Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:38

Wat een leuk topic dit! Ik ben rustig aan op zoek naar een eigen plekje. Heb sinds deze maand een 'echte' baan, dus vind dat het tijd wordt.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:44

Zaterdagochtend is altijd planten water geef ochtend :D :') eerste wat ik doe als ik uit bed kom. Zat er gelukkig snel genoeg in haha

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:48

Ik heb 2 weken geleden de sleutel gekregen voor mijn apartment. Zit er nu sinds afgelopen zaterdag in. Ik had de mazzel dat er direct niet zo veel hoefde te gebeuren. Heb alleen een vloer moeten leggen en 1 muur moeten schilderen. Doordat ik niet zo veel spaargeld heb kan ik het huis niet inrichten zoals ik wil, maar dat komt wel mettertijd.

Inrichten hoeft inderdaad relatief niet veel te kosten, maar heb je toch echt wel behoorlijk wat voor nodig. Ik ben al heel goedkoop bezig en ben toch al 600,- lichter. Hierbij komt natuurlijk wel dat ik alles opnieuw aan moet schaffen, van lepels tot aan tv meubel. Per saldo heb ik van die 600,- maar een paar dingen kunnen doen en moet ik nog een heel eind.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:52

Ik vind het persoonlijk echt ideaal zo'n schema! :D
En je kan hem zo maken wat voor jou het fijnste werkt, zo kan je hem ook plastificeren en met zo'n whiteboardstift telkens afstrepen. :j

Op mijn werk stonden er bij de wekelijkse werkzaamheden bij welke dagen dat gedaan moest worden, bv. dinsdag & donderdag, of maandag, woensdag & vrijdag. En bij de periodieke stond dan aangegeven wanneer ong zoals, 'elke 3e week van de maand', 'in augustus' of bv. 'in maart en september'.

WiskyBokjes dat is wel handig zo'n vriend!! :D
Ideaal _Jessie! Zo kun je je dat meer meerdere dingen aanleren! :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 10:00

Wat leuk dat er al leven komt in het topic :D Super!

Ik had inderdaad al ergens gelezen over die werk schema's, misschien is er ergens een standaard te vinden die je kan aanpassen naar eigen wens?

Jessie; Ik blijf in Sassenheim inderdaad, en iemand had gevraagd naar mijn paarden; Die blijven lekker bij mijn ouders :j Ik verhuis echt heel dichtbij dus ideaal!

PowerReiner: Ik heb inderdaad ook nog niet alles naar eigen smaak kunnen doen ivm budget, maar dan nu even 'goedkoop' en tweedehands en stuk voor stuk dan dingen vervangen voor nieuw en smaakvol :)

Keukengerei moet ik nog kopen, ik heb nu koffiezetaparaat, bestek en magnetron bakjes maar verder nog niks. Gelukkig weet me moeder wel wat je aan het begin nodig hebt en je grijpt sowieso wel een keer mis denk ik :=

Ik zal straks even zo'n boekje erbij pakken en wat tips hier neer zetten! Echt super handige dingetjes.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:10

PowerReiner schreef:
Ik heb 2 weken geleden de sleutel gekregen voor mijn apartment. Zit er nu sinds afgelopen zaterdag in. Ik had de mazzel dat er direct niet zo veel hoefde te gebeuren. Heb alleen een vloer moeten leggen en 1 muur moeten schilderen. Doordat ik niet zo veel spaargeld heb kan ik het huis niet inrichten zoals ik wil, maar dat komt wel mettertijd.

Inrichten hoeft inderdaad relatief niet veel te kosten, maar heb je toch echt wel behoorlijk wat voor nodig. Ik ben al heel goedkoop bezig en ben toch al 600,- lichter. Hierbij komt natuurlijk wel dat ik alles opnieuw aan moet schaffen, van lepels tot aan tv meubel. Per saldo heb ik van die 600,- maar een paar dingen kunnen doen en moet ik nog een heel eind.

Wat het vooral is, is dat het 1 grote uitgave in 1 keer is. Bekijk goed wat je echt direct nodig bent en wat evt. ook wat later aangeschaft kan worden. Zo kun je ook wat meer rondkijken en aanbiedingen en koopjes in de gaten houden... ;)

Een bed is wel handig bv., maar van bv. kratjes kun je ook een tijdelijke salontafel maken. ;)
En kleine dingen als handdoeken, accessoires zoals plantjes e.d. zijn ook leuk om als cadeau te vragen. :)
Laatst bijgewerkt door _Marinke_ op 14-05-14 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:11

Ik heb inderdaad hetzelfde plan.

Keukengerei zal een beetje zoeken worden. Bij de Ikea kun je al veel voor weinig halen. Ik heb daar maandag glazen gehaald voor een euro per stuk bijvoorbeeld. Xenos kun je ook veel halen aan keukengerei voor kleine prijzen.

Wat ik trouwens ook zag: een serviesset bij Ikea voor ik geloof 13 euro, ik dacht 16 delig.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:13

Ja ik vind het echt een goede _Marinke_! Ik ga straks denk ik gelijk even zo'n schemaatje maken :D

O Lekker! In die nieuwbouw flats toevallig op de hoofdweg/straat? Ik had me daar ook op ingeschreven maar woon nu in Leiden :D
Ik heb ook veel gekregen voor mijn verjaardag en ook voor housewarming krijg je vaak ook veel dingetjes.

Wat ik trouwens doe en zelf erg handig vind is twee/drie aparte rekeningen.
1 spaarrekening, 1 vaste lasten rekening en 1 uitgeef rekening. Op de vaste lasten rekening komt mijn salaris binnen en daar gaat ook alles vanaf (huur, telefoon, g/l/w/, verzekeringen, auto etc.) dan boek ik (automatisch) een x bedrag naar mijn uitgeef rekening. Hiervan doe ik dan mijn boodschappen, benzine en leuke dingen.
Zo kom ik nooit in de knoop met mijn vaste lasten :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:15

_Marinke_ schreef:
PowerReiner schreef:

Wat het vooral is, is dat het 1 grote uitgave in 1 keer is. Bekijk goed wat je echt direct nodig bent en wat evt. ook wat later aangeschaft kan worden. Zo kun je ook wat meer rondkijken en aanbiedingen en koopjes in de gaten houden... ;)

Een bed is wel handig bv., maar van bv. kratjes kun je ook een tijdelijke salontafel maken. ;)

Klopt inderdaad. Dat heb ik ook al gedaan. Zo heb ik een bankstel van martkplaats, tapijttegels van restpartijen, een bed van een collega enz enz.
Wat ik nu heb is het hoognodige. Later komt de rest wel, maar toch zijn het veel kleine dingen die toch bij elkaar veel geld kosten.
Zo heb ik ook nog geen gordijnen, alleen moet ik die wel snel gaan kopen. Ik zit in een apartement waar gezinswoningen tegenover staan. Als ik in mijn huis rondloop kan iedereen naar binnen kijken. In de woonkamer vind ik dat niet zo'n punt. Maar de slaapkamer vind ik wel wat minder.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:21

Heb je een familielid die handig is met de naaimachine??
Dan kan je ook op de markt stof halen en 'zelf' gordijnen maken. Scheelt toch best wat dan dat je ze kant en klaar op maat moet laten maken bij bv. de hema. ;)

Klopt hoor, dat het vooral die kleine dingetjes zijn die uiteindelijk veel geld kosten.

Ik vind die tip van meerdere rekeningen wel een hele goede overigens! Dit hebben mijn ex en ik toen der tijd niet gedaan en dan kom je toch snel wel wat in de knoop. Helemaal als je het niet super breed hebt.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 10:24

Stuur je even PB over waar!
Ik heb ook al over mijn rekeningen nagedacht inderdaad, heb nu een betaalrekening en spaarrekening in 1, ik boek makkelijk geld over met de app. Maar omdat ik nog niet weet hoeveel ik precies kwijt ga zijn per maand aan boodschappen etc. vind ik dat nog lastig!

Xenos heb ik hele gave wijnglazen gehaald! 4 voor €5,-!
En zag ook al leuke koffiekopjes, handige dubbelwandige theeglazen etc dus daar ook nog maar even winkelen. Serviesset heb ik, hoor ik net. Van mama gekregen :D

Ik heb gordijnen bij de Xenos gehaald, €10,- per stuk en mijn oma naait ze wat korter zodat ze goed passen. ideaal!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:26

Op maat laten maken doe ik sowiezo niet. Ik heb gewoon een standaard hoogte plafon dus de gordijnen zijn wel gewoon zo te kopen. Heb al een beetje rondgekeken en als het goed is moet ik met 60,- al een heel eind komen, zo niet helemaal klaar.
Ik heb bijvoorbeeld bij de Ikea al een soort vitrage gezien van 260x200 van 3,49. Gezien ik in de woonkamer graag vitrage wil en dat de inkijk al tegengaat wil ik dat graag.

Die bankrekeningen is inderdaad een goeie.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:31

Ik woon sinds Februari op mezelf, heeerlijk! Het was toen sneller als verwacht, dus heb toen alleen de hoognodige dingen gekocht.

Heb nu net van de woonservice een nieuwe badkamer gekregen, dus nu bezig met de laatste loodjes in het huis en stukje bij beetje wat meer spulletjes halen om het leuk in te richten :) Ik heb daarbij ook de weggeefhoeken in de buurt op Facebook in de gaten gehouden, staan vaak erg leuke spulletjes op!

Voor Gordijnen, kijk eens bij Jysk! Die hoeven helemaal niet duur te zijn :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:56

Die rekeningen op die manier werken echt heel fijn :j deed ik ook al toen ik nog thuis woonde.
Je weet precies wat je te besteden hebt en je hebt ook altijd geld voor je vaste dingen. Nooit gezeur.
Net als iedere maand wat opzij zetten voor je waterschap/riool etc etc. Dan krijg je dat niet in 1 klap.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 10:58

_Jessie schreef:
Die rekeningen op die manier werken echt heel fijn :j deed ik ook al toen ik nog thuis woonde.
Je weet precies wat je te besteden hebt en je hebt ook altijd geld voor je vaste dingen. Nooit gezeur.
Net als iedere maand wat opzij zetten voor je waterschap/riool etc etc. Dan krijg je dat niet in 1 klap.

Dat doe ik al voor de tandarts van mijn paarden := is 1 x €300,- dus fijn als je het al apart hebt staan.
Ik ga er eens even goed naar kijken hoe ik dat ga regelen! Goede tip wel idd :D

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:04

Ik woon sinds november vorig jaar terug alleen :) Na 2 jaar samen te hebben gewoond en daarna terug een jaar en half opnieuw thuis, is dit een hele verademing!

Sinds 2 weken heb ik ook een douche! Daarvoor was het wassen aan de lavabo en/of bij de ouders binnenspringen :=

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 11:07

aah een eigen douche is dan echt fijn, kan ik me voorstellen haha!

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:10

Die eerste douche was dan ook hemels! :') Nu moeten er nog een paar kleine dingen gedaan worden, maar dat komt allemaal wel in orde. Het belangrijkste is gedaan! Oh nee ik lieg, de tuin (of dat moet het worden, als het kind maar een naam heeft := ) moet ook nog volledig onder handen genomen worden! :))

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 11:13

Dat komt wel als het beter weer wordt toch :P Moet er veel gebeuren? Heb je hulp van handige mannen?
Ik weet ook nog niet wat ik met het tuintje ga doen, wil sowieso een lekker terras met loungeset *\o/* Heerlijke zomeravonden met een wijntje en lekker hapje :~

chantycom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:13

Wat leuk! Als de plannen kloppen ga ik per 1 augustus uit huis!

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:15

De tuin gaan wij ongeveer als laatste aanpakken. :') Eerst lekker zelf in het huis wonen, daarna de tuin opknappen. We hebben al wel beton gestort voor de veranda!

Zijn er nog mensen die zelf een keuken moeten aanschaffen?

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:17

Leuk topic!
Ik ga hoogst waarschijnlijk vanaf augustus/september op kamers.
Nu dus al een beetje aan het rondkijken wat ik al kan aanschaffen. Bij supermarkten hebben ze soms wel eens van die spaaracties, bijvoorbeeld nu bij de c1000 voor handdoeken, is toch best handig :)

Dat van die meerdere rekeningen is echt wel handig. Heb nu al twee rekeningen, op de ene rekening komt mijn salaris en betaal ik kleine uitgaven van, op de andere zet ik elke maand een bedrag apart om te sparen voor de grote uitgaven

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:18

De keuken hebben wij ook zelf gekocht en geplaatst! :j Die van de Brico zijn goede, alleen vreselijk om te zetten :=

@ Capriootje : Ja gelukkig heb ik handige vent! :j Zonder hem zou ik nog steeds keukenloos en badkamerloos zijn -O-

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:21

WiskyBokjes schreef:
De tuin gaan wij ongeveer als laatste aanpakken. :') Eerst lekker zelf in het huis wonen, daarna de tuin opknappen. We hebben al wel beton gestort voor de veranda!

Zijn er nog mensen die zelf een keuken moeten aanschaffen?

Ik heb ook zelf mijn keuken gekocht. via marktplaats met Siemens apparatuur :D
Geplaatste met mn vader. Echt goud en super super goedkoop :D

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:22

Oké, schrik niet bij volgende foto's.... Allereerst ter info, het huisje was van mijn overgrootmoeder en we hebben het tot 2 jaar terug verhuurd. Zo hebben de laatste huurders het achtergelaten :

1. de garage
http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/IMG_0848.jpg

2. de kelder
http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/IMG_0827.jpg

3. de koer
http://i626.photobucket.com/albums/tt343/Stephanie_S_88/IMG_0933.jpg

En dan heb ik nog geen foto's van hoe de kamers er uit zagen := We hebben 2 overvolle containers weggevoerd en nog verschillende keren met onze grote remorque naar het containerpark gegaan.... Te schandalig voor woorden. Ik zal binnenkort eens foto's nemen van hoe het er nu uit ziet! :+