onzekere vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 13:50

Dani schreef:
Ik had nul kledingsmaak als puber en ik was héél blij toen iemand een keer tegen me zei dat ik kledingstuk X misschien beter niet meer kon dragen omdat anderen me nu uitlachten. Ik heb wel meer idiote dingen aangehad en ik had graag gehad dat iemand me daarop had gewezen. Uiteraard niet zo van 'hé joh, da's echt lelijk man,' maar gewoon aangeven dat er wellicht leukere alternatieven zijn en dat het bij anderen negatieve reacties oproept. Daar hoeft iemand zich niks van aan te trekken, maar misschien beseft diegene het helemaal niet -zoals ik destijds- en dat is dan best sneu.

Jawel, ik kan me daar in zekere zin in vinden.
Maar ik werd vroeger ook gepest en droeg ook belachelijke kleding -als ik er nu op terug kijk-. Vervelend bijgeolg van mijn pestverleden was alleen dat ik, toen ik een jaar of 14 was, echt ALLES als een persoonlijk aanval tegen mij opvatte.
Dus als iemand een opmerking over mijn kleding zou maken, zou het toendertijd niet eens in me opgekomen zijn dat iemand misschien gewoon begaan met me was... Maar dan zou ik meteen gedacht hebben dat het pesten nooit op zou houden en zou ik diegene verolgens negeren (waarmee ik nou niet bepaald populairder werd :') )

Dus ik ben in deze echt nogal pro-positieve benadering.... Want als ze een beetje kwetsbaar is door het pesten, kan zoiets 3x zo hard aankomen dan bij iemand die dat niet is.. Ookal is het gewoon goed bedoeld, natuurlijk.
Vind het wel lief van TS overigens dat ze zo begaan is met haar vriendin :)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 14:10

Heb gisteren een erg goede kans gehad om alle tips hier te gebruiken , dankjewel daarvoor! _/-\o_
Gisteren was ze namelijk jarig , heb haar een jump-suit of hoe dat ook mag heten cadeau gedaan .
Ze was érg blij! We hebben op haar kamer nog wat nagepraat en ik heb voorzichtig duidelijk gemaakt wat ik van haar kledingsstijl vond . Eerst werd ze boos dat ik dat niet eerder had verteld maar gelukkig begreep ze het . én er staat al een dagje Oostende-shoppen op het programma *\o/*
Ben jullie zó dankbaar!!

Dani

Re: onzekere vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:22

Goed gedaan!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 14:26

Super gedaan TS! Een echte vriendin!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:27

Wat goed! :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:10

Wat fijn! :D
Goed van je!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 19:43

Dankjullie wel :)
Ben blij dat ik ze weer gelukkig kan zien :D
niemand vraagt om gepest te worden...

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:50

Top TS! En het siert je dat je hier zo over nadenkt, fijne vriendin ben je :)