overal foto's van maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:52

Ik merk het vooral bij moeders, nu ik 28 ben hebben toch een paar mensen in mijn omgeving kinderen.
En dat is echt minstens vijf keer per dag een foto van het kind of de baby. :=

Het stoort niet, maar ik vind het wel opvallend.

Anoniem

Re: overal foto's van maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:02

ik zie het niet veel... , als ik ooit aangereden wordt schreeuw ik gewoon eerst foto maken voor FB :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:08

Foto's van gewonden/mishandelingen/bloed etc. hoef ik echt niet te zien, ik snap ook niet waarom zulke foto's geplaatst en gedeeld worden. Of foto's van je maaltijd. Evenals statusupdates als: ik heb vandaag zo'n last van diarree, ik zit constant op de pot...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:09

Ik snap het juist! Ben ook zo iemand die overal foto's van maakt. Al plaats ik ze niet op facebook. Door een foto te maken leg je een herinnering vast en ik hecht ontzettend veel waarde aan mijn herinneringen. En een foto betekent voor mij veel meer dan een herinnering in mijn hoofd. Ik maak dus ook foto's van verschrikkelijke dingen, zoals mijn dieren die doodziek zijn oid.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:06

Fair schreef:
+1

Vooral ouders van kleine kinderen gaan vaak te ver en zetten nog net niet de poepluier van hun kind erop. :=

Zelfs die is hier de revue gepasseerd...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:09

Ik werd vroeger ook gefilmd tijdens het verschonen... :=
En als baby spuugde ik nogal eens, dat komt ook een keer op film voorbij.
Dus vroegah gebeurde het ook al, hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:12

Mijn moeder is ooit gebeten door mijn konijn, die wilde foto's van de wond en heeft een reconstructie van het zetten van de hechtingen, met de dokter... :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:13

Furrow schreef:
Ik merk het vooral bij moeders, nu ik 28 ben hebben toch een paar mensen in mijn omgeving kinderen.
En dat is echt minstens vijf keer per dag een foto van het kind of de baby. :=

Het stoort niet, maar ik vind het wel opvallend.

Yep klopt als een bus en ik ben schuldig :Y)

maarruhhh, simple....

Mijn leven , Mijn Facebook, Mijn keuze

en mensen die zich er aan storen zijn vrij zich te verwijderen :Y)

;)

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:19

Toen mijn zoontje laatst flink met zijn fiets gevallen was, dacht ik echt niet: "laat ik nu snel een foto op fb plaatsen" . Had wel wat anders aan mijn hoofd.

Toen mijn hond 2 jaar geleden mijn vinger overtrok met de riem, op de allereerste dag van de vakantie heb ik het er wel op gezet, omdat ik mezelf nogal zielig vond hahaha ;)

Veel dingen op fb vind ik leuk maar sommige.... :n
Hoef trouwens ook niet steeds te weten dat iemand de was heeft gedaan, de keuken gepoets, de caviakooi verschoond of de hond uitgelaten......pffffff als ik dat soort dingen elke keer moest gaan vermelden. Maar ach, ik scroll eroverheen en soms "like" ik het ook nog (luie manier van antwoord geven hihihihi)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:24

Ik heb ook een aantal mensen op Facebook op 'meldingen uit' staan haha (jij niet Natas) :P
Kom van veel mensen tevaak dezelfde meldingen tegen (huisje schoon, lekker boodschappen doen enzo..) dus.. doeii! Maar ben niet zo heel goed in het 'ontvrienden' dus meldingen uitzetten werkt ook goed haha.
Ik heb ook iemand die heel veel foto's van haar katten post.. maar ze blijven leuk! :D
Ik post veel Bella-foto's. Gelukkig nog nooit klachten gehad haha.
maar tegen dode dieren en andere ellende kan ik ook niet zo goed...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:31

Dabo schreef:
Ik heb ook een aantal mensen op Facebook op 'meldingen uit' staan haha (jij niet Natas) :P..

+:)+ *\%/*

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:36

Ik kan me overigens ook goed voorstellen dat sommige mensen gek worden van mijn gespam en foto's van en over mijn paard :')
Maar daar ben ik heel simpel in, je ontvriend me of je blokkeert mijn meldingen, slaap ik niet minder om hoor :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:46

SuperAssie schreef:
Ik kan me overigens ook goed voorstellen dat sommige mensen gek worden van mijn gespam en foto's van en over mijn paard :')
Maar daar ben ik heel simpel in, je ontvriend me of je blokkeert mijn meldingen, slaap ik niet minder om hoor :')

Dit heb ik ook, er komen weleens scheve opmerkingen over van klasgenoten of collega's, kan ik niet echt van wakker liggen :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:48

Mijn facebook bestaat alleen maar uit post over mijn paarden en vogels. Maar krijg er nooit opmerkingen over!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:20

Oh ik wel :')
Weet ook verschillende mensen die me daarom verwijderd hebben(en van sommigen van die kon het me echt geen moer interesseren), of die ik zelf verwijderd heb omdat ze niks dan dom commentaar konden geven.
Gelukkig zijn er ook nog mensen die het wel leuk vinden en die me mijn geluk gunnen, dus ik blijf lekker spammen haha

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:29

Ik kan veel onzin verdragen maar als ik ergens echt gewoon niet tegen kan zijn het wel fe fb ouders. Het type dat elk soort actie van zijn of haar kind wereldkundig maakt en verwacht dat iedereen het kind maar leuk vind. Dit type valt meestal (is mij opgevallen) ook nog eens onder de categorie: te dom om te poepen. Ik noem een voorbeeld. Ze was vergeten om haar elektrische fiets op te laden en kon haar kind nu niet naar school brengen. Het heeft denk ik 15 minuten geduurd voor dat ik weer bij bewust zijn was doordat ik mezelf knock out sloeg met mijn epic face palm.

Voor de rest ben ik heel vredelievend en geniet ik volop van alle onzin statussen en de reacties die volgen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:32

Danique_G schreef:
Ik kan veel onzin verdragen maar als ik ergens echt gewoon niet tegen kan zijn het wel fe fb ouders. Het type dat elk soort actie van zijn of haar kind wereldkundig maakt en verwacht dat iedereen het kind maar leuk vind. Dit type valt meestal (is mij opgevallen) ook nog eens onder de categorie: te dom om te poepen. Ik noem een voorbeeld. Ze was vergeten om haar elektrische fiets op te laden en kon haar kind nu niet naar school brengen. Het heeft denk ik 15 minuten geduurd voor dat ik weer bij bewust zijn was doordat ik mezelf knock out sloeg met mijn epic face palm.

Voor de rest ben ik heel vredelievend en geniet ik volop van alle onzin statussen en de reacties die volgen.

_/-\o_ _/-\o_
Geweldig :')
Inderdaad, de welbekende fb ouders.. Soms sta ik zó op het punt om er een paar te verwijderen.. Ook omdat er dagelijks/wekelijks tig foto's worden geupload van 'schattige' babys terwijl ik stiekem een gloedhekel heb aan kinderen }>

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:33

Dat van een paard met koliek..hmm is twijfelachtig. Toen mijn paardje stierf heb ik ook een foto op facebook gezet. De foto was 2 jaar oud. Het enigste wat ik erbij schreef was rust zacht bobje. Waarom ik dat op facebook zet en niet in de realiteit? Simpel! Zoiets wil ik alleen verwerken en niet door in de realiteit constant te moeten zeggen wat er is gebeurd en in tranen uitbarsten.
Maar inderdaad. Tegenwoordig zetten mensen hun leven op facebook. Zitten ze in de auto..trekken ze een foto en moeten ze die op facebook zetten. Want ja iedereen moet weten dat ze in de auto zitten?! Hetzelde van snapchat..Voor hier op word gereageerd op mijn reactie dit is mijn mening. Ik herhaal mijn mening.. ;)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:35

Ik post ook best wel veel op facebook. De ene keer meer dan de andere maar dan wel over mijn paard en andere dieren. Maar ik zal nooit een foto posten als mijn paar ernstig ziek is.. In die tijd dat ze zo ziek zou zijn ben ik liever bij mijn paard dan op facebook. Afentoe heb ik namelijk het idee dat mensen facebook belangrijker vinden dan de mensen om hun heen. Ik heb menig mensen al uit me vriendenlijst geknikkerd.

Voorbeeld. Moeder (25) had een zoontje en dat zoontje is gestorven door een stofwisselingsziekte. Nu heeft ze een 2de zoontje en die laat ze de foto's kussen van zijn broertje die dood is. Laatst ook het kindje laten poseren op het graf van dat overleden kindje. Triest zoiets. -O-

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:49

Dat lijken me nare posts inderdaad Samblabla..

Maar die drang om dingen op facebook te zetten komt ergens vandaan. Ik las vandaag een artikel waarin stond dat we wanneer we iets vertellen aan anderen, we een stofje aanmaken waar we ons gelukkig van voelen. Als dit iets over onszelf is werkt dit nog beter. Facebook is dus eigenlijk een manier om iets over jezelf aan veel mensen te vertellen, waardoor dus dit stofje wordt aangemaakt. En het is een goed gevoel als mensen je posts liken natuurlijk, dus komen we weer terug bij het krijgen van aandacht.

En sommige mensen zijn een beetje de grens voorbij... :+ Foto's van je koortsige kinderen op facebook zetten vind ik ergens ook gewoon zielig voor die kinderen

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:53

Ik heb ook een aantal mensen uit gezet, maar dat was omdat ik geen zin had om hun hele dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat elke dag op fb voorbij zien te komen. Ook vréselijk irritant: mensen die 1000 foto's per dag maken van hun eten.. :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 09:02

SuperAssie schreef:
Danique_G schreef:

_/-\o_ _/-\o_
Inderdaad, de welbekende fb ouders.. Soms sta ik zó op het punt om er een paar te verwijderen.. Ook omdat er dagelijks/wekelijks tig foto's worden geupload van 'schattige' babys terwijl ik stiekem een gloedhekel heb aan kinderen }>

inderdaad, pas jij niet op diegene zijn fb en moet je jezelf maar lekker verwijderen...
misschien heb jij ook wel iets wat zij omgekeerd heel storend vinden maar gewoon accepteren ;)

wat ik niet snap in dat hele fb verhaal (wat meerdere malen op bokt naar voren komt)
waarom verwijder je diegene niet gewoon? Of heb je niet de instelling leven en laten leven?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:25

Ojajoh schreef:
SuperAssie schreef:
_/-\o_ _/-\o_

inderdaad, pas jij niet op diegene zijn fb en moet je jezelf maar lekker verwijderen...
misschien heb jij ook wel iets wat zij omgekeerd heel storend vinden maar gewoon accepteren ;)

wat ik niet snap in dat hele fb verhaal (wat meerdere malen op bokt naar voren komt)
waarom verwijder je diegene niet gewoon? Of heb je niet de instelling leven en laten leven?

Joh, je hoeft niet meteen zo te doen hoor :)
Een paar posts naar boven zeg ik toch ook gewoon dat anderen misschien ook 'last' van mij hebben en dat ze me daarom prima kunnen verwijderen. Zal ik echt niet wakker van liggen hoor.
Andersom precies hetzelfde, als mensen mij te veel lastig vallen gooi ik ze er ook gewoon af hoor, heb ik geen problemen mee.

Oreade_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:28

Hier in België is er zelfs een reclame van geweest denk ik hoeveel dingen mensen niet missen omdat ze van die dingen constant foto's maken. Ik erger mij er enorm aan ook vaak omdat veel mensen zichzelf niet meer afvragen of ze zomaar foto's op facebook mogen gooien van bepaalde personen.

xRebelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 10:32

Ik snap het zelf ook niet helemaal hoor haha! Het zal vast om de aandacht gaan. Ik heb er verder geen problemen mee hoor vind het altijd wel grappig om alles te zien. Gewoon een beetje nieuwsgierig :+
Om sommige dingen moet ik toch echt wel lachen. Als bijvoorbeeld iemand nieuwe schoenen heeft en ze die dan willen laten zien en dan krijg je er een heleboel foto's van, van allerlei kanten :')