Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Hij mag nog blij zijn dat z'n bril stuk is, voor 't zelfde geldt maakt ie een smakker tegen de grond en zit het glas in zijn oog ofzo.
LOLLYYwood schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar: eigen schuld, dikke bult. Wié gaat er nu voetballen met een bril op? := Hij mag nog blij zijn dat z'n bril stuk is, voor 't zelfde geldt maakt ie een smakker tegen de grond en zit het glas in zijn oog ofzo.
Ik zou niks vergoeden, en ik zou dat ook gewoon zeggen.
LOLLYYwood schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar: eigen schuld, dikke bult. Wié gaat er nu voetballen met een bril op?Hij mag nog blij zijn dat z'n bril stuk is, voor 't zelfde geldt maakt ie een smakker tegen de grond en zit het glas in zijn oog ofzo.
Ik zou niks vergoeden, en ik zou dat ook gewoon zeggen.
Beide een beetje schuld, dus helemaal betalen moet je ook niet doen. AnneLieff schreef:Moeilijke kwestie. Een bril met sport is natuurlijk altijd eigen risico. Dus fout ligt niet alleen bij jullie.
Ik denk dat het er aan ligt hoe oud de bril is. Als de bril al 5 jaar oud is, is hij hoogstwaarscheinlijk toch al aan vervanging toe. In dat opzicht is het van de zotte dat jullie een volledige bril betalen. Wellicht helft van de montuurkosten.
Ook krijg je van je zorgverzekering een bepaalt bedrag terug bij aanschaf van een nieuwe bril.
Is de bril wat jonger, gewoon naar de desbetreffende opticien gaan, deze kunnen zien wat voor bril hij had, en wellicht of deze ook nog in omloop is. Dan kunnen de glazen gewooon overgezet worden. Een montuur en verzendkosten is nog altijd goedkoper dan een hele nieuwebril.
moet je wel een andere datum opgeven anders val je meteen door mand. Als dat al niet gebeurt.
Froukje1993 schreef:LOLLYYwood schreef:Ik heb niet het hele topic gelezen, maar: eigen schuld, dikke bult. Wié gaat er nu voetballen met een bril op?
Nou uh, ik?! Zonder bril zie ik geen steek. Waar denk je dat een bril voor uitgevonden is?
Dat ie dan van je neus gemept wordt is het risico van het vak.
AnneLieff schreef:Mijn excuus. Dan heb ik daaroverheen gelezen. Misschien dan toch gaan zoeken naar het desbetreffende montuur. Brillen zijn namelijk niet goedkoop, weet er alles van.
Kan hij aangegeven worden als toeschouwer. Omvergelopen door voetballer. Wellicht dat het dan wel vergoed word?
AnneLieff schreef:Mijn excuus. Dan heb ik daaroverheen gelezen. Misschien dan toch gaan zoeken naar het desbetreffende montuur. Brillen zijn namelijk niet goedkoop, weet er alles van.
Kan hij aangegeven worden als toeschouwer. Omvergelopen door voetballer. Wellicht dat het dan wel vergoed word?
Chita schreef:De brildrager had ook zelf kunnen kijken voor een buitenshuisdekking op zijn inboedel. Daar zijn bijnisanne brillen meeverzekerd. Zal eens in de voorwaarden moeten kijken of dit geval ook verzekerd zou zijn, maar daar ga ik even wel vanuit. Vind het dus ook meer zijn probleem en vooral erg aardig als jij mee zou willen betalen!
Ibbel schreef:Froukje1993 schreef:Nou uh, ik?! Zonder bril zie ik geen steek. Waar denk je dat een bril voor uitgevonden is?
Daar hebben ze dus (onder andere) daglenzen voor uitgevonden. Die zijn eigenlijk bedoeld om níet dagelijks te gebruiken (daar zijn ze ook wat duur voor) maar juist af en toe te gebruiken, bv bij sporten.
Ibbel schreef:Froukje1993 schreef:Nou uh, ik?! Zonder bril zie ik geen steek. Waar denk je dat een bril voor uitgevonden is?
Daar hebben ze dus (onder andere) daglenzen voor uitgevonden. Die zijn eigenlijk bedoeld om níet dagelijks te gebruiken (daar zijn ze ook wat duur voor) maar juist af en toe te gebruiken, bv bij sporten.