Ervaringen keukenboeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Re: Ervaringen keukenboeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:39

Houtsma keukens in Wieringerwerf, super goede ervaring mee.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:40

wij hebben 10 jaar geleden onze keuken bij brugman gekocht, geen goedkope keuken. Nu laat hier en daar de folie op de deurtjes los, bel je met brugman geeft men aan dat dat normale slijtage is, voor dat geldt had ik verwacht langer lol te hebben van onze keuken. Gevraagd het deurtje te vervangen, daar zouden ze over terugbellen nooit meer iets gehoord. Inmidels hebben we besloten het zo te laten en te sparen voor een nieuwe aangezien inmiddels meerdere deurtjes beginnen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:46

LynnDenise schreef:
Bij ons kun je tevens ook heel je keuken bestellen, thuis laten bezorgen en laten installeren :)
Dat laatste vind ik wel een pluspunt! Want als je geen handige klusser bent met dat vorige systeem. Maar ja dat zelf opmeten,hé. Daar heb ik echt vrees in :=

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:18

Ulfeino schreef:
Houtsma keukens in Wieringerwerf, super goede ervaring mee.

Helaas is die inmiddels gesloten, anders hadden mijn vriend en ik daar ook gaan kijken.

Via Qasa kwamen wij bij Keur keukens in Haarlem terecht en zijn daar wezen kijken. Het gaf ons een heel prettig gevoel, geen agressieve verkoop (zoals bij de keukenconcurrent, heb daar heel duidelijk gemaakt dat ik écht geen handtekening ga zetten voor ik voor mijn huis heb getekend), misschien niet de goedkoopste, maar goed geprijsd en bieden goede service (voor zo ver ons nu bekend is). In augustus hebben we een afspraak staan om de keuken te laten tekenen en verder door te spreken. Wat mij ook wel aan staat is dat ze nieuwe apparatuur aanbieden en niet moeilijk doen als er een nieuw model beschikbaar is gekomen, dat ze die voor dezelfde prijs aanbieden (mits voor hen redelijk natuurlijk) en dat ze keramische aanrechtbladen hebben, dat hebben niet alle winkels.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:07

Wij zijn ook zo de winkelnuitgelopen dejong-wever. Hij bleef maar aandringen wat een rare mensen. Maar we hadden wel mooi een tekening die wij hebben meegenomen! Bij de winkel vannikea helpen ze je graag als je er niet uitkomt. Zolang je maar weet hoe groot je keuken mag worden. Je kan ook thuis gaan tekenen op de computer met hun speciale programma envlater bij ikea inloggen zodat ze je daar verder kunnen helpen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:55

Ik heb ervaring met een duur merk en met Ikea en daar zit een wereld van verschil in, niet alleen in de prijs, maar zeker in de kwaliteit.

Het grote verschil zit hem al in de basis-elementen. Die worden bij een goede keuken kant-en-klaar aangeleverd, stevig ingepakt om beschadiging tegen te gaan, kompleet met scharnieren en deurtjes/laden er in. Bij Ikea moet je alles zelf in elkaar gaan zetten en geloof me NIEMAND lukt dat zonder beschadigingen. Want de kwaliteit van de basisdelen is ronduit belabbert. Als je een schroefje er iets schuin opzet springen de stukken melamine je om de oren. Zo dun is dat materiaal.

Verder heeft een IKea keuken veel minder mogelijkheden als een goede merk keuken. Het nieuwe systeem mag dan wat meer mogelijkheden hebben, er zitten ook weer hele rare dingen bij.
De diepte van de onderkastjes (60 cm) zodat je bovenblad gelijk ligt aan de voorkant van de kastjes. Hierdoor steken je grepen altijd uit. METOD heeft metalen strips om de onderkastjes aan de bovenkant te verbinden, maar die liggen óp het kastje. Hierdoor krijg je nooit een mooie afdichten tussen blad en kastje.
Geen ruimte om leidingen netjes achter je kastje weg te werken, achterkant te dicht op de muur (dus snel schimmel) etc etc...

Maar als je daarmee kunt leven dan heb je veel mogelijkheden voor een leuke prijs :)

Bij een echte keuken wordt de onkundig koper vaak verleid met kortingen die nergens op slaan.
Mooie verkoop praatjes bijv. dat ze de plinten er 'gratis' bij doen, terwijl die er gewoon standaard bij horen (in de prijs inbegrepen). Je moet stevig durven onderhandelen dan kun je er een leuke prijs uitslepen.

Onze keuken zit er nu 20 jaar in en alle scharnieren doen het nog, de kastjes wellen niet op door vocht e.d. Ik moet een IKEA keuken die leeftijd nog zien halen :)
Met IKEA-keukenkastjes kun je leuke meubels bouwen, maar als echte gebruikskeuken zou ik hem niet willen hebben.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:47

Wij hebben in 2008 een nieuwe keuken gekocht. Eerst de fout gemaakt om naar een firma te gaan die ook onder de Mandemakers groep valt (wist ik eerst niet). Daar zo idioot behandeld door de verkoper dat ik bang was de politie te moeten inschakelen om het pand te kunnen verlaten. We zouden er een nachtje over slapen en de volgende dag terugkomen maar thuisgekomen had ik er zo'n naar gevoel over dat ik de volgende dag heb afgebeld. Dat kon de verkoper niet waarderen, hij beweerde zelfs dat we zijn tekening en prijsberekening hadden 'gestolen' :? :x Toen wist ik zeker dat we de juiste keuze hadden gemaakt om naar een ander te gaan. Vervolgens zijn we naar een klein bedrijfje in de buurt gegaan met een vakidioot. Precies het tegenovergestelde, geen gepush, duidelijk uitleg mbt materiaalsoorten en de daarbij behorende prijsverschillen. Hij heeft 3 verschillende 3D ontwerpen gemaakt, meerdere keren bij hem geweest en hij wist direct wat onze smaak was. Uiteindelijk is het een prachtige eiken handgemaakte keuken geworden, erg duur maar heb zo het vermoeden dat deze levenslang meegaat.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:55

Het is ook maar net wat je wil natuurlijk, een keuken die levenslang meegaat, of een goedkopere die het een jaar of 5-8 prima doet en dan op is.

Zelf ga ik (komend jaar!) een keuken kiezen die wat goedkoper is, omdat ik niet verwacht hier langer dan 10 jaar te wonen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:03

Hét grote nadeel wat ik van een Ikea keuken vind is dat ze maar 1 corpuskleur hebben; wit. Metod heeft er trouwens straks 2; wit en zwart.
Terwijl een echte keuken de corpuskleur gewoon in de kleur van de deurtjes te leveren is en niet alleen de voorkantjes, maar ook de zichtbare zijkanten.
Bij Ikea moet je deze dus altijd afwerken met panelen in dezelfde kleur als de deurtjes en dan nog zie je tussen de deurtjes door nog net een wit randje.
Als je dus witte of zwarte deuren hebt geen probleem, maar anders staat het niet erg 'sjiek' :)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 13:43

Kinke schreef:
Wij hebben in 2008 een nieuwe keuken gekocht. Eerst de fout gemaakt om naar een firma te gaan die ook onder de Mandemakers groep valt (wist ik eerst niet). Daar zo idioot behandeld door de verkoper dat ik bang was de politie te moeten inschakelen om het pand te kunnen verlaten. We zouden er een nachtje over slapen en de volgende dag terugkomen maar thuisgekomen had ik er zo'n naar gevoel over dat ik de volgende dag heb afgebeld. Dat kon de verkoper niet waarderen, hij beweerde zelfs dat we zijn tekening en prijsberekening hadden 'gestolen' :? :x Toen wist ik zeker dat we de juiste keuze hadden gemaakt om naar een ander te gaan. Vervolgens zijn we naar een klein bedrijfje in de buurt gegaan met een vakidioot. Precies het tegenovergestelde, geen gepush, duidelijk uitleg mbt materiaalsoorten en de daarbij behorende prijsverschillen. Hij heeft 3 verschillende 3D ontwerpen gemaakt, meerdere keren bij hem geweest en hij wist direct wat onze smaak was. Uiteindelijk is het een prachtige eiken handgemaakte keuken geworden, erg duur maar heb zo het vermoeden dat deze levenslang meegaat.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Serieus alsof ik tegen onze droom keuken aan kijk.

Duidelijk naar een kleinere keukenboer gaan dus. Maar eens gaan zoeken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:15

Het is niet mijn smaak, maar t ziet er netjes uit. Past imo vooral in een oude woonboerderij.

Kwaliteit, maar je betaalt er wel voor, vindt je ook bij Thieleman.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:21

Mooie keuken inderdaad, die lijkt vrij veel op die van mij, alleen heeft die van mij gewoon gelakte deurtjes in een andere kleur :)
Maar ik vond de kleine keukenboer wel érg duur, ik heb uiteindelijk bijna dezelfde gevonden voor minder dan de helft. Ik zou gewoon een hele hoop verschillende zaken aflopen :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:17

Hij staat ook in een oude boerderij :P :D

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:21

@Kinke: mooi!! Ik pb je even, ben ook op keukenjacht!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:52

Dit was onze ikea keuken
Afbeelding

Afbeelding

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:14

Wij hebben vorig jaar een nieuwe keuken laten plaatsen. Ook stad en land afgelopen en alle keukenboeren wel gezien. Ik wist gelukkig aardig wat ik wilde en bij bijna alle low budget kwamen we op dezelfde prijs uit. Toch wilde ik iets meer kwaliteit en zijn we ook naar wat keukenboeren in het hogere segment geweest en bij Van Manen in Barneveld mede door de hulp van het personeel daar zeer goed geslaagd en uiteindelijk niet veel meer kwijt dan bij de low budget winkels. Het loont dus zeker ook om daar eens binnen te stappen en je te oriënteren . Nu hebben we een kwaliteits keuken met kwaliteits apparatuur waar ik al enorm plezier van heb gehad. De service was ook zeer netjes. Er was per ongeluk een kras op ons parket gekomen bij het plaatsen door hun monteur en een week later kwamen ze dat al netjes repareren. Echt top!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:55

Bij ons gaat iedereen in de verre omstreken naar Nuva. Zit op meerdere plaatsen, maar wij gaan meestal naar Someren. Die is meestal het goedkoopste en heeft veel keuze. Ik ken eigenlijk niemand die niet naar Nuva is gegaan voor een keuken.