Werkloos, wat doe jij om je dag door te komen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:50

branka16 schreef:
Vrijwilliger zijn bij bejaarde mensen is gewoon niks voor mij, vond het geweldig om met ze te rijden maar vond het ook altijd fijn als ze weer uitstapten :')
T past gewoon niet bij me, net als het rijden met gehandicapte mensen ik trek dat gewoon niet.

Vrijwilliger zijn in de zorg betekend niet gelijk dat het met bejaarde mensen moet zijn. :D
Het kan ook in een ziekenhuis bijvoorbeeld? Of met gehandicapten? (ik noem maar wat, er zijn veel mogelijkheden)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:52

Ik ken het.
Ben vanaf oktober al werkloos.

Ben me aan het rot solliciteren.
Als ik in juli nog geen werk heb moet ik verplicht een opleiding gaan doen.
Omdat je tot je 27 een jongere bent.
Vind ik op zich niet erg maar ik heb daar geen geld voor ik woon op mezelf en heb dus ook mijn eigen kosten.
Ik zou 700 per maand krijgen dus niet erg veel.
Mijn rijbewijs ben ik mee bezig en die wordt gedeeltelijk door uitkering betaald en heb 1 juli examen
Nu werk ik op oproep bij een visfabriek.
Geen fantastische werk maar het verdient
Teminste ik ben vorige week maandag opgeroepen erna niet meer.
Er wordt gezegd dat er per juni vast werk is dus afwachten.

Ik help op een stal
En ik haak veel
Voor de rest kijk ik wat films laat ik 1x per dag andermans hond uit.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 11:54

Mijn doel is om weer te werken.
Ik zoek werk als taxichauffeuse of in de dierenbranche.

Ik stuur naar elk bedrijf wat ik vind/ken een (open)sollicitatie.

Een baan is overgens niet een must maar ik zou toch graag weer werken, dat thuiszitten is niks voor mij.
En hoe ik dat kan bereiken, tja goeie, ik solliciteer en hoop dan dat ze mijn brief interessant genoeg vinden.
Schijnt tot nu toe niet zo te zijn.
(Uiteraard worden mijn brieven na gekeken voor verzending door meerdere personen, moeder, vriend, etc)

Mijn andere doel is dan om in en om het huis toch wat te kunnen gaan doen.
Misschien zelfs thuiswerk ofzo?
Maaaaaar dat heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.

Voor een baan zou ik overgens gewoon weer een auto gaan aanschaffen, dat is geen issue maar om die auto voor het huis te zetten als boodschappenwagentje vind ik dan weer overbodig.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:54

Misschien kan je voor andermans dieren zorgen terwijl ze op vakantie gaan?
Of je huis uitpluizen naar dingen die weg kunnen en die verkopen op marktplaats? Vind ik zelf altijd leuk om te doen als ik veel vrije tijd heb :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:55

branka16 schreef:
Kelly_ann schreef:
Ligt er een beetje aan wat je doel is... Als je werkloos bent maar werkzoekend dan zat ik wekelijks bij een uitzendbureau, dagelijks vacatures te zoeken en brieven te schrijven.
Verder ken ik een aantal mensen die vrijwilligerswerk zijn gaan doen. Om hun CV up to date te houden, iets nuttigs te betekenen, mensen te ontmoeten etc.

Dat zit ik ook te zoeken, maar ik ben gebonden aan mijn fietsje (OV is geen optie).
Dus buiten de stad etc word al moeilijk.
Hier in de buurt heb ik al het een en ander gezocht en tot nu toe niks gevonden.

@ Elmo, er is geen mogelijkheid tot opleidingen aangezien die best duur zijn(en het geld is er gewoon niet) en geen baangarantie geven.

@ Kelly_ann, de uitzendbureau's worden bezocht en waar ik niet kan komen bel/mail ik regelmatig.
Ik probeer zo veel mogelijk in beeld te blijven..

Mijn reden van werkloosheid mogen jullie trouwens best weten.
De mensen uit de bijstandsuitkeringen worden hier ingezet als taxichauffeur, zodoende ben ik en veel van mijn oud collega's werkloos geworden.
We zijn gewoon aan het wisselen van situatie van de bijstand voor je uitkering aan het werk en de mensen met een baan de bijstand in..

Dus als je lang genoeg wacht heb je je baantje weer terug }> _-:(

Mijn advies: ga vooral wat doen en doe iets wat je echt leuk vind. Probeer een werkritme te krijgen en ga niet 24/7 bezig zijn met werk zoeken. Deed ik wel en dat ging helemaal verkeerd. Door het vrijwilligerswerk heb ik weer sociale contacten opgedaan, doe ik leuke dingen en ben ik maatschappelijk bezig. Ik heb nu een redelijke verhouding tussen werken en solliciteren.

Ik werk op de dierenambulance ong 4 halve dagen in de week.
Bewust een Stichting gekozen omdat ik bv vrijwillig werken in een bejaardenhuis werk afpikken vind.
Dat waren voorheen vaak betaalde banen en die mensen zijn nu werkloos.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 11:56

Samiyah schreef:
branka16 schreef:
Vrijwilliger zijn bij bejaarde mensen is gewoon niks voor mij, vond het geweldig om met ze te rijden maar vond het ook altijd fijn als ze weer uitstapten :')
T past gewoon niet bij me, net als het rijden met gehandicapte mensen ik trek dat gewoon niet.

Vrijwilliger zijn in de zorg betekend niet gelijk dat het met bejaarde mensen moet zijn. :D
Het kan ook in een ziekenhuis bijvoorbeeld? Of met gehandicapten? (ik noem maar wat, er zijn veel mogelijkheden)

In een ziekenhuis heb ik nog niet aan gedacht, ik kan eens informeren wat daar de mogelijkheden voor zijn.
Al hebben we hier maar een kleintje die alleen voor dagopname is geloof ik.

Op andermans dieren passen is prima maar hoe?
Ik heb zelf ook dieren, ik kan dus niet weggaan.
Huis uitpluizen zal niet gaan ik woon hier net 2 maand dus heb net alles door handen gehad haha :Y)

branka16

Re: Werkloos, wat doe jij om je dag door te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 11:58

@Cowgirl

Nu je het zegt, vrijwilliger bij sommige dingen is idd een beetje de betaalde krachten er uit werken.. -O-
De dierenbescherming heb ik geprobeerd maar dat ging niet helemaal goed :o
Dat is voltooid verleden tijd als je het mij vraagt :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:59

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:02

https://www.coursera.org

Gratis cursussen

[MWS] Yoga

Leuk topic met ook een link erin om gratis met de yoga challenge mee te doen. Je hoeft er niet lenig voor te zijn. Dat wordt je vanzelf en het is goed voor lichaam en geest.

Al je oude en overbodige spullen op marktplaats zetten en verkopen.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 26-05-14 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:03

Ik zit ruim een jaar thuis. Heb weliswaar wel kinderen waar ik dan voor zorg, maar als ze op school zitten dan ga ik lekker sporten, wasjes draaien, puin ruimen en naar mijn paard.

Dan komen de kids alweer thuis.

Huishouden ben ik niet geschikt voor _O- dus doe ik zo min mogelijk :))

Verder rommelen in de tuin, zolder opruimen, vacatures zoeken, solliciteren, aanmelden met CV op allerlei sites.
LinkedIn bijhouden etc.

Ik ben hele dagen druk!! (heb geen tijd meer om te werkn :') )

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:03

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 12:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:07

Samiyah schreef:
Of je huis uitpluizen naar dingen die weg kunnen en die verkopen op marktplaats? Vind ik zelf altijd leuk om te doen als ik veel vrije tijd heb :D

Dat vind ik wel een goeie, daar komt vast vraag naar deze zomer. Heb je ruimte aan huis om bijv knaagdieren en klein spul op te vangen?

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 12:08

Joolien schreef:
Samiyah schreef:

Dat vind ik wel een goeie, daar komt vast vraag naar deze zomer. Heb je ruimte aan huis om bijv knaagdieren en klein spul op te vangen?

Als ze met kooi komen zeker wel :j
Zou daar echt vraag naar zijn?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:09

hier ook werkloos, ik heb gelukkig ook wel afleiding van me zoontje,ben alleen staande mama. Dus dan word je gelukkig niet gek van die muren want we gaan veel naar buiten. Ook heb ik hier genoeg dieren om me bezig te houden. al zou ik liever wel weer aan het werk gaan en solliciteer ook gewoon rond!

De tip van dieren opvangen,of honden uitlaten vind ik ook wel een goeie voor je. Dan ben je ook buiten,soms sociaal contact als je iemand tegenkomt en wie weet kan je als je mensen kent dit vast gaan doen ?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:09

Hier ga ik ook op vakantie in t jaar,en konijnen zijn lastig onder te brengen bij iemand. Vaak wel bij standaard opvangs tijdelijk,maar krijgen ze lang niet de aandacht en ruimte vind ik. wie weet is het een idee ?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:11

Krijgen jullie De Toren? ( de weekkrant) daar staan vaak ook allerlei vacatures in.
Ze zijn bij het vakantiepark T Hooge Holt in Gramsbergen volgens mij ook opzoek naar mensen.
Ik wil wel even voor je kijken of ik hem nog heb liggen van afgelopen woensdag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:12

branka16 schreef:
Joolien schreef:

Als ze met kooi komen zeker wel :j
Zou daar echt vraag naar zijn?

Ja dat denk ik wel, kennis an mij doet t ook en die had in de zomer soms wel 20 dieren staan.

Plan van aanpak?
- kijk naar een reëel bedrag per dag, zodat het schappelijk en aantrekkelijk blijft.
- maak een contract, en zet hierin de afspraken dat jij ten aller tijden niet aanpsprakelijk bent voor de gezondheid van het dier maar er wel alles aan doet om het dier een gezonde omgeving te bieden, en zet in het contract iets mbt dierenartsbezoek indien mogelijk.
- zodra je duidelijk hebt wat je wilt doen, meteen gaan adverteren in krantjes, op internet, marktplaats etc.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:13

Als je van paarden houdt, dan zou ik eens Moravita benaderen. Daar kan je een soort van interne stage lopen, waarin je wordt onderhouden. Dus je krijgt eten en ze geven je les.
Erg leuk en mooi op je cv.

Laat de arbeidsmarkt je niet gek maken, ergens is een leuke baan die op je wacht.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 12:16

@ Lay_D ik krijg die niet maar mijn moeder wel :j
Ik zal haar eens vragen of ze hem nog heeft!

@Joolien
Goeie tips zeg!
Daar kan ik wel wat mee...
Nu eens kijken of ik iets van de grond krijg.
Een "contract" maken lijkt mij nog vrij moeilijk maar ik ga eens googlen.

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 12:17

__YSB__ schreef:
Als je van paarden houdt, dan zou ik eens Moravita benaderen. Daar kan je een soort van interne stage lopen, waarin je wordt onderhouden. Dus je krijgt eten en ze geven je les.
Erg leuk en mooi op je cv.

Laat de arbeidsmarkt je niet gek maken, ergens is een leuke baan die op je wacht.

Daar ben ik al eens geweest.
Toen was er alleen sprake van de hele dag stallen uitmesten en verder mocht ik kijken bij trainingen.
Dat vind ik dat toch niet echt aantrekkelijk?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:18

Branka,Als het goed is zijn er ook een aantal supermarkten die ze heeft liggen op woensdag,die mag je gratis meenemen.
In Gramsbergen liggen ze bij de Plus, misschien dat de C1000,Jumbo en of Ah in Coevorden ze ook heeft liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:18

branka16 schreef:
@ Lay_D ik krijg die niet maar mijn moeder wel :j
Ik zal haar eens vragen of ze hem nog heeft!

@Joolien
Goeie tips zeg!
Daar kan ik wel wat mee...
Nu eens kijken of ik iets van de grond krijg.
Een "contract" maken lijkt mij nog vrij moeilijk maar ik ga eens googlen.

Daar staan genoeg voorbeelden van, ik heb zelf ook laatst een simpel contractje gemaakt voor een trainingspaard, kan die wel even naar je toesturen als ik thuis ben vanmiddag.
Bedenk ook even hoeveel dieren je max wil stallen, ook ivm met je maximale inkomsten buiten uwv om. Maak desnoods een rooster.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:19

Samiyah schreef:
branka16 schreef:

dat is niet voor iedereen weggelegd. Ik zou ook absoluut niet in de zorg willen. Al helemaal niet met gehandicapten... veel te confronterend en heb het geduld er niet voor.

TS ik ging veel reizen, veel fotograferen en veel dingen ondernemen. Waarom kan je niet met het OV?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Werkloos, wat doe jij om je dag door te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:21

Als het OV geen optie is zou je misschien aan de oorzaak kunnen werken waardoor het geen optie is? :)