Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
troi schreef:Een relatie waarbij de elkaar de wet voorschrijft vind ik niet ok. Je bent toch verliefd geworden, en hij op jou, om wie hij en jij was? Toch niet op een 'projectje'?
loveidefix schreef:Waarom wil jij voor hem bepalen of hij mag blowen door de weeks als je niet eena bij hem bent?? Je bent zijn moeder niet... Als je hier niet mee kan leven kun je er beter nu al mee kappen
Rocamor schreef:Zoals wat? gewoon benieuwd
Mer1980 schreef:Als ik het zo lees en je reacties lees TS is het blowen niet het grootste probleem, maar meer het feit dat hij zijn afspraken niet nakomt en dit wel van jou 'eist'. Ik weet niet wat de 'regels' zijn waar jij je aan moet houden in deze prille relatie, maar je weet nu wel waar je aan toe bent. Hij gaat niet veranderen, hij ziet het niet als een probleem, jij wel. Dan is het: Kun je ermee leven of niet? Zo ja, laat het rusten en geniet van de dingen die jullie bij elkaar houdt, zo nee, neem afscheid en leef je leven alleen.
ik bedoelde er mee dat hij een afspraak heeft gemaakt met zijn vriendin en die afspraak aan zijn laars lapt.
sallandval schreef:Ik ben het eens met Jolien hierboven, eigenlijk eist hij van jou een ongelijkwaardige relatie waarin jij je wel aanpast aan hem maar hij zich niet aanpast aan jou.
Je hebt drie mogelijkheden; "als jij niet stopt met blowen, dan hou ik contact met die jongen" (en ziet wel wat daarvan komt) of je legt je er bij neer en laat hem blowen óf je trekt je conclusies en laat de relatie zitten.
Als je nu over je heen laat walsen zal het later niet beter worden ben ik bang.
Jolien87 schreef:Naar mijn idee hebben jullie geen gelijkwaardige relatie.
Sterker nog: jij bent bereid om dingen te laten, terwijl jouw vriend dat niet wil.
Binnen een relatie mag je best dingen laten of juist doen die je anders misschien niet zo snel zo doen (tot op zekere hoogte natuurlijk). Zo ging mijn vriend regelmatig mee naar het paard. In eerste instantie had hij niks met paarden, maar mijn leasepaard heeft uiteindelijk toch een klein plekje in zijn hart veroverd. Waar hij dus eerst liever thuis was gebleven, ging hij uiteindelijk toch wel graag mee.
Enfin, om weer terug te komen op jouw relatie: uiteindelijk moet je natuurlijk helemaal zelf beslissen wat je wel of niet doet met jouw relatie, maar neem van mij aan dat dit weinig kans van slagen heeft. Als je 3,5 maanden bij elkaar bent dan moet je allebei nog helemaal hotel de botel zijn en dingen voor elkaar over hebben. Dan hoor je niet wakker te liggen van zaken als 'je aan de regels houden' enzo.
MeggiieTommy schreef:Ik zat er eerst wel aan te denken, om dan gewoon weer met die jongen om te gaan. Maar toen besloten om het niet te doen, omdat ik hem niet de zelfde frustraties wil geven. Bovendien wil ik niet zo kinderachtig doen.
Voor dat laatste ben ik ook bang... Normaal ben ik altijd heel duidelijk in alles, en blijf bij mijn punt, maar de laatste tijd kost me dat wat meer moeite.
Evelijn schreef:Waarom maak je het niet gewoon uit?
Hij houdt zich niet aan afspraken, je bent nog geen half jaar bij elkaar en hij beperkt nu al met wie jij omgaat. Lijkt me niet dat jullie nou zo verliefd zijn want dan had je door je roze bril al die dingen niet gezien... je ziet ze wel.. prima maar stop er dan ook gewoon mee.
Heb je de film "He's just not that into you" gezien?
sallandval schreef:MeggiieTommy schreef:Ik zat er eerst wel aan te denken, om dan gewoon weer met die jongen om te gaan. Maar toen besloten om het niet te doen, omdat ik hem niet de zelfde frustraties wil geven. Bovendien wil ik niet zo kinderachtig doen.
Voor dat laatste ben ik ook bang... Normaal ben ik altijd heel duidelijk in alles, en blijf bij mijn punt, maar de laatste tijd kost me dat wat meer moeite.
Ik zou normaal ook niet zijn van de kinderachtige oplossingen, maar in het begin van een relatie ben je toch min of meer de grenzen aan het aftasten van elkaar. Als je dat weet is het de vraag of je het signaal af wilt geven dat jij je wel bij zijn wensen neerlegt ook al trekt hij zich niets van jouw grenzen aan.
Er alleen over 'zeuren' (wat je nu dus doet) over iets dat jou niet aanstaat zonder échte gevolgen leert hem dat dát is wat je doet als hij over je grenzen gaat: je zeurt erover en dat was het (even voor de duidelijkheid: ík vind dat niet maar jongens meestal wel). Daar kan hij makkelijk zijn oren voor sluiten en lekker doorgaan waar hij mee bezig was.
Waar ligt de grens voor jou? Wat kan hij maken voordat er consequenties aan verbonden zijn: drugs?alcohol? niet op tijd thuiskomen? vreemdgaan? Ik zou me als ik jou was afvragen wanneer het voor jou dan 'te ver' is, en wat je dan gaat doen?
Dit wil overigens niet zeggen dat hij je niet leuk vindt, het kan zijn dat hij alleen gewend is zijn zin te krijgen en dat iedereen zich aanpast aan hem.
Rena100 schreef:Wat verwacht je van ons dat we je vertellen? Ik hoor veel negatieve dingen over je vriend, dat is dan toch ook duidelijk? Waarom zou je wél bij hem blijven?
Evelijn schreef:Waarom maak je het niet gewoon uit?
Hij houdt zich niet aan afspraken, je bent nog geen half jaar bij elkaar en hij beperkt nu al met wie jij omgaat. Lijkt me niet dat jullie nou zo verliefd zijn want dan had je door je roze bril al die dingen niet gezien... je ziet ze wel.. prima maar stop er dan ook gewoon mee.
Heb je de film "He's just not that into you" gezien?
MeggiieTommy schreef:loveidefix schreef:Waarom wil jij voor hem bepalen of hij mag blowen door de weeks als je niet eena bij hem bent?? Je bent zijn moeder niet... Als je hier niet mee kan leven kun je er beter nu al mee kappen
Het gaat vooral om het feit, dat hij helemaal achter de afspraken stond en hij zich er vervolgens niet aan kan houden...
Doubtless schreef:Pff wat een goede dat jullie allebei niet kunnen doen waar je je goed bij voelt. Klinkt alsof hij helemaal niet zodanig achter jullie afspraak staat als jij het doet klinken.
Ik denk dat jullie allebei naar jezelf moeten kijken (jij wat betreft jouw houding tov het blowen, hij wat betreft zijn houding tov je ex) & kijken of je dààr iets aan kunt doen. Een ander dingen verbieden heeft over het algemeen vrij weinig zin.

Ayasha schreef:Lieve meid, waarom ben je bij hem? Om wie hij is, of om wie je er van denkt te kunnen maken?
Iemand die blowt, stopt niet omdat het hem gevraagd wordt, die stopt omdat ie dat zelf wil of niet. Dus zet dat al maar uit het koppie.
MeggiieTommy schreef:Daar ben ik inmiddels helaas ook achter. Ik sta ook totaal niet achter de afspraken betreft die jongen, maar ik heb dat wel voor hem over (het is trouwens niet mijn ex, haha). Mijn houding tov het blowen is sowieso al beter geworden, maar bleef ik volhouden omdat ik niet op wil geven als hij zich niet aan de afspraken houdt.