Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

_Cowgirl schreef:Je moet sowieso MBO-4 hebben voor je een HBO opleiding kan gaan doen en je MBO-opleiding moet ook aansluiten op je HBO opleiding. Het is dus niet zo dat je met elke random MBO-4 opleiding je bijvoorbeeld de PABO kunt gaan doen, of HBO-V..
sadekeshia schreef:Ligt er ook wel een beetje aan watvoor hbo studie je gaat doen en hoeveel je hiervan weet.
De ene studie kan makkelijker voor je zijn dan de andere.
Normaliter als mensen het moeilijk hebben in mbo 3 gaan zij geen hbo doen.
sadekeshia schreef:Ik bedoel het moet je liggen, het moet je ding zijn, dan is het al een stuk makkelijker voor je
Ben je op school altijd goed geweest in cijfers economie organisatie plannen en management?
Of heb je meer met talen of biologie, dan is dit de heel andere kant op
sadekeshia schreef:Feit is gewoon dat het waarschijnlijk vrij moeilijk voor je wordt.
Je kunt altijd naar een meeloopdag gaan om te kijken of je een beetje mee kan komen.
Het grote verschil tussen mbo en hbo is dat je veel meer zelf moet doen, laat staan dat het niveau gewoon veel hoger is. Er wordt veel meer van je verwacht en het is ook letterlijk méér stof.
Welke opleiding heb je voor je mbo opleiding gedaan?
Ik ken mensen die zijn van de havo naar het hbo gegaan en konden het niet aan.
Steffiee_ schreef:Nu zit ik al een tijdje te zoeken naar een nieuwe opleiding, ik weet dat ik hierna totaal iets anders wil gaan doen. En toen kwam mijn vriend op de evenementen waar wij nog heen gaan.
Daarbij dacht ik dat ik wel eens meer zou willen weten wat er bij zo'n organisatie allemaal moet gebeuren voordat een festival of iets dergelijks plaats kan vinden.
Ik hoop dat iemand mij dat kan vertellen, en mij een beetje advies zou kunnen geven!
Steffiee_
Steffiee_ schreef:Slina schreef:Wel apart eigenlijk dat je met elke willekeurige hbo propedeuse naar de uni mag, maar niet met een willekeurig mbo-4 diploma naar het hbo.
kon het maar, had een hoop gescheeld voor mij..
Steffiee_ schreef:sadekeshia schreef:Ik bedoel het moet je liggen, het moet je ding zijn, dan is het al een stuk makkelijker voor je
Ben je op school altijd goed geweest in cijfers economie organisatie plannen en management?
Of heb je meer met talen of biologie, dan is dit de heel andere kant op
Organisatie, plannen en management gaat redelijk goed, we zijn nu voor Outdoor Brabant bezig met onze eigen piste en daarin zelfs de acts regelen.
De talen lukt ook goed, engels is echt een sterk punt bij mij.
Het organiseren en plannen vind ik ook wel echt heel leuk
PB inbox staat altijd voor je open. lifeofmarit schreef:Steffiee_ schreef:
Dus eigenlijk voor alles is een MBO 4 opleiding nodig, wil je hbo gaan doen?
Dan houd het voor mij al snel op natuurlijk..
Ja. En daarnaast is het ook niet zo dat je met paardenhouderij MER, Leraar, ALO o.d. mag gaan doen.. Helaas.