Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Raponsje schreef:Een roei apparaat is niet geschikt voor lange sessies en dus zonde van je geld.
Investeer in een fijne yogamat, een kettlebell en verschillende gewichtjes. Dan zijn je mogelijkheden voor het volgen van sport videos via het internet eindeloos en ben je voor 40 a 50 euro klaar.
Daarnaast zou ik een fiets aanschaffen. Een loopband en crosstrainer is alleen fijn in gebruik en effectief als ze stabiel en groot genoeg zijn voor grote bewegingen. Dat heb je alleen bij de duurdere modellen. Terwijl een crossfiets van 150 euro heel stabiel is, beschikt over digitale fietsprogramma's, calorieen en km teller en heel stil is zodat je ook tv kunt kijken eventueel en niemand in huis je foets hoort rammelen.

Wil ik dan toch cardio doen, dan ga ik liever hardlopen dan dat ik op zo'n machine zit. 

Raponsje schreef:Hoe kóm je hier toch bij? Roeimachines zijn zowel geschikt om spieren te trainen als je cardiovasculair vermogen.Kiwipitje schreef:Een roei apparaat ís mede een cardio apparaat
Maar goed TS vraagt hier volgens mij om welk apparaat ze het beste kan kiezen voor thuis.. niet welke sporten / andere dingen ze allemaal kan doen.
Eh nee hoor. Roeimachines zijn voor krachtsporters en dus waardeloos om alleen in dat apparaat te investeren als je een thuis apparaat wilt.
. Maar goed.. ik ben er natuurlijk niet in afgestudeerd.. AmoorM schreef:Kiwipitje schreef:Dan zou ik voor een roeiapparaat gaanDeze zijn ook niet zo duur.
Kun je daar wat buikvet bij weg trainen en gewoon algeheel wat strakker worden?