Ylvy schreef:Dat weet ik ook, en dat doe ik ook.
Maar ik merk aan het gedrag van broer en vriend,
dat ze het steeds minder "leuk" vinden.
Hoe langer dit door gaat, hoe meer hij bemoederd word.
Als vriend een 5 haalt, is het meteen waarom hij niet geleerd heeft, waarom dat gebeurde,
haalt hij een 10? dan is moeder niet eens trots.
Broer is gezakt, och kan gebeuren, kan jij niets aan doen. jij bent slim en je doet het gewoon nog een keer,
goede punten? hier een dikke knuffel. je haalt een 5? ach volgende keer beter, je had je dag niet!
Dat lijkt me inderdaad frustrerend om te zien, maar mijn advies is toch om je hier niet mee te bemoeien en proberen om dit los te laten. Dit is iets wat binnen het gezin speelt en dat is eigenlijk tussen hen en de ouders. Op het moment dat jij je daar mee bemoeid of steeds je vriend erover aanspreekt kan dit ook weer zorgen voor strubbelingen en spanningen.
Die bbq vind ik niet eens een voorval, maar puur asociaal gedrag vanuit hem. Tenminste niets iets waar jij iets aan kunt doen.
Ik denk dat het erg moeilijk wordt om hier iets aan te doen aangezien je geen lid van het gezin bent en er daardoor wat meer buiten staat.
Het zullen helaas toch echt zijn ouders moeten zijn die vinden dat hij te ver gaat en er iets aan gaan doen. Maar erg vervelend blijft dit wel en ik kan me voortellen dat je zo met minder plezier naar je vriend zijn huis en familie gaat

? Ik zou hem ook gewoon uitnodigen hoor, net zoals ik een ''hoi'' en ''doei'' zou blijven zeggen. Of hij komt moet hij dan lekker zelf weten. Jou kan dan nooit iets verweten worden en zo geef je richting hem ook een signaal af dat het je weinig doet. Maar tegelijkertijd blijf jij netjes en houd je de eer aan jezelf.
. Vreselijk, die moeder lijkt mij een soort apart geval die de aandacht niet kan verdelen over haar 3 kinderen.