Een vakantie die geen vakantie werd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:14

Bij mijn moeder is eerst de baarmoeder weggehaald en later nog de eierstokken, uiteindelijk heeft
ze er ongeveer een halfjaar uitgelegen. Ze hoefde bij beide operaties maar een paar dagen in het
ziekenhuis te blijven. Nu is ze er weer helemaal bovenop, maar psychisch blijft het nog wel zwaar en
daarvoor gaat ze nu naar het Taborhuis, daar verlenen ze psychische hulp voor mensen met kanker,
maar ook voor familieleden.

Hopelijk horen jullie snel meer en is het goed te behandelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:14

Dan zakt in één keer de grond onder je voeten vandaan. Heeel veel sterkte TS, voor zowel je moeder maar ook zeker voor jullie hele familie... :(:)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:15

Vreselijk veel sterkte, ik weet op dit moment precies hoe je je voelt..
Bij mijn moeder is borstkanker geconstateerd 3 weken terug. Woensdag eerste chemo..
Ik probeer me groot en sterk voor d'r te houden, maar zodra iemand er ook maar naar vraagt wil ik het liefst in een hoekje kruipen en keihard janken..

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:16

Ah getsie zeg. Wat een naar bericht. Heel veel sterkte gewenst voor jou en je familie.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 21:16

lieveli schreef:
Jezus, wat ongelooflijk k*t. En ik denk dat de meeste mensen wel snappen dat je niet baalt van die vakantie die niet doorgaat maar dat het een wrange situatie is, normaal gesproken zou je morgen lekker op het strand liggen en nu ben je nog maar met 1 ding bezig.

Heel veel sterkte met de komende nare tijd.

Juist jij snapt het. Mijn mama is nooit ziek altijd actief bezig. Mijn opa helpen die is bijna 90. Daar hebben we ook zorgen voor.
Die schrok zich wild gisteren, helemaal van slag.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:18

Zertab alsjeblieft zeg! Dat is een uiting van stress en angst van de TS, ik vermoed dat zij ook als voorkeur had dat alles in orde was en dat ze gewoon om 05.00 morgenochtend had kunnen vliegen, is het niet?

Het is zwaar kl*te TS, een jaar geleden heb ik iets soortgelijks meegemaakt met mijn vader. De verlammende angst en het onbegrip. Één van je ouders heeft kanker. Mèn wat is dat een oliebol zeg!
Ik wil jou, iedereen om je heen en je moeder heel veel moed, sterkte en wijsheid toewensen.
Ik hoop met jullie mee dat alles goed mag komen met je moeder.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:20

Hartstikke k*t. Hebben jullie al een stappenplan? Ga in ieder geval niet googlen want dan lees je alleen maar nare dingen die helemaal niet hoeven te gebeuren bij je mamsie. Laat het op je afkomen en geniet van elkaar, ik merkte zelf dat we veel intenser gingen leven toen mijn vader ziek werd.

SsSimonee

Re: Een vakantie die geen vakantie werd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:24

Zertab, soms kun je je gedachten beter voor je houden. Het is al erg genoeg voor TS dat haar moeder zo ziek is. Die 6 letters kunnen je hele leven op zijn kop zetten. Wat normaal de stress zou zijn of de reis we goed gaat slaat om in stress hoe het verder met je moeder zou gaan.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 21:26

AmyII schreef:
Zertab alsjeblieft zeg! Dat is een uiting van stress en angst van de TS, ik vermoed dat zij ook als voorkeur had dat alles in orde was en dat ze gewoon om 05.00 morgenochtend had kunnen vliegen, is het niet?

Het is zwaar kl*te TS, een jaar geleden heb ik iets soortgelijks meegemaakt met mijn vader. De verlammende angst en het onbegrip. Één van je ouders heeft kanker. Mèn wat is dat een oliebol zeg!
Ik wil jou, iedereen om je heen en je moeder heel veel moed, sterkte en wijsheid toewensen.
Ik hoop met jullie mee dat alles goed mag komen met je moeder.

Ja we hadden de insteek dat het allemaal niet zo erg was kan toch?! , dat kunnen wij niet weten wij zijn geen dokter.
Mijn moeder is geen klager en zegt niet zo gauw als ze ergens last van heeft.
Toen de bloedarmoede bekent was gingen bij pa de alarmbellen rinkelen en helemaal bij het darmonderzoek

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 21:29

lieveli schreef:
Hartstikke k*t. Hebben jullie al een stappenplan? Ga in ieder geval niet googlen want dan lees je alleen maar nare dingen die helemaal niet hoeven te gebeuren bij je mamsie. Laat het op je afkomen en geniet van elkaar, ik merkte zelf dat we veel intenser gingen leven toen mijn vader ziek werd.

Nouja stappenplan, het wordt een operatie geen chemo. Longen zijn schoon. Ik denk dat het nu vooral aansterken is voor straks. Ze heeft ingevallen wangen.
Ik zei tegen pa ook niet googlen dan ga je dingen lezen die je niet moet lezen.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 21:29

SuperAssie schreef:
Vreselijk veel sterkte, ik weet op dit moment precies hoe je je voelt..
Bij mijn moeder is borstkanker geconstateerd 3 weken terug. Woensdag eerste chemo..
Ik probeer me groot en sterk voor d'r te houden, maar zodra iemand er ook maar naar vraagt wil ik het liefst in een hoekje kruipen en keihard janken..

Y;( Y;( heel veel sterkte

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:30

Heel veel sterkte voor jou en je moeder en je familie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:32

Je gaat ook niet direct uit van zoiets als iemand verder altijd zo gezond is. Wat een rot nieuws zeg, helaas heel herkenbaar (alleen ging/gaat het bij mij niet om mijn moeder). Maar ik weet een beetje hoe je je nu moet voelen. Heel veel sterkte, hopelijk gaat alles voorspoedig voor je ma en kunnen ze het wegkrijgen! Google vooral niet teveel inderdaad. Belangrijkste is om positief te blijven. Ondanks alle tegenslag en helaas slechte afloop bij mijn ene tante, ben ik dat nu ook weer voor mijn andere tante. Het maakt dat je deze situatie een stuk beter door kan komen :j

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:32

Heel veel sterkte!
Weet maar al te goed wat je meemaakt!

Begin dit jaar oma naar het ziekenhuis met in eerste instantie vocht achter longen, vermoedelijk vanwege longontsteking of iets in die richting, bleek helaas longkanker in een vergevorderd stadium. Artsen konden buiten pijnbestrijding niets meer doen en 3 weken laten is ze overleden.
Nooit ziek en altijd actief en fit.
Ik begrijp jou gevoel helemaal! Kan je alleen maar adviseren om er veel over te praten! Maakt niet uit met wie, en vooral afwachten! Dat is het moeilijkste!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 21:37

Ja het wachten dat het is ergst. Gelukkig kent mijn pa bijna het hele ziekenhuis. Hij heeft daar gewerkt de post rond en sorteren voor de afdelingen en artsen. Dus de afspraak met de internist gisteren is er zo tussen geschoven. Dus alle afspraken staan wel snel gepland en dat willen we ook, pa heeft goede contacten daar met de mensen die er werken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:22

Heel veel sterkte.
Ik wens je moeder en jullie veel kracht toe in deze zware tijd.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:24

Jeetje, daar zit je niet op te wachten..! Wees sterk en vooral hoopvol. Dikke knuffel voor jou en je familie!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 22:24

joke20 schreef:
Ja het wachten dat het is ergst. Gelukkig kent mijn pa bijna het hele ziekenhuis. Hij heeft daar gewerkt de post rond en sorteren voor de afdelingen en artsen. Dus de afspraak met de internist gisteren is er zo tussen geschoven. Dus alle afspraken staan wel snel gepland en dat willen we ook, pa heeft goede contacten daar met de mensen die er werken.

Dat is fijn. Mijn zus werkt ook in het ziekenhuis waar mijn moeder behandeld zal worden, dus die kan ook veel regelen, dat geeft al wat steun.
Voor jou, je moeder en de rest van je familie en omgeving is het een enorme impact, maar laten we er van uit gaan dat alles weer 'goed' komt en dat je moeder(en die van mij ook..) volledig geneest!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 23:27

Daar gaan we voor :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:36

Och wat verdrietig! :(:) En wat een contrast... zo denk je onbezorgd lekker op vakantie te gaan. En het volgende moment wordt de grond onder je voeten vandaan geslagen met dit verdrietige nieuws.
En dan lijkt ineens niets meer belangrijk en staat de wereld voor jullie stil.
Hopelijk kan je moeder snel en goed geholpen worden en gaat ze helemaal herstellen. Heel erg veel sterkte gewenst in deze onzekere en slopende periode!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:45

Ach meid, wat een ellende... Van uitzicht naar zorgeloze vakantie naar ziekenhuis en behandeling .... Heel veel sterkte.

Heel veel succes ook om dit als gezin te doorstaan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:09

Heel veel sterkte gewenst! Wat vreselijk. Ze komt er vast weer helemaal bovenop.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:15

tuurlijk , maar de weg naar herstel is lang zwaar en met ups en downs voor jullie allemaal!

heel veel moed en kracht, nu maar ook voor na de eerste lastige periode!!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:17

zo dan...dan denk je ach bloedarmoede zo opgeknapt..gatver wat is het toch een k*tziekte...heel veel sterkte!!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:35

heel veel sterkte voor jullie allemaal. Wat betreft je vakantie, kun je niet halve dagen werken. Kun je er zijn voor je ouders en heb je daarnaast ook wat om handen. Daarbij mocht het in de toekomst nodig zijn heb je nog vrije tijd om bv mee te gaan naar arts/zh bezoek

Heel heel heel veel sterkte