Tja voel me goed geweldig maar toch twijfel hmmmm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

Re: Tja voel me goed geweldig maar toch twijfel hmmmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 15:09

we hebben het huis samen gekocht maar nog niks echt afgelost. ( behalve wat automatisch afgelost werd)
hij neemt gewoon heel de hypotheek over zodat ik schuld vrij kom te zitten.
dat geld krijg je zo en zo niet meer terug omdat dat ten tijden van samen wonen was en je er dus " samen" van genoten hebt.

verder maak ik me daar ook niet zo druk over, zolang ik maar schuldvrij kom.
ik heb een goed loon en kan zelf een hypotheek krijgen zodra alles op gelost is.

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:01

De hypotheek kan je inderdaad zien als 'huur' van het huis ten tijde van bewoning. En als je nog niet (veel) hebt afgelost en ook schuldenvrij komt te zitten (hij neemt ook de hypotheek over op zijn naam?) dan is dat voor jou mooi.

Een fijne toekomst gewenst!

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 08:28

hij neemt "als de NHG en Bank mee werkt" de hypotheek op zijn naam.

zodra dit allemaal geregeld is kan ik verder ga kijken, ik heb al een leuk appartementje gezien ;p en hoop dat het er tegen die tijd ook nog is.

mvg

Samantha_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:05

Dan laat je zeker pas het huis op zijn naam zetten als die hypotheek geregeld is? Anders heb je straks wel een hypotheek en geen huis ;-)
(ik heb helaas ervaring met dat gedoe)

Als de hypotheek gebaseerd was op 1 inkomen dan zal het wel lukken met op zijn naam zetten. Maar als het op jullie beiden inkomen gebaseerd was, dan kan de bank moeilijk doen over de hoogte van de hypotheek die hij dan mag hebben, en misschien moet er dan versneld een deel afgelost worden.

Maar goed, ik duim voor je dat het allemaal snel en goed geregeld kan worden (en dat dat leuke appartementje er dan nog is :-) )

Succes

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 15:12

hypotheek is op onze beide naam afgesloten en dus beide inkomens. maar de hypotheek adviseur heeft berekend dat hij het nu ook op zijn loon kan. ( mits de bank en NHG akkoord gaan)
zodra dit kan worden het huis en de hypotheek tegelijk overgeschreven.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 13:20

Nou allen na een lange tijd een updateje hoe het nu gaat.

als het goed is is het huis over een week of 2 a 3 helemaal geregeld.

De kleine zie ik eigenlijk bijna niet meer helaas.
Hij gebruikt haar voornamelijk als chantage middel.

Hij is nu omgeslagen van ik wil je niet kwijt, trouwen en kinderen naar het is TE LAAT.

naja prima. Eerlijk is eerllijk natuurliljk mis ik m op sommige momenten maar die momenten worden minder en minder. (gelukkig)

het is een bewogen tijd geweest met veel gezeur en gestalk. Maar hopelijk over 3 weken kan ik dit hoofdstuk helemaal afsluiten.

Het stappen is nu wel wat minder, en werk op het moment heel veel en ga daarna lekker ergens wat drinken.

lekker uiteten en met mijn paardje bezig zijn.

ik ben begonnen met kickboksen en merk dat dit erg goed voor me is.
Ik raakte een beetje opgefokt van zijn constante contact zoeken en verwijten naar mij gooien maar dat kan ik nu heerlijk van mij afslaan