Maartje1990 schreef:Sommige die het dragen van zoiets stoer etc. Vinden, vinden jullie een vrouw die dat dan niet draagt dan een lafaard?
Mijn moeder, met maar 1 borst, heeft in de sauna ooit eens een opmerking gekregen van een vrouw "ik ben hier voor mijn ontspanning hoor" heeft een tijd geduurd voor ze weer naar de sauna durfde. Dus allemaal leuk en aardig maar de buitenwereld kan er nog raar op reageren. Starende blikken zullen ook al vervelend zijn. Dus vrouwen die dat niet willen laten zien, daar hen ik (ook) respect voor.
Leuk idee, prima voor vrouwen die dat wel willen dragen, misschien een badpak dat bedekt maar geen prothese nodig heeft ook een mooi idee.
Niemand zegt dat iemand die het niet draagt een laffaard is, maar misschien vat ik de opmerking verkeerd op. Ik vind mensen die het niet dragen iig geen laffaard.
Zelf zou ik het niet zo snel doen denk ik.
Het is heel rot dat je moeder zo is aangesproken in een sauna, maar staren, of zelfs lachen of opmerkingen maken is menselijk als ze niet weten hoe ze zich een houding moeten geven ten opzichte van iets waar ze zich ongemakkelijk over voelen.
Ik vind het goed dat er aangepaste badkleding is voor degenen die daar behoefte aan hebben, maar ik zet ook m'n vraagtekens bij het verbranden op het litteken. Ik loop zelf nu ook met een groot operatielitteken en heb de mededeling gekregen dat ik me voortaan met de hoogste factor in moet smeren als ik de zon in ga en het litteken dus blootstel aan (fel) zonlicht omdat je er gewoon een stuk sneller op verbrand. Lijkt me absoluut niet prettig om daar zo op te verbranden, dus alhoewel ik het idee achter de bikini snap, vraag ik me af of het wel heel praktisch is...
Wat betreft de opmerkingen.. Wat ik al zei, het is absoluut niet leuk (werd 2 weken geleden frankenstein genoemd toen ik van het bloedprikken naar huis liep omdat m'n litteken nou eenmaal ook in het zicht zit) en het is echt heel rot. Maar dat is helaas iets wat mensen doen, net als dat mensen graag lachen om pukkels, puisten of andere lichamelijke oneffenheden. Dat begrip krijg je niet ineens met aangepaste kleding. Of je hier zelf tegen bestand bent, is denk ik een kwestie van tijd. 2 weken geleden heb ik helemaal vloekend en huilend thuisgezeten omdat ik frankenstein werd genoemd 'door z'n halfbakken idioot'. Nu denk ik bij mezelf ;als ze willen kijken en roepen... Dan doen ze dat maar.. Juist door dat litteken heb ik dan wel een heel fijn verder leven te danken, dat is me dan meer dan waard.