Wat mensen zeggen tegen onbekenden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:19

Herkenbaar!

Ik heb met een auto-immuunziekte als puber 2 jaar in een rolstoel gezeten.
Samen met het puber-zijn natuurlijk een geweldige tijd :+
En dan zeiden mensen doodleuk tegen me "Ik hoorde dat je doodging?" Nou, bedankt he :z
(middelbare school, daar gaan natuurlijk binnen no-time spookverhalen rond. Ik ga inderdaad ooit dood, maar kan jullie geruststellen dat het voorlopig nog niet op de planning staat ;) )

Mijn vrienden hadden een mooie oplossing voor het feit dat je snel 'vergeten' wordt op feestjes: ik had een monteerbaar bier-draag-rek gekregen. Dan komt iedereen vanzelf naar je terug :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:21

Zo dan, die buuf is ook lekker op dreef :=

Och jeetje joh, wat maf van dat stel! Laten we het er maar op houden dat het heel lief bedoeld was...
ik kan me voorstellen dat je er zelfs een beetje pissig om kan worden maar hopelijk heb je er vooral om kunnen lachen, wat een idiote situatie _O-

Als je gewoon heel neutraal vraagt: "zal ik het even aangeven?" ofzo als iemand in de supermarkt staat te prutsen, dan vind ik het ook niet nodig om een sneer te geven alsof iemand je ik weet niet hoe kleineert :=

Het zal wellicht al anders overkomen als je zegt: "ik pak het wel voor je want jij kan dat niet" :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:22

Shadow0 schreef:
Dreamybol schreef:
Jup.. Ik houd er helemaal niet van als mensen aan me zitten, maar dus ook niet als ze aan mijn stoel komen. Het slaat alleen lastiger als ze achter je lopen. :P

Monteer zo'n punch-vuist uit een doosje aan de achterkant. Hoef je alleen maar aan het touwtje te trekken :) Nabijheidssensoren klinken trouwens ook wel als een idee (dat er een alarm afgaat als iemand te dichtbij komt.)

Het praten over iemands hoofd heen ipv met iemand is inderdaad vervelend. Maar... Ik probeer er zelf op te letten dat ik het niet doe en dat wordt wel extra ingewikkeld als begeleiders vervolgens over de hoofden van iemand in de rolstoel heenpraten met een blik van 'je ziet toch dat 'ie gehandicapt is'. Pfffft.

Zo, van die parkeersensoren voor de auto! Da's nog is een uitvinding.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:27

Tijd geleden liep ik op krukken na een ongeluk met het paard.
ik kwam net uit de colleges en de trein was super druk.
Een vrouw zit daar met haar zoontje, dus ik vraag of ze haar zoontje op schoot zou kunnen nemen zodat ik zou kunnen zitten aangezien ik niet goed kon staan. Zegt ze: "nee, ik heb betaald voor een zitplaats voor mijn zoontje, jij als student betaald helemaal niks, jij hebt dan ook geen recht op een zitplaats. Bovendien kan je prima staan je staat nu toch ook"?? Ik was erg verbaasd en heb de gehele treinreis inderdaad moeten staan (1 uur lang)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:27

Wow dat die mensen dat gewoon doen! :oo

En dat over je hond niet aan de heupriem.. Jouw hond luistert echt enorm goed volgens mij! Als ik zo al die trainingen en foto's en filmpjes van fb bekijk :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:28

M_D_H schreef:
Een vrouw zit daar met haar zoontje, dus ik vraag of ze haar zoontje op schoot zou kunnen nemen zodat ik zou kunnen zitten aangezien ik niet goed kon staan. Zegt ze: "nee, ik heb betaald voor een zitplaats voor mijn zoontje, jij als student betaald helemaal niks, jij hebt dan ook geen recht op een zitplaats. Bovendien kan je prima staan je staat nu toch ook"?? Ik was erg verbaasd en heb de gehele treinreis inderdaad moeten staan (1 uur lang)

Nouwjaaaaaaaaaa zeg -O-
Hoe asociaal kan je zijn verdorie?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:28

Ik ben voor die sensoren én een duvel uit het doosje bokshandschoen-knop! :)

Achteraf kunnen we vaak wel lachen hoor. We hebben thuis een vaste uitspraak gekregen door zo'n idioot voorval op straat. Het was winter en het was koud. Ik zat dus in de rolstoel met mijn dikke sjaal om, pet op en wanten aan (in wanten heb je warmere handen dan in vingerhandschoenen). Had toen nog een duwrolstoel, dus man duwt mij. Komt er een vrouw op me af gestormd, ze bukt, knijpt in mijn wang en kirt 'Wat zit jij er lekker warrum bij!'.
Nu zit ik niet gauw om antwoord verlegen, maar verder dan 'Nou, dat valt nog best tegen,' kwam ik dus niet. Het was al genoeg om deze dame van schrik een meter de lucht en naar achteren te laten springen. Zodra ik het nu dus koud heb en met mijn dekentje op de bank ga zitten of als het warm is en ik onder de parasol ga zitten roept man meteen 'Wat zit jij er lekker warm bij!' :+

Ondoordachtzaamheid is een stuk minder erg dan asociale bemoeienis met littekens of het beslissen of jij met je krukken wel kan blijven staan. Sommige verhalen hier zijn echt te erg!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:29

M_D_H: Ongelofelijk! Ik kan er dus echt met mijn hoofd niet bij dat iemand zoiets zegt :n

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:30

Belachelijk he wat mensen soms allemaal tegen wild vreemde zeggen....

Toen ik laatst in de bus zat kwam er een oudere mevrouw op de stoel voor mij zitten, toen er daarna een andere ook oudere mevrouw naast haar wilde gaan zitten zei ze: 'ik wil niet dat u hier gaat zitten, u bent namelijk nogal breed dus dan zijn de stoelen te klein.... ' Ik dacht echt bij mezelf okee u noemt dus deze mevrouw gewoon recht in haar gezicht te dik :+

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 19:33

Geryon schreef:
Wow dat die mensen dat gewoon doen! :oo

En dat over je hond niet aan de heupriem.. Jouw hond luistert echt enorm goed volgens mij! Als ik zo al die trainingen en foto's en filmpjes van fb bekijk :D

Dankje :D En nee, hij zet geen stap verkeerd al zou ik het willen :') Hij is wel wat onzeker tegen andere honden, maar ook met krukken kan ik daar goed mee omgaan en ik heb toch vaak beloningen mee :)

Wow MDH :oo Hoe onbeschoft!

Shadow0

Re: Wat mensen zeggen tegen onbekenden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 19:38

En dan nog: alsof je op krukken niet het recht hebt om stomme dingen te doen en (al dan niet letterlijk) op je bek te gaan. Ik bedoel, zelfs als het bij nader inzien echt geen goed idee is omdat je wel een speelse, sterke, slechtopgevoede hond hebt die je omver trekt, dan is het nog altijd je eigen niet-goede idee. Daar hoeft de rest van de wereld zich dan toch nog steeds niet zo nodig mee te bemoeien.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 19:42

Shadow0 schreef:
En dan nog: alsof je op krukken niet het recht hebt om stomme dingen te doen en (al dan niet letterlijk) op je bek te gaan. Ik bedoel, zelfs als het bij nader inzien echt geen goed idee is omdat je wel een speelse, sterke, slechtopgevoede hond hebt die je omver trekt, dan is het nog altijd je eigen niet-goede idee. Daar hoeft de rest van de wereld zich dan toch nog steeds niet zo nodig mee te bemoeien.

Mensen denken gewoon vaak de wijsheid in pacht te hebben :=
Net zoals iemand die na mijn verhaal (paard sloeg op hol en ik ben toen gecrasht) zei: 'ja, maar degene die voorop zat had dat paard terug moeten halen'. No oliebol, Sherlock!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:03

Ik heb hier eigenlijk nooit echt last van gehad. :=
Wel dat mensen er vanuit gingen dat ik een ongeluk met mijn paard had gehad, maar verder echt niet van die asociale opmerkingen.
Schrik er best wel van eigenlijk!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:04

Ik was ook echt super kwaad.

Maar ook gehad dat een oudere dame na mij de trein in kwam maar besloten had dat de plek waar ik zat, dat dat haar plek was (toen liep ik ook nog op krukken) ik moest op staan voor haar want zij was oud. Waarop ik aangaf dat ik niet kon staan vanwege een blessure en dat er verder op nog vrije plekken waren (2 plaatsen voor mij) zij begon te schreeuwen dat dit haar plaats was en begon mij zelfs te slaan met haar tas :O
Hierop besloot een man dat het genoeg was en hij sprak haar aan op haar gedrag. Meteen begon ze ook tegen hem te schreeuwen dat zij ouder was en dat wij respect voor haar moesten hebben en dat als zij ergens wenste te zitten dat wij als jongeren dan meteen plaats moesten maken. Bovendien was ik jong en had ik helemaal geen krukken nodig... Waarop ze vervolgens mijn krukken die tegen mijn stoel geleund stonden af pakte en Door de trein slingerde en mij weer begon te slaan met haar tas... Ik moet eerlijk bekennen dat ik het toen wel zat was en haar tas heb afgepakt en die achter mijn krukken aangeslingerd heb. Daarop begon ze te krijsen dat ik een dief was etc. Ondertussen hadden andere passagiers de conducteur gehaald die dus al wel even achter haar stond te luisteren. Mevrouw de oudere de heeft dan ook een mooie bekeuring gekregen van de spoorwegpolitie die weer Door de conducteur geïnformeerd was. Wegens het ontvreemden van spullen (mijn krukken) en agressief gedrag. Toen ze klaar was met de politie was de trein vertrokken :') (de conducteur informeerde mij omdat ze een aangifte van mij nodig hadden voor ze wat konden doen).

Ik was heel wat blauwe plekken rijker en een desillusie armer...
Oude vrouwtjes zijn niet allemaal lief en verdienen niet allemaal mijn respect.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:05

M_D_H schreef:

jemig dat mens is gewoon onbeschoft verzuurd(#^%) zat ze gewoon een uur te kijken terwijl der zon gewoon op de stoel zat? echt onbeschofter kan je niet tegen komen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:08

M_D_H schreef:
Ik was ook echt super kwaad.

Maar ook gehad dat een oudere dame na mij de trein in kwam maar besloten had dat de plek waar ik zat, dat dat haar plek was (toen liep ik ook nog op krukken) ik moest op staan voor haar want zij was oud. Waarop ik aangaf dat ik niet kon staan vanwege een blessure en dat er verder op nog vrije plekken waren (2 plaatsen voor mij) zij begon te schreeuwen dat dit haar plaats was en begon mij zelfs te slaan met haar tas :O
Hierop besloot een man dat het genoeg was en hij sprak haar aan op haar gedrag. Meteen begon ze ook tegen hem te schreeuwen dat zij ouder was en dat wij respect voor haar moesten hebben en dat als zij ergens wenste te zitten dat wij als jongeren dan meteen plaats moesten maken. Bovendien was ik jong en had ik helemaal geen krukken nodig... Waarop ze vervolgens mijn krukken die tegen mijn stoel geleund stonden af pakte en Door de trein slingerde en mij weer begon te slaan met haar tas... Ik moet eerlijk bekennen dat ik het toen wel zat was en haar tas heb afgepakt en die achter mijn krukken aangeslingerd heb. Daarop begon ze te krijsen dat ik een dief was etc. Ondertussen hadden andere passagiers de conducteur gehaald die dus al wel even achter haar stond te luisteren. Mevrouw de oudere de heeft dan ook een mooie bekeuring gekregen van de spoorwegpolitie die weer Door de conducteur geïnformeerd was. Wegens het ontvreemden van spullen (mijn krukken) en agressief gedrag. Toen ze klaar was met de politie was de trein vertrokken :') (de conducteur informeerde mij omdat ze een aangifte van mij nodig hadden voor ze wat konden doen).

Ik was heel wat blauwe plekken rijker en een desillusie armer...
Oude vrouwtjes zijn niet allemaal lief en verdienen niet allemaal mijn respect.

jemig dit lezende viel ik zowat van me stoel... goed dat je aangifte deed, dat mens hoort volgens mij in een inrichting thuis....

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:09

Christiene schreef:
M_D_H schreef:

jemig dat mens is gewoon onbeschoft verzuurd(#^%) zat ze gewoon een uur te kijken terwijl der zon gewoon op de stoel zat? echt onbeschofter kan je niet tegen komen.

je betaald niet voor een zitplek, maar voor de reis.
dat zou anders betekenen dat iedereen die staat in de bus of trein gratis mag reizen :')

wat zijn sommige mensen toch dom :')
en bovendien triest dat er mensen zijn die gewoon niet het fatsoen hebben om even hun kind op schoot te nemen als er iemand met krukken aankomt en alle andere plaatsen bezet zijn :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:17

iEmmaaa schreef:
Belachelijk he wat mensen soms allemaal tegen wild vreemde zeggen....

Toen ik laatst in de bus zat kwam er een oudere mevrouw op de stoel voor mij zitten, toen er daarna een andere ook oudere mevrouw naast haar wilde gaan zitten zei ze: 'ik wil niet dat u hier gaat zitten, u bent namelijk nogal breed dus dan zijn de stoelen te klein.... ' Ik dacht echt bij mezelf okee u noemt dus deze mevrouw gewoon recht in haar gezicht te dik :+

Ja maar heel eerlijk gezegd vind ik de plekken in de bus ook vreselijk smal. Als er een heel dik iemand naast mij gaat zitten vind ik dat prima, maar dan sta ik op en blijf ik staan als er verder geen plek meer is (en ik ben gewoon smal + slank en dán past het al bijna niet). Het past dan gewoon echt niet, 2 dikkere mensen naast elkaar in de bus.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-14 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:18

Christiene schreef:
M_D_H schreef:

Vind het ook wel raar dat er dan niemand anders voor je opstaat. Ik ga niet zo snel staan voor een ander in de trein (want ik ben altijd bang dat ik net die dikke vrouw voor zwanger aan zie of die vermoeide 40 nog even inwrijf dat hij er oud uitziet oid %) ) maar mensen met krukken (of wandelstokken) bied ik toch meestal gewoon een plek aan? (als niemand anders het doet O:) )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:24

Ik sta altijd op voor ouderen mensen en voor minder validen. Dat heb ik altijd gedaan en nu ik weet hoe het is als er niemand voor je op staat doe ik dat zeker.

Ik snap ook wel dat mensen zoals die oudere vrouw gefrustreerd raken. Echter deed zij het terwijl er andere plaatsen vrij waren.
Maar ik snap de frustratie wel erg goed. Mensen hebben totaal geen respect meer voor anderen en denken alleen nog maar aan zichzelf.

Daarnaast inderdaad die opmerkingen. Sommige mensen zijn zo vals...

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 20:36

Ik heb astma, al jaren lang.........mensen snappen dat ook niet.

Hoe vaak ik wel niet te horen heb gekregen 'doe even een raampje open voor de frissen lucht dan' terwijl ik middenin een aanval zat..........

Of vriendinnen die op bezoek komen terwijl ik ziek thuis aan de prednison zit vanwege mijn astma en doodleuk zeggen dat ze toch wel even een peukie mogen opsteken met de deur van het balkon open??

Euh.......nee dus........... _-:( _-:(

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:26

Ik krijg altijd heel snel blauwe plekken op mijn benen. Het gebeurt zo vaak in de zomer dat mij gevraagd wordt of ik mishandeld word door mijn ouders of vriend. Zo irritant...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:18

Dat is mij ook wel eens gevraagd door klanten Lienepien, maar dan over mijn armen, daarom werk ik zo lang de mussen nog niet van het dak vallen in mijn shirt met lange mouwen...

niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:29

Jaaaaren terug, toen ik midden in de pubertijd zat, had ik mijn nek gebroken. Eerste leuke opmerking kwam toen ik nog in het ziekenhuis lag van een klasgenootje (via sms:) "ik hoorde dat je in het ziekenhuis ligt met een gebroken nek. Mijn moeder zegt dat dat niet kan en dat je dan of verlamd of dood bent." Eeh.. Sorry..?

Verder, toen ik het ziekenhuis uit mocht, kreeg ikzo'n nmooie band om m'n nek. Een Philadelphia brace geloof ik.. Vaak vroegen mensen wat er was gebeurt of wat voor een ongeluk, niets mis mee.. Maar zo ontzettend vaak dat mensen keken, staarden. En als je dan terug keek, snel beschamend weg kijken. Een keer liep ik met mijn zusje, toen 10 jaar oud, ik was 13 jaar; over straat. Kwam een ouder stel op ons af, spraken mijn zusje aan:" wat is er met je zus :oo " *meelijwekkend kijkend*. Echt, sindsdien weet ik hoe verschrikkelijk mensen kunnen zijn

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 23:44

Ik heb met verbijstering gelezen waartoe onze medemensen in staat zijn! -O-

Mijn schoonzus wilde jaren terug al niet meer dat haar vader met het openbaar vervoer zou reizen omdat mensen geen zitplek aan hem af zouden staan (hij kon toen al moeilijk staan) en blijkbaar klopt dat!