Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
HorseTopShop schreef:Dan lees ik daar overheen...? Alsnog zijn er genoeg rusturen tussendoor.
Maandag: 12:00 - 18:00
Dinsdag: 13:00 - 18:00
Dat zijn 17 rusturen tussen 2 stagedagen.
Citaat:Na iedere werkweek mag u 36 uur aaneengesloten niet werken.
secricible schreef:Weetje, stel dat het niet mag: dan meldt TS dat het niet mag en dat ze niet accoord gaat. Dan is het vrij simpel, dan heeft school geen stageplek voor haar op dit moment en zal ze dus haar punten niet halen/niet slagen/ het jaar over moeten doen, wedikwat.
Misschien mag het niet, maar gezien de situatie dat er geen stageplekken zijn en dit een noodoplossing is zou ik persoonlijk gewoon blij zijn dat school en dit bedrijf hun best hebben gedaan voor een oplossing en even doorbijten. Het zijn maar 11 weken...
. En gelukkig maar, vind je niet? secricible schreef:Absoluut san87 en als een bedrijf zijn medewerkers uitbuit, stagiaires ziet als goedkope krachten die de troep op kunnen ruimen zou ik compleet gaan staan steigeren en echt heel vervelend worden als stagiaire. Maar seriously, er is gewoon sprake van overmacht als ik ts zou lees en dan zou ik gewoon even op mijn tanden bijten. Als je nu tof doet en meewerkt en je wil straks een gunst terug is de kans ook groot dat ze daar aan meewerken.
Ik heb vroeger op mijn werk ook wel eens weken gedraaid van 50uur, als oproepkracht. Nee, dat mag niet volgens de regels, maar soms heb je gewoon overmacht en moet je flexibel zijn. Het leven is geven en nemen.
). Ik denk ook eigenlijk niet dat TS van plan is om moeilijk te doen, ze wil echter gewoon weten of haar rooster zo mag. En kennelijk mag dat niet. De vraag is dus beantwoord, wat zij met dat gegeven doet... Is aan haar
. Celine_Famke schreef:Ik zeg ook niet dat het niet te doen isIk vind het ook wel chil dat ik vaak kan uitslapen en soms lekker al om 13:00 klaar ben. Maar ik zat meer met de zeven dagen achter elkaar. Dat klinkt inderdaad zoveel.. Al komt het natuurlijk wel maar iets van 3 keer voor in de stageperiode.
En mijn ouders zaten met het om 21:00 klaar zijn en dan om 08:00 weer beginnen. Al heb ik daar zelf minder moeite mee, want ik slaap toch altijd laat haha!
Ik zit op het MBO trouwens!
Edit:
Onze stageplekken worden trouwens aangewezen. School had maar 4 stageplekken gevonden. Dus 3 mensen zitten bij andere stageplekken en de rest van de klas (20 man) zit bij de stageplek waar ik ook zit. Vandaar dat we korte dagjes hebben, we hebben de ochtend en de middagploeg
karuna schreef:Waar staat dat er overmacht is ivm deze stageplek? Ik zie het nergens staan in ieder geval.
Celine_Famke schreef:Edit:
Onze stageplekken worden trouwens aangewezen. School had maar 4 stageplekken gevonden. Dus 3 mensen zitten bij andere stageplekken en de rest van de klas (20 man) zit bij de stageplek waar ik ook zit. Vandaar dat we korte dagjes hebben, we hebben de ochtend en de middagploeg