miszblueeyes schreef:ik heb beetje het idee dat je alles op je zus afschuift, het kan niet zo zijn dat jij totaal geen aandeel in heb waar der 2 ruzie maken zijn er 2 schuld
Ik zou echt niet weten wat ik fout doe hoor. Ja, soms 'jen' ik dr een beetje op, maar dan begint zij nog steeds. Vanmorgen weer. Ik kom beneden, zij ook(tegelijk dus) en we gaan aan tafel zitten.
Ik zei nog goedemorgen, en kreeg dat zelfs terug. Dus ik dacht, oh dit word een normale dag. Ik maak mijn ontbijt en ga met laptop aan tafel zitten, wat ik altijd doe. Zij ook dr laptop gepakt, die stond mij in de weg maargoed die raak ik maar niet aan anders heb ik een hand af, dus mijn laptop verschoven zodat ik kon eten.
Ben ik klaar met eten, krijg ik de vraag; "Moet je werken?" dus ik antwoord gewoon heel normaal van ja, vraagt ze hoelaat, dus ik zeg 6 uur(wat al meer dan een jaar hetzelfde is maargoed..), snauwt ze naar me of ik dan de hele dag thuis blijf want ik zit haar in de weg. Nou eh sorry? Dus ben ik maar opgestaan en naar stal gegaan omdat ik dus weer geen zin had in dit gedoe.
Ja, ik schuif dingen op haar af, maar zij schuift net zo goed alles op mij af want ik heb altijd alles gedaan. Alles wat op het aanrecht in de weg ligt voor haar? Mijn schuld. Haar laptop is een cm verschoven? Mijn schuld. Haar kat heeft een gaatje in zijn oor? Mijn (kat) schuld. En zo gaat dat de héle dag door.
Ze was vanmorgen nota bene op mijn moeder aan het schelden dat ze te lang had moeten wachten tot zij met de broodjes van de markt terug kwam!
Ik snap dat dit een eenzijdig verhaal is, maar als ik het haar zou laten opschrijven dan zou ze het toch allemaal op mij richten.
zillionke: maar wat voor moeilijke periode dan? Ik heb er niks van gemerkt hoor, dat had ze best even kunnen zeggen. Maar praten doen we tegenwoordig niet meer, want ik moest van mijn moeder horen dat ze op vakantie was terwijl ik nog nergens van wist, maar er word wel vanuit gegaan dat ik háár beesten verzorg.
. Gezinsbemiddeling vind ik ook een hele goede en die is hier al een paar keer langsgekomen. Wellicht vindt ze hier ook mensen met een herkenbare situatie die tips kunnen geven. 
Een "tweede pubertijd" zo omschrijf je het bij jouw zus dan ook het beste denk ik.
en nu is het eindelijk zo ver! )