Wat te doen met negerende broer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:06

Ylvy schreef:
Dat weet ik ook, en dat doe ik ook.
Maar ik merk aan het gedrag van broer en vriend,
dat ze het steeds minder "leuk" vinden.

Hoe langer dit door gaat, hoe meer hij bemoederd word.
Als vriend een 5 haalt, is het meteen waarom hij niet geleerd heeft, waarom dat gebeurde,
haalt hij een 10? dan is moeder niet eens trots.

Broer is gezakt, och kan gebeuren, kan jij niets aan doen. jij bent slim en je doet het gewoon nog een keer,
goede punten? hier een dikke knuffel. je haalt een 5? ach volgende keer beter, je had je dag niet!

Dat lijkt me inderdaad frustrerend om te zien, maar mijn advies is toch om je hier niet mee te bemoeien en proberen om dit los te laten. Dit is iets wat binnen het gezin speelt en dat is eigenlijk tussen hen en de ouders. Op het moment dat jij je daar mee bemoeid of steeds je vriend erover aanspreekt kan dit ook weer zorgen voor strubbelingen en spanningen.

Die bbq vind ik niet eens een voorval, maar puur asociaal gedrag vanuit hem. Tenminste niets iets waar jij iets aan kunt doen.
Ik denk dat het erg moeilijk wordt om hier iets aan te doen aangezien je geen lid van het gezin bent en er daardoor wat meer buiten staat.
Het zullen helaas toch echt zijn ouders moeten zijn die vinden dat hij te ver gaat en er iets aan gaan doen. Maar erg vervelend blijft dit wel en ik kan me voortellen dat je zo met minder plezier naar je vriend zijn huis en familie gaat :(:)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 13:11

Marije112 schreef:
Maar wat wil jij nu precies doen? Vind je het erg voor je vriend en de andere broer?

Dan moet je met hen gaan zitten en zullen zij toch echt moeders af moeten troeven.

Gedraagt hij zich ook zo als jij er niet bent?

Tegen broer R niet, het is zijn tweelingbroer,
en zodra ik weg ben praat hij wel tegen hem.
Maar R gaat vaak niet bij hem zitten omdat broer R zijn gedrag ook een beetje zat is.

Ik ga binnenkort aankaarten om met z'n allen ( met of zonder mij ) om de tafel te gaan over het algemene gedrag in huis, niet alleen van T maar ook van moeder tegenover hem en de anderen.

betadine

Re: Wat te doen met negerende broer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:28

Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik een schoondochter over de vloer krijg die ons komt vertellen hoe we moeten functioneren in ons gezin. Hou je hierbuiten TS. Het kan zich allemaal tegen jou keren. Wees wat slimmer en praat gewoon met de mensen die wel vriendelijk kunnen zijn tegen je. Je bent en wordt nooit een onderdeel van het gezin. Je zult er nooit wonen en je vriend zal er ook niet eeuwig blijven dus waarom zou je in godsnaam het gezin rond de tafel willen hebben om alles uit te praten , Dat is toch allemaal hun probleem ? Zou er toch niet van gediend zijn hoor als een 19 jarige mij komt zeggen wat ik moet veranderen thuis. Als zijn broer jou niet mag is dat zijn goed recht. In het leven zul je altijd wel iemand vinden die jou niet leuk vindt. Dat hoeft toch ook niet ? Mijn buur zwaaide de eerste 2 jaar nooit terug als ik mijn hand opstak. Daarna deed ik zelf geen moeite meer en liet ik het gewoon aan mij voorbij gaan, maar ondertussen steekt hij zelf zijn hand op. Had ik ies van "wat krijgen we nu ?". Ik wachtte daar al lang niet meer op, maar het is wel gezelliger zo natuurlijk.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:31

betadine schreef:
Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik een schoondochter over de vloer krijg die ons komt vertellen hoe we moeten functioneren in ons gezin. Hou je hierbuiten TS. Het kan zich allemaal tegen jou keren. Wees wat slimmer en praat gewoon met de mensen die wel vriendelijk kunnen zijn tegen je. Je bent en wordt nooit een onderdeel van het gezin. Je zult er nooit wonen en je vriend zal er ook niet eeuwig blijven dus waarom zou je in godsnaam het gezin rond de tafel willen hebben om alles uit te praten , Dat is toch allemaal hun probleem ? Zou er toch niet van gediend zijn hoor als een 19 jarige mij komt zeggen wat ik moet veranderen thuis. Als zijn broer jou niet mag is dat zijn goed recht. In het leven zul je altijd wel iemand vinden die jou niet leuk vindt. Dat hoeft toch ook niet ? Mijn buur zwaaide de eerste 2 jaar nooit terug als ik mijn hand opstak. Daarna deed ik zelf geen moeite meer en liet ik het gewoon aan mij voorbij gaan, maar ondertussen steekt hij zelf zijn hand op. Had ik ies van "wat krijgen we nu ?". Ik wachtte daar al lang niet meer op, maar het is wel gezelliger zo natuurlijk.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Sorry maar je bent 19 jaar, hebt een relatie met 1 jongen en denkt daar even een gesprek aan te gaan over het functioneren van de moeder in het gezin en van 1 van de broers, dan was je bij ons thuis enorm aan het verkeerde adres.

Leven en laten leven. Niet mee bemoeien, lekker negeren die broer en zodra de tijd rijp is kan hij uit huis en samen met jou een fijn leven opbouwen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:33

Wat vind je vriend hiervan?
Is hij er ook een voorstander van om te gaan praten met zijn allen?
Het advies van Betadine vind ik een hele goede, bedenk dat je altijd de koude kant zult blijven dat dit soort adviezen , hoe goed ook bedoelt , niet graag gehoord zullen gaan worden.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 13:37

Ik wil geen ruzie maken hier he, ik vraag alleen om advies,
Ik wil gewoon dat hun fijn met elkaar om kunnen gaan.
Als dat nooit zal gebeuren laat ik dat fijn zo..

Mijn vriend is geen prater.
En ik denk dat ze dat allemaal hebben van hun vader.
Ze praten alleen als ze echt goede zin hebben en niet voor dingen zoals deze.

Ik wil absoluut niet overkomen als een soort verschrikkelijke schoondochter,
Maar het is wel soortvan " mijn schuld " dat het zo geworden is.
Sinds dat ik zijn stoel zogenaamd gejat heb is de situatie zo.

Floresta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:41

Mocht je het advies volgen met het gezin rond de tafel te gaan over het functioneren in huis.. bedenk dan even goed of het je allemaal waard is?!
Misschien komt er ruzie ben je daar niet meer welkom of ben je zelfs je vriend kwijt..
Ik had het genegeerd, hoe vervelend ook..
Succes!!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:47

Ylvy schreef:
Ik wil geen ruzie maken hier he, ik vraag alleen om advies,
Ik wil gewoon dat hun fijn met elkaar om kunnen gaan.
Als dat nooit zal gebeuren laat ik dat fijn zo..

Mijn vriend is geen prater.
En ik denk dat ze dat allemaal hebben van hun vader.
Ze praten alleen als ze echt goede zin hebben en niet voor dingen zoals deze.

Sorry jou schuld? Hou even op zeg. Het is toch niet normaal dat je zo behandelt wordt. En die moeder die daar niks aan gedaan heeft in het begin. Vind het echt tokkie gedrag.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:48

Dan zou ik met de betreffende broer alleen een gesprekje aanknopen.
Niet met de hele familie, die positie wil je echt niet als schoondochter. :')

En blijft de betreffende broer zich zo gedragen; pech voor hem.
Jammer dan, poging gedaan maar helaas.
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 08-05-14 13:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 13:48

Dat gesprekje heb ik dus al gehad, en daar werd ik compleet genegeerd, en nog steeds dus :')

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:50

Laat dan je vriend eens met zijn broer praten.

En dan negeert hij je maar, dan negeer jij hem ook. Je hebt een poging gedaan.
Je moet met je vriend door één deur, dat die broer dat niet kan/wil is zijn probleem.
Zorg gewoon dat je een gezellige band hebt met de rest van de familie.
Als die broer niet door de deur wil laat je hem lekker staan. :')

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:55

Ylvy schreef:
Dat gesprekje heb ik dus al gehad, en daar werd ik compleet genegeerd, en nog steeds dus :')

Dan heb je denk ik je best al gedaan. Als iemand zo kinderachtig is alleen vanwege een stoel zegt dat heel wat over die persoon.
Veel slechter kan het niet worden als ik het zo begrijp en snap ook wel dat je daarom wil proberen om de situatie te verbeteren.
Kan je goed met je schoonvader? Anders kan je eventueel met hem proberen te praten in de hoop dat hij wel invloed kan hebben op de sfeer/situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:55

TS, ik zou me er niet teveel mee gaan bemoeien, want dan wordt jji straks de boeman.

Wat ik zit te denken is dat t lijkt alsof hij stiekem hartstikke verliefd op jou is en daarom zo doet.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:56

Ylvy schreef:

Get over it!

Het is echt kinderachtig om hierin mee te gaan. Jij hebt aanstalten gemaakt om het goed te maken met de broer. Dan heb je gedaan wat je kon en moet hij zelf maar een stap naar je toe zetten als hij daar klaar voor is en anders maar eeuwig de koppige tiener uithangen als hi jdaar zijn energie liever in steekt.
Waarschijnlijk is hij enkel zo gefrustreerd omdat hij zelf geen vriendin heeft :P

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:58

dit moet mij denken aan mijn zus ,
mijn zus wordt ook altijd zo behandelt ( voorgetrokken)
omdat ze zich altijd haar eigen zin gaat.

-O-
achja je went er vanzelf wel aan.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 14:05

Oke nu begin ik echt te lachen :')
Hij verliefd op mij? Ik hoop het niet,
Dat hij jaloers is, wie weet..
Beide broers hebben nog nooit een relatie gehad.

Rot voor je Zillionke, hoe oud is je zus nu?

Ik weet inmiddels dat ik er vrij weinig aan kan doen,
Maarja, het is ook rot om straks die "vervelende broer" niet uit te nodigen op een bruiloft :+
Schoonvader tja.. het is zelf een heel stil man, die alleen aanpakt als hij er zelf niet meer tegen kan.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:07

Wel uitnodigen dus.. Dat ie dan evt. niet komt is zijn probleem.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:22

Het eerste wat ik dacht was: dit is iets tussen het gezin van je vriend. Het is absoluut niet aan jou om dit te willen oplossen. Als zijn moeder hem voortrekt, of bemoederd of wat dan ook is dat aan haar. Het zijn haar kinderen, hard gezegd maar jij bent geen deel van het gezin en moet je er -vind ik - ook niet mee bemoeien. Straks heb je ook een probleem met je vriend z'n moeder. Ik snap dat je het goed bedoelt hoor.

Vervelend wel dat je vriend z'n broer zo doet, maar ik zal 't lekker negeren. Uiteindelijk heeft hij vooral zichzelf ermee lijkt me.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:29

Ik snap dat het vervelend voor jou is/voelt, maar heel veel kun je er ook niet aan doen. Ik denk dat het meer iets is tussen deze jongen en het gezin, dan dat jij je er mee hoort te bemoeien.

Als ik jou was zou ik hem gewoon vriendelijk gedag zeggen en vervolgens het gezellig gaan maken met de andere familieleden, geen aandacht aan besteden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:32

Die bruiloft is van latere zorg ... of hebben jullie al concrete plannen ;) ? Ik zou hem ook gewoon uitnodigen hoor, net zoals ik een ''hoi'' en ''doei'' zou blijven zeggen. Of hij komt moet hij dan lekker zelf weten. Jou kan dan nooit iets verweten worden en zo geef je richting hem ook een signaal af dat het je weinig doet. Maar tegelijkertijd blijf jij netjes en houd je de eer aan jezelf.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:55

Ongelooflijk hoe die moeder zo haar ''lievelingetje'' uit kiest als ware :o. Vreselijk, die moeder lijkt mij een soort apart geval die de aandacht niet kan verdelen over haar 3 kinderen.
Vind het sneu voor jou vriend als zijn andere broer die zitten hier gewoon beiden tussenin, en hebben misschien het gevoel dat ze niet geaccepteerd worden door hun eigen moeder.

Ik moest er ook eerlijk gezegd aan denken van, wie weet heeft ie wel een oogje op jou meid en hij daarom zo kinderachtig doet.

Alhoewel ik heb een broer die al ruim in de 30 is maar nog steeds ontzettend kinderachtig kan doen :o.

Maar TS ik ga wel ook met de rest hier mee dat jij het vanaf nu maar het moet loslaten en het tussen hen (gezin) moet laten.

Succes...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:32

Joolien schreef:
TS, ik zou me er niet teveel mee gaan bemoeien, want dan wordt jji straks de boeman.

Wat ik zit te denken is dat t lijkt alsof hij stiekem hartstikke verliefd op jou is en daarom zo doet.

*kruipt onder meeleessteen vandaan*

Grappig, dat dacht ik dus ook toen ik de beginpost las. Hoe apart dat ook mag klinken voor TS. Zou ook verklaren waarom hij tegen broer R normaal doet en tegen de jongste niet.

Succes in ieder geval TS. Vervelende situatie!

*kruipt terug onder meeleessteen*

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:18

Doe gewoon normaal tegen die jongen, ook al doet hij niet normaal tegen jou. Hou je er verder buiten. Hoe moeder met haar kinderen omgaat is jouw zaak niet. Als je vriend het vervelend vindt is het aan hém om daar iets mee te doen.