LoveUggs schreef:Sky_As, ik snap wat je bedoeld. Ik zag de foto, ging kijken, en zag dat het om lesgeven ging. Ik was nieuwsgierig, dus keek verder en zag dat. Vind dat je op het moment dat het om het welzijn van iets of iemand gaat, best je mond open mag trekken als iets niet goed is. Ondanks dat er niet om kritiek gevraagd word.
Dan kan ik gelijk doorgaan op Gypsy, ik vind dat dat soort dingen ook best gelezen mogen worden. Wat ik meteen zie, hoeft een ander niet meteen te zien, maar kan wel een eye opener zijn. Ik had het via een PB kunnen zeggen, maar daar bereik je dan enkel de persoon in kwestie mee, terwijl je juist ook bij andere mensen iets duidelijk wilt maken.
Maar er wordt helemaal niet om jouw mening gevraagd? Dan hoor je deze toch ook niet ongevraagd te geven (tenzij er iets gebeurd wat ECHT niet kan). Ga jij op concours ook langs de zijlijn ongevraagd je mening geven? Dat is m.i. gewoon brutaal en heeft niks met een negatieve mening geven te maken.
Zelfde als dat mensen een dier te koop aanbieden, en dat er onder allerlei advertenties mensen ongevraagd hun mening geven. Zo verpest je zelf de bokt markt, want mensen durven hun advertenties er niet meer op te zetten. Als ik een paard te koop zou hebben, zou ik hem er niet eens opzetten. Op die manier verpest je namelijk gewoon je eigen handel door pennymeisjes die gaan zeggen dat je teveel geld vraagt voor je paard.
Laatst zag ik zelfs iemand die onder een advertentie had gezet of de eigenaresse niet eens eerlijk zou zeggen dat de pony schijnbaar over iedere omheining heen springt.
Toen dacht ik echt: Waar bemoeien ze zich in godsnaam mee zeg!
Dat zet je toch niet in een advertentie. (geeft overigens in de meeste gevallen alleen het talent van de pony aan en zou ik absoluut niet als iets negatiefs zien).
Stuur deze meneer dan ook gelijk maar een mailtje dat hij beter in de B kan beginnen:
http://www.eurodressage.com/equestrian/ ... edward-gal
Zie ook minder vriendelijk stanggebruik en veel spanning.