Op zoek naar de juiste keuze.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: Op zoek naar de juiste keuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:33

Netjes dat je omdat er al een schijntje betaald is de maand uit wil werken.
Ik als moeder zou ze een tientje geven en zeggen mijn dochter stopt per direct.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 19:40

Ik denk eerlijk gezegd ook dat mijn ouders zoiets hebben van: stop gewoon per direct. Maar ik wil wel graag op stal blijven en dan heb ik liever dat ze niet tegen stalgenoten kan gaan zeuren dat ze me wel betaald had en ik de maand niet heb afgemaakt.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 19:43

Ik zou ook stoppen! Wel even de maand afmaken, dat is wel zo netjes als ze betaald heeft en kan ze
daar ook niet over zeuren. Verder lekker het paardje blijven zorgen van wie de eigenaresse wel
dankbaar is. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:16

_Cowgirl schreef:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat mijn ouders zoiets hebben van: stop gewoon per direct. Maar ik wil wel graag op stal blijven en dan heb ik liever dat ze niet tegen stalgenoten kan gaan zeuren dat ze me wel betaald had en ik de maand niet heb afgemaakt.

Meid, heb toch wat eigenwaarde en laat ze maar wat denken. Het gaat om JOU niet om de rest. Is een goede levensles dit.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 20:42

Ik vind het gewoonweg niet netjes om zomaar op te stappen terwijl ik wel betaald ben voor de maand mei. Ik heb het ontzettend naar m'n zin op stal, maar als ik dan het risico moet lopen dat er geroddeld gaat worden vind ik dat het niet waard. Dan liever nog een paar dagen door gaan. Ik gun het haar niet om zo makkelijk mensen tegen mij op te steken, al zal dat moeilijk voor haar gaan worden.
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 17-05-14 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:42

Dan zou ik die paar centen gewoon terug betalen.

Je zit er doorheen, waarom toch zo doorzetten? Wat win je hiermee?
In de paardenwereld roddelen ze toch :+ sta je toch boven? Over een maand l*llen ze wel over een ander hoor! zijn ze dit weer vergeten. En anders kun je altijd jouw kant van het verhaal vertellen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-05-14 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 20:43

Die twee weekjes houd ik ook nog wel vol.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:48

Zeg het wel direct tegen de eigenaar. "Ik stop na de maand mei", dan heeft zij de keuze of ze zegt:
- Je stopt nu
- Je stopt nu en betaald het deel terug
- Je gaat door tot 1 juni en het is prima

Dan heeft zij de tijd om voor juni een nieuwe verzorger te zoeken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:49

Succes met de laatste 2 week! :) enne ik denk wel dat dit je niet weer gaat overkomen in ieder geval :) je hebt ervan geleerd!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 20:58

Ik ga het haar morgen (als ik er morgenochtend nog steeds 100% achter sta) even vertellen en zal haar inderdaad zeggen dat ik vanaf 31 mei niet meer voor de pony's ga zorgen.

Ik vind het geen probleem om volledig voor pony's te zorgen, daar kan ik alleen maar van leren. Een eigen pony zit er voor mij op dit moment niet in, ik kan het zelf niet volledig betalen en als ik naar m'n toekomstplannen kijk gaat het wellicht alleen maar een "last" zijn uiteindelijk. Ik vind het prima om betaald te worden en voor iemand zijn/haar paard(en) te zorgen, maar voor deze ondankbaarheid pas ik voortaan wel een stuk eerder.

Helaas hebben sommige onwijs leuke pony's een vreselijke eigenaar/eigenaresse.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:06

Als de eigenaar van 'mijn' pony en paard (beide niet van mij, maar de eigenaren hebben iets van "Zo lang ze het goed hebben, prima") lastig zouden zijn geweest dan liet ik ze ook gewoon buiten weg rotten (hee, dat is wel een voordeel, ze staan beide 24/7 buiten met schuilstal en krijgen kuil van de stalbaas).

Je gaat toch niet op je donder laten krijgen om wat te kunnen voeren en af en toe wat te mennen? :+ Je moet lekker aan jezelf denken, als je zo behandeld word is het voor jou ook niet leuk. Spijtig voor de pony's dat zij het minder goed hebben zodra jij stopt, maar wat dan nog... heel veel gaat fout op de wereld, je kunt niet iedereen redden, al helemaal niet als het ten koste van je zelf gaat. Dat is de belangrijkste les die je moet leren (ooit), helpen is goed, maar niet ten koste van jezelf!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:06

Verstandige keuze, het moet niet ten koste gaan van jezelf. :)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:09

_Cowgirl schreef:
Ik ga vanavond even met m'n ouders overleggen.

Tries_en_Faf schreef:
WOw jammer dat je zo ver weg woont haha. Hier zou je zo mogen komen. Hoef je niet te betalen hoor.

Meteen stoppen, ze gebruikt je enorm. Asosociaal dat soort mensen!

Ik betaal niet hoor, ik word betaald. :o

oja, 1,50 per dag..... nou voor t werk wat je doet... valt dat ook in t niks.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 21:10

Daar heb je gelijk in xSlvna, het gaat nu ten koste van mezelf. Ik heb enkel één keer een klein stukje met de Shetlander + wagen kunnen lopen, daarna nog nooit gebruikt omdat ik te druk was met klusjes en daarna te vermoeid was om nog iets te ondernemen.

Tries_en_Faf schreef:
oja, 1,50 per dag..... nou voor t werk wat je doet... valt dat ook in t niks.

Inderdaad, 't is niks. Ik moet er dan 4 á 5 dagen voor werken wil ik een volle tank kunnen tanken (scooter). Met oppassen is dat één uurtje oppassen en ik heb een volle tank. :o

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:41

Ik snap wel dat je denkt dat die 1.50 per dag mooi meegenomen is als verzorger maar daarvoor doe jij echt te veel! 2 a 3 keer per dag erheen? Ik ga maar eens per dag naar mijn eigen paard. Ik snap je wel hoor het is sneu voor de paarden. Erg dat ze zo'n eigenaar hebben.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 21:50

Klopt, in eerste instantie stond ik er ook zo in. Ik was sowieso drie dagen per week op stal voor de andere pony en zou die dagen + twee extra dagen die pony's doen. Dus vijf dagen in de week en dan voeren op een aantal van deze dagen, in de wei zetten, mesten, longeren, voeren en binnen zetten. Dan leek €1.50 mij inderdaad mooi meegenomen.

Echter werd er op de overige dagen niets gedaan en ik slaap zelf ook niet graag in een smerig bed, dus deed ik op een gegeven moment 7 dagen in de week alles, maar nog was het niet goed genoeg. Ook heb ik in januari/februari de hele omheining voor het nieuwe weiland in de stromende regen in elkaar staan zetten, eindelijk klaar, was het weer niet goed genoeg, want ze had samen met de andere stalhulp bedacht dat ze toch liever 4 draadjes wilden in plaats van 3. 8)7

Nooit een bedankje voor gehad en het was allemaal maar vanzelfsprekend, ik werd er ten slotte voor betaald om dat te doen. Dit soort dingen zegt ze ook tegen de stalgenoten (niemand mag haar eigenlijk): "Ja, daar heb ik personeel voor".

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:50

Pfff waar ben je aan begonnen :n

je krijgt nog minder dan een stalhulp geloof ik..

gelijk stoppen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:16

Voor 1.50 per dag kun je je beter gaan verhuren aan mensen die in vakanties een oppas thuis zoeken in vakanties, wedden dat je uit honderden adressen kunt kiezen?? Voor 5 euro per dag zelfs wel.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 10:40

Pfoe echt? Heb daar wel eens naar gekeken maar kon nooit iets vinden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:22

Dan moet je bij officiele bureaus ingeschreven staan maar je kunt het ook bij bekenden aanbieden die dieren hebben en op vakantie gaan, sommige mensen vinden het heel fijn als er voor de hond en de katten thuis gezorgd kan worden en er iemand is voor de post en de bloemen. En daar kun je rustig 10 euro pd voor vragen. Wat denk je dat een dierenpension kost. Als er ook nog een paard of twee bijkomt met stallen mesten enz dan mag de vergoeding nog wel iets hoger zijn. Zet een advertentie op het bord bij supermarkten in je omgeving en misschien krijg je wel reacties.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:31

Het is heel moeilijk, maar dit is niet goed voor jou! Stoppen!
Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te doen, voor het aantal uren dat je ermee bezig bent en dan die vergoeding, schandalig!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 15:33

Wow, bedankt voor het advies.

Even een update: vandaag voel ik me even iets minder, heb te horen gekregen dat de oudere pony die ik verzorg door verschillende omstandigheden (geef ik enkel via PB) al snel ingeslapen gaat worden.. Dus ik ben even niet helemaal in de stemming om nu de confrontatie aan te gaan.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:13

Ach, dan is er in ieder geval geen reden om (nog lang) op die stal te blijven. Sterkte.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 07:33

Awhh jeetje wat een verhaal allemaal zeg! :(:)

Sterkte!!