bestelling vermist, maar wel aanmaningen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:37

Dus als ik het goed begrijp heb je een bestelling van meerdere producten gedaan, een deel hiervan heb je geretourneerd en het andere deel heb je gehouden en moet je dus gewoon betalen.
Maar je retourpakketje is kwijtgeraakt. Inmiddels heb je een soort van verzendbewijs in de vorm van de DHL-pakketcode en met dat je dat naar nelly.com stuurt geven zijn te kennen dat het te lang duurt en dat je daarom alleen nog maar hoeft te betalen wat je uiteindelijk gehouden hebt?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 22:44

Rare reactie, maar het lijkt er inderdaad op dat het nu toch goed komt.

Ik heb het ook een keer gehad met een pakket van Esprit. Ik had wel het bonnetje bewaard en deze ingescand en doorgestuurd. Naderhand nooit meer gehoord of het pakket nog aangekomen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:27

Dit heb ik als antwoord gekregen van Nelly:

Dit heeft inmiddels te lang geduurd. Ik heb nu de bestelling (gedeeltelijk) gecrediteerd. Binnen enkele dagen wordt jouw factuur bij Klarna aangepast.

Billy

Re: bestelling vermist, maar wel aanmaningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:35

Dat betekent volgens mij dat je een deel van de aanmaningskosten gewoon zult moeten betalen... Kop in het zand is nooit de goede manier om dit soort dingen op te lossen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:41

Billy schreef:
Dat betekent volgens mij dat je een deel van de aanmaningskosten gewoon zult moeten betalen... Kop in het zand is nooit de goede manier om dit soort dingen op te lossen...

Ik heb een blouse van 22,50 die ik wel had gehouden nog niet betaald.
De eerste aanmaning heb ik helemaal over het hoofd gezien.

Ik bewaar de retour bon nu wel extra goed als ik iets terug breng.

Ik heb terug gemaild of de bestelling gevonden is en of het opgelost is.
Maar nog steeds geen reactie terug gehad.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:46

romyloverrr schreef:
bah belachelijk zeg!
1 pakketje kwijtzaken zou kunnen, maar op deze mannier geld willen verdienen :n

Dit is wel een beetje kort door de bocht.
Ik heb ook een pakket retour gestuurd naar Nelly en had hier ook geen geld voor retour gehad.

Ik heb navraag gedaan bij het bedrijf die mijn pakket hadden opgestuurd (had het zelf retour gestuurd) en die konden het pakket telkens niet vinden. Toen ik contact had opgenomen met Nelly en het track and trace nummer doorgaf, kreeg ik gelijk mijn geld terug gestort. Echter is het pakket nog steeds niet bij hun binnen en is het verzendbedrijf nog steeds aan het 'zoeken'.

Ik denk niet dat hun geld willen verdienen door te zeggen dat pakketjes zoek zijn, ik denk dat ze het geld crediteren zodra jij bewijs hebt dat jij het artikel opgestuurd hebt. Logisch toch, anders kan ik ook wel zeggen dat ik artikelen terug heb gestuurd die ik nog thuis heb.

TS: ik hoop voor je dat ze pakket kunnen traceren. Zoals ik het nu lees krijg jij het bedrag voor het geretourneerde artikel gecrediteerd. Toch netjes opgelost lijkt me zo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:53

Sanne9489 schreef:
romyloverrr schreef:
bah belachelijk zeg!
1 pakketje kwijtzaken zou kunnen, maar op deze mannier geld willen verdienen :n

Dit is wel een beetje kort door de bocht.
Ik heb ook een pakket retour gestuurd naar Nelly en had hier ook geen geld voor retour gehad.

Ik heb navraag gedaan bij het bedrijf die mijn pakket hadden opgestuurd (had het zelf retour gestuurd) en die konden het pakket telkens niet vinden. Toen ik contact had opgenomen met Nelly en het track and trace nummer doorgaf, kreeg ik gelijk mijn geld terug gestort. Echter is het pakket nog steeds niet bij hun binnen en is het verzendbedrijf nog steeds aan het 'zoeken'.

Ik denk niet dat hun geld willen verdienen door te zeggen dat pakketjes zoek zijn, ik denk dat ze het geld crediteren zodra jij bewijs hebt dat jij het artikel opgestuurd hebt. Logisch toch, anders kan ik ook wel zeggen dat ik artikelen terug heb gestuurd die ik nog thuis heb.

TS: ik hoop voor je dat ze pakket kunnen traceren. Zoals ik het nu lees krijg jij het bedrag voor het geretourneerde artikel gecrediteerd. Toch netjes opgelost lijkt me zo :D

Misschien een hele domme vraag,
Maar wat is gecrediteerd.

Ik heb overigens nog niks betaald, betaal altijd met acceptgiro na dat de bestelling er is

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:55

Dat houdt in dat de rekening verminderd of helemaal ingetrokken wordt.

In jouw geval is deze gedeeltelijk gecrediteerd en dat houdt in dat de rekening verlaagd is, waarschijnlijk omdat je wel iets gehouden hebt van de bestelling en dat dus nog moet betalen.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:55

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:49

Ben ik de enige die het antwoord van Nelly onprofessioneel vind overkomen?
Daarnaast: een bedrijf gaat echt niet zomaar rekeningen crediteren wanneer ze de retourzending (nog) niet binnen hebben gekregen. Ik vind het dus maar een rare gang van zaken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 09:58

Nee hoor, ik vind het ook een raar berichtje, als het afkomstig is van een bedrijf helemaal ;)

Vind het overigens ook niet erg netjes om de gehele betaling op te schorten, waarom heb je het gedeelte van de zending die je hebt gehouden niet gewoon betaald, TS ?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:42

AmoorM schreef:
Misschien een hele domme vraag,
Maar wat is gecrediteerd.

Ik heb overigens nog niks betaald, betaal altijd met acceptgiro na dat de bestelling er is

Het is geen domme vraag, maar je kan het ook even googlen dus.

Wat ik van jou niet netjes vindt is dat je deel dat je niet heb teruggestuurd niet heb betaald.

ts, hoe oud ben je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:46

Shirley schreef:
Nee hoor, ik vind het ook een raar berichtje, als het afkomstig is van een bedrijf helemaal ;)

Vind het overigens ook niet erg netjes om de gehele betaling op te schorten, waarom heb je het gedeelte van de zending die je hebt gehouden niet gewoon betaald, TS ?

Dat moet ik nog betalen, maar ik wacht nu eerst op de nieuwe factuur.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 10:56

Maar je hebt al meerdere aanmaningen gehad. Je zegt dat je de eerste aanmaning gemist hebt, maar daarvoor heb je toch ook al een factuur/acceptgiro gehad? Hierop staat altijd de uiterste betaaldatum op dus je wist dat je sowieso te laat was met betalen. En ik kan me vergissen, maar is het niet zo dat je na de eerste factuur eerst nog een tweede herinnering krijgt en dan pas een aanmaning (met bijkomende aanmaningskosten)?
Dit bedoel ik niet om je over de vingers te tikken hoor, maar je bent zelf ook niet helemaal netjes geweest.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:13

Wettelijk is het 1 x herinnering 1x aanmaning en dan mag er aanmaningskosten gerekend worden. En dan mag het al naar het incassobureau.

Ik snap dan ook niet dat je niet datgene hebt betaald dat je heb gehouden.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:18

Je hoeft slechts 1x een 14 dagen brief te sturen (herinnering met nog 14 dagen de tijd om nog kosteloos te voldoen ) en daarna zijn de incassokosten verschuldigd.

http://www.das.nl/wik2012

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:22

Wat apart.. Ik heb er zelf ook al een paar keer wat besteld maar nooit gezeur mee gehad. Heb toen wel gekozen om gespreid te betalen via dat Klarna, maar daar heb ik nooit meer iets van gehoord..?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:38

Babsiej schreef:
Je hoeft slechts 1x een 14 dagen brief te sturen (herinnering met nog 14 dagen de tijd om nog kosteloos te voldoen ) en daarna zijn de incassokosten verschuldigd.

http://www.das.nl/wik2012

Dat zeg ik toch ook..

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:48

Je hoeft na de 14 dagen brief niets te doen. Dan kan het zo naar de deurwaarder voor dagvaarden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 11:50

nee dat is onjuist. er moet 1x een brief verstuurd worden, dan een aanmaning en daar mogen idd al kosten bij gerekend worden. Pas dan mag het naar het incassobureau.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:04

"Gelukkig heeft op 17 september jl. het Gerechtshof te Arnhem bepaald dat er naast de 14-dagenbrief géén extra incassohandelingen nodig zijn. Het is goed dat daar nu eindelijk duidelijkheid over is "

Ik zoek de uitspraak. Loopt overigens ook nog bij de hoge raad.

Ik heb het ook nagevraagd aan de gerechtsdeurwaarder, volgens de wet is het niet verplicht, 1 x 14 dagen is voldoende, kantonrechters vinden het alleen niet grappig.

Edit :
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2013:6760

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:42

Maar dat zou dan relatief nieuw zijn? Wij hebben vorig jaar nog een hele memo gehad over 1x dit en dan 1x dat en dan zus en zo :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:47

Sammie schreef:
Het is wel opvallend dat hetzelfde bedrijf 3 pakketen niet kan vinden. Dat klinkt eerder alsof dat bedrijf zijn administratie niet goed op orde heeft.

3 pakketjes op misschien wel honderden per dag, is echt héél erg weinig hoor ;)
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 16-05-14 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:51

Honderden retourpakketten per dag :D Dan gaat er sowieso iets niet goed :D Ik weet niet hoe groot Nelly precies is, maar eigenlijk zou het kwijtraken van pakketten bij een postorderbedrijf gewoon nihil zijn. Het zou nl. je specialiteit moeten zijn. En omdat fouten maken nu eenmaal menselijk is, hooguit 1 per zoveel tijd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 12:52

Nee, je weet natuurlijk wel dat ik 3 pakketjes op honderden per dag die er in komen en er uit gaan, bedoel. Doelende op jouw "dat bedrijf heeft zijn administratie niet goed op orde". En wie weet hoe groot dat magazijn is. Kan altijd gebeuren, en als er een stroming is van honderden pakketten elke dag, dan is 3 echt weinig.