Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

). Op een dubbele rotonde op de rechterbaan driekwart rond etc...
jibberjabber schreef:Me ergeren probeer ik maar niet meer te doen. Heb al veel kilometers gemaakt en wil om mijn eigen gezondheid denken. Ik heb mijn auto wel eens bewust de parkeerplaats opgereden om maar achter een, voor mij zeer vervelende automobiliste weg te zijn. Die had niets in de gaten waarom ze een hele file achter zich had en kletste zeer gezellig handsfree door. Ze zat alleen in de auto en had hele verhalen, met armen en benen dus want het gas ging er op en werd dan ook direct volledig los gelaten dus de file ging hortend en stotend verder.
En dat heeft mij besloten vanaf die tijd geen telefoon meer aan te nemen maar ook niet meer te bellen tijdens het rijden. Ik zie te vaak dat het mensen zodanig afleidt dat hun rijgedrag verslechterd (en zich daar dus geheel niet bewust van zijn). Maar misschien is dat bij mij ook wel zo en om ook geen stoorzender te zijn neem ik dus geen telefoon meer aan. En als ik wel dringend moet bellen of weet dat ik direct terug moet bellen zoek ik een plekje waar ik veilig stil kan staan. Ik neem het verkeer heel serieus want het verschil tussen leven en overleven is flinterdun.

Tess070 schreef:Hahaha aaahhh niet alle audi's over 1 kam scheren.. Wij hebben 2 autos waaronder een audi maar probeer altijd veilig af stand te houden!
Het zijn er helaas wel veel, het valt me gewoon op als ik een keer een Audi-rijder tegenkom die zich netjes gedraagt.
RedPassion schreef:Tess070 schreef:Hahaha aaahhh niet alle audi's over 1 kam scheren.. Wij hebben 2 autos waaronder een audi maar probeer altijd veilig af stand te houden!
Nee, ik noemde ook alleen de bumperklevende en duwende types die in een Audi rijden.Het zijn er helaas wel veel, het valt me gewoon op als ik een keer een Audi-rijder tegenkom die zich netjes gedraagt.
Tess070 schreef:Hahaha aaahhh niet alle audi's over 1 kam scheren.. Wij hebben 2 autos waaronder een audi maar probeer altijd veilig af stand te houden!
Zoals bij wegversmallingen waar geen bord bij staat. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Dat was ik dus, ik was veel dichterbij dan diegene die van de andere kant kwam. Dus logisch, ik rij richting die wegversmalling (is ook iets verhoogd), sta met mijn voorwielen op die verhoging en wat gebeurt er? Tegenligger geeft in 1x vol gas en rijdt recht op mij af. Als ik niet heel snel in zn achteruit was gegaan, dan was het een frontale botsing geweest
Ik snap nog steeds niet wat die persoon bezielde, hij had mij duidelijk gezien..
Stiekem was het best grappig op dat moment. Op de snelweg ook een keer gehad dat het super rustig was, het was daar 3 banen en ik reed op de middelste. Het was kei rustig en ik rijd lekker door (lees: 135 a 140). Achter mij reed een busje, ongeveer zelfde snelheid. Rechts op de andere baan rijdt iemand met maximaal 120, geeft geen richting aan en gooit hem letterlijk vlak voor mijn auto. Schrok me dood, moest vol op de rem en de auto achter mij moest naar links uitwijken. Die had nog geluk dat het verder rustig was op de weg.
Gini schreef:Ach, en dan denk je zelf eens aan die keer dat je je richtingaanwijzer vergeten was of dat je een straat aan het zoeken was en daardoor langzamer reed dan normaal. En dan valt de ergernis zo van je af.
Janine1990 schreef:Ik heb wel eens luid getoeterd naar een fietser zonder licht in het donker in een onverlichte polder. Die zag ik dus ook op het laatste moment pas. Levensgevaarlijk! Heb ook besloten dat ik een volgende keer stop om te zeggen dat zo iemand z'n licht aan moet doen!
Jolien87 schreef:Achja, we vergeten allemaal weleens richting aan te geven.
Maar het valt op als mensen bij een inhaalactie zowel geen richting aangeven als ze naar links komen, als wanneer ze weer naar de rechterbaan gaan.
En veel acties zijn toch heel duidelijk geen vergissing.

Middelvinger gaat af en toe wel eens omhoog, maar dan moet iemand het wel heel bont hebben gemaakt. Autorijden vind ik wel veiliger dan scooter rijden. Zeg niet dat mensen op scooters goed kunnen rijden, maar automobilisten zijn levensgevaarlijk.. Op rotondes rijden ze je gerust aan, kijken niet etc. Ik heb al een aantal bijna-dood momenten gehad toen ik op de scooter zat..
Ik erger me eerder aan mensen die bij mij in de auto zitten en dan non-stop commentaar op andere weggebruikers hebben. Dat verpest ze sfeer in de auto zo.
maar als het regent heeft dat geen zin.