Ergernissen in het verkeer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:00

Ach, en dan denk je zelf eens aan die keer dat je je richtingaanwijzer vergeten was of dat je een straat aan het zoeken was en daardoor langzamer reed dan normaal. En dan valt de ergernis zo van je af.

Letizia

Re: Ergernissen in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:08

Mensen die niet weten hoe ze op een rotonde moeten rijden: geen richting aangeven als ze er af gaan. Als jij op de binnenbaan zit, je langs rechts afsnijden (en pissig worden als je toetert om dat je volle bak op de rem moet :roll: ). Op een dubbele rotonde op de rechterbaan driekwart rond etc...
Mensen die te langzaam rijden of heel duidelijk met andere dingen bezig zijn dan met autorijden vind ik ook behoorlijk irritant!
Fietsers die geen idee hebben wat verkeersregels zijn kunnen er ook wat van bij mij :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:15

Mijn grote ergernis is hier op de weg waar ik woon want die doe ik het meeste. Een 70 km-baan die door dorpjes en langs drukke kruispunten gaat en op de delen waar je flink door kunt trekken staan drie punten waar de politie vaak flitst. Ik rij daar dus max. 80 en probeer 70 aan te houden (en 50 door het dorp), maar word regelmatig ingehaald door iemand die me met 120 voorbij stuift, om vervolgens bij het kruispunt/stoplicht/flitsende politie/... ineens keihard op de rem te trappen zodat de hele rij auto's nog net niet in kettingbotsing zit |o
Ik probeer me juist rustig te houden want ik vind het zonde van mijn energie en humeur om me eraan te ergeren. Ik zeg dan hardop (in mezelf of tegen een ander): 'Goh, wat fijn toch dat die persoon zo'n interessant en drukbezet leven heeft dat ie zo'n haast heeft!'

Alleen degene die mijn kinderen in gevaar brengt kan me goed giftig krijgen, die wens ik hardop drie klapbanden in een bocht toe.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:20

Jep hier ook... Laatst nog bijna 3 fietsers eronder gehad omdat mevrouwtje dacht dat ik wel op de rem ging trappen. Ik was duidelijk in mijn recht. ZIJ moesten stoppen en dan krijg ik een hoop gevloek en een middelvinger :+
Van die slakken die tegen 60 rijden, ik steek ze voorbij en ga netjes 70 rijden op die baan. Opeens steekt slakje mij weer voorbij met een boos gezicht en gaat dan voor mij lekker 70 rijden...
Dingen als pinkers gebruiken,... erger ik me ook dood aan

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:20

Haha mooi topic.. De irritatie komt gelijk omhoog borrelen!

Vind 2 dingen echt super irritant en dan is mensen die op de linkerbaam 100 rijden.. Terwijl ze 2 banen kunnen opschuiven naar rechts. Ik rij zelf altijd lekker door, laat me dan ook me gang gaan en me eigen tempo rijden!
En mensen die op een rotonde geen richting aangeven.. Sta je heel netjes te wachten, terwijl je allang had kunnen rijden.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:21

Hahaha juist letizia!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:25

jibberjabber schreef:
Me ergeren probeer ik maar niet meer te doen. Heb al veel kilometers gemaakt en wil om mijn eigen gezondheid denken. Ik heb mijn auto wel eens bewust de parkeerplaats opgereden om maar achter een, voor mij zeer vervelende automobiliste weg te zijn. Die had niets in de gaten waarom ze een hele file achter zich had en kletste zeer gezellig handsfree door. Ze zat alleen in de auto en had hele verhalen, met armen en benen dus want het gas ging er op en werd dan ook direct volledig los gelaten dus de file ging hortend en stotend verder.
En dat heeft mij besloten vanaf die tijd geen telefoon meer aan te nemen maar ook niet meer te bellen tijdens het rijden. Ik zie te vaak dat het mensen zodanig afleidt dat hun rijgedrag verslechterd (en zich daar dus geheel niet bewust van zijn). Maar misschien is dat bij mij ook wel zo en om ook geen stoorzender te zijn neem ik dus geen telefoon meer aan. En als ik wel dringend moet bellen of weet dat ik direct terug moet bellen zoek ik een plekje waar ik veilig stil kan staan. Ik neem het verkeer heel serieus want het verschil tussen leven en overleven is flinterdun.

Mooie post, vooral je laatste zin. :)

Ik vind mensen sowieso erg opgefokt en agressief, maar het verkeer slaat wel alles. Ik zal niet zeggen dat ik me nooit erger (aan bumperklevende en duwende Audi-rijders), maar het heeft zo weinig zin om je druk te maken en haast te hebben.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:28

Hahaha aaahhh niet alle audi's over 1 kam scheren.. Wij hebben 2 autos waaronder een audi maar probeer altijd veilig af stand te houden!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:29

Och ik kan zo boos worden in de auto. Laatst nog, reed ik jn het donker op een onverlichte 80weg. Ik zie iets opdoemen voor me, dus gooi mn groot licht aan. reed er rustig een TRACTOR voor me ZONDER licht. Gelijk op de een kon net op tijd stoppen. Heb gelijk de politie gebeld, levensgevaarlijk wat als ik het niet (op tijd) had gezien? En van die oma's die 60 rijden op een 80 weg, of juist onnodig links tuffen. Vreselijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:31

Tess070 schreef:
Hahaha aaahhh niet alle audi's over 1 kam scheren.. Wij hebben 2 autos waaronder een audi maar probeer altijd veilig af stand te houden!

Nee, ik noemde ook alleen de bumperklevende en duwende types die in een Audi rijden. ;) Het zijn er helaas wel veel, het valt me gewoon op als ik een keer een Audi-rijder tegenkom die zich netjes gedraagt. :D

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:33

RedPassion schreef:
Tess070 schreef:

Nee, ik noemde ook alleen de bumperklevende en duwende types die in een Audi rijden. ;) Het zijn er helaas wel veel, het valt me gewoon op als ik een keer een Audi-rijder tegenkom die zich netjes gedraagt. :D

Hahaha dat is wel heel erg.. Dat heb ik meer met bmw's dus snap wat je bedoeld!
Nu ga ik toch wat meer op me gedrag letten als ik in de audi stap haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:37

Ik heb het regelmatig. Fietsers die voorrang nemen als ze het niet hebben, auto's die voorrang verlenen als andere weggebruikers er geen recht op hebben en ga zo maar door. Ik heb dan altijd een heule mooie claxon! :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:40

Mensen in dure auto's die het niet kunnen hebben dat ik ze inhaal in mijn groene suzuki swift uit '93. Tsjongejonge!
En mensen die heel stoer een vrachtwagen in gaan halen en halverwege de trailer bedenken dat ze zo'n grote slingerende auto wel eng vinden en dus ook 90 gaan rijden.
Mensen die zonder licht fietsen, als ze zich eens bewust zijn hoe slecht ze gezien worden...
Mensen die willekeurig hun kinderwagen de weg op duwen terwijl er 50m verderop een VOP zit...
Mensen die kleven, mensen die verwachten dat je wel door rood rijdt.
Mensen die jou je invoegsnelheid ontnemen door met 40km/u voor je te gaan rijden tijdens het invoegen...
Mensen die hun auto zomaar voor je klappen omdat je ruimte laat, ze ontnemen mij mijn afstand tot mijn voorganger.
Mensen die denken dat de snelweg een racetrack is op Zandvoort.
Mensen die bellen, al dan niet handsfree, mensen die zich scheren of opmaken achter het stuur.

Het is toch van de zotte hoe onbewust mensen omgaan met het verkeer en daardoor anderen in gevaar brengen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 11:41

Tess070 schreef:

Het zijn vast niet alle Audi's (en andere dure bakken) die als bullebakken rijden. Maar het valt wel op dat merendeel van de verkeersbullebakken, mensen in die dure auto's zijn.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:41

Ik heb nu een jaar mijn rijbewijs, maar ik heb toch al genoeg dingen meegemaakt waarvan ik denk.. :? Zoals bij wegversmallingen waar geen bord bij staat. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Dat was ik dus, ik was veel dichterbij dan diegene die van de andere kant kwam. Dus logisch, ik rij richting die wegversmalling (is ook iets verhoogd), sta met mijn voorwielen op die verhoging en wat gebeurt er? Tegenligger geeft in 1x vol gas en rijdt recht op mij af. Als ik niet heel snel in zn achteruit was gegaan, dan was het een frontale botsing geweest := Ik snap nog steeds niet wat die persoon bezielde, hij had mij duidelijk gezien..

Of van de snelweg afkomen, linksaf slaan richting de stad waar ik woon. Dan komen er 2 stoplichten voordat je bij het kruispunt komt. Beiden waren groen. Voor mij reed een auto en daarvoor een auto met aanhanger. Eerst soptlicht reed hij door. Tweede stoplicht ging hij stilstaan. Voor groen. Auto voor mij en ik zaten allebei met onze handen in de lucht zo van 'Wat doe jij nou?' :') Stiekem was het best grappig op dat moment. Op de snelweg ook een keer gehad dat het super rustig was, het was daar 3 banen en ik reed op de middelste. Het was kei rustig en ik rijd lekker door (lees: 135 a 140). Achter mij reed een busje, ongeveer zelfde snelheid. Rechts op de andere baan rijdt iemand met maximaal 120, geeft geen richting aan en gooit hem letterlijk vlak voor mijn auto. Schrok me dood, moest vol op de rem en de auto achter mij moest naar links uitwijken. Die had nog geluk dat het verder rustig was op de weg.

Mensen die langzaam rijden waar je 80 mag, daar word ik ook chagrijnig van :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:43

Gini schreef:
Ach, en dan denk je zelf eens aan die keer dat je je richtingaanwijzer vergeten was of dat je een straat aan het zoeken was en daardoor langzamer reed dan normaal. En dan valt de ergernis zo van je af.

Klopt helemaal hoor.

Iedereen doet wel eens iets in het verkeer waardoor een ander zich ergert.

Ik ben bijvoorbeeld heel precies in het richting aangeven bij een rotonde verlaten of bij het invoegen op de snelweg.Vergeet het bijna nooit. Is automatisme.

Toch ben ik gisteren in het dorp, net op het moment dat mijn kind riep het daar loopt die en die, vergeten om richting aan te geven toen ik de rotonde verliet.

Ja diegene die me tegemoet reed zal zich wel aan mij geërgerd hebben...terecht.

Maar hij zal het ook wel eens een keer vergeten zijn. Of iets anders fout gedaan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 11:46

Achja, we vergeten allemaal weleens richting aan te geven.
Maar het valt op als mensen bij een inhaalactie zowel geen richting aangeven als ze naar links komen, als wanneer ze weer naar de rechterbaan gaan.
En veel acties zijn toch heel duidelijk geen vergissing.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:51

Janine1990 schreef:
Ik heb wel eens luid getoeterd naar een fietser zonder licht in het donker in een onverlichte polder. Die zag ik dus ook op het laatste moment pas. Levensgevaarlijk! Heb ook besloten dat ik een volgende keer stop om te zeggen dat zo iemand z'n licht aan moet doen!

Tijdje terug in de winter zag ik op een onverlichte polderweg een vrouw met paard voor me opduiken. Kon echt nog net op het laatste moment opzij gaan. Vanwege het paard maar verder geen reactie gegeven maar toevallig kwam ze naar de stal toe waar ik ook was. Heb haar toen aangesproken op het domste wat ik ooit gezien heb.
Zei ze; ja ik heb geen verlichting voor hem
......

Stond ik daar met mn mond vol tanden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:56

Jolien87 schreef:
Achja, we vergeten allemaal weleens richting aan te geven.
Maar het valt op als mensen bij een inhaalactie zowel geen richting aangeven als ze naar links komen, als wanneer ze weer naar de rechterbaan gaan.
En veel acties zijn toch heel duidelijk geen vergissing.

Weet ik niet of veel acties geen vergissing zijn.

Met zo veel mensen op de weg komt iedereen heel veel vergissingen tegen.

Iemand die op de snelweg inhaalt zonder richting aan te geven heeft misschien net ruzie gehad met z'n vrouw of baas. Zit heel boos in de auto en denkt niet aan het verkeer om zich heen.

Dat is gevaarlijk en dom. Dat wil ik met je eens zijn. Maar dat hoeft niet een bewuste actie te zijn. Kan wel uiteraard. Maar persoonlijk geloof ik niet dat mensen dat hebben met richting aangeven. Ik bedoel...wat is de inspanning die je moet leveren?

Ik denk dat het meeste onoplettendheid in het verkeer is. Wat op zich dom en gevaarlijk kan zijn maar niet echt bewust je lekker niet aan de regels houden is.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:00

Hmmm zal ik ook maar beginnen, valt eigenlijk best mee :D

- geen richting aangeven
- eerst boven op de rem en dan pas het knipperlicht aan
- niet vooruit kijken, bijv bij een rotonde bovenop de rem, terwijl er niks aan komt. Die dingen zijn voor doorstroming!
- je niet aan de snelheid houden, en dan 60 rijden waar je 80 mag.

En ik vindt eigenlijk dat iedereen die zijn rijbewijs haalt eens een dag met een aanhanger en/ of in een vrachtwagen moet rijden.
Mensen hebben geen flauw benul van hun lange remweg en dooie hoeken.
Ik heb veel respect voor vrachtwagenchauffeurs, die maken echt heel wat mee, en zijn vaak de dupe, terwijl hun er niks aan kunnen doen.
En ja ze doen soms dingen dat je denkt van hmm moet dat nou, maarja ze maken zoveel dingen mee.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:04

Haha oei, ik erger me eigenlijk aan best veel. Wat ook HEEL erg irritant is, is dat je bijvoorbeeld als je 1 seconde te lang stilstaat, er gelijk enorm getoeterd wordt. Kom op mensen, stel je niet zo aan. Voor de rest zit ik heel vaak te kletsen in de auto, wat een debiel iemand wel niet is of iemand uit te schelden. := Middelvinger gaat af en toe wel eens omhoog, maar dan moet iemand het wel heel bont hebben gemaakt. Autorijden vind ik wel veiliger dan scooter rijden. Zeg niet dat mensen op scooters goed kunnen rijden, maar automobilisten zijn levensgevaarlijk.. Op rotondes rijden ze je gerust aan, kijken niet etc. Ik heb al een aantal bijna-dood momenten gehad toen ik op de scooter zat..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:12

Ik erger me eigenlijk niet zoveel in de auto/op de fiets/te voet. Iedereen maakt wel eens een foutje, en al zijn het 'asociale' weggebruikers in mijn ogen schiet ik er helemaal niks mee op om me ergens aan te ergeren en me daar druk over te maken. Het enige wat ik daarvan krijg is een slecht humeur en misschien een te hoge bloeddruk ;) Ik erger me eerder aan mensen die bij mij in de auto zitten en dan non-stop commentaar op andere weggebruikers hebben. Dat verpest ze sfeer in de auto zo.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:24

Bumperklevers! Dan wil ik m'n ruiten nog wel eens schoon gaan maken O:) maar als het regent heeft dat geen zin.

Ik heb ook zo vaak dat anderen iets aan hun kant gaan inhalen waardoor ik vol op de rem moet omdat we anders gewoon tegen elkaar aan rijden.

Of mannen die er niet tegen kunnen dat je ze inhaalt en dan maar gaan bumperkleven of weer gaan inhalen en vervolgens het gas weer kwijt zijn.

En fietsers, wielrenners en wandelaars. Wielrenners die gewoon op een 80 km weg gaan fietsen terwijl er daarnaast een fietspad ligt en ook nog eens enorm slingeren.
Had laatst komen fietsers mij tegemoet gewoon links van mij dus, maar rechts liepen allemaal mensen mij tegemoet. Allemaal op de weg natuurlijk. En natuurlijk ging ook niemand aan de kant en kon ik dus stoppen omdat ik er niet langs kon zonder dat er gewonden zouden vallen.

Ik denk ook wel eens aardig te seinen dat er wild op de weg loopt. Dan gaan ze vaak agressief terugseinen. Dan denk ik ook van nouja dan niet. Heb ze gewaarschuwd als ze dan met 80 km per uur tegen een hert aanrijden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:29

Hele clubs aan (al dan niet bejaarde) fietsers/wandelaars die het vertikken om gewoon op het wandel/fietspad te gaan en het toch al niet zo brede autoweggetje uitkiezen. En gewoon niet opzij gaan bij een stuk waar het dan wat breder is óf uitwijken naar het fietspad..

En van de week, ook een stel wat tegemoet kwam rijden maar dan in de auto. Landweggetje, dus tja soms moet je op tijd even de uitsparing in of een klein stukje achteruit. Vent kwam net langs een uitsparing en gaat vol gas en wij dus allebei op het laatste moment op de rem (zowel mijn vriend als die vent). En die vent maar een beetje met z'n vrouw blijven praten en gewoon vertikken om naar achteren te rijden. Voor ons was het een flink stukje achteruit rijden, voor hem was het alleen even achteruit draaien en hij stond al op de uitsparing.

Het duurde even maar toen draaide ie eindelijk naar achteren. Daar kan ik me dan wel kapot aan ergeren, vooral omdat ie dan op z'n gemak iets heel anders gaat doen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:34

Ik heb eens mijn motor afgezet, uitgestapt en auto afgesloten om bij een brasserie aan die weg een coffee to go te halen toen degene tegenover mij niet achteruit wilde. Ik had wel degelijk voorrang en het was voor mij zo'n 30m achteruit rijden terwijl hij alleen achteruit hoefde te steken.
Werd me niet in dank afgenomen, maar kinderachtig gedrag beloon ik met kinderachtig gedrag. Overigens heeft het hele voorval niet langer dan drie minuten geduurd, toen meneer achteruit was heeft mijn vriend de auto netjes ingeparkeerd op een daarvoor bestemde plek.