Lekker dragen joh, ik kan mij daar echt niet druk om maken. Dikke benen blijven dikke benen, of je er nou een lapje stof overheen draagt of niet. Gewoon dragen waar jij je comfortabel in voelt!
Ik vind dat veel gewoon moet kunnen, ik bedoel het is jouw lichaam... Al vind ik te strak bij niemand mooi, maar als je gewoon de goede maat neemt vind ik dat een niet TE korte broek gewoon voor iedereen kan.
Lekker aandoen joh! Zolang je bil er maar niet uitvalt is het goed, maar dat vind ik sowieso al niet al te flatteus, tenzij op het strand . Zelf vind ik rokjes/jurkjes nog net iets fijner, lucht allemaal nog net iets beter door
Koper
Geplaatst: 18-05-14 16:12
Als het om de warmte te doen is zou ik kiezen voor linnen broeken TS. Die zijn luchtig en ze ventileren goed.
Daarnaast vind ik het juist stoer en dapper en, hoe moet ik het zeggen... zelfverzekerd als mensen met dikkere benen in een korte(re) broek durven lopen. Dat vind ik mensen die comfort/genieten van het leven belangrijker vinden dan wat anderen denken over hun figuur. Kun je niet kiezen voor een model ergens tussen short en driekwartsbroek in? Gewoon afknippen op een handige lengte, net onder je knieën bij voorbeeld, net wat je goed vindt staan.
Wat het mooiste staat? Zelfvertrouwen Dus kies een korte broek waar jij je in voelt!
Winged
Geplaatst: 19-05-14 09:09
Blijheid schreef:
Wat het mooiste staat? Zelfvertrouwen Dus kies een korte broek waar jij je in voelt!
Dit inderdaad. Als jij een korte broek aan wil: Prima. En dan hoeft de rest van dat wereld echt niet acceptabel te vinden
Florenc
Geplaatst: 19-05-14 09:10
Ik moet zeggen dat ik niet 100% eens ben met de tip van de shorten tot net op of bovne de knie.
Ik ben zelf vrij klein (1.62) met in verhouding korte benen. Ik ben in principe ook te zwaar (70kg) en al mijn gewicht zit in mijn onderlichaam (tshirts in maatje S passen me gewoon). Mijn kont en benen zijn echt heel stevig (en worden zelfs heel flatterend "tafelpoten" genoemd ). Als ik een short aantrek tot op mijn knieën, dan ben ik echt een klein dikkertje met heel erg korte benen. Ideaal bij mij is een korte short (1/3de van mijn bovenbeen, dus net geen hotpants), maar daar onder een pump van 6/7cm..... Driekwarts broeken zijn bij mij trouwens een absolute no-go....
want zelfvertrouwen geeft het mooiste beeld uiteindelijk.
Wat een mooie uitspraak, die zal ik onthouden!
xManon_
Geplaatst: 19-05-14 10:16
Gewoon doen ja. Ik heb zelf hele witte benen die niet bijkleuren maar heb er tegenwoordig ook schijt aan, ga het niet warm lopen hebben omdat anderen er wat van vinden. Hun probleem, niet het mijne. Gisteren toevallig nog een korte broek gekocht, op de herenafdeling... vrouwenbroekjes vind ik allemaal meteen zo extreem kort en bij de mannen heb je gewoon mooie broekjes die tot op de knie vallen en de mannelijkheid spat er niet vanaf hoor dus wellicht een idee ook voor jou
Anoniem
Geplaatst: 19-05-14 11:36
Ik durf het zelf niet (hooguit als het 30+ graden is draag ik een keer een jurkje zonder legging er onder), ook mijn armen durf ik niet helemaal bloot te laten. Elke zomer weer hetzelfde probleem; ga ik het heet hebben in kleren waar ik me prettig in voel, of ga ik voor iets minder hitte in kleding waarin ik me dik en lelijk voel? Ik kies meestal maar voor de eerste, want zoals hier al werd geschreven straal je het ook echt uit als je je wel of juist niet prettig voelt in je kleding.
Dat neemt echter niet weg dat ik bewondering heb voor mensen die wel lekker voor die korte broek met een topje gaan, ook als ze geen 'perfect' lichaam hebben. Ik ben daar altijd wel jaloers op.
Ik heb ook lak aan anderen, ik loop met mijn dikke bovenbenen ook gewoon in jurkjes die boven de knie vallen.. kan me echt niets schelen, ik heb het liever niet te warm
Es_ther
Geplaatst: 19-05-14 11:43
Ik heb gespierde kuiten en bovenbenen. Niet super dik en ook niet superdun.
Lekker aan doen, schijt hebben aan de rest. Wat ook kan inderdaad, een zomerjurk! Die komen vaak tot de knie, en zitten heerlijk!
Heb ik ook, daarom of een kort wielerbroekje, of voldoende creme / preventief een pleister. Ik smeer met regelmaat een creme zodat het niet te hard schuurt door zweet bijvoorbeeld.
Anoniem
Geplaatst: 19-05-14 11:48
denice schreef:
Jurken is allemaal wel leuk bedacht dames, maar ik heb dan wel heel erg last van schurende bovenbenen..
Ik doe er dan een lange onderbroek onder (volgens mij van Sloggi).
chamion
Huisheks
Geplaatst: 19-05-14 11:53
Ik heb dit probleem ook, vooral omdat ik te zwaar ben. Ik draag dan (als ik niet moet werken) altijd een katoenen rok met eronder een dun fietsbroekje of een katoenbroekje, of iets anders met pijpen tot mijn knieën of halverwege mijn dijen. Want bij mij schuurt het zo lekker als ik een rok aanheb met flinke wonden te gevolg. Zo blijf ik toch lekker koel en jaag ik niemand de dood in met mijn benen.
Als ik moet werken (paardrijinstructrice) dan draag ik in de zomer een dunne rijbroek en bij heel warm weer klap ik deze bij de enkels omhoog. Korte broeken kan ik dan niet dragen, ik moet als het nodig is wel op een paard kunnen stappen en niet eerst een andere broek moeten aantrekken.
magic_lover
Geplaatst: 19-05-14 11:54
Vroeger liep ik ook alleen maar in rijbroek of spijkerbroek.. durfde echt niet in korte broek, jurkje of rokje te lopen. Op gegeven moment had ik er gewoon scheit aan en wou ik ook wel eens bruine benen. Sindsdien draag ik gewoon shorts, korte broeken, rokjes lang of iets korter(niet zo kort dat je bijna je .. ziet) of jurkjes. Ik heb ook wel redelijk stevige bovenbenen en vrij dikke kuiten. Maar moet ik daarvoor dan maar een lange broek aan trekken? Nee hoor gewoon lekker doen!
Winged
Geplaatst: 19-05-14 11:56
denice schreef:
Jurken is allemaal wel leuk bedacht dames, maar ik heb dan wel heel erg last van schurende bovenbenen..
Tip: Glijmiddel op siliconenbasis op de bovenbenen smeren, schijnt te werken
Ts je spreekt over een hometrainer. Neem aan dat je dus maar 1 hebt. Het is dan logisch dat je maar plaatselijk afvalt aangezien je vrij eenzijdig traint.
Verder hebben ze bij de h&m hele leuke lange zomerjurken. Leuke ketting erbij en een leuk slippertje en klaar!
xApple
Geplaatst: 19-05-14 18:52
Ik werk ook op een school maar ik vind het persoonlijk niet zo netjes om dan een korte broek aan te doen. Ik draag zelf vaak leggins met jurkjes, dat is niet warm, kleedt af en staat netjes. Een linnenbroek zoals hierboven genoemd wordt is ook een goed idee. Wel even oppassen met je ondergoed
Danique, je kan sowieso niet plaatselijk afvallen Je kan op een bepaalde plek je spieren wel sterker maken, maar dan nog wil dat niet zeggen dat je op die plaats afvalt.