Pendelen.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Pendelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:45

Ik heb ook een pendel gekocht; ik wou een edelsteen maar deze trok me zo enorm aan, dat ik hem maar heb aangeschaft. Het is een hele mooie rozenkwarts, en ik draag hem vaak aan een halsketting, als ik voel dat ik de steen nodig heb zeg maar :)
Pendelen heb ik nog niet gedaan, maar ik weet er ook nog nagenoeg niets van.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:05

Bhriseis schreef:
Ik heb ook een pendel gekocht; ik wou een edelsteen maar deze trok me zo enorm aan, dat ik hem maar heb aangeschaft. Het is een hele mooie rozenkwarts, en ik draag hem vaak aan een halsketting, als ik voel dat ik de steen nodig heb zeg maar :)
Pendelen heb ik nog niet gedaan, maar ik weet er ook nog nagenoeg niets van.

Mijn zus heeft ook een pendel met rozekwarts gekocht. :j
Deze steen opent het hartchakra en opent het hart om liefde te ontvangen en te geven. Haar eerdere pendels waren eentje uit metaal en eentje uit bergkristal.

Zij had wat problemen met haar bergkristallen pendel (metalen gebruikt ze niet meer) en de oorzaak lag bij het feit dat zij haar metalen en bergkristallen pendel in eenzelfde zakje stak, dit zorgt voor verstoring van hun werking, dus steek ze niet bij elkaar.

Ik heb ook steeds mijn pendel bij me zitten, in mijn broekzak bijvoorbeeld. Zo versterk je de voeling tussen de pendel en jezelf. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:14

Ik heb de steen ook heel toevallig gekocht op een moment dat ik wel wat extra vriendschap kon gebruiken, en op dagen dat ik me maar zus en zo voel, draag ik hem heel graag :)

Wel een goede tip voor de pendelaars hier, dat je edelstenen niet zo maar bij elkaar mag leggen. Want ook die kunnen elkaars werking verstoren, toch?

Is pendelen iets waarvoor je een 'bijzonder talent' moet hebben, behalve dat je je openstelt?

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:19

Dat is wel fijn Bhriseis! En het klopt wat je zegt!

Pendelen is het zichtbaar maken van je intuïtie, en dat heeft iedereen. Je hoeft er dus imo geen talent of aanleg voor te hebben.
Bij het kiezen van een pendel is het wel belangrijk dat je er niet zomaar eentje uitkiest en je afgaat op de aantrekkingskracht van de pendel die bij jou hoort.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:21

Een van mijn instructrices heeft een pendel en als ik met de paarden ergens mee zit dan vraag ik haar. Tot nog toe heeft ze altijd gelijk gehad.

Gibbie was een poos zo vreselijk aan de dunne. Van alles geprobeerd, van ander voer tot zandweg tot stress poeders. Niets hielp. Ze heeft gependeld en vroeg of het aan mij lag, ja dat was zo. Maar ik ben bij haar juist relax, lekker kop leegmaken. Maar zij voelde toch mijn onderliggende stress aan, die ik zelf bij de paarden eigenlijk niet over denk of voel.
Toen mijn stressvolle periode over was had zij gewone mest. :=

Ik zou het zelf ook wel willen kunnen maar ben bang dat als ik het zelf doe er niks uit komt. :')

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:30

Pendelen is niet moeilijk.. Wel belangrijk is dat je eerst je pendel gaat zuiveren en introduceren eer je vragen gaat stellen :)
De pendel heeft voorheen namelijk elders gelegen, heeft andere energieën in zich opgenomen, dus dat moet er allemaal uit.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:39

Zuiveren en introduceren?

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:47

Kaitlyn schreef:

Je hebt PB! :)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:48

Ik lees met jullie mee heb al een tijd het boek pendelen van a tot z liggen en wil er eens aan gaan beginnen.
Snapte de kaarten achterin al meteen niet

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:48

Zitosh schreef:
Kaitlyn schreef:

Ben ook benieuwd :o

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:49

Zitosh schreef:
Kaitlyn schreef:

Mag ik ook een pb?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:55

Zitosh schreef:
Kaitlyn schreef:

Ik ook graag!! :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:30

Ik zou ook wel een PBtje willen, mocht dat mogelijk zijn!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:36

Ik zie dit topic en lees het, het interesseerde me dus ik lees verder, maar ben ik nou echt de eerste in dit topic die zich afvraagt wat pendelen in vredesnaam is? :=

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:38

Ik lees hier wat dingetjes, en ook wat opgezocht en het lijkt me zeer interessant maar ook wel spannend.. Het is niet iets waar ik alleen zou willen beginnen haha, waar kan je zo'n pendel halen eigenlijk?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:41

Mijn moeder heeft het vroeger ook eens gedaan (30 jaar geleden), over hoeveel kinderen ze zou krijgen.

Ze zou er 3 krijgen, 2 jongens en 1 meisje. Ze vond het grappig, want volgens de dokter kon ze niet zwanger worden.

Ondertussen lopen ik en mijn 2 broers toch echt rond op aarde.

Zelf doen ga ik het niet, maar vind het wel interessant.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:41

Ik vind er niks engs aan Lisa_H :P

Zo'n pendel vind je meestal in winkels waar ze edelstenen, mineralen, sieraden ed. verkopen. Ik heb de mijne van een beurs vandaan waar iemand stond die een webshop heeft :)

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:48

ik gebruik de pendel voor het opsporen van wateroren (aardstralen), soms bij het vragen als ik ergens niet zo uit kom.
En daarnaast gebruik ik deze ook bij genezen van mensen. Ik pendel meestal met een kristallen pendel maar ook met een rozenkrans.
Welke pendel je gebruikt is volgens mij minder relevant. Wel een open mind.
Als je wil kan je nl. de pendel ook laten draaien in de richting die "denkt" of wenst.

Bij paarden zelf gebruik ik de pendel nagenoeg nooit aangezien zij minder fan zijn van deze bewegende projectielen en dan schrikken.

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:49

Een ding nog vergeten... ook bij het opsporen van geesten als ik huizen vrij maak.
Toch multifunctioneel zo'n pendel ;-)

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:51

Heel interessant pmagnetiseur!! :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 00:05

pmagnetiseur schreef:
Een ding nog vergeten... ook bij het opsporen van geesten als ik huizen vrij maak.
Toch multifunctioneel zo'n pendel ;-)

He Roburt! Heb je net in een ander topic nog aangeraden. Ook een veulen met gewrichtsontsteking, net als mijn Luna...

Ik ga me er eens in verdiepen, interessant.

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 01:32

Giolli schreef:
Ik zie dit topic en lees het, het interesseerde me dus ik lees verder, maar ben ik nou echt de eerste in dit topic die zich afvraagt wat pendelen in vredesnaam is? :=

Ja, nou. Dit vraag ik mij ook af :')

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 02:08

Met pendelen wordt bedoeld het beantwoorden van (levens)vragen met behulp van een pendel, een vaak druppelvormig metalen, glazen of houten voorwerp aan een draad of kettinkje.

Pendelen wordt net als wichelroedelopen beschouwd als een vorm van radiësthesie en wichelarij. Pendelen wordt onder andere gebruikt om mogelijk antwoorden te vinden op (levens)vragen of om zogenoemde "energieën" te detecteren. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat pendelen zou werken, maar mensen die de pendel hanteren zijn van mening dat het instrument goed werkt.

Bij het pendelen houdt men het uiteinde vast van een flexibele draad, touw of ketting met een lengte van 5 tot 10 centimeter. Aan de andere uiteinde hangt een voorwerp van metaal, glas, hout of ander materiaal, dat als een klein gewicht functioneert. Dit gewicht kan allerlei vormen en maten hebben.

Het stellen van vragen zou zorgvuldig moeten gebeuren om goed een antwoord te kunnen verkrijgen. De vraag moet daarom exact worden gesteld en men kan maar één vraag tegelijk stellen. De pendel zou dan door een specifieke manier van bewegen de vraag kunnen bevestigen of met 'nee' beantwoorden.
Bij het pendelen wordt soms een pendelkaart gebruikt, waarop een aantal mogelijke antwoorden of een alfabet staan afgebeeld.

Aangezien de pendel alle kanten op bewegen kan biedt de pendelkaart naast oriëntatie ook meer mogelijkheden het antwoord gedetailleerder af te lezen.

Aldus: Wikipedia ;)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 02:16

Hier geen ervaring, wel voorzichtige interesse. Waarom moet de uitleg over zuiveren en introduceren via PB? Als dat om bepaalde redenen écht niet in het topic kan dan wil ik ook wel een PB.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:52

Oreo schreef:
Hier geen ervaring, wel voorzichtige interesse. Waarom moet de uitleg over zuiveren en introduceren via PB? Als dat om bepaalde redenen écht niet in het topic kan dan wil ik ook wel een PB.

Ik ook. :)