Geld voor verjaardagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:24

Veertje11 schreef:
zonnepaardje schreef:
Omg, moest ik geld krijgen in de vorm van kleingeld zoals hierboven vermeld (in taart of kaarsvet of whatever), dan zal ik echt ondankbaar zijn en gaat dat toch de prullenbak in...
Dat is toch geen leuk verjaardagscadeau... -O-

Sorry, maar zo'n cadeaus zijn belachelijk (in mijn ogen), maak dan een leuk kaartje waar je het geld in steekt of koop zo'n reep chocolade met een kartonnetje rond en steek het geld daarin bijv.... :)

mijn vriendin vond het wel leuk, wauw wat ben jij dan een ondankbaar persoon als het de prullenbak in gaat je mag blij zijn dat je wat krijgt.

Nou als ik eerlijk ben zou ik er ook niet om kunnen lachen als ze mij zoiets zouden geven.
De geldboom zou ik nog wel de humor van in zien.

Anoniem

Re: Geld voor verjaardagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:28

Geldboom is inderdaad wel leuk, en 2 euro munten zijn voor onze leeftijd (ze werd 18) best wel fijn met uitgaan, een heleboel drankjes zijn toch rond de 2 euro. En als je er een mooi plantje bij geeft, hebben ze daar ook nog wat aan. :)

Ikzelf zou het ook niet leuk vinden om geld uit gel te moeten plukken eigenlijk.. Ik krijg op mijn verjaardag altijd geld van iemand en die rolt het om een chocolade reep heen of om een rol snoep of zo, ziet er toch leuker uit, maar is niet zo'n gedoe :)

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:29

de money maze
Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:30

Ik had laatst geld in een vrucht gedaan, was ook leuk.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:31

Mijn broer gaat deze week trouwen, en daar was geld ook de cadeautip.

Ik heb het volgende gemaakt omdat mijn schoonzus enorm van vogels houdt:
Afbeelding

Grote witte lantaarn (ongeveer 45cm), gevuld met roze vogelzand met daarin geldbriefjes gevouwen en een bordje met passende tekst ervoor... Vervolgens een tak op maat geknipt en daar twee love birds op gemaakt met een love fotolijstje eronder. Heel zoetsappig natuurlijk, maar vond het wel een leuke manier om het geld te verpakken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:31

Hierboven was een links geplaatst met diverse origami achtige dingen. Denk dat ik dat ga doen voor een vriendin van mij. Met dollars, dan heb je meer briefjes voor hetzelfde bedrag . Leuke ideeen staan erbij!!

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:35

Mijn broer wilde ook een keer geld.. Ik heb hem toen goed te pakken genomen haha.
Ik had laagje voor laagje klein geld in water gelegd en dit in de vriezer gezet. Uiteindelijk had ik een hele grote ijsklomp met 25 euro kleingeld erin.

Broerlief was not amused :')

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 17:56

Bedankt :) ik heb hele leuke ideeen gezien. Ik ga met twee vriendinnen wat leuke dingen eruit pikken

xH0RS3S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:06

Ik was een keer op een verjaardag daar hadden ze kleingeld in een courgette gedaan (erin geslagen met een hamer) en toen in de vriezer gelegd. Ze moesten hem met een bijl kapot slaan :=

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 18:39

Ben benieuwd wat je uiteindelijk doet TS. :)
Hopelijk niet één van de flauwe grappen die genoemd zijn, ik zou je dat niet in dank afnemen als ik die vriendin was. Dan is de origami of een geldboom leuker. :j

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:56

allemaal 1 en 2 centjes in een grote pot duwen... of in een grote doos met zand ofzo zodat ze heel dat zand moet zeven om zo de centjes te vinden?

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:27

Veertje11 schreef:
zonnepaardje schreef:
Omg, moest ik geld krijgen in de vorm van kleingeld zoals hierboven vermeld (in taart of kaarsvet of whatever), dan zal ik echt ondankbaar zijn en gaat dat toch de prullenbak in...
Dat is toch geen leuk verjaardagscadeau... -O-

Sorry, maar zo'n cadeaus zijn belachelijk (in mijn ogen), maak dan een leuk kaartje waar je het geld in steekt of koop zo'n reep chocolade met een kartonnetje rond en steek het geld daarin bijv.... :)

mijn vriendin vond het wel leuk, wauw wat ben jij dan een ondankbaar persoon als het de prullenbak in gaat je mag blij zijn dat je wat krijgt.

ik snap wel dat ik in jou ogen ondankbaar overkom...
Gelukkig heb ik gewoon vrienden die weten dat ik dat niet zou willen krijgen..

Je moet zeker zijn dat je vrienden dit appreciëren voor je dit in elkaar flanst...

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:28

Konstantine schreef:
Ben benieuwd wat je uiteindelijk doet TS. :)
Hopelijk niet één van de flauwe grappen die genoemd zijn, ik zou je dat niet in dank afnemen als ik die vriendin was. Dan is de origami of een geldboom leuker. :j

Ben blij dat ik niet de enige ben :)
origami en geldboom klinken inderdaad wel leuk!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:55

Ik houd echt absoluut niet van vieze grappen. :n
Een spoor van 5 centjes door het hele huis zou ik bijvoorbeeld wel grappig vinden en dat met het ijs zou ik ook nog wel trekken, maar dat met die courgette, of met haargel of taart... Degene die me dat flikt mag terug naar huis en z'n stomme courgette ergens steken waar de zon niet schijnt. :')

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:59

Kleingeld is echt ronduit poedersuiker :') ligt er ook een beetje aan in hoeverre je overdrijft, maargoed.
Ik heb twee jaar geleden van mijn tante een enorme lap plakband gekregen, met allemaal 5 cent muntjes.
Was niet zo leuk :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:18

Die kun je bij de bank gewoon storten. :)
Moet je alleen wel naar de bank toe, dat is wel een beetje jammer.

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:24

Ik weet niet of dit al genoemd is, maar ik vond het erg grappig.

Als je vriendin ook van paarden houdt, zou je ook allemaal muntjes in een emmer met biks kunnen stoppen. Dit heeft mijn vader gekregen op zijn verjaardag en hij was er een tijdje mee zoet voordat hij alle muntjes eruit had gevist. Het biks is vervolgens gewoon naar het paard gegaan :)

En mocht ze niet van paarden houden, is het misschien nog een leuk idee om heel veel envelopjes te nemen en in elk envelopje een muntje te doen. Dan ben je ook wel even bezig :)

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:26

Wij hebben een keer met een hele groep (allemaal collega's van de AH en onze baas vond het ook een leuk idee haha) €250,- aan statiegeld flessen cadeau gegeven :D
De hele tuin was een groot flessenfestijn!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:28

_O- _O- _O-
Daar zou ik dan weer wel om kunnen lachen. Alleen de caissière waarbij je met die flessenbon aan komt zetten misschien niet zo, denk ik. :')

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:34

Ja misschien is het inderdaad een beetje raar als je dat bij een grote AH doet :') Maar daar in het dorp kent toch iedereen elkaar. Die twee jarige werkte beide ook bij de AH (ofja eentje heeft er een hele lange tijd gewerkt en de andere werkt er nog steeds)
Ook heeeeel leuk voor diegene die de flessenband mag afruimen trouwens :')

Ik lees hierboven trouwens ook een paar keer dat van die ijsklomp. Dat wilde ik vroeger altijd zooooo graag voor mijn verjaardag hebben! Altijd als iemand dat had stonden we er met zijn alle omheen en als gekken over dat ijs te wrijven zodat het sneller zou smelten! Goede oude tijd haha! :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:38

Wij kunnen in zo'n bijzonder geval het statiegeld ook wel een keer handmatig uitslaan, dan tellen we de flessen gewoon met een paar personen en gooien ze zo in de zak, i.p.v. via de automaat met een bonnetje. :P
Zou het hoofd van mijn leidinggevende wel willen zien _O-

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:45

Ik heb een keer voor mijn verjaardag een pot met gel en daar muntgeld ingestopt gehad, zodat ik met mijn hand in de pot moeten graaien om het geld te pakken. :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:51

Ik zou het geheel in een zeef leegkieperen en met heet water de gel er vantussen spoelen. :Y)

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:33

Konstantine schreef:
Ik zou het geheel in een zeef leegkieperen en met heet water de gel er vantussen spoelen. :Y)

Hahaha! Dat is inderdaad ook een manier. _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 08:41

Wat is er stom aan geld geven?
Misschien spaart iemand voor iets.
Is geld handiger dan allemaal kleine cadeautjes.

Gel, ijs, groente, zand ik zou het niet leuk vinden om te krijgen.
Geldboom of kaart is leuk.