Alternatief ontbijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:48

Ik wissel af met groene smoothie, s en havermout ( met geraspte kokos , geschaafde amandelen , rauwe cacao ).
Met quinoa kun je ook lekkere ontbijtjes maken .

Adddioor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:48

purple schreef:
Ja, ik kook eerst een beetje magere melk en dan de havermout erbij, dat even doorkoken en dan zet ik het vuur uit. Als het dan op de juiste temperatuur is, is het meestal ook de goede dikte ;)

Ja zo doe ik het ook altijd :) En dan gooi je het fruit er gewoon bij?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:49

verography schreef:
Doe je bij de mug cake eerst de havermout koken of gewoon rauw?

Mag er gewoon rauw in :j

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:49

Waarom wil je anders ontbijten? Wat is je doel?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 22:52

Voornamelijk om minder brood te eten omdat ik er echt mega op uitgekeken ben. Tevens ben ik stapje voor stapje wel aan het proberen mijn voeding wat gezonder te krijgen met meer groente en fruit om me wat fitter te voelen.
Als laatste wil ik meer varieren omdat ik snel uitgekeken ben op iets nieuws.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:59

Oké ik ontbijt met grapefruitsap, gluttenvrije creakers belegd met gebakken eitjes of kaas. Maar van een lekkere sterke espresso en een flinke laag duo penotti kan ik ook heel fijn opstarten.
Ben namelijk wel van mening dat alleen omdat het gezond is niet de juiste motivatie is. Eten moet ook een bepaalde tevredenheid geven.

secricible

Re: Alternatief ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 23:08

Mee eens jenny, tot op zekere hoogte.
Ik merk dat ik nu echt ontzettend tevreden kan zijn over het eten. Gisteren had ik tussen de middag waldkorncrackers met allemaal zaden en daar wat kiprollade op en aardbeien en het smaakte echt als een gebakje. Daar kan voor mij een zak chips niet tegenop.
Maar ik ben met je eens dat ik geen dingen ga eten die me niet lekker smaken, alleen omdat het gezond is.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:20

Dorike schreef:
purple schreef:
Ja, ik kook eerst een beetje magere melk en dan de havermout erbij, dat even doorkoken en dan zet ik het vuur uit. Als het dan op de juiste temperatuur is, is het meestal ook de goede dikte ;)

Ja zo doe ik het ook altijd :) En dan gooi je het fruit er gewoon bij?

Ja! +:)+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:17

ik ben havermout verslaafd, dus ik kom momenteel niet verder dan rijstmelk, havermout, banaan, blauwe bessen en kaneel :P

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:31

Mri schreef:
Ik pers 4 sinasappels en gooi dat vervolgens met 100-150 gram spinazie, een banaan in de blender.
Heerlijk!
of 4-5 tomaten, een appel en een scheutje water.

Heerlijk, gezond en makkelijk voor in de auto!
Ik ben helemaal erg 's morgens :o ik pers de sinaasappels terwijl de douche aan staat om op te warmen.
Als die warm is heb ik het sap, dan gooi ik alles in de blender en stap ik zelf snel onder de douche. Aangezien ik nooit lang douche komt het precies goed uit (keuken en badkamer grenzen aan elkaar ;) )
Aankleden, tas pakken en met mn smoothie zo de auto in!

Haha heerlijk ik ben dus niet de enige :D Bij mij is het het keuken in; melk in een pannetje (we hebben geen magnetron) en koffiemachine aan zetten. Dan heeeel snel douchen, terug de keuken in, dan is m'n koffie klaar. Koffie mee naar m'n kamer en opdrinken tijdens het aankleden. Ontbijt klaar maken om mee te nemen naar kantoor, meestal fruit + halve avocado + yoghurt + muesli. Worteltjes snijden, hummus mee (lunch), rugzak inpakken en heerlijk door de stad naar de uni wandelen :)

Ga vandaag maar eens een blender aanschaffen, die hebben we in m'n nieuwe huis niet. En ik mis m'n spinazie smoothies!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:15

Zoals bijna iedereen ontbijt ik standaard met cruslie en magere yoghurt, al kwam ik er sinds vorige week achter dat daar alsnog bijzonder veel calorieën inzitten.
Nu eet ik ook af en toe een havermout pannenkoek of gewoon havermout met melk.

De havermout pannenkoek is wel echt een aanrader:
Een beetje havermout + melk + 1 ei mengen tot een dik mengsel. Dit doe je in een koekenpan en je bakt ze aan beide zijden bruin.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:30

Ik eet vaak gewoon vers fruit of groenten (tomaatjes ofzo) en dan een smoothie (rode fruitsoorten + magere yoghurt en een beetje water) en daarbij vaak nog een eitje of bananen-pannenkoeken. Maar ik sta 's morgen gemakkelijk een half uur in de keuken te rommelen dus als je haast hebt is dat niet echt aan te raden :P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 22:37

Cruesli en koekjes zijn inderdaad niet echt gezond.

Voor havermout je het beste in het genoemde topic kijken, ook voor pannekoekjes, die kun je van te voren klaarmaken. Vult enorm en heel gezond.

Fruit, zo, als smoothie of sap, in de pap. :)

Eieren, op alle manieren prima klaar te maken, zeker met wat groente erbij prima verantwoord, lekker en vullend.

Er is zo veel meer dan brood, je hoeft je echt niet snel te vervelen. En juist een goed ontbijt is heel belangrijk!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 06:54

Mugcake uitgeprobeerd! Alleen dan wel met peer (gepureerd met staafmixer). Had toch wel 7 minuten nodig op 1000 watt. Hij bleef bij mij nog wat vochtig bij 2 minuten. Komt misschien ook omdat de perenpuree veel meer sap bevat dan banaan. Op 4 minuten was die nog wat flubberachtig en op 7 minuten ook nog dus maar gewoon opgegeten.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:19

Peer en banaan blijft altijd een beetje plakkerig :)
Net als met peren/bananen taart :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:26

Wat een goede ideeen staan hierbij!!

Ben er toevallig ook sinds kort mee bezig. Maar het wordt zo beperkt... Geen brood meer, zo min mogelijk melkproducten.....
Rijstwafel met beetje roomboter bevalt heel goed (rijstwafel heeft snelle suikers en vet vertraagd dat weer, handig met m'n diabetes :) ), maar ben ook naarstig op zoek naar afwisseling.
Kreeg ook al een recept voor muffins met boekweit, wil ik ook eens proberen.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:27

secricible schreef:
Kala, die cacao nibs klinken wel prima. Wat doe je bij die spelt en gerst om een papje te maken?

De cacao nibs hebben wel echte pure chocolade smaak. De rauwe cacao poeder is iets zachter van smaak.

Ik laat de vlokken koken zoals op de verpakking staat (producten van 'De Halm'). Om er een 'pap' van te maken, doe ik er geprakte banaan doorheen en voor de lekker dan een handje nootjes en wat cranberries.

Ik moest in het begin even wennen aan de consistentie, maar ik vind het helemaal prima! Ik wissel de twee soorten vlokken wel af, omdat mijn lichaam er op een gegeven moment aan went. De gerst moet alleen veel langer koken dan de spelt, dus spelt voor werkdagen en gerst voor vrije dagen ;).

Kijk HIER ook eens tussen voor ideeën!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:33

Ik zit nu aan een smoothie met yoghurt, havermout, sinaasappel en peer. De eerste slok dacht ik uhl maar het is toch eigenlijk best lekker!
Volgens het recept moet er banaan in ipv peer, maar ik mag niet zoveel bananen dus daarom een peer erin gedaan :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:37

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 08:44

Havermout! Lekker met nootjes en cranberry's (maakt het even wat zoeter)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:45

purple schreef:
Ik eet sinds een tijdje ook havermout. Daar doe ik dan fruit (vooral sinaasappel en banaan) door, of kokosschaafsel en pure chocolade. Ik doe er ook altijd lijnzaad door.

Die belvita koekjes heb ik een tijdje geleden op het station gekregen, maar die zijn ongelooflijk zoet, denk inderdaad niet erg gezond...

Ik heb het nagekeken, maar per ontbijt portie zit er 10 gram suiker in. Dat is minder dan in cruesli iig (at ik eerst).

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:55

Ik volg, die mugcake klinkt goed.

Ik wissel af, tussen havermout in de micorgolfoven, boterhammen en yoghurt met eiwitpoeder.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:03

Ik eet ook geen brood meer, puur omdat ik het niet vind vullen.
Mijn ontbijt bestaat nu uit: magere yogurth met daar door aardbeien en cruesli en dan nog een banaan los erbij. Dan kan ik het opeens met gemak uithouden tot de lunch zonder tussendoortje.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:07

Ik eet tegenwoordig Weet a Bix als ontbijt, is een soort brinta (smaakt het niet naar) maar dan met heeeel veel minder suikers! En het vult ook nog eens best goed :j

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 10:13