Waar is het respect

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:55

Dit is weer net zo'n topic van: ik wil steun krijgen van andere die mij wel "snappen".

Respect is er heus wel hoor, maar als de TS een beetje gepikeerd reageert kan je ook niet verwachten dat andere mensen respectvol tegen je zijn. Wat hier al eerder was gezegd: respect verdien je.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:56

Ik bedoel dit echt niet verkeerd en heb het beste met je voor TS, maar ik heb je topics daar straks gelezen en heb twee keer je leeftijd gecheckt, want je komt écht over als een twaalfjarige. Natuurlijk heb je het probleem dat dit via het medium internet gebeurt, en dat reacties daar anders kunnen overkomen, dan dat ze bedoeld zijn.
Lees misschien je eigen reacties gewoon een keertje na? Dan zie je misschien dat je niet altijd even aardig/openstaand voor commentaar en advies overkomt? Ook het openen van dit topic is toch een beetje onvolwassen, jouw vorige reacties in de topics indachtig :o

Maar dit zijn dingen waar je prima aan kan werken. En dan wacht jou vast een veel gezelligere tijd op bokt dan nu het geval is :)

Antje: idd, dat doe ik ook :P

Vero

Re: Waar is het respect

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:58

ts is niet de enige die haar reacties moet nalezen van dat topic..

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:58

Veertje11 schreef:
ts is niet de enige die haar reacties moet nalezen van dat topic..

ja daar ben ik het wel mee eens.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:59

Ik wist gewoon bij de titel al van wie dit topic was :') Je kunt nu de hele dag topics gaan openen maar dat gaat echt geen mensen aan je kant krijgen.

Als je over een paar jaar je eigen reactie's leest snap je het waarschijnlijk wel, zelf reageer je ook lang niet altijd met respect dusja..

Vero

Re: Waar is het respect

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:04

snappen jullie niet dat ts dit niet leuk vind en misschien weg wil gaan van dit forum?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:05

ik word juist moe van al die mensen die topics starten en niet de antwoorden/reacties krijgen waar ze op gehoopt hadden en daar hevig gefrustreerd van worden.Heeft niets met respect te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:06

Veertje11 schreef:
snappen jullie niet dat ts dit niet leuk vind en misschien weg wil gaan van dit forum?

Dat is dan haar eigen beslissing.
Discussies kunnen ook net zo goed in real life gebeuren.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:06

Veertje11 schreef:

dan mag zij ook wel vriendelijker doen. :) we hebben waarschijnlijk allemaal wel fout gereageerd en bij allemaal hoort ts ook bij.

janahxginger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:07

geerke schreef:
ik word juist moe van al die mensen die topics starten en niet de antwoorden/reacties krijgen waar ze op gehoopt hadden en daar hevig gefrustreerd van worden.Heeft niets met respect te maken.

:j

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 14:07

ik doe vriendelijk maar ja als mensen mij voor domme geit gaan uit schelden is geen reden om nog aardig te blijven

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:09

alltimapanda schreef:
ik doe vriendelijk maar ja als mensen mij voor domme geit gaan uit schelden is geen reden om nog aardig te blijven

Dan juist wel, dat getuigd dan ook van respect van jou kant. Deze mensen die zo gaan praten, zijn er in de meeste gevallen op uit om jouw uit de tent te lokken. En dat is ze zo te lezen erg gelukt.

Bhriseis

Ja Veerle, maar als TS hier zo doet, doet ze wellicht ook zo irl. En het lijkt me dat TS niet geholpen wordt als iedereen haar gewoon naar de mond praat :)

TS, nee, je doet niet vriendelijk en komt betweterig en kinderachtig over. Ik bedoel dit absoluut niet gemeen, maar je kan pas problemen oplossen als je snapt dat er problemen zijn :)

Vero

HorseLove28 schreef:
Veertje11 schreef:

Dat is dan haar eigen beslissing.
Discussies kunnen ook net zo goed in real life gebeuren.

tuurlijk kan dat :')
maar het is dat in real life krijg je het te horen en op bokt kan je het eeuwig teruglezen dat je een domme geit of wat dan ook genoemd ben. of jij dat leuk zou vinden

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:10

Veertje11 schreef:

Weet je wat ik vooral niet snap? Dat jij TS in al haar topics blijft verdedigen en beschermen.

Ik vind ook wel eens niet leuk op Bokt. Andere bokkers vast ook niet. Maar om dan gedrag te vertonen als een kind met een driftbui in de supermarkt lost niks op. Sterker nog, het wakkert het negatieve alleen maar aan.

Dus TS moet vooral doen waar ze zijn in heeft, maar wel op een volwassen manier met de reacties/gevolgen om gaan. Is zo'n gevolg dat ze niet meer op Bokt wil zijn? So be it!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 14:10

Bhriseis schreef:
Ja Veerle, maar als TS hier zo doet, doet ze wellicht ook zo irl. En het lijkt me dat TS niet geholpen wordt als iedereen haar gewoon naar de mond praat :)

TS, nee, je doet niet vriendelijk en komt betweterig en kinderachtig over. Ik bedoel dit absoluut niet gemeen, maar je kan pas problemen oplossen als je snapt dat er problemen zijn :)

je kent me niet eens.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:11

Amaryllis schreef:
Veertje11 schreef:

Weet je wat ik vooral niet snap? Dat jij TS in al haar topics blijft verdedigen en beschermen.

Ik vind ook wel eens niet leuk op Bokt. Andere bokkers vast ook niet. Maar om dan gedrag te vertonen als een kind met een driftbui in de supermarkt lost niks op. Sterker nog, het wakkert het negatieve alleen maar aan.

Dus TS moet vooral doen waar ze zijn in heeft, maar wel op een volwassen manier met de reacties/gevolgen om gaan. Is zo'n gevolg dat ze niet meer op Bokt wil zijn? So be it!

dit is ook mijn mening en ik bescherm haar niet ik zou net als ts gerageerd hebben.

janahxginger

dit haal ik uit jou topic ts jou reactie.
Citaat:
ik trek me niks van aan ze kennen me niet dus ja ze kunnen zeggen wat ze willen he :) maar dat zijn negatief denkers

Anoniem

Daar kun je op TEM'en TS (knop met het rode uitroeptekentje rechts van het geplaatste bericht).

Verder: respect verdien je, dat komt je niet zomaar aanwaaien. Je kunt niet verwachten dat iedereen het altijd maar met elkaar eens is. Niet op bokt, niet ergens anders op het internet, maar ook niet in real life. Leer daar mee leven, en respecteer ook de mening van anderen. Dan heb je kans dat anderen jou ook meer zullen respecteren ;)

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:12

Als je een topic opent neem ik aan dat je om de mening van anderen vraagt, maar bij jouw topics lijk je alleen maar je eigen mening bevestigd te willen krijgen en de rest van de reacties wuif je maar gewoon weg, dan kun je wel topics blijven maken, maar onze antwoorden veranderen niet hoor :n

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:13

Veertje11 schreef:
maar wie noemt nou ook iemand een domme geit??
dan ben je zelf ook niet helemaal...

Die bedoelde het niet gericht .

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:15

Veertje11 schreef:

Het is toch geen verplichting? Je kiest er zelf voor om topics te openen en te reageren in topics!
In plaats van met een vinger te wijzen, is het soms (lees vaak) nodig om ook eens kritisch naar jezelf te kijken.

Meelezen, reageren, zelf een topic openen .... je bent daar helemaal vrij in binnen de bokt-regels. Alleen moeten mensen wel zelf eerst even goed nadenken voor ze iets posten of openen.
Het gebeurt nu eenmaal dat mensen een compleet andere mening dan jezelf hebben. Als je daar niet tegen kan, die mening niet wilt horen of toch niets doet met meningen van andere is het misschien wel zo verstandig geen topics te openen waarin je vraagt om meningen.

Ik lees ook wel eens dingen waar mijn haren van overeind gaan staan. Ik kan daar op reageren met het risico een verhitte discussie uit te lokken en zelf gefrustreerd te raken. Maar ik kan er ook voor kiezen weg te klikken. Die keuze maak je zelf en ik kies dan liever voor het laatste.
Ook ben ik zorgvuldig in de topics die ik open. Het is vooral geven en nemen, goed nadenken voor je iets wegzet en elkaar respecteren.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:17

Laten we voorop stellen dat ik best begrijp hoe jij je op dit moment voelt ts, soms kunnen simpele berichten via internet veel meer pijn doen als je zou denken.

Maar, de reden dat mensen zich onrespectvol tegen jou gedragen ligt ook grotendeels bij je jezelf. Lees je eigen berichten nu nog eens door alsof het berichten van een ander zijn. Je opent een topic waarbij je vraagt naar een anders mening, maar vervolgens wil je die niet horen. Je berichten komen op mij iets wat kinderachtig over, ik schrok dan ook toen ik zag dat je zeventien bent. Dat is ruim vier jaar ouder als ik. Probeer wat rustiger en minder vijandig te reageren, leestekens zouden ook niet verkeerd zijn en mensen zullen je heel anders benaderen. Respect krijg je, verdien je, verlies je. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:17

Veertje11 schreef:
maar het is dat in real life krijg je het te horen en op bokt kan je het eeuwig teruglezen dat je een domme geit of wat dan ook genoemd ben. of jij dat leuk zou vinden

En in je herinneringen kan je niet nagaan of je werd uitgescholden of niet? :=

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:18

HorseLove28 schreef:
Veertje11 schreef:

En in je herinneringen kan je niet nagaan of je werd uitgescholden of niet? :=

:')