Jouw fantasie als kind?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:05

MariaMaaike schreef:
Zo speelden ik en een vriendin altijd dat wij de eigenaren van de manege waren.
Alle paardennamen van de lespony's en pensionklanten opgeschreven, plattegronden gemaakt, lesroosters,
zelfs de indeling in de zadelkamer :')

En de paarden dat waren de fietsen. Een touwtje van de ene kant naar de andere kant van het stuur en we hadden teugels :D
Gingen we altijd racewedstrijden doen (tot de hoek van de straat fietsen en terug :') ) en natuurlijk wonnen we altijd :+

Dat van die manege deed ik ook! En ik richtte altijd ponyclubjes op, ik schreef er zelfs complete reglementen voor. En op de fiets, in verlichte zit over de drempels :')

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:07

Jaa paardje spelen !
Ik had dan een stokpaard, en dan op de oprit bij ons huis bakletters neer zetten muziek aan en een kür op muziek rijden ! Natuurlijk op de muziek van anky :')

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:21

Vooral het paardje spelen staat me echt nog bij. Bij mijn beste vriendin gingen we dan in de tuin en daar werden stallen gemaakt met vuilcontainers ed. Haar nichtje en meestal nog 1 of 2 meisjes deden mee. Hun moesten de paarden zijn hahaha, halsters om als tuig en ook echt 'hoevenkrabben' , longeren buiten en buitenritten maken inclusief de longeerlijnen en teugels. Zelfs de bolderkar werd getrokken en wij erin zitten door de wijk whahaha! Wat zullen mensen gedacht hebben.

Als ik nu naar mijn nichtjes kijk van rond die leeftijd (11/12) die zijn echt met hele andere dingen bezig tegenwoordig.

Kirsha

Re: Jouw fantasie als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:23

Ik tekende trouwens ook altijd een bak op het pleintje achter ons huis. We hebben zelfs een keer in ons enthousiasme ergens een berg zand gehaald en dat in de 'bak' gestort. De volgende dag had een ijverige mede-pleinbewoner het allemaal weer weggeveegd :=

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:58

Mijn papa was vroeger mijn paard, 'amber' was haar naam.
In het zwembad ging ik op haar rug zitten en dan deed ze altijd heel wild zodat ik er af zou vallen. :))

Arme paps :')
Waarschijnlijk was hij het zat en heb ik toen een echte pony gekregen haha.

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 23:38

xMarloes schreef:
Ook gaf ik kikkers/padden zwemles in een emmer water :oo :oo :x Gelukkig legde ik er dan vaak nog wel een steen in waar ze op konden :')

En ik maakte zelf vroeger ook liedjes (we wonen aan het water) en dan stond ik met de tuinsproeislang (als microfoon) op het balkon allemaal te zingen en dan zoiets van; er springt een dolfijn en blabla en buren schenen dat dus gewoon allemaal te horen en vonden het altijd heel schattig. Als ik daar nu over nadenk schaam ik me echt hahahah

Ik dit ook :D Ik heb ook een keer mijn hamster leren zwemmen... En toen in de magnetron gedaan om het op te warmen, oeps :o

Oh yeah ik weet de namen van m'n fantasievrienden weer *\o/* Miki (een meisje) en Pu (een jongen). Miki was het oudere zusje van Pu. Waarschijnlijk ben ik hierop gekomen toen m'n broertje net geboren was want ze hadden geen kleiner zusje en dat kregen wij later wel.

Ik maakte ook altijd heksensoep met tandpasta, chocola, koekjes, zand, water, blaadjes, gras, melk en weet ik veel wat nog meer.

Ik reed in mijn kinderjaren nog niet dus plezier met shetlanders heb ik nooit gehad, toen ik begon was ik er al te groot voor :P

En een tuin vol met stoelen en bamboestokken komt me zeer bekend voor haha, we hadden hele parcoursen door de tuin staan.

Verder had ik natuurlijk verschillende hutten en boomhutten met geheime clubs en wachtwoorden :D
Oh wouw heel veel begint weer terug te komen, en hoe leuk nu ik net de laatste les van de middelbare school heb gehad. Reminiscing <3

Jolijnn

Re: Jouw fantasie als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 00:25

Ik had vroeger altijd knuffels en elke dag moest ik tegen al me knuffels.praten en ze waren mijn kinderen, ik lag in het ziekenhuis en mijn kinderen kwamen dan allemaal op bezoek. Ik kon uren lang tegen mijn knuffels praten en snachts hielen ze me echt wakker :') Want dan droomde ik wat dat er een moest huilen en dan werd ik daar echt wakker van en moest ik er mee gaan praten :P

Tegenwoordig kan ik er wel om lachen hoe makkerlijk je je vroeger kon vermaken :')

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 00:48

heerlijk topic dit. _/-\o_

ik speelde altijd 'pokemon'. Iedereen was een pokemon en dan werd het grasveld een arena waar we heuze duels hielden. 'Pikachu ik kies jou!'

verder ooit de 'dierenredders club' opgericht. Een school Schrift vol reglementen en alle nieuwe leden moesten zich bewijzen Door een eed op te zeggen. Wat we deden..? herinner me nog vaag iets met bloemen plukken en bij een dode vogel leggen. denk niet dat er echt dieren gered zijn. :')
overigens heeft die club het toch zeker een paar jaar goed gedaan, wat mij ( als voorzitster) een hoop vriendjes/vriendinnetjes opleverde :+

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 00:56

Die plattegronden inderdaad, dat heb ik ook nog gedaan!

En ik bond de honden altijd voor mijn skateboard of slee, en liet ze springen over zelf gefabriceerde hindernissen. :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:41

Jolijnn schreef:
Ik had vroeger altijd knuffels en elke dag moest ik tegen al me knuffels.praten en ze waren mijn kinderen, ik lag in het ziekenhuis en mijn kinderen kwamen dan allemaal op bezoek. Ik kon uren lang tegen mijn knuffels praten en snachts hielen ze me echt wakker :') Want dan droomde ik wat dat er een moest huilen en dan werd ik daar echt wakker van en moest ik er mee gaan praten :P

Tegenwoordig kan ik er wel om lachen hoe makkerlijk je je vroeger kon vermaken :')

Oh god en dit doet me weer ergens aan denken :') Toen ik klein was (denk aan 6/7/8 jaar) lag ik regelmatig 's nachts jankend in mijn bed want als ik later doodging, waar moest mijn knuffel Wezel dan heen :') En als mijn ouders dan vertelden dat Wezel gewoon mee begraven kon worden (ja echt _O- ) kon ik weer rustig slapen :+