100 Happy Days / Tijd maken om gelukkig te zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 100 Happy Days / Tijd maken om gelukkig te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:04

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:17

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:21

oe wat leuk. Ik ben voor mezelf begonnen met een to do list word ik ook al blij van, werk hem lekker af. Maar ik vind dit ook wel iets voor mijn meiden, dat ze stil staat wat er allemaal gebeurd op een dag en zo het leukste ervan opschrijven. Dagen voor kinderen gaan snel, word veel van ze verwacht en social media slokt ze vaak op. Yup hier ga ik iets mee doen:)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:23

Bij nader inzien denk ik dat ik het als volgt ga doen: iedere dag 1 foto met daarbij nog 2 andere dingen die mij die dag gelukkig hebben gemaakt. Dit zal niet altijd makkelijk zijn, maar wie het kleine niet eert...

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:37

Ik heb juist zoveel dingen op een dag, dat ik niet zou weten wat ik zou moeten posten. Werd van het stemmen vandaag heel blij, maar ook gewoon met even in de zon zitten maak je me echt een gelukkig mens, moeilijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:48

Ik zie geen enkele reden om je te beperken tot één ding hoor Steef! Ik heb voor vandaag ook al 4 dingen opgeschreven :) Ik wil elke dag minimaal 1 ding opschrijven, maar ik stel geen maximum :)

XRosalieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:51

ik snap niet echt hoe het werkt.
wel vast ingeschreven.
wat moet je allemaal doen?

Noek_Bronco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 14:56

Ik ga ook meedoen, joepie!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:01

Ik ben sinds vorig weekend met zoiets begonnen maar dan over de gebeurtenissen met mijn paard :)

Ik ga dus dit weekend een extra schriftje halen voor dit te doen voor mijn leven BUITEN mijn paard :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:03

ik snap eigenlijk niet wat dit als meerwaarde heeft om je gelukkiger te voelen. Stel dat het een regenachtige dag is en ik zit binnen of ik moet de hele dag werken en ik kan geen leuke foto maken. Heb ik dan een rotleven?
Een waarom moet het online gedeeld worden?

Nah, ik maak mijn eigen geluk en wil er dan niet bij nadenken dat ik een selfie moet scoren zodat die online kan. Gewoon lekker genieten van mijn perenijsje, zonder 'social media', maar met vrienden... Volgens mij is dat geluk ipv in je eentje achter een scherm geplakt zitten.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:04

Klopt Eilleen333, maar ik word me wel heel bewust van dat ik eigenlijk heel gelukkig ben en niks te klagen heb. Ik ben er gewoon iets bewuster mee bezig, wat denk ik helemaal niet slecht is :)

Edit: voor mensen die me willen volgen: www.100happystevabiedays.tumblr.com

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:07

Ik doe mee, maar puur voor mezelf :) Niet voor het hele sociale media-gebeuren,
maar puur zodat ik zou ZIEN waarvoor ik gelukkig mag zijn :)

Ik heb namelijk een geheugen als een zeef en fixeer me vaak op het negatieve,
wat maakt dat al het moois heel eenvoudig verloren gaat in mijn brein :n

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:09

Je hebt helemaal gelijk hoor Eilleen, een ijsje eten is veel leuker als je dit met vrienden doet in plaats van met het beeldscherm van je tablet, laptop, pc of telefoon. Maar het gaat er volgens mij ook meer om dat mensen zich bewuster worden van hetgeen wat hun gelukkig maakt. Op deze manier wordt er hopelijk meer over nagedacht wat een mens gelukkig maakt en dat dit ook kleine dingen kunnen zijn.
Het gaat meer om de bewustwording dan om het showen van 'kijk eens hoe gelukkig ik ben'.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:15

Iemand nog een goede site waar je lekker op kan bloggen? :)
Iets eenvoudigs want ben hier niet goed mee :D
(maar wil het puur voor mezelf echt eens gaan doen)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:16

Ik vind zelf Tumblr heel makkelijk en fijn werken :j

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:20

Ik doe al een tijdje mee! Ik vind het een erg leuk project! Je word je inderdaad veel bewuster van de kleine dingen. En als ik zo terug kijk volgens mij is mijn leven zo verkeerd nog niet! haha :D
En nog een leuk bijkomend ding vind ik dat ik zo ook wordt uitgedaagd om met mijn telefoon originele/leuke foto's te maken :D
Ik doe het overigens via Instagram

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:30

eilleen333 schreef:
ik snap eigenlijk niet wat dit als meerwaarde heeft om je gelukkiger te voelen. Stel dat het een regenachtige dag is en ik zit binnen of ik moet de hele dag werken en ik kan geen leuke foto maken. Heb ik dan een rotleven?

Nah, ik maak mijn eigen geluk en wil er dan niet bij nadenken dat ik een selfie moet scoren zodat die online kan. Gewoon lekker genieten van mijn perenijsje, zonder 'social media', maar met vrienden... Volgens mij is dat geluk ipv in je eentje achter een scherm geplakt zitten.

Helemaal mee eens :j
Daarom maak ik geen foto's maar schrijf ik voor mezelf in een schriftje wat ik voor leuks gedaan heb. Zo kan ik gewoon doen wat ik leuk vind, genieten van het moment zónder dan aan foto's te hoeven denken, en nog even nagenieten als ik het voor het slapen ga opschrijf :)

En nee, je hebt helemaal geen rotleven als je op een regenachtige dag binnen zit! Maar soms is het wel goed om je te blijven realiseren wat voor leuks de dag gebracht heeft, zelfs een saaie regenachtige dag heeft leuke momenten. Ik merk zelf dat ik die de laatste tijd soms niet zie, en dit project is voor mij een manier om daar bewuster mee bezig te zijn :)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:39

Ik ga ook mee doen, lijkt me wel een uitdaging. Ik mail de foto's en ga een blog bijhouden : www.lolacabana.nl (doe ik daar ook nog eens wat mee :+). Geen zin om facebook ermee vol te spammen.

Momo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:12

Ik doe ook mee (vanaf morgen) op instagram
@Monieeeeeek

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:25

Bij mij is de kop eraf en foto 1 staat erop. Ik ben benieuwd of ik het ga volhouden.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:49

Blijheid schreef:
eilleen333 schreef:

Helemaal mee eens :j
Daarom maak ik geen foto's maar schrijf ik voor mezelf in een schriftje wat ik voor leuks gedaan heb. Zo kan ik gewoon doen wat ik leuk vind, genieten van het moment zónder dan aan foto's te hoeven denken, en nog even nagenieten als ik het voor het slapen ga opschrijf :)

En nee, je hebt helemaal geen rotleven als je op een regenachtige dag binnen zit! Maar soms is het wel goed om je te blijven realiseren wat voor leuks de dag gebracht heeft, zelfs een saaie regenachtige dag heeft leuke momenten. Ik merk zelf dat ik die de laatste tijd soms niet zie, en dit project is voor mij een manier om daar bewuster mee bezig te zijn :)

Precies dit. En het is dan ook zó leuk om die lijst door te lezen :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:51

Weetje wat zo erg is :') Ik kwam 2 dagen geleden dit topic tegen en toen dacht ik ohh leuk! Even aanstippen! Voor zulke dingen moet je echt even tijd maken! En nu 2 dagen later heb ik nog steeds die link niet weer geopend om ermee te beginnen. Wat een ramp _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:56

Ik doe ook mee met deze uitdaging via Instagram, maar wel gewoon voor mezelf. Elke dag een momentje vinden en delen waar je gelukkig van word, maakt je echt een positiever mens. :j Vind het een heel leuk project!
Moet vandaag dag 79 posten, dus ik schiet al op, haha.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:57

Ik ben vanaf vandaag ook begonnen! Ik weet niet of ik het ga delen, heb wel twitter opgegeven.
Misschien dat ik maar en Tumblr account ga aanmaken.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:00

Ik vind het een supergoed idee! Gisteren de eerste foto gemaakt, simpel, met mijn telefoon, maar nog niet opgegeven. Niet omdat ik "geen tijd" heb, maar ik ben bang dat ik snel de handdoek in de ring gooi, vanwege "geen zin meer"... wat nog erger is dan "geen tijd". Misschien toch via FB opgeven...