Vriend verzint kanker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:08

Oh weer zo'n nare situatie... ik zou idd zoals hierboven toch een berichtje naar zijn ouders doen.. Sterkte & succes!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:09

Misschien beheert hij dat account van zijn moeder.
En wie weet is hij wel ziek maar niet zo ziek ;) en is dit voor de extra aandacht.

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:16

Kan ook best zijn dat zijn moeder niet eens op fb zit, maar dat hij zelf dat account in beheer heeft.
Dus dan kan hij ook makkelijk weer een antwoord op je vraag geven.
Je weet maar nooit hoever ze gaan.
Ik zou het gewoon eens bij zijn ouders (moeder eventueel omdat die "mogelijk" op fb zit) dat je het berichtje zag op fb en dat je jezelf afvraagt of het iets ernstigs is.
Als het een vriend is, zullen ze het zeker niet erg vinden dat je bezorgd bent.

Ewona

Re: Vriend verzint kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:16

Zie net dat nog iemand hetzelfde idee had ;-)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:19

Pff ik ben hier even stil van. Ik weet niet waar ik meer op hoop: dat hij eigenlijk geen kanker heeft maar jullie voor het lapje houdt, of dat hij wel degelijk kanker heeft maar achteraf wel eerlijk is geweest tegen jullie en jullie in vertrouwen heeft genomen.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:23

Heb het ook meegemaakt.
Een vriendin (wil der nu nooit meer spreken) van mij had gelogen dat ze kanker had.
En ze had nog veel meer gelogen maar dat word off-topic.

Sterkte TS!

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:25

Helaas bestaan er mensen die dit soort dingen gewoon keihard verzinnen voor aandacht. Heb het zelf al 2 keer meegemaakt. Dat hij ziek is is zeker, is het niet door de kanker dan is het door het liegen op een walgelijke manier. Ik zou het eens via de ouders proberen te achterhalen.

Sterkte ermee. Je zit in een lastig parket.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:28

Vraag wie zijn behandelende arts is en wanneer zijn volgende afspraak staat gepland. Zeg dat je meewilt en doet hij weer vaag; wacht hem op bij het ziekenhuis wanneer hij zijn volgende afspraak zou hebben.
Als hij op komt dagen gewoon zeggen dat je toch een steun voor hem wilde zijn, komt hij niet; bel hem op en vraag waarom hij opneemt terwijl hij een afspraak zou hebben.

Heel direct, heel confronterend en erg lastig; wel een manier om het te weten.

In ieder geval: sterkte! Lijkt me heel erg moeilijk om met deze twijfels te zitten bij een vriend van je!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:31

Sorry dat ik het zo zeg, maar ik vind het ronduit asociaal ALS het niet waar is!
Het kan ja zijn dat het wel zo is.
Ik kan om dit soort dingen echt kwaat worden!

Kanker is een vreselijke ziekte waar mensen voor hun leven moeten vechten.
Ik heb mijn opa bijna aan kanker verloren, de dokters hadden al gezegt dat ze niet meer geloofden dat hij het zal overleven maar hij heeft gevecht voor zijn leven!

Een paar jaar daarna kreeg mijn oma kanker en geen maand later mijn andere oma ook, hun zijn beide overleden aan deze ziekte in een maand tijd.

En er zijn genoeg andere mensen die met deze ziekte te vechten hebben en als familie is het echt vreselijk om je geliefde mensen zo te zien 'leiden'

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:15

Je zou ook kunnen vragen wie zijn behandeld arts en vervolgens eens bij het ziekenhuis checken of je vriend bekend is in het ziekenhuis.
Je zou bij de balie kunnen vragen waar hij ligt tijdens zijn chemo en dat je hem wilt verrassen oid. Als hij niet bekend is bij het ziekenhuis weet je ook genoeg

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:17

SAKKIA schreef:
Je zou ook kunnen vragen wie zijn behandeld arts en vervolgens eens bij het ziekenhuis checken of je vriend bekend is in het ziekenhuis.
Je zou bij de balie kunnen vragen waar hij ligt tijdens zijn chemo en dat je hem wilt verrassen oid. Als hij niet bekend is bij het ziekenhuis weet je ook genoeg

Een goed ziekenhuis waarborgt wel de privacy van de patiënt en mag dat soort dingen niet zomaar prijsgeven buiten de contactpersonen. Tenminste... Dat horen ze te doen, maar ze zwichten wel eens vaker voor soortgelijke verzoeken :o

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:25

ik heb een relatie gehad met een jongen die zijn hele leven verzon voor aandacht. tegen mij verhaal a voor medeleven en aandacht, tegen iemand anders verhaal b niets maar dan ook niets klopte. Uiteraard altijd met 'maar niet verder vertellen' erbij...Als je er zelf niet te veel last van hebt zou ik het gewoon laten gaan niet te veel aandacht aan geven. Als hij echt ziek blijkt te zijn zal je dit ook wel gaan merken.

Niet te veel vragen en reageren erop, dit voedt het idee voor hem dat jullie hem ene veilige plaats geven voor eventuele leugens. Kans is groot dat hij ergens een stukje bescherming mist

Onbehandelde longkanker uit zich echt wel na een half jaar...

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:30

dr zijn serieus van die mensen die verzinnen echt dit soort dingen om aandacht te krijgen..echt zielig.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:33

zillionke schreef:
dr zijn serieus van die mensen die verzinnen echt dit soort dingen om aandacht te krijgen..echt zielig.

Jaa die zijn er jammer genoeg.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:33

lrtj_ schreef:
Een collega van mijn moeder heeft borstkanker verzonnen.
Maar deed het zo goed dat het allemaal waar leek. Tot de vriend van een andere collega haar op moest halen bij het ZH en naar gaar vroeg. En toen was zij daar helemaal niet bekend en de arts bestond daar ook niet.

@vuurneon: blijkbaar kan het dus wel.

Zo liep ik laatst zelf op helemaal de verkeerde afdeling rond opzoek naar mijn vader :+ er werd me vriendelijk verteld waar ik hem wel kon vinden ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:35

Als het waar is is het erg, als het niet waar is is het erg om hiermee te spotten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:35

SAKKIA schreef:
lrtj_ schreef:
Een collega van mijn moeder heeft borstkanker verzonnen.
Maar deed het zo goed dat het allemaal waar leek. Tot de vriend van een andere collega haar op moest halen bij het ZH en naar gaar vroeg. En toen was zij daar helemaal niet bekend en de arts bestond daar ook niet.

Zo liep ik laatst zelf op helemaal de verkeerde afdeling rond opzoek naar mijn vader :+ er werd me vriendelijk verteld waar ik hem wel kon vinden ;)

Oh dat is ook naar, naar daf was ws gewoon een mis communicatie toch?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:38

Ja mijn vader ligt nogal vaak in het ziekenhuis dus ben wel wat gewend. Gewoon naar de afdeling gewandeld waar hij anders ligt, wist ik veel dat dat ineens cardiologie geworden was en de afdeling van mijn vader een verdieping hoger was gegaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:38

SAKKIA schreef:

Zeg ik ook :j ze mogen het niet doen (uitzondering contactpersoon), maar vanuit menselijk oogpunt zullen velen je het wel vertellen ook al zegt het protocol dat het niet mag. Stond een heel stuk over in een intern blad van een ziekenhuis, dat die receptionisten dan vanuit hun gevoel het dan maar wel vertellen waar bv opa ligt terwijl het papier zegt; nee.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:39

Maar dat is wat anders dan een zkh bellen met de vraag of *naam persoon* daar toevallig wordt behandeld op de afdeling Oncologie.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:41

Ik zou nooit zijn moeder erbij betrekken, stel dat het waar is dan heb je hard zijn vertrouwen geschonden. Zelfs als hij terminaal is zal hij toch pillen moet pakken, gewoon om te remmen of anti depresivia. Ik zou het directer doen, zoals unoo zegt. Of hem eens thuis bezoeken en in zijn medicijnkastje kijken :o maar dat is ook weer te prive eigenlijk. Maar aangezien jullie alle twee twijfelen kunnen jullie wel wat samen werken vraag allebei dezelfde vragen en kijk of hij ook hetzelfde antwoord geeft

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:44

Dus daarom zou ik dat proberen. Dan hou je het in eerste instantie bij jezelf. Je betrekt de ouders er niet direct bij en als het wel waar blijkt te zijn hoeft niemand er achter te komen dat je getwijfeld hebt. Je verteld gewoon niet van deze actie. Mocht het niet waar zijn kun je in alle rust nadenken over je vervolgacties.

Jolien87: ik zeg toch niet dat ze moet bellen? Ik zou aan de balie gaan staan dat je op bezoek komt bij ..... Dat het een goede vriend is en dat je hem wilt verrassen.
Als je weet in welk ziekenhuis hij "ligt" is op internet zelfs de afdeling nog wel te achterhalen waar zulke patiënten meestal liggen of behandeld worden. Hoef je alleen nog maar even naar het kamernummer te vragen ;)

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:50

Longkanker krijg je niet op deze leeftijd...;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:51

jacolien schreef:

Waarom niet? De mogelijkheid is er altijd..

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:55

jacolien schreef:

Zeg nooit nooit.

Mijn oom had op zijn 40e longkanker die nooit voorkomt bij mannen jonger dan 80.
Hij is helaas na een gevecht tegen de ziekte overleden, hij was terminaal en na de diagnose is alles veel te snel gegaan.

Morgen zou zijn verjaardag zijn en de 26e is hij al 5 jaar overleden.

Het maakt me zo boos dat er nog steeds mensen zijn die er op zo'n manier mee om gaan. En er gewoon mee spotten. Waarom zou je zoiets verzinnen? Kanker maakt je kapot samen met alle mensen die dichtbij je staan die het proces mee maken.

TS, als het verzonnen zou zijn, zou ik het echt gewoon werkelijkwaar belachelijk vinden. Mocht het wel waar zijn, heel veel sterkte!