Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
evaac schreef:mijn ouders willen alles perfect, en als dat niet zo is dan worden ze boos en krijg ik de schuld.
Ma gaat mee om pa in te tomen, omdat hij nogal heel erg bot kan worden (schreeuwend door het huis heen, mij uitschelden). Ik heb voor mijzelf besloten dat als hij niet fatsoenlijk tegen mij kan praten, ik niet hoef te luisteren en weg ga. (dit is niet de juiste instelling, maar een ouder hoort in dergelijke mate toch fatsoenlijk te kunnen communiceren, ik laat mij niet meer volschelden).
Het schoolgeld maakt niet uit, dat betaal ik zelf wel. Vaak is et in semesters van 3 maanden.
Ik doe geen pabo, maar onderwijsassistent.
Salsa schreef:evaac schreef:mijn ouders willen alles perfect, en als dat niet zo is dan worden ze boos en krijg ik de schuld.
Ma gaat mee om pa in te tomen, omdat hij nogal heel erg bot kan worden (schreeuwend door het huis heen, mij uitschelden). Ik heb voor mijzelf besloten dat als hij niet fatsoenlijk tegen mij kan praten, ik niet hoef te luisteren en weg ga. (dit is niet de juiste instelling, maar een ouder hoort in dergelijke mate toch fatsoenlijk te kunnen communiceren, ik laat mij niet meer volschelden).
Het schoolgeld maakt niet uit, dat betaal ik zelf wel. Vaak is et in semesters van 3 maanden.
Ik doe geen pabo, maar onderwijsassistent.
Phoe ik hoop toch dat mijn dochter of zoon nooit zo´n bericht hoeft te typen.
Ik vind het namelijk pijnlijk te lezen dat je bang bent om zoiets te vertellen door geldige redenen imo.
Ja ik zou teleurgesteld zijn maar zou ook in alle rust reageren en samen een oplossing verzinnen. Het heeft helemaal geen zin om zo uit je plaat te gaan als ouder imo.
Succes met het vertellen. En als je vader gaat schelden oid zou ik ook maar mezelf uit de situatie halen of niet meer luisteren. Als iemand je zo behandeld al is het je vader hoef je daar niet naar te luisteren

evaac schreef:Hoi allemaal,
ik moet mn ouders gaan vertellen dan ik niet 23juni afstudeer maar pas na de zomervakantie, omdat ik door een fout van mezelf nog een opdracht moet afronden..... nou weet ik dat mn oiders boos gaan worden... iemand tips hoe ik het subtiel kan brengen zonder dat de hel openbarst?
Liefs, eva
ik merk dat jullie reacties me raken, dat het misschien niet goed is hoe het hier thuis gaat... dat ik niet echt bang hoor te zijn.... heb wel laten weten aan mijn ma dat dat de reden is dat ik mijn mond hield, omdat ik bang was voor de reactie. Morgen gaat ma het aan pa vertellen en ik hoop op een "goede" reactie. evaac schreef:Wat een lieve en steunende reacties allemaal, dankjulliewelik merk dat jullie reacties me raken, dat het misschien niet goed is hoe het hier thuis gaat... dat ik niet echt bang hoor te zijn.... heb wel laten weten aan mijn ma dat dat de reden is dat ik mijn mond hield, omdat ik bang was voor de reactie. Morgen gaat ma het aan pa vertellen en ik hoop op een "goede" reactie.
Wel weet ik nu dat ik er echt aan toebben om uit huis te gaan...
evaac schreef:Ma heel boos en teleurgesteld, daar ga ik nog lang gezeur van horen. Ga t samen met ma aan pa vertellen