Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hyppolyte schreef:Ze hoeven er dus niet per se voor te betalen, wordt vanuit de bijstand gedaan, maar dan moeten ze dus inderdaad wel aan voorwaarden voldoen (afkicken is er een van) en dat is nou net wat ze niet willen. En zo'n opvang kost ook geld.
hyppolyte schreef:Ze hoeven er dus niet per se voor te betalen, wordt vanuit de bijstand gedaan, maar dan moeten ze dus inderdaad wel aan voorwaarden voldoen (afkicken is er een van) en dat is nou net wat ze niet willen. En zo'n opvang kost ook geld.

Selka schreef:Maar als niemand iets geeft omdat iedereen denkt dat het naar drugs gaat, hoe kunnen die mensen dan ooit een semi-fatsoenlijke maaltijd binnen krijgen?
Ik geef bedelaars geld. Ik eet er geen boterham minder om en het lijkt mij verschrikkelijk zo te moeten leven.
snoetie schreef:Hier in Heerlen komt het ook regelmatig voor, zijn veel (ex)drugsverslaafden.
Als ik heb, geef ik t (niet meer dan 2 euro). Het is niet aan mij om te oordelen wat die persoon ermee doet.
Dat ze zo leven en in deze situatie terecht zijn gekomen vind ik al erg genoeg..
overigens kost de nachtopvang hier dus wel geld..

Nouja toen werd die man echt agressief. Dat vind ik dan ook weer niet nodig.
litilaura schreef:snoetie schreef:Hier in Heerlen komt het ook regelmatig voor, zijn veel (ex)drugsverslaafden.
Als ik heb, geef ik t (niet meer dan 2 euro). Het is niet aan mij om te oordelen wat die persoon ermee doet.
Dat ze zo leven en in deze situatie terecht zijn gekomen vind ik al erg genoeg..
overigens kost de nachtopvang hier dus wel geld..
Dan ken je vast ook die man met dat halflange haar die iedere dag rond het station rondloopt, hij benaderd mensen altijd super beleeft en zelfs als je nee zegt blijft hij heel netjes ik heb hem zowel een keer 28 cent ( voor de rest had ik alleen een briefje van 20) en een keer een suikerwafel dat nam hij beide gretig aan al is hij drugsverslaafd