Fiets gestolen, do's en dont's gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:05

Do's nieuwe fiets kopen

bij mij zijn er in 1 jaar tijd 5 fietsen 'gejat'. Totdat ik erachter kwam dat de gemeente ze ook wel eens meeneemt, vooral als ze buiten de rekken staan. In mijn ogen 'legaal' stelen. Daarnaast heb ik een fiets terug gevonden op marktplaats, werd verkocht door een louche fietsenmaker. Bij navraag was het serienummer eruit geveild en kom hij zich niet herinneren waar de fiets vandaan kwam en moest ik alsnog volle pond betalen.

het vervelende is gewoon dat iemand anders met zijn poten aan jouw spullen zit, helaas werkt dit tegenwoordig zo.

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:06

Mijn advies, even rondje zoeken.

Die van heb ik een paar dagen later terug gevonden voor de coffeeshop. :+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:10

Mij oke fiets was ook gejat. Gloednieuwe fiets van zusje stond er naast. Beide dubbel slot. Helaas mijn fiets weg. Aangifte direct gedaan. (Was kermisavond in het dorp) andere mensen tegen gekomen ook fiets weg. Maar een van de mensen uit de huizen had gezien wie dat gedaan had. Laten weten aam de politie konden niks doen.

3 jaar later politie aan de deur. U had aangifte gedaam van diefstal. Uhm ja dat klopt u fiets is gevonden in Friesland. U krijgt een week om hem op te halen. Tja oke. Fiets opgehaald. En nu staat die nog steeds kapot in de schuur :)

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:13

Sowieso aangifte doen, dat heeft soms nog wel eens zin :)
Mijn fiets is laatst ook gestolen 's nachts bij de bushalte. Ook aangifte gedaan toen.
Een dikke week later fietst mijn vriend van mij thuis naar zijn stage voor de eerste keer dus hij rijdt verkeerd: een doodlopend wegje in. Wat ziet ie daar staan tegen een boom? Mijn fiets!
Het kan dus ook nog goed gaan TS, maar ga er niet van uit :(:)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:26

Iedereen bedankt voor de tips!

Depende schreef:
Ik woon in de buurt(bij Leek) en wil wel voor je kijken of ik hem zie, hoe zag je fiets eruit, kleur, opvallende dingen e.d.? Waarschijnlijk levert het niet veel op, maar een extra paar ogen kan geen kwaad.

Mijn fiets beschrijven.. Oei! Dat gaat moeilijk worden, maar ik ga het proberen.

Op het fiets stuur is een ligsteun bevestigd. Een zwarte. Aan de linkerstaaf van de ligsteun is een stukje zwarte verf af. Ook de foam die om de ligsteun bevestigd zou moeten zijn, is er half af en veel gescheurd.
Als je op de fiets zit zit aan de rechterachterkant van de ligsteun een beschadiging. Dat houdt in dat de zwarte verf van de ligsteun daar af is en daar redelijk diepe krassen in zitten.
Dan heeft een ligsteun vaak half ronde armsteunen, zodat je armen daar in kunnen rusten. Mijn armsteunen zijn alleen niet halfrond. Ik heb van die rechthoekige harde blokjes, wel zwart, met aan de uiteinden een stukje wat iets omhoog buigt, zodat je armen er niet afglijden.
Die ligsteun herken ik uit duizenden.

Dan hebben we het stuur.
Het stuur is, in tegenstelling tot de meeste fietsen, matzilver. Aan elke uiteinde zit nog een handvat. Aan het linkeruiteinde voor het handvat zit onder het armblokje voor de ligsteun, de fietsbel.
Aan het rechteruiteinde zitten 3 versnellingen.

Dan het frame. Het frame is oorspronkelijk oranje van kleur, wat halverwege overgaat in een creme kleur. Dus de achterkant van de fiets heeft een oranje/bronze kleur en de voorkant van de fiets heeft een creme kleur.
Op het frame staat aan elke kant in blauwe letters, oranje omlijnd, het merk (wat ik natuurlijk ben vergeten).

Dan krijgen we de donkerblauwe kettingkast. De kettingkast zit vast met schroefjes. Het stuk van de kettingkast wat om de trapper zit, is lichtblauw van kleur.

Zowel de voor- als achterband is nog redelijk nieuw.

Het zadel is zwart met oranje letters. Het is een zadel die wel meer fietsen hebben. Dit zadel zit er al 7 jaar op en dat is te zien ook. Er zitten allerlei scheuren in. Dat is de reden dat ik er maandagochtend een zwarte plastic zak van de boekhandel erom heb gebonden. Die heb ik vastgemaakt met de donkerblauwe snelbinders, waar het elastiek nog erg goed van is.

Het voorlicht van de fiets zit er een beetje scheef op. Het voorlicht gaat aan door een schakeltje om te zetten die aan de achterkant van het voorlicht zit.
Het achter licht doet het niet. Het achterlicht zou normaal gesproken aan kunnen door het schakeltje aan de onderkant van het achterlicht om te zetten.

De bagagedrager is verdeeld in 12 of 15 vierkantjes.

Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt.
Ik zal ongetwijfeld nog wat zijn vergeten en de zak zal wel niet meer om het zadel zitten, evenals de ligsteun, maar ik hoop dat ik hem ooit terugvind :)

In ieder geval bedankt voor het meekijken :)

Lins_Vetra

Re: Fiets gestolen, do's en dont's gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:50

Mijn fiets was ook eens gejat. Hij stond gewoon naast de voordeur :(

Buurt afgelopen inderdaad, marktplaats gekeken etc.

Een week later stond ie een straat verder. Gewoon nog heel, op slot, en hij had me gemist :+:

Ik denk een dronken persoon voor de gein had meegenomen, de volgende ochtend met een kater een fiets in z'n huis aantrof en op een later moment weer ergens heeft teruggezet. Iets anders weet ik ook niet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:56

op facebook worden ook vaak fietsen aangeboden.. of een oproepje op facebook doen, weet niet of jullie een dorpspagina hebben?

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 17:07

Op facebook heb ik inderdaad al een berichtje gedaan.
@Lins_Vetra: ik hoop dat 'ie hem ooit terugzet!
@juval: ja, mijn dorp heeft een website, maar de bushalte is toch een kilometer of 3 van het dorp af. Ligt net tussen twee dorpen in. Beide dorpen hebben een website die absoluut niet up-to-date is.
Toch maar een mailtje sturen?

AppleDumplin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:10

Wat gebeurd het toch vaak hé!Mijn fiets is ook ooit gestolen bij de bushalte.De sleutel was vast in het slot geroest :') .Een poos later zat ik in de bus,keek uit het raam en zag voor een huis mijn fiets staan.Inclusief de sleutelhangers!Ik ben uit de bus gestapt en heb de fiets toen meegenomen.Daarna heb ik mijn naam op de fiets gezet.Dezelfde fiets is al vaker gestolen,de volgende dag stond ie weer terug op zijn plekje :)) .
Het was geen nieuwe fiets maar ook absoluut geen oude.
Goed de buurt afzoeken dus!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:20

Wat vervelend! Toch een aantal die hun fiets terug binden, dat geeft een beetje hoop. ;)

Toen ik net thuis kwam, was de fiets van mijn vriend ook weg. Vanochtend om 9 uur stond hij er nog, met ketting aan het hek vast. Ze hebben het hekje uit de grond gesloopt en de fiets met kettingslot en al mee genomen. In een drukke straat, midden op de dag! Hoe is het mogelijk. Fiets nummer 10 in 1,5 jaar.... Ben het behoorlijk zat nu.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 17:35

Pff, moedeloos wordt je ervan Stinkmodder!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:36

Stinkmodder schreef:
Wat vervelend! Toch een aantal die hun fiets terug binden, dat geeft een beetje hoop. ;)

Toen ik net thuis kwam, was de fiets van mijn vriend ook weg. Vanochtend om 9 uur stond hij er nog, met ketting aan het hek vast. Ze hebben het hekje uit de grond gesloopt en de fiets met kettingslot en al mee genomen. In een drukke straat, midden op de dag! Hoe is het mogelijk. Fiets nummer 10 in 1,5 jaar.... Ben het behoorlijk zat nu.

:wow: dat is brutaal!!

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:36

Klopt moelly, het is heel vervelend! Hopelijk kom jij jouw fiets weer tegen..

Lins_Vetra schreef:
:wow: dat is brutaal!!

Ja, erg he! Ook erg: vorige keer hebben ze bij ons het voorwiel er af gesleuteld (die stond aan het hek vast) en de rest van de fiets meegenomen. Verderop in de straat hebben ze een voorwiel uit een fiets gehaald en de rest laten staan. Dat in elkaar sleutelen en hoppa, je hebt weer een werkende fiets. Was tussen 7 en 12 's avonds terwijl ik gewoon thuis was. -:(-

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 14:15

Jeetje stinkmodder dan moeten ze wel erg snel zijn als niemand er iets van merkt :wow:

Ik zal uitkijken naar je fiets Moelly, vind beschrijving erg indrukwekkend (behoorlijk uitgebreid), ik zou bij de mijne niet verder komen dan zwart met chroom. :=