Met mn handen in het haar, wat moet ik kiezen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij kiezen na het lezen van mijn tekst?

A
22 (68%)
B
8 (25%)
C
1 (3%)
D
1 (3%)

Totaal aantal stemmen: 32

iirrssjjee

Re: Met mn handen in het haar, wat moet ik kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:37

Ik heb niet alle reacties gelezen, sorry als ik dus in de herhaling val!
Een baan zoeken word sowieso lastig nu, voor een supermarkt oid ben je te oud namelijk en zonder diploma kom je niet ver.
Een MBO opleiding is een goede optie! Ik ben ook na 1 jaar HBO MBO gaam doen en bevalt me prima! Hele verhaal kun je me via pb vragen.
Ik heb nu mijn diploma maar kan nergens aan de bak... vaak reageren er 150/200 man op 1 vacature helaas....
Mijn advies is dus om lekker te blijven proberen, maar dan op een andere opleiding! Of dat nou MBO of HBO is!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:46

loveslimpie schreef:
Wauw dankjullie voor zoveel reacties, ik ga ze vanavond nog eens rustig doorlezen en op reageren!

Vandaag mijn slb gesprek gehad, en volgens hem is er geen mogelijkheid meer, ik ben geen uitzonderingsgeval volgens hem en ik kom niet aan mijn punten dus volgens hem kan ik niet naar het 2e jaar, maar volgens hem zal er geen uitzondering gemaakt worden dat ik het eerste jaar opnieuw kan doen.. :(

Kun je geen extra kans aanvragen bij de examencommissie?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:12

En als je het via de huisarts speelt? Als deze tekenen van een burn-out constateert dan kun je misschien toch vanwege deze verzachtende omstandigheden het examen opnieuw doen.

Dan nog is het de vraag of je dit wel echt wilt. Als je zoveel druk op je schouders hebt, is dit dan wel de juiste beslissing? Als je hart hier ligt dan moet je ergens de energie vandaan halen om dit toch te doen, misschien is parttime studeren een optie? Anders lijkt het mij heel verstandig om je goed te orienteren en een andere studie te kiezen. Waarom jezelf het leplazerus werken voor iets waar je hart niet ligt?

Niet iedere HBO is even 'moeilijk'. Het ligt er ook maar net aan waar je talenten liggen natuurlijk en het verschil per school is echt gigantisch. Wees dus niet bang om een andere HBO te proberen.

Heel veel succes!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 12:29

Als dit echt is wat je wilt, en dan heb ik het over zowel de opleiding als het beroep wat je ermee kan uitoefenen, dan moet je gewoon doorzetten. Ook al betekend dat dat je (indien mogelijk) ergens anders de opleiding moet gaan doen.

Als dit niet is wat je wilt, dan zou ik er meteen mee stoppen en gaan werken tot je er wel achter bent wat je wilt doen. Tegen die tijd ben je ook oud genoeg om zelf alles te bepalen ;)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:31

Ik heb B gestemd.

Ik zou sowieso je tentamen nog even inzien en dit jaar afmaken. Daarna gaan zoeken naar een studie die wel haalbaar voor je is, HBO of eventueel MBO. Wat is er mis met MBO? Als je een MBO-4 diploma hebt kun je altijd nog door naar het HBO. :j

Vind je je huidige studie wel leuk?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:34

Even een tip; krijg je nu stufi voor het hbo en ga je naar mbo? Mag je jaar stufi terug betalen, of je moet alsnog je hbo afronden binnen 10 jaar. Dus denk er wel goed over na :)

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:43

Onze zoon heeft precies hetzelfde. Van de 60 punten heeft hij er nu 53. Minimaal moet hij er 55 hebben. Nog één tentamenweek te gaan. Hij gaat het dus niet halen, heeft een negatief studieadvies gekregen. Heeft bij de examencommissie gevraagd wat zijn mogelijkheden zijn en of hij toch het eerste jaar mag overdoen. Hij zit nu op Fontys in Eindhoven. Verder heeft hij op voorhand een toelating aangevraagd bij de HAN in Arnhem. Gaat hij weer het eerste jaar in. Hopelijk met meer wijsheid en ervaring. Ook hij heeft er hard aan gewerkt. Wij geven hem toch echt de kans, alle begin is moeilijk.

Onze tweede optie was om hem het MBO te laten doen en daarna dan door te gaan naar het HBO. Hij wil echter onder geen beding terug naar MBO.

Hij krijgt van ons één kans (klinkt dat hard) om eerste jaar over te doen óf bij Fontys (als ex.cie accepteert) óf bij HAN. Lukt dit niet, dan zal ook hij moeten gaan werken en dan een diploma moeten halen via BBL of andere weg. Overigens is onze zoon nu 18.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 21:52

Als jou symptomen lijken op een burn out, ga eens langs de dokter en kijk wat die ervan vind, als die daadwerkelijk zegt dat je een burn out of iets in die richting hebt, (ben geen expert) kan er gekeken worden of er op je school rekening mee gehouden kan worden. Want het lijkt mij dat je burn out je absoluut niet helpt met het halen van je studiepunten.
En wat betreft elke studie is even zwaar: ik vind dit niet waar. Het kan misschien zo zijn in richtlijnen, maar voor jou kan de ene studie veeel zwaarder zijn dan de andere. Als je een opleiding natuurkunde gaat doen maar je bent er niet goed in wordt het een zwaardere studie dan voor iemand die in natuurkunde altijd alles makkelijk ziet
1 ding vind ik toch zeker; maak in ieder geval dit jaar af. Dan heb je in ieder geval op papier staan dat je dat 1 jaar hebt gedaan, en niet dat je ermee bent gestopt