Word gek van broertje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:52

Gydja schreef:
Nogmaals voor velen: mijn ouders betalen enkel een deel van het lessen bij de club voor mij. De dierenarts, voer en hoefsmid betaald mijn oma. Omdat de paarden officieel van haar zijn.

AmyII, :oo zo dat is wel heel erg! Ook heel veel sterkte!

Vroeger heeft het me heel erg dwars gezeten. Op dit moment sta ik in de bloei van mijn leven en gaat vrijwel alles hoe ìk wil. Ik ben inmiddels 26 en ik heb mijn eigen geluk in handen. (In de zin dat ik zelf voor mijn eigen geluk zorg)

Het contact met mijn ouders is voldoende (in de zin van; niet meer dan nodig is) en het contact met mijn zus is perfect; zij weet ook van de hoed en de rand.

Het contact met mijn broers..., tsja. De vriendin van mijn oudste broer probeert het contact te herstellen, jammer dat zij een van de meiden is die mij op de middelbare school verschrikkelijk hebben gepest. :')
Mijn oudste broer appt me nu wel eens (in opdracht van haar) en hij begrijpt nu ineens niet waarom ik de boot af hou. Hij komt er nog wel eens achter, ik geef elke keer aan dat hij eens heel goed moet gaan nadenken. Over vroeger en nu.

Ook heb ik een hele lieve vriend (al 10 jaar) en hij heeft de geestelijke mishandelingen (klinkt behoorlijk heftig, maar is bevestigd door psychiater in het AMC) meegemaakt. Hij beschermt mij dan ook heel erg. Sterker nog; hij is er stiekem op tegen dat ik contact zou hebben met mijn broers, hoewel hij het wel toestaat indien ik het zelf wil.

Mijn twee beste vriendinnen hebben de contactbreuk al heel vroeg aan zien komen. Zij allebei zeiden altijd; 'tussen haar en haar broers? Dat komt nooit meer goed.'

MarlindeRooz

Re: Word gek van broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:53

Super dat je de boot af houdt, ik zou daar te vergevingsgezind voor zijn. :o

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:54

je zei dat je vader heeft gezegd dat hij je wel begreep. misschien moet je eens met je vader alleen gaan praten.
en je moeder werd boos en ging huilen, misschien is ze bang of het toe te geven of bang om te falen als ouder.
en ik denk (en waarschijnlijk zie je dat zelf ook) dat je ouders je broertje zien presteren en dat ze de sporten leuker (en makkelijker te begrijpen :P ) vinden en daardoor jou wat links laten liggen.

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:55

Gut, wat een rotsituatie.
Zelf heb ik er gelukkig geen last van (geen broers/zussen) en kan me ook niet helemaal voorstellen hoe je je voelt.

Toch denk ik dat het slim is om je ouders nog een keer te gaan vertellen hoe het zit en wat jij er van vind. Desnoods wanneer je broertje naar zijn sport toe is, zo heb je alle tijd (en stilte!) in huis om het er eens even goed over te hebben. Schrijf desnoods op wat je dwars zit en laat dit aan je ouders lezen.

Misschien kan je een baantje zoeken (als je die nog niet hebt) en zorgen dat je snel genoeg verdient om uit huis te kunnen. Maar dat is gelijk wel weer heel erg extreem.

Veel sterkte ermee :).

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 21:01

AmyII , Gelukkig dat het al een stuk beter gaat! Maar het is wel heel heftig wat je allemaal hebt mee gemaakt. Gelukkig is het bij mij niet zo erg. Idd wel raar dat iemand die jou heel erg gepest heeft opeens weer dingen voor je probeert te doen... je ziet het wel vaker maar je hebt er niets aan.

Mijn vader begrijpt me wel ik vertel hem ook veel en kan goed met hem praten, in tegenstelling tot mijn moeder. Alleen mijn vader is overspannen geweest en is de laatste tijd erg prikkelbaar. Hij is langzaam weer aan het werken maar toch pakt dat niet heel erg goed uit waardoor hij dus prikkelbaar is. Toch vertel ik hem wel dingen maar weer een heel gesprek beginnen met de hele familie haalt niets uit. Tot nu toe heeft het alleen nog maar narigheid gebracht. -O-

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:02

Jeetje wat een verhaal hoor. IK herken het dat van het voor trekken van je broertje, al ben ik 22 jaar ouder dan jou . In mijn jeugd jaren was onze oudste broer alles en mijn jongste broertje en ik waren de pis paaltje. We deden nooit niks goed , als ik een vraag moest beantwoorden en mijn moeder was in de buurt dan gaf zij het liefst zelf antwoord of ik kreeg van haar te horen dat het een domme of lompe antwoord was.

Nu we volwassen zijn is mijn oudste broer nog steeds alles , hij doet alles goed en ik doe nog steeds niks goed. Ik ben het gewend onder tussen maar leuk is het niet. Toen ik in de schulden sanering kwam door mijn ex vriendje stonden zij niet klaar om mij te helpen , tot grote ruzie van de andere familie leden. Na een aantal maanden zeiden ze wel dat ze me wilde helpen , toen zei ik schijt maar in je broek ik doe het nu helemaal en dat heb ik ook gedaan. Mijn oudste broer woont in het buitenland en heeft daar een hypotheek van ruim 7 ton, de grootste deel betalen mijn ouders af , zo zie je maar weer wie ze helpen. En geven mij dan de schuld dat de paarden stal van hun waar mijn tinkers niet staan daar de schuld van dat het duur is. Dus de schuld ligt dan natuurlijk bij mij.

Je broertje weet het niet beter dat het zo gaat hoe het bij jullie thuis er aan toe gaat dat het normaal is voor hem . Hij weet dat jij de schuld krijgt en maakt daar gebruikt van , wat natuurlijk niet leuk voor jou is. Ik hoop voor jou dat het bij jullie nog gaat veranderen !

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 21:13

Mijn moeder word eindelijk boos op mijn broertje maar dat komt omdat ze al pissig is. Nu is ze ook boos op mij omdat ik alleen maar op mijn kont zit en geen drol doe. Ik nooit geen ene flikker uit voer... ik ben voor dat ik dit topic poste wezen foto's maken ben ze ondertussen aan het na bewerken en aan het sorteren, vanmiddag wezen paardrijden, wandelen met de hond en mijn vriend... ja ik doe nooit wat.

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:21

Wat een vervelende situatie zeg!
Al zou ik toch eens apart met je moeder en eens apart met je vader bespreken wat je dwars zit.
Je vader is nu prikkelbaar, maar anders komt het er straks helemaal niet van....
En wat betreft je moeder, een flinke ruzie waarin je alles eruit gooit is geen oplossing? Niet leuk maar dan ben je er nu wel vanaf. (Ze is nu toch al boos....)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:24

Gydja schreef:
Mijn moeder word eindelijk boos op mijn broertje maar dat komt omdat ze al pissig is. Nu is ze ook boos op mij omdat ik alleen maar op mijn kont zit en geen drol doe. Ik nooit geen ene flikker uit voer... ik ben voor dat ik dit topic poste wezen foto's maken ben ze ondertussen aan het na bewerken en aan het sorteren, vanmiddag wezen paardrijden, wandelen met de hond en mijn vriend... ja ik doe nooit wat.

Aan de andere kant... Ik kan me voorstellen dat ze foto's maken, paardrijden en wandelen met de hond en je vriend niet als nuttige dingen ziet. Misschien bedoeld ze meer in de zin van de vaat opruimen, stofzuigen, de badkamer doen oid?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:25

Heb jij een tv op je slaap kamer staan ? Anders kan je in je slaap kamer rustig tv kijken zonder je familie erbij. En dan heb jij rust en geen gezeik.

Vanmiddag kwam mijn moeder mijn jongste zoontje op halen want vroeg dat hij daar mocht eten omdat mijn jongste zoontje erg graag bij O&O is en dat ik kon gaan paarden rijden. Wat ik niet had verwacht kwam ze hem toch halen , mijn oudste zoon was daar al heel de dag en mag daar alles en gaat veel mee terwijl mijn jongste zoontje niet altijd mee mag.

Er was een bekeuring vandaag binnen gekomen met de post en ik kreeg al eigenlijk de schuld dat ik het was geweest , vroeg aan haar de straat en stad waar het was gebeurt en keek op google waar het was dat ik het al niet kon zijn geweest , Dat had ik al tegen haar gezegd omdat het op een woensdag middag was iets voor half 5 en dan ben ik thuis omdat mijn oudste zoon terug komt van de opvang. Ook waren ze al ruim een 1.5 jaar de auto papieren kwijt en dat had ik gedaan , die lagen in een andere hoesje in hun kast.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 21:45

Vjestagirl, ze stoort zich meer aan dat ik achter mijn laptop zit. Zat ik een boek te lezen was het minder een probleem geweest. Hond uit laten word door mijn moeder bij ons thuis ook als een klusje gezien omdat mijn broertje een hekel heeft om dat te doen, de vaat heb ik vanmiddag ook gedaan ook heb ik het aanrecht rommel van mijn broertje opgeruimd. Ze heeft er wel vaker last van... gewoon uit het zicht blijven zolang je dat doet is er neits mis.

jansje73, Ik heb geen tv op mijn kamer :( is helaas ook geen ruimte voor. Maar het is ook niet eerlijk dat je ene kind word voor getrokken. Over die bekeuring is ook helemaal niet leuk!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:58

Ruzie met je broertje is normaal, maar ik vind je ouders zo onvolwassen in dit verhaal :n
Hoe erg kan je oogkleppen ophebben als je áltijd denkt dat de oudste fout zit?
Ik herken dit ook wel beetje, dat je als oudste de schuld kreeg, maar dat was toen ik 8 was ofzo.
Kan je niet kijken of zijn PS naar boven gaat?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 22:00

Slina schreef:
Ruzie met je broertje is normaal, maar ik vind je ouders zo onvolwassen in dit verhaal :n
Hoe erg kan je oogkleppen ophebben als je áltijd denkt dat de oudste fout zit?
Ik herken dit ook wel beetje, dat je als oudste de schuld kreeg, maar dat was toen ik 8 was ofzo.
Kan je niet kijken of zijn PS naar boven gaat?

Ik hoor het dus ook vaker dat mensen ( vriendinnen, vriend en ouders van mijn vriend ) mijn ouders over dat soort dingen onvolwassen vind. De playstation gaat pas naar boven als hij een tv op zijn kamer heeft en dat duurt nog wel even....

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:02

Ik snap dat je t gevoel hebt. Maar qua kosten en dergelijk die zij betalen, tjah ik neem ana dat je een bijbaan hebt? Je broer van 14 heeft dat niet. Neem aan dat ze daarom zoveel 'meer' betalen voor jouw gevoel.
Goed gesprek met je ouders lijkt me een pre, alhoewel ik t niet heel normaal vind dat je wen kamer van 2 bij 2 hebt..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:05

Kamer van 2x2m is wel heel klein :o
Je kan ook overleggen.. je broertje zit blijkbaar nooit op z'n kamer. Dan 'krijgt' hij de woonkamer, jij zijn kamer.
Zelfs mijn kamer in de stacaravan die we hadden was nog groter.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 22:09

XD inmiddels vind ik de grote van mijn kamer wel mee vallen. Ik hoef ook niet perse een grotere kamer alleen een bureau zou wel fijn zijn. Als het schuurtje van het huis opgeknapt is ga ik vragen of ik een stuk mag voor me zelf zo dat ik een bureau er in kan zetten en een mini foto studio kan in richten. Nu maar hopen dat het mag. Een gesprek durf ik momenteel nog niet gaan.

Ik heb op dit moment geen baantje, wil wel opzoek gaan naar een vakantie baantje alleen heb het momenteel te druk voor een baan. Ik verdien wel wat geld met logo's ontwerpen en af en toe fotograferen. Mijn vader geeft ook toe dat ze meer voor mijn broertje kopen dan voor mij alleen hij heeft geen zin in een discussie met mijn moeder :( ik begrijp het ook wel want als zei iets in haar kop heeft is het er ook niet uit te praten...

Een grotere kamer zit er hoe dan ook niet voor mij in.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:11

Trek bij je vriend in :')

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 22:13

Slina schreef:
Trek bij je vriend in :')

Die ook nog thuis woont, zal zijn ouders blij mee zijn :')

[edit] wat een hoop typos... eh zijn ouders vinden het vast geen hele grote ramp de mijne deste meer.
Laatst bijgewerkt door Gydja op 03-05-14 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:14

Tjah dan snap ik dat je moeder niks voor je koopt :') 18 en te druk voor een baan :=
Ga in goed (en rustig gesprek met je moeder). Ga bijvorbeeld keer samen wandelen oid!

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:15

Ja of schrijf een brief

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:17

Zorg er voor dat je zo snel mogelijk op jezelf gaat wonen als het je niet bevalt.
Je hebt er de leeftijd voor, daar heeft niemand wat over te zeggen.
Ik weet niet waar je precies woont, maar schrijf je alvast in bij de woningbouw. Kan nooit geen kwaad. Meestal heb je toch een aantal jaar wachttijd. Zoek een studentenwoning in de stad waar je studeert...
Ga op zoek naar een bijbaantje om te sparen voor je uitzet (en de huur)
Misschien wil je zelf niet per direct weg, maar dan zorg je er wel voor dat je weg kunt zodra je daar wel aan toe bent.

Wil je uberhaupt niet uit huis zal je op een rustig moment een gesprek aan moeten gaan.
En dan niet over het idee/feit/gevoel dat je broertje meer krijgt dan jij. Dat is vervelend maar daarover zijn je ouders het kennelijk al niet eens (of daar staat je moeder niet voor open) dus zo'n discussie gaat niet werken.
Het zal er denk ik heel basic over moeten gaan dat je broertje rommel en veel lawaai maakt in een gezamenlijke ruimte en daarbij scheldwoorden gebruikt, waar jij last van hebt.
Tot die tijd (en daarna, maar misschien kan je dat dan uitleggen aan je ouders) ruim jij alleen jouw rommel consequent op en laat dat van je broertje liggen. Neem jouw verantwoordelijkheden, doe klusjes in huis die allen aangaan (het uitlaten van de hond, keertje stofzuigen, badkamer schoonmaken) maar laat dat wat van je broertje is, bij je broertje.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 23:19

Nickas, dankje voor de tips! Ik zal binnenkort eens met mijn ouders een gesprek aan gaan knopen maar dat gaat wel na mijn verjaardag gebeuren want er is ook altijd stress voor verjaardagen. Kan beter een rustig moment uitzoeken.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:26

Sorry maar als je op zo'n manier tegen je broertje praat en voor het beeld gaat staan en dan vervolgens zijn playstation uit gaat zetten kan je iets terug verwachten.

Waarom ga je niet op een rustig moment met je broertje praten op een normale manier, daar bereik je meer mee als elkaar te gaan lopen irriteren.

Ik heb het zelfde probleem met mijn broertje, al mijn hele leven lang en het gaat nog steeds zo. Mijn broertje is nu 17 en is op vroege leeftijd al bestempeld met ADHD en ADD. De dingen die ik vroeger fout deed en waar ik straf voor kreeg doet hij nu ook, maar mijn moeder zegt dat het komt door zijn ziekte dus dat hij daar niks aan kan doen. Klopt niet maar ik ga me er niet meer druk over maken en heb mezelf er bij neer gelegd en bemoei me er niet meer mee!

Daarnaast vind ik dat je moeder gelijk heeft als jij alleen maar de hele dag achter je laptop zit, en zei klaar is met werken en jullie troep op moet ruimen dat ze daardoor geirriteerd raakt.
Ik ruim thuis gewoon netjes mijn eigen troep op en als ik zie dat het vies is in huis maak ik schoon voor ik ga zitten. Als je dat gewoon doet (en ja ruim ook de troep van je broertje op en zeg tegen je moeder dat jij zn zooi op hebt geruimd omdat hij er te lam voor is) gaat ze misschien waarderen wat je doet en spreekt ze je broertje misschien een keer er op aan. Jij bent ook de oudste dus geef gewoon het goede voorbeeld.

Hoe meer jij je aan dit soort dingen gaat ergeren hoe moeilijker je het voor jezelf maakt en ik spreek uit ervaring.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 20:18

CharmingS schreef:
Sorry maar als je op zo'n manier tegen je broertje praat en voor het beeld gaat staan en dan vervolgens zijn playstation uit gaat zetten kan je iets terug verwachten.

Waarom ga je niet op een rustig moment met je broertje praten op een normale manier, daar bereik je meer mee als elkaar te gaan lopen irriteren.

Ik heb het zelfde probleem met mijn broertje, al mijn hele leven lang en het gaat nog steeds zo. Mijn broertje is nu 17 en is op vroege leeftijd al bestempeld met ADHD en ADD. De dingen die ik vroeger fout deed en waar ik straf voor kreeg doet hij nu ook, maar mijn moeder zegt dat het komt door zijn ziekte dus dat hij daar niks aan kan doen. Klopt niet maar ik ga me er niet meer druk over maken en heb mezelf er bij neer gelegd en bemoei me er niet meer mee!

Daarnaast vind ik dat je moeder gelijk heeft als jij alleen maar de hele dag achter je laptop zit, en zei klaar is met werken en jullie troep op moet ruimen dat ze daardoor geirriteerd raakt.
Ik ruim thuis gewoon netjes mijn eigen troep op en als ik zie dat het vies is in huis maak ik schoon voor ik ga zitten. Als je dat gewoon doet (en ja ruim ook de troep van je broertje op en zeg tegen je moeder dat jij zn zooi op hebt geruimd omdat hij er te lam voor is) gaat ze misschien waarderen wat je doet en spreekt ze je broertje misschien een keer er op aan. Jij bent ook de oudste dus geef gewoon het goede voorbeeld.

Hoe meer jij je aan dit soort dingen gaat ergeren hoe moeilijker je het voor jezelf maakt en ik spreek uit ervaring.

Je kan me wel gaan vertellen dat het mijn eigen schuld is omdat ik 'direct' voor het beeld ben gaan staan enzo. Maar dat is helemaal niet waar. Ik heb tich keer aan hem gevraagd of hij minder wilde schreeuwen en schelden. Hij negeert het gewoon. Een half uur later is hij nog bezig, vraag ik het nog een keer normaal. Word ik weer genegeerd. Dus ik til dan zijn koptelefoon een stukje op om te vragen of hij wat zachter wil praten word ik of afgesnauwd of mijn hand word weg geslagen en schreeuwt daarna gewoon verder. Ik heb heus wel normaal geprobeerd met hem te communiceren maar het werkt niet als het van 2 kanten komt.

Ook zit ik niet de hele dag achter mijn laptop, dat vind mijn moeder als ik een uurtje in de kamer zit. Ze kan er om een of andere reden niet tegen dat ik in de kamer zit met mijn laptop. Mijn broertje mag wel op de Ipad en playstation en ik word afgesnauwd dat ik dat ding uit moet doen terwijl mijn broertje gewoon op de Ipad spelletjes mag.

Het is toch ook logisch dat ik er moe van word om telkens zijn rommel op te ruimen. Ik ruim mijn rommel op en ook die van hem. Meer dan logisch dat je elke middag thuis komt van school en mijn broertje achter de playstation zit en het aanrecht ligt bezaaid met rommel dat ik weer moet gaan opruimen, wat ik elke dag doe. Ik word er gewoon moe van. Ik kan tegen mijn ouders zeggen dat ik zijn rommel heb op geruimd maar dan ben ik volgens mijn moeder aan het 'klikken'.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:15

Voel je niet aangevallen ik bedoel het niet slecht. Wil alleen hier mee zeggen dat je dingen misschien iets anders aan kan pakken.

ik zit ongeveer in een zelfde situatie allen die van mij gaat iets verder. Mijn broertje slaat alles kort en klein als iets hem niet zint en slaat soms zelfs mijn moeder. Als ik thuis ben en dit gebeurd kom ik natuurlijk voor mijn moeder op als ze in tranen uitbarst, maar dan word ze boos op mij omdat ze vind dat hij er niks aan kan doen vanwegen zn adhd, en ik moet me er maar niet mee bemoeien.

Gelukkig woon ik aan de andere kant van de wereld en heb ik er niet zo veel last meer van