt gezond.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:40

Is een maatje niets voor jou? Er zijn meerdere maatjes projecten. In ieder geval sterkte gewenst!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:41

Ik denk dat het heel erg moeilijk is om een gezin te vinden waar jij in mee mag draaien of waar je langs mag komen wanneer je wilt. En daarnaast moet er dan ook een klik zijn natuurlijk.

Mijn ervaring is dat je vaak wat sneller en makkelijker contact maakt als je bezig bent met je hobby en de andere persoon die hobby deelt. Misschien moet je kijken of je ergens lid van kunt worden. Dan ben je er lekker even tussenuit en ontmoet je ook andere mensen.
Als je lekkerder in je vel zit straal je dat ook uit en wordt het contact met andere mensen leggen vaak ook iets makkelijker.
Vrijwilligerswerk zou misschien ook een optie kunnen zijn?

Heb je vriendinnen die misschien iets met je zouden willen ondernemen? In de sportschool misschien wekelijk een uurtje met een sportles meedoen. Of samen een leuke workshop doen. Je hebt namelijk ook makeup workshops.
Misschien heb je de (financiële) mogelijkheid om een opleiding of cursus te gaan volgen die je altijd al graag wilde doen?

Het is heel moeilijk, maar ik denk echt dat je zelf wat actie zult moeten ondernemen en mensen mee vragen of jezelf ergens bij aansluiten.

Wat betreft je ex, dat is erg moeilijk. Probeer het toch een beetje los te laten en je te richten op leuke en nieuwe dingen. Maak een lijstje voor jezelf met dingen die je gaat doen en hou je daar aan. Bijv. op een bepaalde vereniging gaan kijken, naar de sportschool bellen voor informatie, een vriendin meevragen naar een leuke workshop/lunch .... dingen waar je moeite mee hebt en je normaal op de lange baan schuift en uiteindelijk niet doet.
Succes!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:44

Ik denk dat je nog aan je ex denkt omdat dat "veilig"was. Het was bekend gebied.

Kijk of je bv in het weekend ergens kan helpen bij een club. Lekker onder de mensen komen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:48

Ik zou wel zorgen dat je niet zomaar een gezin vind. Veel mensen hebben goede bedoelingen....sommige niet en jij bent denk ik nu niet stabiel genoeg om die inschatting te kunnen maken.

Kijk hier eens: http://www.oranjefonds.nl/maatjes

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:49

gekvanfleur schreef:
ik snap dat je het graag wilt, maar weet niet of het zo is als je denkt dat het is. :) Maar hoop voor je dat je iets vind wat aan je verwachtingen voldoet!!
Verder zou ik hulp zoeken voor hoe je denkt over je ex. Ik denk niet dat hij je terug wil als het al zo lang uit is dus laat het los..hoe je over hem praat klinkt niet echt gezond.

nee moet echt mijn ex vergeten maar blijft dat ik hard wil werken aan mijn ontwikkeling en gezelligheid..
ik ga daarom sws naar de huisarts.. ik denk ook dat het komt omdat mijn ex precies in mijn plaatje pastte en ik niet kan bewijzen dat ik veranderd ben..

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:50

Flowerbomb schreef:
Is een maatje niets voor jou? Er zijn meerdere maatjes projecten. In ieder geval sterkte gewenst!

Ja, ga ik meenemen.. alle dingen die ik kan doen voor mijn ontwikkelingen zijn super goed.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:51

Delphi schreef:
Ik denk dat het heel erg moeilijk is om een gezin te vinden waar jij in mee mag draaien of waar je langs mag komen wanneer je wilt. En daarnaast moet er dan ook een klik zijn natuurlijk.

Mijn ervaring is dat je vaak wat sneller en makkelijker contact maakt als je bezig bent met je hobby en de andere persoon die hobby deelt. Misschien moet je kijken of je ergens lid van kunt worden. Dan ben je er lekker even tussenuit en ontmoet je ook andere mensen.
Als je lekkerder in je vel zit straal je dat ook uit en wordt het contact met andere mensen leggen vaak ook iets makkelijker.

Heb je vriendinnen die misschien iets met je zouden willen ondernemen? In de sportschool misschien wekelijk een uurtje met een sportles meedoen. Of samen een leuke workshop doen. Je hebt namelijk ook makeup workshops.
Misschien heb je de (financiële) mogelijkheid om een opleiding of cursus te gaan volgen die je altijd al graag wilde doen?

Het is heel moeilijk, maar ik denk echt dat je zelf wat actie zult moeten ondernemen en mensen mee vragen of jezelf ergens bij aansluiten.

Wat betreft je ex, dat is erg moeilijk. Probeer het toch een beetje los te laten en je te richten op leuke en nieuwe dingen. Maak een lijstje voor jezelf met dingen die je gaat doen en hou je daar aan. Bijv. op een bepaalde vereniging gaan kijken, naar de sportschool bellen voor informatie, een vriendin meevragen naar een leuke workshop/lunch .... dingen waar je moeite mee hebt en je normaal op de lange baan schuift en uiteindelijk niet doet.
Succes!

je legt het precies op de goede plek..

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:51

dark_moon schreef:
Delphi schreef:

Succes!

je legt het precies op de goede plek..

het bovenstaande zal niet makkelijk zijn maar is wel waar.. thanks!!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:53

dark_moon schreef:
Flowerbomb schreef:

Ja, ga ik meenemen.. alle dingen die ik kan doen voor mijn ontwikkelingen zijn super goed.

Dat is denk ik echt een heel goed idee!! Ik denk niet dat je zomaar even een gezin zult vinden waar je bij in kan trekken. Het is niet niks natuurlijk. Een maatje is wel een stuk laagdrempeliger en ik denk een goede optie :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:54

Waarom wil je bewijzen dat je veranderd bent? Voor hem doet dat er niet toe, hij is verder gegaan en heeft een nieuwe relatie.
Er valt niets te bewijzen, dat heeft geen nut

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:54

Er zijn al veel goede tips gegeven.
Ik hoop dat je mensen gaat vinden die je kunnen helpen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zou kunnen, iemand extra erbij in mijn gezin.
Puberende zoon die net als ik chronisch ziek is is al belastend genoeg.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:55

Waarom ben je per se op zoek naar een gezin? Is het niet een idee om een kamer in een woongroep te zoeken? Op die manier ben je onder de mensen, krijg je van alles wat mee, maar heb je ook lekker je eigen plek.

In Nieuwegein zit een hele woonwijk die alleen maar bestaat uit woongroepen. Zoiets zou voor jou misschien helemaal geen gek idee zijn.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:56

Hij paste in je plaatje, maar nu moet je gewoon denken: ik zoek geen perfect plaatje ik zoek eerst mijzelf en dan pas ruimte in je leven voor een ander. als je niet in jezelf gelooft duren de meest relatie niet lang.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:58

ja inderdaad hele goede tips zitten ertussen.. ik moet echt mijn ex nogmaals vergeten maar hij heeft zo gelijk gehad met dingen.. en ben jaloers op zijn nieuwe vriendin haha..

maar eerst mijn eigen leven inrichten zonder dat ik mijn leven inricht op zijn leven. :o om ergens nog de hoop te hebben hem tegen te komen..

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 21:58

onwijs bedankt vroor alle reacties..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:15

Liefde loslaten valt ook niet mee.
Als dat alleen niet lukt, is hulp vragen geen schande hoor.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 22:25

luuntje schreef:
Liefde loslaten valt ook niet mee.
Als dat alleen niet lukt, is hulp vragen geen schande hoor.

Nee dat valt ook niet mee.. sta te kijken ervan dat ik daar zo veel moeite mee heb..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:32

In geval van je ex:
Don't cry because it's over, smile because it happened.

Hoe hard het nu ook lijkt...hoe erg je hem ook mist...niks in het leven gebeurd zonder reden. Hoe perfect hij voor jou ook lijkt, toch is er iets wat het niet laat werken. Ga meer socializen inderdaad. Probeer nieuwe vrienden te maken, hobby's te vinden etc. Wie weet kom je daar iemand tegen die jou beter begrijpt, en bloeit daar uiteindelijk iets leuks uit? :)
Qua gezin...tsja, lastig. Ik ken niemand die zomaar iemand in huis neemt. De klik moet er zijn, maar ook de ruimte, tijd etc. Kijk eerst naar andere mogelijkheden, aangezien die misschien ineens een hele drastische is. Zowel voor jou als voor het gezin. Wat nou als je halverwege het jaar bonje krijgt met het gezin? Iets loopt niet goed etc. Dan ben je daar liever niet meer, en moet je ineens zoeken naar iets anders. Het laatste is helaas uit eigen ervaring :c

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:35

Ik denk niet dat je zomaar een gezin zal vinden die daar op zitten te wachten eerlijk gezegd. Veel ouders met kinderen van 20-25 zijn allang blij als hun kinderen eindelijk het huis uitgaan (als ze dat niet al zijn)! :D

Heb je geen familie waar je tijdelijk kan verblijven?

Ik kan me voorstellen dat een maatjesproject je wel kan helpen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 22:43

Ik heb geen gezin voor je in de aanbieding helaas. Maar ik wil even zeggen dat ik het super vind dat je dit doet. +:)+