Op naar een fitness apparaat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Op naar een fitness apparaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:20

Aan een crosstrainer heb je niks, behalve dan dat je wat meer beweegd dan wanneer je het niet gebruikt.

Ik ben het eens met kiwipitje, of ik zou gewichten kopen en een goed trainingsprogramma maken. En als je voor conditie wilt gaan en kracht tegelijk toch de roeitrainer!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:52

Raponsje schreef:
Een roei apparaat is niet geschikt voor lange sessies en dus zonde van je geld.

Investeer in een fijne yogamat, een kettlebell en verschillende gewichtjes. Dan zijn je mogelijkheden voor het volgen van sport videos via het internet eindeloos en ben je voor 40 a 50 euro klaar.

Daarnaast zou ik een fiets aanschaffen. Een loopband en crosstrainer is alleen fijn in gebruik en effectief als ze stabiel en groot genoeg zijn voor grote bewegingen. Dat heb je alleen bij de duurdere modellen. Terwijl een crossfiets van 150 euro heel stabiel is, beschikt over digitale fietsprogramma's, calorieen en km teller en heel stil is zodat je ook tv kunt kijken eventueel en niemand in huis je foets hoort rammelen.

Mag ik vragen wat je bedoelt met een crossfiets?
Als ik daar op zoek op marktplaats bijvoorbeeld kom alleen 'echte' losse fietsen tegen?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:49

Met een cross fiets bedoel ik een fitness fiets. Geen spinning fiets, gewoon een normale fiets die je op de sportschool tegen kom

Geen idee hoe jullie dat in Nederland noemen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:57

Een hometrainer als ik me niet vergis, zo een binnen-fiets.

Hier diende dat allemaal als kapstok.

Ik weet overigens niet hoe het zit met de afstand van jou naar je paard, maar een paar skates om bij mooi weer naar je paard te gaan misschien een optie? Die ga ik me denk ik ook aanschaffen om naar het paard te gaan, leuker als fietsen en toch gezond, snel en goed voor de benen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 00:10

Ik heb geen tijd/budget voor de sportschool naast mijn paarden en balletlessen. Ik sport nu anderhalf jaar met gewichtjes en een yogamat, zoals Raponsje aanraadt, via Jillian Michaels programma's, Blogilates, noem maar op. Nu heb ik zwaardere gewichten aangeschaft en train ik elke dag zelf, zonder filmpjes. Muziek op en gaan. Ik ben al heel wat strakker geworden en zit goed in mijn vel, krijg spiermassa en vermaak me prima :)

Hier staat ook een (dure en degelijke) crosstrainer en een spinningfiets maar beide apparaten vind ik inmiddels heel saai. Van mijn gewichtjes krijg ik echter geen genoeg: veel variatie, en wil ik een nieuwe uitdaging, dan koop ik zwaardere gewichten :) Wil ik dan toch cardio doen, dan ga ik liever hardlopen dan dat ik op zo'n machine zit.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 00:23

Ik vind mijn machines heerlijk om binnen te sporten. Heb er een paar van de sportschool naar mijn huis verplaatst. :')

Sex en the city op en gaan met die banaan.

Maar ik vind 's ochtend hardlopen buiten ook heerlijk. Ligt een beetje aan mijn bui.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:14

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een flink aantal reacties verwijderd. Iedereen heeft zo zijn eigen mening over welke methoden en/of fitness apparaten het beste zijn. Het is onnodig en bovendien erg off-topic om elkaar hier persoonlijk op aan te vallen. Bij deze vraag ik jullie vriendelijk om dit vanaf nu achterwege te laten :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:09

Raponsje schreef:
Kiwipitje schreef:
Een roei apparaat ís mede een cardio apparaat :=
Maar goed TS vraagt hier volgens mij om welk apparaat ze het beste kan kiezen voor thuis.. niet welke sporten / andere dingen ze allemaal kan doen.

Eh nee hoor. Roeimachines zijn voor krachtsporters en dus waardeloos om alleen in dat apparaat te investeren als je een thuis apparaat wilt.
Hoe kóm je hier toch bij? Roeimachines zijn zowel geschikt om spieren te trainen als je cardiovasculair vermogen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:17

Hoe kom ik erbij, nou een Masters degree in sport en beweging wellicht?

Daarnaast is een roeimachine gemaakt voor krachttraining, dat ze nu ook voor cardio gebruikt worden is wat anders.

Echter wil TS investeren in één degelijk fitness apparaat en dan is een roeimachine gewoon niet geschikt.
Het is te eenzijdig. Een fiets of crosstrainer is dan veel beter, uiteraard in combinatie met krachttraining.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:20

Nou zolang er geen andere bron is vind jij een roeimachine niet geschikt. Waarom is roeitraining te eenzijdig en fietsen niet? Waarom is een fiets- of crosstrainer beter?

Ik mag er dan wel niet in afgestudeerd zijn maar weet wel dat om af te vallen en strakker te worden je kracht en cardio moet combineren en zeker niet alleen moet gaan rausen op zo'n fiets. Met een roeiapparaat is dat makkelijk te combineren vandaar dat dat me wel een goede optie leek :j. Maar goed.. ik ben er natuurlijk niet in afgestudeerd..

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:25

Het is veel beter om aparte kracht training te doen en daarna 20 a 30 minuten cardio.
Daardoor krijg je sneller resultaat dan wanneer je alleen op een roeimachine gaat lopen hengsten.

Om die reden heb ik TS dan ook aangeraden om een yogamatje, kettlebell en gewichten aan te schaffen. Voldoende materiaal om zelf thuis doelgericht mee te trainen.

Daarna lekker op de sportfiets of crosstrainer. Extra calorieen verbranden en het scheelt ook in de spierpijn. Ook nog eens fijn om een keer op een rust dagje een half uurtje toch even iets te doen, mocht het slecht weer zijn.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:29

Waarom is dat beter? Is bodypump dan ook minder goed om strak te worden dan een half uurtje kracht training en een half uur op een fiets rausen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:32

AmoorM schreef:
Kiwipitje schreef:
Dan zou ik voor een roeiapparaat gaan :j Deze zijn ook niet zo duur.

Kun je daar wat buikvet bij weg trainen en gewoon algeheel wat strakker worden?

Ik heb een roeitrainer en zit er nooit op.. :x
Bovendien helpt dit niet tegen buikvet..

Wat ik je wel kan adviseren.. en het is nog goedkoop ook.. is een hoepel.. :D
Laatst bijgewerkt door Casarell op 04-06-14 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:32

Casarell schreef:
Ik heb een roeitrainer en zit er nooit op.. :x
Bovendien helpt zit niet tegen buikvet..
Wat ik je wel kan adviseren.. en het is nog goedkoop ook.. is een hoepel.. :D
Alleen buikvet wegtrainen bestaat niet.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:35

Kiwipitje schreef:
Waarom is dat beter? Is bodypump dan ook minder goed om strak te worden dan een half uurtje kracht training en een half uur op een fiets rausen?

Omdat het veel effectiever is om een oefening zwaarder te maken met minder herhalingen dan een half uur lang hetzelfde doen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:36

Effectiever voor spiergroei toch? En is bodypump dan ook minder goed om strak te worden dan een half uurtje kracht training en een half uur op een fiets rausen?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 14:41

Een half uur doelgerichte (en dus meer gewicht en minder herhalingen) krachttraining is beter dan een half uur of uur bodypump ja.

De cardio daarna is meer om het "puppyvet" kwijt te raken, meer calorieen te verbranden en daardoor zul je dus sneller strakker en geshaped zijn omdat het zichtbaar wordt wanneer dat laatste beetje puppyvet weg traint. Kan ook met alleen krachttraining, maar in combinatie met cardio gaat het sneller en is vaak ook lekker om na de kracht training gewoon even met verstand op 0 te fietsen en je burn weg te fietsen.

Wil niet zeggen dat bodypump niet goed voor je is en je zult er zeker strakker van worden als je een paar keer per week naar de les gaat, maar als je zo snel mogelijk in shape wilt komen is bovenstaande de beste oplossing. Met bodypump zul je uiteindelijk tegen een plateau aan lopen als je verder niet aan kracht training doet.