Mobiel gestolen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Re: Mobiel gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:46

Kosten van je ID gaan naar de schuldige!
Geen medelijden mee hebben, met 14/15 kun je prima nadenken.
Dit was gewoon een stomme actie en dat zal ze dan voor altijd weten vanaf nu!

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:48

Als je ID gestolen is moet je sowieso aangifte doen en met deze aangifte een nieuw ID-bewijs aanvragen. Is lekker dan, want ook al is je ID gestolen, moet je alsnog een boete betalen voor het "verliezen" van je ID. (paar maanden geleden zelf aan de hand gehad, portemonnee gestolen met ID en rijbewijs.. Is dure grap kan ik je vertellen)

Dus ik zou aangifte doen en kosten op die meisjes verhalen. Zijn ze nou helemaal -:(-

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 00:04

Inderdaad. Een nieuwe ID aanvragen kost al gauw 50,-!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 00:23

Aangifte:
Gestolen mobiel + ID (+..)

En die meid? Die mag kosten van nieuw ID betalen!
Is er ook met jouwn mobiel gebeld/ge-smst? Zou je abbo/beltrgoed even nakijken.
Eventuele kosten ook naar die kids..

Ze zijn oud en wijs om beslissingen te maken. Consequenties moeten ze maar dragen. Diefstal = diefstal.

Ik weet nog wel dat er een keer een klein jochie een snoepje bij de kruidvat gepakt had toen hij er met mam langsliep :') dat is nog te begrijpen voor zo'n uk!
Maar iemand van ong. 14 jaar? Wat een sukkel!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:12

Jeetje wat ontzettend schandalig! Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. :oo

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:49

Ik denk dat ik eens een hartig woordje met kind en ouders (evt. ook jouw ouders) zou spreken. Mocht dat goed gaan zou ik het daarbij laten, maar ik zou er wel op staan dat zij alle onkosten vergoeden.
Mocht dat niet gebeuren, zou ik denk ik evengoed aangifte doen van het feit, diefstal cq. vernieling (indien je ID-kaart inderdaad kapot is, en kijken of je gevoegd kunt worden zodat je op die weg je kosten terug kunt krijgen.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 13:09

Mijn ID kaart is misschien terecht. Ze zeiden dat ze hem in de put hadden gegooid, maar de eigenaresse kon hem niet vinden (ID blijft drijven) wss ligt hij nu ergens onder een bankje, maar wel kapot... Aangifte hiervoor ga ik zeker doen.

Ik ga straks naar de manege, de eigenaresse even bedanken en bepraten wat we nu gaan doen. Meisje is bijna elke dag wel op de manege te vinden...

Er is gelukkig niet gebeld, gesmst of iets verwijderd. Ze hebben er verder niet aangezeten gelukkig!!!

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:14

Wat schandalig zeg! Ik ben nu 16, maar zoiets haal je toch niet in je kop? Je blijft van andermans spul af, of het nou een telefoon is of een zweep. Dat maakt niet uit! Fijn dat je telefoon iig weer terug is en zeker aangifte doen zoals je zelf al zegt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:22

Ik zou een verklaring eisen. Wat is er nou zo leuk of interessant aan een ID in de put gooien en WAAR heb je dat aan verdiend.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:52

Moet je nou zelf zoeken naar je ID? Laat de meiden dat maar doen....met hun ouders!
Fijn van je telefoon!

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:01

Bah, wat vervelend! Fijn dat de mobiel weer terecht is maar ik zou echt aangifte doen over je ID!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:12

Draai om de oren moeten ze hebben!

Ik vind dat de ouders op het matje moeten worden geroepen en zou hoe dan ook aangifte doen van diefstal!

Een vervangend ID bewijs is erg duur, dus die kosten zou ik mooi op deze troela's verhalen!

Ik denk dat ze aan mij echt een hele, hele kwade hadden gehad!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:04

Teeeering zeg, wat belachelijk!! Echt niet mee akkoord gaan!
Aangifte doen, ze zullen er heus niet meteen iets van krijgen. Hooguit een bezoekje aan halt. Maar echt... AANGIFTE DOEN!! Dit is echt niet normaal.

Of eerst gaan praten met de ouders, als zij niet de onkosten vergoeden dat je dan aangifte gaat doen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:11

Pff wat ben jij lief zeg. Ik had ze toch echt even laten weten dat ik hier absoluut niet van gediend ben en dat ze alle kosten persoonlijk aan mij mogen gaan betalen. En dat ze nog op de manege mag komen vind ik al helemaal te schandalig van de eigenaar. Ook al is het een meisje die zo jong is, zo'n iemand zou bij mij op stal niet meer hoeven te komen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:11

Zou ik t is over een andere boeg gooien.
Ik zou geen aangifte doen.
Laat die maar persoonlijk hun excuus doen.
En je ID vergoeden, en dan niet met het geld van de ouders maar hun eigen geld.
Mag er toch vanuit gaan dat ze van hun ouders ook de wind van voren krijgen.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 19:11

Ik heb net gekeken, en helaas geen ID. Het gras staat onzettend hoog overal, maar kan hem helaas niet vinden.
Morgen ochtend ga ik naar de politie, ik doe sws aangifte van mijn ID. Mobiel twijfel ik nog want die heb ik al wel weer terug.
Ik heb het meisje (die mijn mobiel heeft meegenomen) gevonden op fb. Ik wil dolgraag even een gesprekje met haar voeren. Moet ik dit via fb vragen? Of ik dan even langs kan komen ofzo..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:15

Ik ben 15 jaar en weet dondersgoed dat je dan fout zit :oo

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:18

Zou ik niet doen.
Ik zou aangifte doen, haar met naam en toenaam noemen en de politie het laten oplossen, ofwel na het aangifte doen met kopie proces verbaal en je ouders bij haar langs gaan (adres bij de manege-eigenaresse vragen) om de kosten van je nieuwe ID (50 euro, plus 50 euro boete, als ik het me goed herinner) te verhalen. En dan hopen dat haar ouders haar flink aanpakken, is het ze nou helemaal betoeterd...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:20

Ik mis je ouders in het verhaal! Wat vinden/doen zij??

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 19:29

Amalarab schreef:
Ik mis je ouders in het verhaal! Wat vinden/doen zij??

Ik ben gisteravond nog met mijn moeder naar Dokkum gereden om 'm op te halen.
Zij vinden ook dat ik aangifte moet doen van mijn ID, maar dan van vermissing ipv. gestolen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:36

Zeker doen op gestolen! Met vermissing kan je die kosten niet op die meid verhalen volgens mij!!

De boete is flink omhoog gegaan. Een jaar of 8 geleden betaalde ik 11 euro boete. Dat is echt een schijntje van wat het nu is, heb ik wel gehoord!!

Niets via Facebook doen. Gewoon het adres achterhalen en een telefoontje met de ouders plegen! Desnoods door je ouders laten doen.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:38

Wat brutaal!

Zou over je id meteen aangifte van diefstal doen want dat is altijd een heel gedoe als je die kwijt bent. Hele tijd wachten etc want er moet een proces verbaal komen en in totaal kost dat rond de 50 euro meen ik..

Boete krijg je niet bij mijn gemeente iig, anders sowieso op haar verhalen

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 19:39

Janine1990 schreef:
Zeker doen op gestolen! Met vermissing kan je die kosten niet op die meid verhalen volgens mij!!

De boete is flink omhoog gegaan. Een jaar of 8 geleden betaalde ik 11 euro boete. Dat is echt een schijntje van wat het nu is, heb ik wel gehoord!!

Niets via Facebook doen. Gewoon het adres achterhalen en een telefoontje met de ouders plegen! Desnoods door je ouders laten doen.

Nee, via FB ben ik nu afgestapt haha. Ik zal zsm haar adres achterhalen. Weet wel dat haar school naast mijn school staat! Nu nog waar ze woont...

Kosten worden op de meisjes verhaald, ga zelf mijn ID niet betalen zo.. :n

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 19:41

MyLittleLove schreef:
Wat brutaal!

Zou over je id meteen aangifte van diefstal doen want dat is altijd een heel gedoe als je die kwijt bent. Hele tijd wachten etc want er moet een proces verbaal komen en in totaal kost dat rond de 50 euro meen ik..

Boete krijg je niet bij mijn gemeente iig, anders sowieso op haar verhalen

Oei... Ik heb mijn ID in juli nodig, duurt het erg lang? Of is 1,5 maand tijd wel oke?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 19:45

Het duurt niet zó lang, maar ik zou er niet te lang mee wachten, tenzij je nog een paspoort hebt.
Gewoon morgen die aangifte doen en meteen een nieuwe aanvragen.