Moet ik me zorgen maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:17

Ik ben het helemaal eens met HTM! :j Jullie gaan er meteen vanuit dat het een vieze, enge man is die kickt op welke vorm van aandacht dan ook. Ik ben hulpverlener, werk oa met mensen met een psychische beperking. Ik kan in mijn hoofd zo een aantal clienten aanwijzen die dit zouden kunnen versturen zonder dat ze daar de "vieze bedoelingen" bij hebben die jullie impliceren. Die zouden dit kunnen sturen omdat ze TS een leuke meid vinden en graag in contact willen komen en die hebben daarbij uit zichzelf geen idee dat dit niet de handigste manier is.

Dus waarom er niet één nette, duidelijke reactie aan wagen? Misschien is het wel genoeg om het te laten stoppen. En mocht het dan toch een engerd zijn zoals jullie in je hoofd hebben, dan heb je alleen maar meer bewijs ;)

Chimello: het maakt wel degelijk uit als degene die je lastig valt, zelf niet in de gaten heeft dat hij je lastig valt ;)
Een net duidelijk berichtje kan dit verduidelijken

NeverGiveUp

Re: Moet ik me zorgen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:23

Creepy :=

Maar misschien is hij gewoon wat zwak begaafd, kan niet zo goed spellen en bedoelt er niks mee.
Beetje zielig als je dan een boze mail stuurt :(

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:26

Ik heb ( en wil) geen Facebook, dus misschien geen handige vraag: kun je dit soort mails niet bij Facebook zelf melden en laten hen deze schrijver laten bannen?

@ Corelli: waarom zou je hier in hemelsnaam op reageren? Je vraagt toch niet om dit soort berichten - of deze persoon nu wel of geen bedoelingen heeft, je hoeft het niet tot je eigen probleem te maken.
En als iemand niet kan beoordelen dat dit soort berichten niet gewenst zijn, denk je dan dat een 'nette, duidelijke rectie' hem dan wel zal aanspreken?
Gezien de onlangs bekend geworden cijfers van allerlei misbruik van jonge meiden op het internet lijkt het me niet dat je dit soort zaken moet stimuleren.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 16:07

Dit is het enige wat ik op zijn facebook kan zien:

Afbeelding

Met een reactie van hem er onder: Vind ik heel leuk!

Opzich vind ik dat bestwel apart..
Ook liegt op facebook over zijn woonplaats en leeftijd, wat ik best raar vind.

Denk dat ik hem gewoon ga blokkeren en dan hopen dat ik verder niks meer van hem hoor.

Ik heb het gevoel dat die wel met verkeerde dingen bezig is aangezien ik contact had opgenomen met zijn oude verzorgster (die ik ken van school), die heeft heel wat meegemaakt daar vertelde ze. En ze wist ook niet wat ze ermee moest doen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:04

Ik zal hier ook even reageren, ik heb bij de betreffende man verzorgt maar hij klopt écht niet :n
Het is niet zo dat hij niet 100% is, dat is hij absoluut wel maar hij is eng.. zacht uitgedrukt.
Ik heb ben er maar een paar maanden geweest maar in het begin gingen mijn ouders steeds mee omdat het redelijk ver weg was, op een gegeven moment zijn mijn zus en ik een paar keer alleen geweest (wij kwamen met z'n 2en) en toen na 2 keer denk ik kon mijn zus niet en bleef hij bij mij maar door drammen om mee te gaan mennen met een groep mannen.. ik was dat dus niet van plan omdat ik al een tijd een onderbuik gevoel had en heb toen dus gezegd dat ik niet mee ging waarna hij heel, héél boos is geworden..

Hierna ben ik er vrijwel meteen mee gestopt maar ik denk er nog steeds wel eens aan, en nu ik dit zie realiseer ik me wel hoeveel geluk ik heb gehad, want ik denk niet dat het goed af was gelopen als ik toen wel mee was gaan mennen..

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:09

Melding maken bij de politie. Kan dan zijn dat ze er niks mee doen, maar als er dan ooit iemand aangifte doet omdat diegene wél in dit soort geintjes is getrapt.. Hebben ze iig meer.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:53

Wat vervelend, TS.. Gewoon niet op reageren, nergens op. En even je ouders op de hoogte stellen en wanneer hij vervelender gaat doen even een melding maken bij de politie inderdaad (of nu al..).

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:35

Jeetje melody7...dit klinkt erg heftig. Dan zou ik eerlijk gezegd als ik TS was dat aanspreken maar achterwege laten in dit geval en wel direct de politie raadplegen. Evt in samenspraak met jou want het lijkt mij dat twee verhalen meer indruk maken op de politie dan 1.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:51

Ik zou er ook niet op in gaan :n het is 'gewoon' een pedofiel.. die zit daar juist op te wachten.
Aangifte/een melding maken lijkt mij ook een goed idee, maar ik (en mijn moeder) weet niet zo goed in hoeverre het voor min zin heeft aangezien het 2 jaar geleden is en er bij mij niet echt iets gebeurd is..

Maar er moet wel echt iets tegen die vent gedaan worden voor er wel meisjes intrappen.. Als dat al niet gebeurd is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:29

Maak er aub een melding van.... juist dat de politie op de hoogte is. Wie weet doen ze wat om te voorkomen dat er wel meisjes in zullen trappen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:50

Er moet inderdaad wel echt iets tegen gedaan worden, dat hij idd bekend is :j
Maar ik kan wel een melding maken maar ik heb vrij weinig om erin te zetten aangezien er dus niet echt iets is gebeurd := Maar ts heeft zijn berichten dus die zou ik als ik haar was zeker gebruiken om aangifte te doen..

En dan maar hopen dat er iets aan word gedaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:54

Maar TS, jij hebt er al een keer gereden?

Sorry maar zijn jullie niet wijs ofzo?
No way dat mijn dochter alleen bij een kerel zou gaan rijden. No.way.
Tegenwoordig kun je niemand meer het voordeel van de twijfel geven!

En dan zeggen hier nog mensen dat meneer heus geen bedoelingen hoeft te hebben..... ??
Iemand die zn verzorgster (tje) berichten gaat sturen hoe mooi ze is...... hoe duidelijk wil je het hebben? Zijn jullie dan echt zo naief?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:00

VivaLaVida schreef:

En dan zeggen hier nog mensen dat meneer heus geen bedoelingen hoeft te hebben..... ??
Iemand die zn verzorgster (tje) berichten gaat sturen hoe mooi ze is...... hoe duidelijk wil je het hebben? Zijn jullie dan echt zo naief?

ben ik helemaal met je eens :j

dit is echt niet normaal :n , kan het ook echt niet goedpraten ....dat de man aardig is ofzo :?
juist in deze tijd moet je heel erg oppassen!!!!!

melding maken!!!!!
en ook dat andere meisje...al is het 2 jr geleden maak er melding van wie weet liggen er meer meldingen en dan kunnen ze er wat mee ,maar als iedereen zijn mond houd gaat het straks echt een keer fout!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:03

VivaLaVida schreef:

:oo

Dat wist ik niet eens. Ik lees overduidelijk weer eens totaal niet goed.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:08

Direct een melding maken bij de politie, niet alleen TS maar ook anderen die in dit topic reageren die bij deze meneer pony's hebben verzorgd. Print mails / berichten uit en geef dit a.u.b. aan de politie. Ook al is er niks concreets voorgevallen, de politie neemt dergelijke berichten heel serieus. Laat het aan de politie over of er verdere stappen ondernomen gaan worden.

Stel dat er straks een jong, onzeker meisje daar gaat ponyrijden die niet sterk in haar schoenen staat en geen 'nee' kan / durft te zeggen?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:22

Nou sorry hoor maar om nou te zeggen dat haar ouders niet wijs zijn? :=
Het is gewoon een man met een gezin, de pony's staan naast een dure villa waar ook gewoon mensen in wonen die contact met hem hebben, wie verwacht zoiets dan? Er gebeuren pas vreemde dingen als je mee gaat mennen, maar hij neemt je pas na een tijd mee dus ik dénk zelf dat hij er misbruik van maakt als meisjes aan de pony's gaan hechten zodat ze niks meer durven te zeggen..

Ik ben overigens wel met mijn ouders geweest, die gingen altijd mee op de laatste 2 keer na maar die palmt hij ook gewoon in met z'n mooie praatjes, dus het is niet zo dat m'n ouders meteen zoiets hadden van 'oh die is fout' hij komt dus niet als een gluipert over ofzo.. hij is wel vaag, maar niet op die manier (in het begin dus)

Ohh en nu ik eraan denk, in Tilburg zitten er waarschijnlijk meer.. Met Hackney's, nadat ik bij hem ben gestopt werd ik ineens door meerdere menners gebeld/gemaild om daar te komen verzorgen, ook allemaal zo super vrij en zelfs betaald (heel veel zelfs..) dus het zit er goed in dat die mijn gegevens van hem hebben gehad zodat ik er alsnog terecht kwam, maar toen hadden mijn ouders uiteraard zoiets van 'je gaat dus niet meer naar menners in Tilburg' dus daar ben ik nooit heen gegaan. Dit kan ik dus niet helemaal met zekerheid zeggen dat ze vanuit hem kwamen, maar het zou goed kunnen dus Tilburg is wel echt een plek waar je goed op moet passen..

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:27

melody7 schreef:
Het is gewoon een man met een gezin, de pony's staan naast een dure villa waar ook gewoon mensen in wonen die contact met hem hebben, wie verwacht zoiets dan? Er gebeuren pas vreemde dingen als je mee gaat mennen, maar hij neemt je pas na een tijd mee dus ik dénk zelf dat hij er misbruik van maakt als meisjes aan de pony's gaan hechten zodat ze niks meer durven te zeggen..

Dat eerste deel van je verhaal vind ik naief. Ikzelf ben misbruikt geweest door een paardeneigenaar en dat is recht onder de neus van familieleden gebeurd. Daarnaast gebeurt het ook te vaak op maneges. En daar komen toch zat anderen.

Of dit heerschap het zou doen, geen idee, maar de "wie verwacht nu zo iets daar", daar ben ik wat terughoudender op geworden.

Daarnaast, if it looks like a duck and it walks like a duck, it probably is a duck.

En noem het maar gebrek aan vertrouwen, maar elk meisje (jongen ook trouwens) dat misbruikt wordt op welke manier, is er 1 teveel. Voorkomen is beter dan genezen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:38

Rocamor schreef:
melody7 schreef:

Dat eerste deel van je verhaal vind ik naief. Ikzelf ben misbruikt geweest door een paardeneigenaar en dat is recht onder de neus van familieleden gebeurd. Daarnaast gebeurt het ook te vaak op maneges. En daar komen toch zat anderen.

Of dit heerschap het zou doen, geen idee, maar de "wie verwacht nu zo iets daar", daar ben ik wat terughoudender op geworden.

Daarnaast, if it looks like a duck and it walks like a duck, it probably is a duck.

En noem het maar gebrek aan vertrouwen, maar elk meisje (jongen ook trouwens) dat misbruikt wordt op welke manier, is er 1 teveel. Voorkomen is beter dan genezen.

Is misschien ook wel naïef maar zo komt het wel over als je er bent := En dat is wel waar veel ouders naar kijken, een man alleen is 'gevaarlijk' en een gezin niet, natuurlijk klopt dat niet maar zo word er vaak wel naar gekeken.
Tenminste mijn ouders vonden het daardoor vertrouwd terwijl ze enkel een man meteen af zouden kappen..

Dat het voorkomen moet worden ben ik het natuurlijk 100% mee eens!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:48

Dat ben ik met je eens. Echter als je zelf eea hebt meegemaakt, wordt je wat huiveriger. En ik hoop dat ouders ook wat (gezond!!!!) huiverig worden. Zie Robert M, andere pedo's, en de verhalen over paardrijdende meisjes.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 13:54

Jahoor, op dat vlak passen mijn ouders wel op := Iets te soms :P En ik zelf ook wel, toen wat minder dan nu maar ik kon absoluut wel goed genoeg nadenken om te zien dat het niet klopte toen hij zo pissig werd omdat ik niet mee wilde gaan mennen.. Had sowieso al redelijk snel een naar gevoel bij hem, dat was ook niet voor niets.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 15:26

VivaLaVida: Ik heb daar 2 jaar geleden ook een keer gereden, maar vond het niks, had geen goed gevoel over de paarden, en had geen goed gevoel over die man. Was toendertijd 15 en kreeg hele tijd sigaretten van hem aangeboden. We hadden zo afgesproken dat ik eerst naar zijn huis zou komen en vanuit daar zijn we naar de paarden gereden. Zijn vrouw was toen gewoon thuis. Het duurde best lang voordat we met de auto op locatie waren.. Weet ook nog toen ik daar wegfietste mijn band opeens lek was, toen niet goed nagedacht wat het precies zou zijn. Achteraf snap ik dus dat hij het wss heeft gedaan om me een lift naar huis aan te bieden. :O

Ga nu inderdaad melding maken, en bij die kennis van mij wil hier ook aan meewerken, die heeft er een langere tijd rondgelopen en heeft iets meer meegemaakt dan hem, zij heeft overigens ook geen bewijzen maar hoop dat de politie het serieus neemt.

Als ik terugdenk ik het zeker heel dom dat ik daar ooit naartoe ben gegaan zonder ouders. Wie weet had ik geen nee durven zeggen, en was ik er mee verder gegaan, wat er dan zou kunnen zijn gebeurd. :(

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:29

Goed dat je melding gaat maken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:06

Maar jouw ouders lieten je daar gewoon alleen heen gaan? Niet te geloven... niet om je ouders af te kraken maar ik vind zulke dingen echt onbegrijpelijk. .

Maar inderdaad heel goed dat je melding gaat maken!

LukieBradleyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:56

Op mijn 12 ging ik ook bij een boer in de buurt pony's doen zoals zoveel meisjes.
Na 2 jaar ging ik en inmiddels weer5 jaar terug.
Er is Nog nooit iets voorgevallen toen en nu en ik zit toch heel veel met oude boeren opgescheept ;)
Kwestie van een stukje vertrouwen.
Waren mijn ouders dan ook slecht?
Nou bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:58

Ik zou mijn 12jarige dochter nooit alleen naar een man toe laten gaan nee. Nooit!! Dan maar wantrouwig zijn.
Dat gaat tig keer goed en 1keer heel erg fout want zulke vreselijke mensen bestaan nou eenmaal.
Dat jouw ouders slecht zijn zijn jouw woorden, ik noem het eerder naief...