Paisano schreef:Beb_bokt schreef:Ik vind het een onbeschofte vraag. Het gaat namelijk niemand iets aan. Een kindje krijgen is iets tussen de verwekkers/ouders. Daarnaast kan het uiterst pijnlijk zijn voor een kind om later te horen van anderen dat het kind niet gepland was. Dat is aan de ouders om wel/niet te vertellen.
Er is een groot verschil tussen ongepland en ongewenst een kindje krijgen. Als je als kind ongepland bent, maar je ouders zijn dolgelukkig met je, is wel even iets anders dan als je ouders je vertellen dat ze je helemaal niet wilden. Misschien dat het soms op een verkeerde manier geïnterpreteerd wordt, maar ik vind de vraag niet onbeschoft. Ik zou het me ook afvragen als mijn vriendinnen vertellen dat ze zwanger zijn(al weet ik dan het antwoord van te voren al wel
) Niet om een oordeel te vellen over de zwangerschap, maar gewoon om erachter te komen of het een bewuste keuze of 'een ongelukje' was. Wat verder niet wegneemt dat ik het ze van harte zou gunnen als ze er zelf blij mee zijn
Ik wou net zeggen, ongepland en ongewenst zijn twee hele verschillende dingen
) Niet om een oordeel te vellen over de zwangerschap, maar gewoon om erachter te komen of het een bewuste keuze of 'een ongelukje' was. Wat verder niet wegneemt dat ik het ze van harte zou gunnen als ze er zelf blij mee zijn 
. Ik zo van: 'ik ben nog 17... mag hopen dat ik niet zwanger ben'. Inmiddels 18 maar dan nog wil ik nu nog geen kinderen. Vind dat een vreemdere vraag als je al een paar keer aan de instructrice hebt verteld hoe oud je bent ( al vergeet ze het nog al vaak ). 
Sommige mensen onder de 23 hebben hun leven wel al op een rijtje, oftewel beide ouders werken (en hebben een vast contract), hebben een huisje en kunnen het betalen én hebben ook nog eens een (gewenste en geplande) kinderwens. Dat jij het je niet kan voorstellen betekend niet dat het niet zo is.