vergeten te genieten? : let's change!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: vergeten te genieten? : let's change!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 00:20

Jou moeder heeft groot gelijk deborah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 01:47

Zeeuwtje68 schreef:
nu ook weer prachtig mooi weer buiten, en waar is madam idd binnen grrrrrrrrrrrrrr
ik krijg er werkelijk waar een punthoofd van, en heb nu ook weer migraine veel te veel herrie in me kop
ik laat het maar waaien hoor.
vind dat het niet mijn pakkie aan is, maar van haar pa en ma.. en die doen er niks aan dus waar moet ik me dan nog druk om maken?
dan de jongste die is al vroeg naar paardrijles gegaan blijft lekker met haar vriendinnen op de manege hangen, komt thuis doet hier de paarden, en nu zit ze lekker buiten in de zon..

Ik zit ook veel binnen want ik hou ook niet van dat "prachtig mooie weer", vind het verschrikkelijk. Is dat ook 'diep triest'? :=

Ik word gelukkig van de herfst, donker weer, regen. Niet van de zon. :')

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:20

Ieder heeft zo zijn eigen seizoen. Of juist dat je ze allemaal mooi vind, dit is heel persoonlijk. Dit zie je wel zoals hierboven vind het donkere mooi, terwijl er ook mensen met winterdepressie rondlopen XD

ik baal er echt van dat ik nog steeds niks kan, van wege mijn operatie. Maar meestal gaat het iedere dag beter en dat is ook iets positiefs.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:36

Ik raad aan om in het low season je ticket naar Amerika te boeken das wat goedkoper...
Dat is mijn tip :+
En tja voor derest zeg ik natuurlijk gewoon gaan met die banaan want het is een geweldig land en ik ga binnenkort ook weer terug voor de 5e keer <3 to make a commun wish come true ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:39

De vrolijke topics zijn volop aanwezig op bokt momenteel, tof!
Ik zag laatst dit topic --> [LZP] 100 Happy Days / Tijd maken om gelukkig te zijn
En ben daar ook mee begonnen, erg leuk :j Ik doe dat wel zonder de foto's en inderdaad zonder de sociale media er in te betrekken, schrijf elke dag gewoon voor mezelf de positieve punten op :j Maar dit topic spreekt me ook zeker aan :j

Als ik je nog een tip mag geven; Stel je doelen zo concreet mogelijk op.
'Gezond leven' is heel algemeen, moeilijk meetbaar en daardoor ook moeilijk te halen. Als je het opstelt als 'Elke dag 1,5 liter water drinken' of 'Een maand lang geen frisdrank drinken' of 'Elke avond koken, max 1 junkfoodavond in de maand' dan is je doel veel duidelijker.
Voordeel daarvan is dat je veel gemotiveerder raakt en het ook kan vieren als je je doel gehaald hebt *\o/*
Ik heb zelf een tijd 101 doelen in 1001 dagen gedaan, en dan merk je echt dat de mensen met de meest concrete doelen degenen zijn die volhouden. De wat vaag omschreven doelen kan je nooit echt halen, en dan zakt de motivatie toch weg na een tijdje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:01

shilady: Jep, maar wordt lastig straks met de opleiding! Misschien stiekem een weekje ertussenuit glippen in het najaar/ voorjaar! :)

Blijheid: Dat topic had mij ook al geïnspireerd inderdaad! Zeker even een boekje aanschaffen en lekker meedoen! :D .. De vage doelen is inderdaad ook handig om die concreet te maken. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:11

Ik heb een lijstje met dingen die ik ooit wil doen in het leven. Als ik er een heb kunnen afstrepen ga ik voor de volgende. hoe zwaar het dan soms ook kan zijn, je bent ondertussen dan wel telkens bezig met je dromen waar te maken. Voor sommige zal ik jaren moeten sparen, maar dan weet je wel waarvoor je het doet en het maakt je dan extra trots als je het hebt weten te behalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:38

Ja, een bucketlist wil ik ook nog eens voor gaan zitten! :) Heb heel veel dromen waarvan ik er een paar ook echt uit wil laten komen, hoe lastig ook. Welke heb jij al behaald?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:31

pimaude schreef:
Ja, een bucketlist wil ik ook nog eens voor gaan zitten! :) Heb heel veel dromen waarvan ik er een paar ook echt uit wil laten komen, hoe lastig ook. Welke heb jij al behaald?

Ben nu niet thuis zal straks s even kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:11

Wauw, wat een geweldig topic! :D Ik wil meedoen. Helaas zit ik zelf ook grotendeels achter de pc, zowel voor school, maar ook voor mn fotografie moet ik een boel doen. Vind het erg jammer dat ik er zoveel tijd aan kwijt ben, aan beide. Maar goed, ik weet niet goed wat ik anders moet gaan doen. :Y)

Wel ben ik door het fotograferen meer kleine dingen gaan waarderen in de natuur en in je omgeving. Je kijkt echt anders naar de wereld heb ik gemerkt. :j Je kijkt veel beter om je heen, in alles zie je wel iets moois en je bekijkt het van verschillende standpunten.

Graag zou ik ook eens in dit topic willen blijven en meedoen. :o het is alleen zo lastig te beginnen.

Die 100 days lijkt me echt tof om te doen! Hoe doen jullie dat? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:25

Geweldig initiatief! Ik sluit me er graag bij aan!

Ik merk dat ik soms ook te veel bezig ben met de laptop of, als ik de laptop niet bij me heb, met mijn telefoon. Persoonlijk zou ik eens wat vaker een boek moeten lezen in plaats van doelloos rondsurfen op het internet. Dat 100 happy days klinkt leuk, ik zal het topic eens gaan bekijken.
Ik vind dat er al erg veel leuke tips worden gegeven, echt heel tof!

Blijheid: ah het dayzero-project! Daar wilde ik laatst ook weer mee beginnen maar op de een of andere manier verwatert dat plan steeds een beetje bij mij -O-

Overigens bestaat mijn bucketlist van een aantal jaren geleden nog steeds, die verdwijnt gelukkig niet zomaar. Daar ga ik natuurlijk graag mee verder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:32

Elmo, precies dat heb ik ook! Voor mezelf al een uitdaging gesteld dat ik 75 boeken 'moet' lezen in een jaar. Helaas loop ik nu al ruim 10 boeken achter op de planning, maar eerst waren het er 15 dus ik heb al redelijk wat ingehaald. :Y) Wil nu ook wel lezen, maar kan mezelf er niet tot zetten. Al het huiswerk, het toch blijven wachten tot iemand online komt, al kan dat nog zo lang duren...

Ik denk dat ik voor mezelf die 100 happy days ga doen! En dan elke dag 5 dingen opschrijven in een schriftje. :D
Dat van die doelen, dat vind ik dan weer lastig. Ik zou niet weten welke doelen ik heb (o god, een doelloos leven, daar moet ik wat aan gaan doen :') ) en hoe ik ze zou moeten uitvoeren zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:38

Voor sommige mensen werkt het om doelen op te stellen, voor anderen niet. Ik vind het persoonlijk leuk om ergens naar toe te werken, het geeft mij veel voldoening als iets dan 'lukt'. Andere mensen leven liever met de dag en zien wat de dag hen brengt. Ik denk dat het iets heel persoonlijks is. Als het opstellen van doelen je niet zo ligt moet je het denk ik ook niet doen. Je kunt het natuurlijk wel altijd proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:43

Ik hou ervan om dingen te kunnen afstrepen als het gedaan is, dat geeft gewoon echt een voldaan gevoel. Dat ik die dag toch iets nuttigs heb gedaan. :P Heel vaak voelt het soms toch wel als 'wat heb ik nu eigenlijk vandaag gedaan? Niets...' en dat is echt vervelend! Maar ik zit dus met het probleem dat ik niet weet wat ik wil, of wat voor doelen ik heb. Naja, afvallen, sporten. Maar dat lukt me niet echt op dit moment..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:15

pimaude schreef:

Naar dierentuin blijdorp gaan
Call of duty mw3 kill death ratio 1
Samenwonen
Naar optreden van racoon
Een sunday in een mcflurry beker
Een nieuwe sport uitproberen

Heb nog 34 dingen op de lijst staan en als ik weer wat bedenk schrijf ik het erbij. Ik heb 2 dingen die op de lijst staan ook al geplant voor dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:33

Mooie doelen moonsparkle!

Pimaude/Deetje: ik heb mijn oude blog maar weer eens opgepakt. Misschien inspireert het jullie: http://deloopderdingen.webs.com/
Ik heb de 100 Happy Days challenge er aan toegevoegd, omdat ik vind dat het er wel mooi tussen past!

Maargoed, om een goed begin te maken en het doel van dit topic niet uit te stellen sluit ik bij deze even alles af en reageer ik vanavond weer :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:41

spotterick: Ahw dat klinkt heftig! Maar een scheiding is nooit de schuld van het kind hè, en jij mag net zo goed je rechten aangeven! :) Vooral na een operatie, dan is het echt beter om rustig aan te doen! Wel tof dat je zoveel voor anderen over hebt!

Deetjuuhh: Leuk, een mede-fotograaf ! Dat is nog niet eens het erge, maar het onnodig achter de pc zitten daaagen lang.. Ik heb vanmiddag ook even een paar uurtjes sims gespeeld, maar ik vond het wel lekker, een middagje niets doen! Niets mis mee, want vanavond staat er weer een fotomeeting op het programma in het bos, dus ben ik toch lekker buiten. een beetje verdelen is prima toch? :)

En de 100 days: Gewoon beginnen! :P Ik had 1 dag op facebook gezet maar het is vrij onbekend en lijkt me niet fijn voor mijn facebookvrienden in het begin. Als ik wat gevorderder ben dan kan ik best eens een foto posten van een dag denk ik. Ik ga een boekje kopen en daar in schrijven elke dag wat mijn 'happy-moment' van die dag was. :) .. De doelen komen ook wel met der tijd. Mijn penpals opzoeken is ook iets van de laatste maand, omdat ik onwijs goed met de ene kan, en de andere echt een vader-figuur is. Hop, nieuw doel erbij. :)

Elmo: Wat leuk! :D Meer positiviteit ! En een blog, gaaf! Ik zit ook met die ideeën in mn hoofd, maar altijd zo eng want dan wil ik stiekem niet dat iemand het leest, maar ik wil het toch delen. moeilijk moeilijk :P

moonsparkle: haha een sundae in een flurry-beker? :P Cool, als je dat bij mij had gevraagd en de reden erbij had gezet kreeg je mooi wat extra ijs + saus! :P geweldig! kleine dingen hè!

Ik heb trouwens een nieuwe doel: eeeiinndeeellijkk beginnen aan het boek dat ik de komende jaren wil gaan schrijven! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:48

Pimaude, gezellig! :D
Naja, ik doe dus echt nutteloze dingen achter de pc terwijl ik boel nuttige dingen heb te doen (ook achter de pc). Dus dat is dan wel echt verspilde tijd als het ware. En daar wil ik gewoon vanaf. :+
Veel plezier vanavond! Ik heb net 120 kaartjes geknipt, ik heb al meer dan 60 woorden opgeschreven met op de achterkant de vertaling (voor het leren) en al een boel ander hw gemaakt. Dus straks mezelf even trakteren op film kijken met mijn zusje. Daar heb ik wel echt even behoefte aan. :')

Ik ga denk ik inderdaad vandaag al beginnen ja! Even een schriftje opzoeken en dan iedere dag 5 mooie dingen opschrijven, en een quote. :) Misschien ook elke dag een foto maken, maar dat vind ik dan weer lastig. Ik hou niet van normale kiekjes, het moet echt perfect. En dat ga ik niet elke dag redden, of niet van de juiste momenten dan. Dus ik ruil de foto in voor 5 mooie dingen + een quote. :Y)

Zelf ga ik het ook niet op fb of iets anders posten nee. :n Hou het gewoon lekker voor mezelf. Inderdaad wat jij ook zegt, ik wil het delen, maar tegelijk ook weer niet met de hele wereld. Wellicht kunnen we met alle mensen die eraan meedoen een topic starten en dan elke dag om ik zeg maar wat 21:00 al onze mooie dingen gepost te hebben? Elkaar een beetje lekker motiveren. :D

Goed bezig!

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:50

Oo een boek schrijven is niet niks! Heb je al ideeën?
Nee is nogal een heftige situatie, moest er ook even uit. Heb ook niemand om er mee over te praten. Soms wou ik dat ik niet zo verlegen was, en wat meer vrienden had. Maar ik heb gelukkig mijn paardjes, daar doe ik alles voor. Daarom dat ik ook zoveel doe thuis. Als mijn ouders scheiden ben ik mijn vriendjes kwijt en dat zou ik echt niet willen!!!
iig succes met schrijven, lijkt me stiekem best moeilijk om een boek te schrijven

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:35

spotterick schreef:
@ zeeuwtje68: wat jij hebt met je (stief)dochter. Heb ik met mijn moeder.
ze zit altijd maar op de bank voor de ipad of de tv of ze is bezig met een hobby, waarvan iedereen heeft is dat een hobby?, maar ze doet verder niks tot vrij weinig.
Alleen maar klagen dit doet zeer, het is hier een zooi van alles. Maar ze doet er zelf niks tegen. Ze blijft maar zitten, weet niet meer wat ik moet doen.
ik doe meestal een groot deel van het huishoude, en als ik er iets van zeg word ze kwaad. Maar als ik niks doe ook. Maar dan hebben mijn ouders ook gelijk ruzie... En ik wil ook niet dat ze gaan scheiden vanwege dat ik lui ben, op dit moment kan ik niks vanwege dat ik geopereerd ben. Alleen ik kan niet tegen de rommel om me heen en de ruzie en alles.. Kan amper naar buiten of iets.
gelukkig had vandaag mijn vriend me meegenomen naar mijn paardjes samen met mijn hond. Heb er ontzettend van genoten. Maar soms weet ik ook echt niet meer wat ik moet doen, dat maakt het soms zo moeilijk om van de dag te genieten.

OMG hier gaan mijn nekharen wel van overeind staan hoor.
Is er niemand in huis die haar een schop onder de kont kan geven dan?
Dit is echt diep triest en dat noemt zich een moeder?
Ik vind het heel spijtig voor je dat je in zon situatie moet leven :(
Mijn (stiefdochter) Is weer lekker naar huis.
Maar komt wel elk weekend van vrijdag tot zondag en dan zit ik me weer te ergeren pffffffff
En de halve vakanties.. aan de ene kant vind ik het fijn dat ze komen
Maar ik ben ook wel weer blij als ze gaat hoor..

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:01

Goed dat je hier meer op gaat letten TS! Ik ga mee doen :D
Ik heb net mijn examens gemaakt en heb nu dus vrij lang vakantie. Ik heb besloten dat ik dit wat beter wil gaan besteden, veel naar buiten, weinig op de computer en proberen om zelf ook een beter persoon te worden :)

Zeeuwtje68 schreef:
nu ook weer prachtig mooi weer buiten, en waar is madam idd binnen grrrrrrrrrrrrrr
ik krijg er werkelijk waar een punthoofd van, en heb nu ook weer migraine veel te veel herrie in me kop
ik laat het maar waaien hoor.
vind dat het niet mijn pakkie aan is, maar van haar pa en ma.. en die doen er niks aan dus waar moet ik me dan nog druk om maken?
dan de jongste die is al vroeg naar paardrijles gegaan blijft lekker met haar vriendinnen op de manege hangen, komt thuis doet hier de paarden, en nu zit ze lekker buiten in de zon..

Wij hebben dit jaar zo iemand bij ons in huis wonen. Ik snapte het ook nooit maar haar ouders zorgen er nu wel voor dat ze naar een psycholoog gaat. Ze is blijkbaar depressief en heeft sociale fobie. Voel me soms wat schuldig dat ik niet meer voor haar kan betekenen maar het is zo lastig want ze wilt inderdaad ook echt niks. :/

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:03

Ik wil je heel veel succes wensen!

Wat een herkenningspunten lees ik.
(en ja, ik ben hier ook mee bezig, om meer te genieten :D )

Zet hem op!! *\o/*
Je kunt het!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:09

Ik doe mee!
Nu ik er bij na denk ziet ik 's avonds heel veel op mijn mobiel.. Mijn moeder heeft niet een smartphone dus niet heeft eigenlijk geen gezelligheid aan mij.. Triest eigenlijk nu ik er bij na denk :(
Ik ga minder op mijn mobiel, ik wil mijn moeder de liefde geven die ze verdient!
Dus ik doe mee!! :D
Straks, als ik naar beneden ga dan laat ik mijn mobiel boven liggen

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:40

Zeeuwtje68 schreef:
OMG hier gaan mijn nekharen wel van overeind staan hoor.
Is er niemand in huis die haar een schop onder de kont kan geven dan?
Dit is echt diep triest en dat noemt zich een moeder?
Ik vind het heel spijtig voor je dat je in zon situatie moet leven :(
Mijn (stiefdochter) Is weer lekker naar huis.
Maar komt wel elk weekend van vrijdag tot zondag en dan zit ik me weer te ergeren pffffffff
En de halve vakanties.. aan de ene kant vind ik het fijn dat ze komen
Maar ik ben ook wel weer blij als ze gaat hoor..

ik durf er niks van te zeggen. En ze neemt niet heel veel aan van mijn vader. ZE kan soms door de stomste dingen al op de tenen getrapt zijn, bijvoorbeeld dat hij niet gelijk voor haar een glas cola inschenkt. Dus mijn vader durft t ook niet(denk ik) tot er een bom ontploft.
Maarja, zie soms geen uitweg. Hierdoor sluit ik mezelf wel eens helemaal af achter mijn pc. Maar dit vind ik op dat moment ook fijn. Achteraf heb ik ook van had liever lekker buiten gezeten. Maarja kan niet alles hebben.
gewoon verder hopen dat ze ooit t licht gaat zien, en van der lamme ... Afgaat maar denk dat dit nog wel even kan duren. Dus ga ik vaak lekker wandelen met mijn hond(zo gauw t gaat dan)dan het liefst voor enkele uren even weg.
aangezien ik door angst niet meer alleen weg durf op mijn paard. En nog niemand gevonden heb die mee mijn paardjes wil verzorgen en rijden. Maar hiervoor ga ik gewoon lekker verder zoeken

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 21:07

Ik heb je even een pb tje gestuurd..