wat te doen tegen bekende stalker...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:35

ik zou niet wachten tot die wijkagent jouw belt, maar zelf assertiever zijn en hem net zo lang bellen tot je een afspraak hebt staan. Als jij niets meer van je laat horen en ze 15 andere dingen te doen hebben zak je vanzelf naar onderen in het prioriteitenlijstje.

Verder geen melding meer doen maar er op staan dat er aangifte opgenomen wordt. Maar probeer echt een gesprek te krijgen met de wijkagent om met hem door te spreken wat de mogelijkheden zijn.

Echter, stalking is verschrikkelijk moeilijk aan te pakken, zolang hij niets strafbaars doet kan de politie er weinig mee. Zelf zal je er bovenop moeten zitten om dossier op te laten bouwen.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:39

Ik zou ook een stil avondje organiseren met vrienden, gordijnen dicht en zo weinig mogelijk licht aan in huis. Stilletjes wachten, gezien je poort is ie ook niet 123 weer uit je tuin verdwenen.

Ook zou ik een sensor lamp aanschaffen, dat zodra hij de tuin betreed in de volle schijnwerper komt te staan. Ook goed voor je eventuele camera beelden.
Maar de buren weten dan ook dat er iemand loopt en zullen gaan kijken aangezien ze je verhaal kennen.

Suc6.

Eilinora

Re: wat te doen tegen bekende stalker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 11:42

Ik zal vanmiddag wat uitgebreider op iedereen reageren,heb nu een fotoshoot eerst.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:42

Jee wat een ontzettend nare situatie.. Allereerst een dikke knuffel :(:)

Als hij nog eens in je tuin staat/ aan je deur staat te morrelen, 112 bellen en zeggen dat er een inbreker is? (dus stalker verhaal achterwege laten) Misschien dat ze dan wel meteen komen.. (in mijn ervaring wel)

En ik zou inderdaad kijken naar een camera o.i.d. en zo'n sensorlamp, en het idee van een hond zoals genoemd lijkt me ook een goede. Al slaat hij maar heel vervaarlijk aan als die gek weer in je tuin zit. Schrikt wel af denk ik..

Heel veel sterkte!! :(:) :(:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:43

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:44

Omaro schreef:
Als hij nog eens in je tuin staat/ aan je deur staat te morrelen, 112 bellen en zeggen dat er een inbreker is? (dus stalker verhaal achterwege laten) Misschien dat ze dan wel meteen komen.. (in mijn ervaring wel)

Inderdaad, wat hij doet is toch ook een poging tot inbraak.
Daar mag je zeker wel 112 voor bellen. :j
Het wordt echt tijd dat ze je eens wat serieuzer nemen zeg.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:44

Ik zou volgende keer gewoon in paniek 112 bellen.
Hebben wij hier ook een keer gedaan en toen waren ze er zo. (Wel iets andere situatie maar wel.zelfde aan het lijntje houden en niets ondernemen door de politie)
Weet wel dat ze er hier tegenwoordig in de gemeente aardig goed boven op.zitten.
En eerlijk, dit op FB zetten met een @politie wil tegenwoordig ook nog wel.is werken.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:45

Nu ga ik iets heel raars zeggen, maar ik doet het toch maar gewoon: deze man lijkt mij een psychiatrisch patiënt. Die lijken vaak heel eng, en soms zijn ze dat ook, maar vaak hebben ze dat zelf niet in de gaten. Heeft de man wel in de gaten dat je zo bang voor hem bent? Dat is voor een ander niet meer dan logisch, maar voor een verwarde, psychotische man is dit niet zo. Ik zou daarom proberen om samen met een wijkagent (of misschien heeft de man een ambulant begeleider?) eens met hem in gesprek te gaan en te vertellen wat zijn gedrag met jou doet. Dat heeft vaak meer effect dan de politie op hem afsturen (zeker als de politie niet eens mee wil werken... mogelijk staat deze man bekend bij hen als verward?) of hem bang maken. Als hij bang wordt kan hij vanuit zijn angst wel eens alleen maar nog vervelender worden ;)

Ik snap dat dit voor jou makkelijker gezegd is dan gedaan, maar denk er eens over na. Ik werk met deze mensen en ik heb zulk soort dingen eerder zien gebeuren ;)

Sterkte!

FemkeUtah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:46

Wat super akelig zeg, ik zou ook doodbang zijn!
En echt te erg voor woorden dat de politie hier niets aan doet, terwijl je meerde malen aangeef jezelf niet veilig te voelen.

Misschien kun je eens langs het politiebureau gaan, of een afspraak maken om alles uit te leggen misschien nemen ze het dan wel serieus. En idd bewijs materiaal verzamelen, al hoewel ik dan ook weer een schijterd zou zijn van stel dat hij het ziet en agressief word ( aangezien buurtbewoners zeggen dat hij agressief kan zijn )

Pff, ik hoop dat je je snel weer veilig kunt voelen in je eigen huis zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:50

Ik spreek even alleen voor mijzelf, maar in dit geval ging ik een stroomklok halen voor minimaal 2 hectare sterk en spande rondom mijn tuin, tuinhek, flink wat draden en bij aanraking sta je een half uur te shaken...
Dan een bewegingsmelder met een flinke wattage lamp bij mijn achterdeur met een webcam...
Een bandje met een heel zwaar geblaf die ik bij onraad meteen kan indrukken....

Als je weet wie wat hoe een waar deze persoon zich ophoud een stevig persoon uit omgeving even met krasse bewoordingen aan laten spreken.

Dit alles om persoon te ontmoedigen en hopen dat hij ten minste een keer die stroomdraad vastgrijpt..

Verder succes, flink balen...

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:51

Voordat politie met stalking iets kan moet er heel veel gebeuren helaas. Een vriendin van me is maandenlang dagelijks gestalkt, gevolgd, etc. Politie zou het telefoonnummer kunnen traceren o.i.d., maar er was nog niets strafbaars gebeurt dus werd er niets gedaan. Het is nu afgelopen, meer daarover kan via pb i.v.m. herkenbaarheid van de situatie.

Je zult er inderdaad sowieso zelf strak bovenop moeten zitten bij de wijkagent/politie, maar zolang hij 'alleen maar' aan je deur komt morrelen zullen ze waarschijnlijk hooguit een waarschuwing geven..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:52

In ieder geval aangifte gaan doen, echt een officiële aangifte, niet alleen maar een melding en laat je ook niet afpoeieren. Volgende keer als hij er staat politie bellen voor poging tot inbraak, dan heb je misschien kans dat ze wel komen (hoewel het belachelijk dat ze je anders laten zitten, stelletje lamzakken). Vind het echt schandalig hoe weinig aandacht er is voor dergelijke gevallen, ze gaan zich pas druk maken als het echt is misgegaan en zelfs dan doen ze nog bar weinig.

Camera ophangen is een goed idee, kun je meteen zien of ie niet nog vaker bij je in de tuin loopt. Bordje ophangen met verboden toegang voor onbevoegden (zal hij geen boodschap aan hebben, maar dan sta jij zelf sterker wettelijk gezien), ik ben bang dat je het richting de politie vooral moet gooien op dingen als inbraak, vernieling etc. Zou wel als de sodemieter gaan zorgen voor een knappe schutting, als het alleen een poortje is dan komt ie wel heel makkelijk binnen ook. Zou er ook mooi schrikdraad ophangen, mooi op de netstroom aansluiten, krijgt ie in ieder geval al een flinke optater voordat ie binnen kan komen.

Als dat allemaal ook niet werkt zou ik toch serieus een knokploeg overwegen, of in ieder geval zorgen dat je iets van een honkbalknuppel in huis hebt voor het geval dat ie wel doorzet.

IN ieder geval sterkte gewenst, het is een hele nare situatie en heel verschrikkelijk dat je helemaal niet serieus genomen wordt :(:).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:54

Volgende keer 112 bellen en zeggen dat je een inbreker voor de deur hebt staan! Dan komen ze wel

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:55

Kan je vriend je hier niet mee helpen? Die vent aan te spreken als hij er is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:57

Een camera ophangen is idd wel een goed idee.
Ik zou een grote hond in huis nemen maar dat moet je maar net willen natuurlijk.
Ik heb hier 2 keer iemand in de tuin gehad. Weet het 100% zeker aangezien mijn herder tekeer ging en hij dat nooit zonder reden deed, ik ben toen met hond naar buiten gegaan en de schutting deur stond open..weet zeker dat die dicht zat. Wie het was en met welke intentie hij kwam weet ik niet maar na die 2 keer is het niet meer gebeurd.
Diegene is in ieder geval wel bij het huis geweest, herder lag in de gang en had alleen zicht op het stukje direct naast huis.

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:59

Allereerste heeb veel sterkte ts!
Ik zou als ik jou was eerst een paar stroom draadjes spannen met flink wat stroom er op en dan een camera en een lamp met een sensor op hangen

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:03

precies wat dizzy zegt.
want aan de politie heb je toch nooit wat.
Zijn luiaards! Er moet bij hun eerst iets ernstig gebeuren....

sterkte!

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:06

Ik zou dat ook net als Russel doen...ik zou hem ook flink bang maken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:07

Wat een rot situatie ik kan me jou gevoel heel goed voorstellen ben maanden gestalkt door een ex was altijd blij met mn hond die achter de deur lag.

Ik weet niet hoe ver we uit elkaar wonen maar onze dober schrikt flink af en anders heb ik veel vrienden die honden geleiders zijn wie weet kunnen die je helpen wat afschrikken ;)

In ieder geval belachelijk dat het zo ver moet komen

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:07

Al wil de politie iets doen, ze kúnnen het vaak niet, omdat het bij stalking heel moeilijk is te bewijzen óf en wanneer er iets strafbaars gebeurt! Politie mag niet zomaar iemand arresteren omdat een ander iemand zegt dat hij door diegene gestalkt word, er moet een duidelijke grondslag of een redelijk vermoeden van schuld voor zijn.

Wat niet wegneemt dat ze, wanneer je al eens een melding hebt gedaan, wel zouden moeten komen als je belt dat hij op dat moment aan je deur staat!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:10

cp112 schreef:
Volgende keer 112 bellen en zeggen dat je een inbreker voor de deur hebt staan! Dan komen ze wel

Dat zou ik ook doen.
Programma bellen lijkt me ook nog een prima optie :)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:13

Kun je niet een gesprek met je woningbouwvereniging aangaan? Misschien hebben zij een andere passende woning voor je? Of eerst naar de dokter voor een medische verklaring zodat je meer kans maakt op een andere woning. Ik zou mijn ogen niet meer dicht durven te doen....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:18

Wat een vreselijk griezelige situatie!!

Zorg dat je het telefoonnummer van je wijkagent krijgt en stalk hem net zolang tot hij bij jou op gesprek komt. Laat je niet afpoeieren met een telefonisch gesprek, het helpt dat mensen zien hoe erg jij ten einde raad bent! Bovendien kan je hem dan meteen laten zien hoe de situatie is.

Inderdaad 112 bellen met inbraakmelding als hij er weer staat... Eventueel eerst een camera ophangen en in de gaten houden of hij misschien je huis in de gaten staat te houden. Als hij inderdaad psychiatrisch patiënt is, zal hij zich echt niet laten tegenhouden door een camera ;)

Heeft hij al eens iets bij je vernield? Eventueel per ongeluk? Aangifte doen van vernieling. Pak hem op elke mogelijke manier die je kan verzinnen, zodat de politie geen keus heeft dan hem op te pakken.
Volgens mij zou het vernielen van diverse auto's al genoeg moeten zijn...

Geen grote stoere vriend die je een paar nachten gezelschap wil houden? Kan jij een keer met een geruster gevoel gaan slapen en kan hij eventueel die nare vent aanspreken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:33

CalvinenGino schreef:
want aan de politie heb je toch nooit wat.
Zijn luiaards! Er moet bij hun eerst iets ernstig gebeuren....

sterkte!

Ja he... :roll: :r

Je kunt niet verwachten dat de politie met gillende sirenes aan komt vliegen omdat er iemand door het poortje van je tuin komt, of aan de deurklink van je deur zit. Met stalken is het heel moeilijk, ze kunnen geen 10 agenten stand-by hebben om te gaan zitten wachten tot iemand weer "opduikt" en die iemand de wet niet breekt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:36

Zo ts da's niet niks waar je mee te maken hebt. Echt een oliebol situatie. Een vervelende gek die jou heeft uitgekozen en een politie die je maar een zeur vind. En ondertussen heeft niemand door dat jij er aan kapot gaat. Tijd voor actie.
Ga naar de politie en maak duidelijk dat je hun manier van handelen niet op prijs stelt. En vraag hoe je dan wel moet handelen en bij wie je eventueel een klacht over de afhandeling van je melding/aangifte kan indienen.
Kijk of je een hond kan nemen. Soms zijn er in het asiel ook honden die (tijdelijk) in een gastgezin komen om aan een huiselijk leven te wennen. Twee vliegen in een klap. Je helpt de hond en je hebt afleiding.
Camera's zijn natuurlijk altijd goed. Zeker bij een vrouw die alleen woont.