Vrijwilliger afdeling oncologie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Re: Vrijwilliger afdeling oncologie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:33

Wat goed dat je dit wil doen! Maar om eerlijk te zijn denk ik dat de kans enorm klein is dat je 'aangenomen' wordt. Ondanks dat het zeer waarschijnlijk enorm dankbaar werk is, is het ook zeer confronterend en heftig.

Voor dit soort functies willen ze meestal toch mensen die wat ouder zijn, wat meer levenservaring hebben en een wat stabieler leven hebben dan een jongvolwassen student. Op dat soort afdelingen maak je vaak leuke dingen mee, maar helaas ook regelmatig zeer aangrijpende dingen. Je moet daar zelf goed mee om kunnen gaan, want als je een hoop mee naar huis neemt dan ga je daar zelf ook aan onderdoor.
Ik denk dat het erg moeilijk in te schatten is wat de impact hiervan op je zal zijn.

Wellicht kun je ziekenhuizen in de buurt benaderen om te vragen of je er een workshop kan houden voor kinderen. Wat voor afdeling is dan eigenlijk ook niet zo van belang.

Ik weet niet of je specifiek iets met zieke kinderen wilt doen? Er zijn ook enorm veel bejaarden die eenzaam zijn en dolblij zouden zijn met een wekelijks praatje, een wandeling of hulp bij wat boodschappen doen.