Vliegtuig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Re: Vliegtuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:51

Doe gewoon alles wat je niet nodig hebt tijdens de vlucht lekker in het koffer. Alles. Kan er ook geen gezeur komen.

Hier vaker mijn deo weggegooid geworden, bijna een ijzeren beeldje (een motor) maar toen we alle 7 stonden van "Nahja, dat is balen" lieten ze het toch maar door, een flesje cola en noem maar op. Ik ga dit jaar niks riskeren, behalve een zak snoep en een kussen neem ik niks mee het vliegtuig op.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:55

ik heb nog een tip:
als je met meerdere gaat kan je het best je kleding verdelen over de drie koffers, als er dan 1 naar een andere bestemming is heb je nog voor de eerste tijd wat kleding

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:56

sweetheart schreef:
ZeSteigert schreef:
In je handbagage mag het onder de 100 ml mee, dus een mini deo mag.
In je koffer mag een grote fles, en ook een kleine.

Niet als het een spuitbusje is. Denk er ook aan dat je zaken als een vijl, een nagelschaartje e.d. allemaal in je koffer doet en niet in je handbagage.

Veel plezier!

Jawel, een spuitbusje mag ook. Mits hij verpakt is in een plastic zakje.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:16

Veertje11 schreef:
ik heb nog een tip:
als je met meerdere gaat kan je het best je kleding verdelen over de drie koffers, als er dan 1 naar een andere bestemming is heb je nog voor de eerste tijd wat kleding

Dit is idd wel een goede, als je een koffer kwijt bent zit je zonder. Zo ken ik iemand die voor een paar dagen naar Barcelona ging en de koffer was er pas ongeveer op of 1 dag voor de dag dat zij weer naar huis ging. Overigens ook helemaal beschadigd en kapot! Alles zat er in, ook haar toiletartikelen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:19

Daarom doe ik altijd een tandenborstel, tandpasta, deo en medicijnen en een onderbroek in mijn handbagage. Dan kun je iig een dag vooruit en nieuwe kleren kun je altijd kopen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:23

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:25

En een nagelknipper? Ik vind het vreemd.. Verschillende regels per maatschappij/vliegveld dan? Ik ken toch een aantal die die kleine knippers moesten inleveren.

Ik behoud toch liever mn blikje cola dan die nagelvijl :)) Aan boord betaal je nl. de hoofdprijs (voor drinken)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-05-14 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:26

Dreamy schreef:
Met een balpen kun je trouwens ook mensen steken :+

Celblok H :o

Nagelschaartje mag niet mee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:27

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:36

Maakt niet uit gaat om het idee :p

Een schaartje mag sowieso niet, hebben ze bij mijn oma laatst eruit gepikt en moest ze inleveren. Knipper geloof ik wel, ik dacht dat ik die mijn laatste vlucht in de handbagage had zitten maar kan ook zijn dat dat niet zo was..)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:50

Wij doen alleen de Schengen-vluchten (dus binnen Europa voornl. , waar je voor het winkelgebied wordt gecontroleerd en dus niet bij het vliegtuig zelf pas).
Daar mogen de knippers, scharen e.d. Vanaf het scharnier max. 5 cm zijn :j
Stel we twijfelen over de grootte (beeldscherm vertekend nog wel eens, daarom graag alle vloeistoffen uit de tas halen bij de check!! Dat scheelt weer wachten op je tas voor controle), dan wordt de tas wel gevisiteerd en het voorwerp bekeken. Maar als het dus minder dan 5 cm is vanaf het scharnier gezien, dan mag het eigenlijk gewoon mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:53

Ik kieper altijd alles in de bakken bij de douane :j

Ik ben nu ook voor Japan weer aan het uitzoeken wat er wel en niet mee mag in de handbagage, maar ben nu eigenlijk ook eens vanplan de handbagage een beetje 'ruim' te houden, dus dat ik niet hoef te proppen :=