Katten weren van balkon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:09

Dan zaag je daar toch gewoon sleuven voor in het hout? En hout kun je ook nog in een leuk kleurtje, of juist een onopvallend kleurtje schilderen. En zo weer weg te halen mocht je verhuizen.

Shirley schreef:
En als ik dan verzin en GC vertaalt het, dan komt het vast wel goed !

_O- _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:21

Oké, voor de duidelijkheid wat foto's:

Dit is de onderste sluiting van het schot. Zo'n zelfde sluiting zit er ook bovenaan. Op deze manier zit hij dicht.
http://i123.photobucket.com/albums/o303/Jolien87/Mobile%20Uploads/20140515_121148.jpg

Zo zit de sluiting open.
http://i123.photobucket.com/albums/o303 ... 121155.jpg

Het schot staat nu open. (Duh 8)7 )
http://i123.photobucket.com/albums/o303/Jolien87/Mobile%20Uploads/20140515_121252.jpg

Er blijven dus twee uitsteeksels aan het balkonhek zitten als het schot open staat. (boven- en onderaan)
http://i123.photobucket.com/albums/o303/Jolien87/Mobile%20Uploads/20140515_121239.jpg

Ondertussen vindt Renzo de onderkant van de stoel wel érg interessant ruiken.
http://i123.photobucket.com/albums/o303/Jolien87/Mobile%20Uploads/20140515_121211.jpg

Zo staat normaal gesproken het appelboompje, maar hier kunnen ze dus gewoon langs.
http://i123.photobucket.com/albums/o303/Jolien87/Mobile%20Uploads/20140515_121334.jpg

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:22

Je kan toch gewoon simpelweg een stevig stuk gaas tegen het schot aan zetten?

Zodanig dat alle nu open randen rondom het schot afgeschermd worden met het gaas.
Is wel even een werkje om het op maat te knippen zodat het overal netjes aansluit maar je kan het best aardig vastklemmen zo om het schot heen, en aan de spijlen enzo.

Moet ook redelijk eenvoudig opzij te halen zijn als je er een keer doorheen wilt :)

Je zou zelfs nog van de nood een deugd kunnen maken door het gaas te gebruiken om bloempotjes aan op te hangen ofzo :P

anneliesdj

Re: Katten weren van balkon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:25

Nou dat is toch dodelijk simpel; stuk gaas langs de plekke waar ze erop komen en klaar is kees.
Maar persoonlijk zou ik de moeite helemaal niet nemen en de hond gewoon vaker loslaten op het balkon (even checken of de kat snel genoeg weg kan), dan weten de katten vanzelf dat ze daar niet moeten komen, probleem opgelost.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:26

Je bedoelt als een soort van raamwerk?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:28

anneliesdj schreef:
Nou dat is toch dodelijk simpel; stuk gaas langs de plekke waar ze erop komen en klaar is kees.
Maar persoonlijk zou ik de moeite helemaal niet nemen en de hond gewoon vaker loslaten op het balkon (even checken of de kat snel genoeg weg kan), dan weten de katten vanzelf dat ze daar niet moeten komen, probleem opgelost.

Enig idee hoe ik het gaas dan kan vastmaken? Dát is namelijk de hamvraag momenteel.
Daarnaast wil ik je graag aanraden om mijn posts nog eens goed door te lezen, hierin staat meermaals dat Renzo dagelijks op het balkon ligt zodra er iemand thuis is. Niet omdat dit moet, maar omdat hij het zelf heerlijk vindt om lekker buiten te liggen en te kijken naar al het gepeupel van mensen, honden en kinderen die langs komen. Hierbij staat de schuifpui gewoon open.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:36

Als je hond daar ligt dan komen er toch geen katten? Ik zou me daar niet zo druk om maken, als ze weten dat de hond er is blijven ze wel weg.

Vastmaken kan toch gewoon aan je balkonhek of aan het plaatmateriaal waar je het over hebt?

En ik zou niet weten waarom ik je posts nog ene keer moet lezen, heb ik toch al gedaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:40

Tie wraps?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:42

Jolien87 schreef:
Je bedoelt als een soort van raamwerk?

Jeps, gewoon een stevig stuk gaas(paneel) regelen, dit vastmaken aan de uitsteeksels van je tussenschot, en d.m.v. wegknippen van overschot en wat ombuigen maak je de hele toegang tot je balkon dicht.

Moet volgens mij wel zodanig te doen zijn dat je het schot nog steeds gewoon kan openen, met gaas en al :)

Desnoods maak je nog een stuk gaas vast aan de spijlen aan de onderkant zodat ze ook niet dat lenige kattenlijfje buitenlangs tussen die spijlen door plooien :P

Als je het gaas dan nog d.m.v. afstandshouders een stukje van je tussenschot af houdt, kan je er nog bloempotjes met beugeltjes overheen hangen als je dat leuk vindt. Maak je een hangend kruidentuintje ofzo :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 15-05-14 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:42

Dan had je ook gelezen dat de katten er zijn als Renzo niet op het balkon ligt. Ik laat Renzo daar niet liggen als wij niet thuis niet, vaker loslaten zoals jij aangeeft is dus geen optie. Inmiddels woon ik hier zo'n 2,5 maand en zullen de kat vast wel weten dat Renzo hier ook woont. Maar het kan zijn dat we elkaar gewoon verkeerd begrijpen.
Welk plaatmateriaal heb ik het trouwens over gehad? Vastmaken aan het balkonhek is inderdaad een optie die ik eerder heb genoemd maar meer suggesties zijn natuurlijk van harte welkom.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:44

GamblersCup schreef:
Tie wraps?

:j
Aan de spijlen kan dit inderdaad. Maar aan de onderkant is dit met geen mogelijkheid vast te maken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:47

Plaatmateriaal/tussenschot, het houtwerk van dat hek in elk geval. Of de tralie's erlangs.

In ons vorige huis hadden wij een trap/balkon in huis van ijzerwerk en daar heeft mijn schoonvader toen heel mooi een traphekje aan vastgemaakt dmv houtklemmen, nergens een gat gemaakt en zat als een huis.
Misschien is dat bij jou ook een optie.

Maar de katten hebben toch een vrij royale ruimte om weg te komen daar, dus ik zou me er niet druk om maken, of wil je ze er ook niet hebben als de hond binnen is?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:47

Tuurlijk wel. Tie wrap lang maken (meerdere tie wraps aan elkaar), deze door de bovenste mazen van het gaas rijgen en om het schot bevestigen, ca. 15 cm boven de onderste rand. Zorg dat je het gaas afknipt op die lengte, dat het met open en dichtdoen van het schot over de bodem sleept.

Dus het schot eigenlijk een "rokje" van gaas aan doen :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:50

Op zich heb ik echt geen hekel aan katten, zolang ze de boel maar heel houden. Het probleem is dat ze dus ook op het balkon plassen tegen de stoelen aan.
Ik denk dat ik eens ga proberen om gaas aan de spijlen vast te maken. En inmiddels heb ik ook bedacht dat dit aan de onderkant ook wel kant door het gaas aan de onderste scharnier en de sluiting vast te maken. Nu maar hopen dat dit niet al te lelijk staat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:51

GamblersCup schreef:
Tuurlijk wel. Tie wrap lang maken (meerdere tie wraps aan elkaar), deze door de bovenste mazen van het gaas rijgen en om het schot bevestigen, ca. 15 cm boven de onderste rand. Zorg dat je het gaas afknipt op die lengte, dat het met open en dichtdoen van het schot over de bodem sleept.

Dus het schot eigenlijk een "rokje" van gaas aan doen :D

Goed idee. Maar zit die stootknop dan niet in de weg? Deze gaat namelijk ook omhoog wanneer we het schot open willen doen.

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:52

Ik ga mee in het raamwerk idee, ik zou een houten frame maken met gaas net zo groot als het schot, maar zonder openingen. Soort hordeur idee.. eventueel met scharnieren zodat het tegelijk open kan met het schot. Of iets schuin er tegen aan zetten, of misschien tussen vloer en plafond klemmen? Geen poes die daar langs komt!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:56

Ik denk dat als je het gaas iets hoger vastzet met die "riem van tie wraps" dat er genoeg speling is zodat de stootknop zonder problemen omhoog kan.